Dacia a lansat pe piata prima sa masina cu padele. Are 154 de cai sub capota si 4x4 in standard!

Dacia a lansat pe piata prima sa masina cu padele. Are 154 de cai sub capota si 4x4 in standard!
Dacia continua evolutia gamei de motorizari a modelelor Duster si Bigster, introducand noul sistem de propulsie hybrid-G 150 4x4, care va fi disponibil in curand pe ambele modele.
Trimite unui prieten

Aceasta combinatie unica de tehnologie hibrida, alimentare mixta benzina/GPL si transmisie integrala reprezinta o premiera mondiala.

Noul sistem hybrid-G 150 4x4 bi-fuel GPL ofera un echilibru optim intre performanta, eficienta si versatilitate. Acesta imbina motorul termic 1.2 l mild-hybrid 48V de 103 kW (140 CP), amplasat pe puntea fata, cu un motor electric pe puntea spate, capabil sa livreze pana la 23 kW (31 CP) in regim de varf. Puterea totala combinata ajunge la 113 kW (154 CP), cu un cuplu de 230 Nm pentru motorul termic si pana la 87 Nm pentru cel electric.

Motorul termic este cuplat la o cutie automata cu dublu ambreiaj si 6 trepte, dotata cu palete de schimbare a vitezelor pe volan – o premiera pentru marca Dacia. Motorul electric de pe puntea spate este asociat cu o cutie inovatoare cu doua trepte, complet decuplabila.

Aceasta cutie cu doua trepte permite un cuplu ridicat la viteze reduse pe prima treapta, dar si o eficienta crescuta la viteze mari, reducand turatia motorului electric. Astfel, se asigura o tractiune eficienta pe puntea spate pana la 140 km/h. Modul neutru (decuplare) elimina complet pierderile prin frecare in regim de rulare 4x2, contribuind la un consum optimizat.

Dacia Duster Hybrid-G 150 4X4 si Dacia Bigster Hybrid-G 150 4X4

Dacia Duster Hybrid-G 150 4X4 si Dacia Bigster Hybrid-G 150 4X4

Paletele de pe volan permit schimbarea manuala a treptelor de viteza, fiind deosebit de utile in situatii precum condusul off-road, tractarea sau deplasarea in zone montane.

Datorita bateriei Li-Ion de 48V cu o capacitate de 0,84 kWh, care se reincarca automat in fazele de decelerare si franare, si a motorului electric conectat la rotile spate, sistemul permite numeroase faze de rulare in mod 100% electric. In trafic urban, Duster si Bigster hybrid-G 150 4x4 pot functiona pana la 60% din timp in regim electric.

Noul sistem hybrid-G 150 4x4 bi-fuel ofera acces la avantajele economice ale GPL-ului, al carui pret pe litru continua sa ramana scazut. Aceasta tehnologie permite reducerea costurilor de utilizare cu pana la 30%, precum si scaderea emisiilor de CO₂ cu 20 g/km comparativ cu actuala versiune 4x4 mecanica (mild-hybrid 130 4x4).

Cele doua rezervoare – 50 litri pentru benzina si 50 litri pentru GPL – asigura o autonomie de pana la 1.500 km (ciclu WLTP, pentru Duster), fara realimentare.

Datorita tehnologiei mild hybrid 48V, acest grup motopropulsor optimizeaza consumul de combustibil, cu valori medii de doar 7,1 - 7,2 l/100 km (GPL) | 5,5 - 5,6 l/100 km (benzina). Emisiile de CO2 sunt, respectiv, de 116 - 118 g/km (GPL) si de 124 – 126 g/km (benzina).

Tractiunea integrala, asigurata de motorul electric de pe puntea spate, ofera multiple avantaje:

• Cutie cu 2 trepte pentru acoperirea optima a utilizarii 4x4 de la 0 la 140 km/h;

• Punte spate decuplabila, pentru reducerea frecarilor interne si, implicit, a consumului si emisiilor de CO₂;

• Cuplu disponibil instantaneu in momentul detectarii pierderii de aderenta;

• Utilizare facila atat pe drumuri asfaltate, cat si in conditii off-road.

Duster si Bigster hybrid-G 150 4x4 ofera 6 moduri de conducere, adaptate diverselor conditii de drum:

• Auto – comutare automata intre modurile 4x2 si 4x4;

• Eco – eficienta maxima, cu activare 4x4 in caz de aderenta redusa;

• Snow – siguranta sporita pe drumuri alunecoase;

• Mud / Sand – mod 4x4 dedicat terenurilor moi;

• Lock – pentru off-road pe terenuri accidentate, la viteze reduse;

• Hill Descent Control – controlul directiei si stabilizarea vitezei la coborare pe suprafete alunecoase (intre 4 si 30 km/h).

Cu noul hybrid-G 150 4x4, Duster si Bigster isi pastreaza capacitatile off-road recunoscute, adaugand un plus de confort si usurinta in utilizare datorita cutiei automate si motorului electric spate.

Aceasta motorizare va fi disponibila pana la finalul anului pe ambele modele.

Dacia Duster Hybrid-G 150 4X4 si Dacia Bigster Hybrid-G 150 4X4

Dacia Duster Hybrid-G 150 4X4 si Dacia Bigster Hybrid-G 150 4X4

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (23) Poze Dacia Duster Hybrid-G 150 4X4 si Dacia Bigster Hybrid-G 150 4X4
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 4 Septembrie 2025