Au fost la ei in atelier si au aflat. Ce nu a spus LANZANTE despre Porsche-ul cu motor de F1 in spate

Au fost la ei in atelier si au aflat. Ce nu a spus LANZANTE despre Porsche-ul cu motor de F1 in spate
  • Replicat in 11 exemplare
  • Motor care a participat in Formula 1
  • Costa 1.45 milioane de dolari
Distribuie pe Facebook

Englezii de la Lanzante Motorsport au primit permisiunea celor de la McLaren sa construiasca 11 exemplare de Porsche 911 930 cu motor TAG Turbo de Formula 1. Acum aflam mai multe detalii despre acest proiect.

Lanzante Motorsport a adus anul trecut la evenimentul Rennsport Reunion de la Laguna Seca un Porsche 911 din seria 930 cu totul si cu totul special. Asta pentru ca masina in cauza este un 911 TAG Turbo F1 si asa cum ii spune numele, este propulsat de o unitate V6 folosita in Formula 1.

Porsche 911 930 TAG Turbo

Englezii au primit permisiunea celor de la McLaren sa construiasca alte 11 exemplare identice cu acel 911 TAG Turbo F1, si fiecare va ascunde in spate un motor de 1.5 litri care a participat in cursele de F1 ale anilor '80. Unul chiar se poate lauda cu o victorie in 1984, cand la volanul monopostului s-a aflat legendarul Niki Lauda.

Porsche 911 930 TAG Turbo

Revenind insa la acest 911 TAG Turbo F1 bazat pe un 911 din seria 930, cei de la Lanzante nu au oferit prea multe detalii despre proiect, dar cei de la Pistonheads le-au facut recent o vizita si i-au tras de limba.

Porsche 911 930 TAG Turbo

Asa au aflat ca britanicii au cerut ajutorul celor de la Cosworth pentru a face motorul twin-turbo mai potrivit pentru o masina de strada si implicit mai fiabil. Unitatea V6 de 1.5 litri a primit inclusiv turbine mai mici, astfel ca puterea a scazut de la 1000+ CP (in configuratie de calificari) la 510 CP si 420 Nm cuplu.

Porsche 911 930 TAG Turbo

Resursele propulsorului sunt gestionate de o transmisie manuala cu sase trepte, iar puntea spate vine echipata cu un diferential cu alunecare limitata.

Porsche 911 930 TAG Turbo

Totodata, Lanzante a fost nevoit sa dezvolte un sistem de racire cu apa custom pentru motor dar si sa confectioneze mai multe elemente de caroserie din aluminiu si fibra de carbon. Masa proprie a masinii este acum de 1.100 kilograme, cu circa 235 kg mai putin decat in cazul unui 911 930 stock.

Porsche 911 930 TAG Turbo

Fiecare dintre cele 11 Porsche-uri 911 930 TAG Turbo va avea un pret pe masura, aproximativ 1.45 milioane de dolari, si va ajunge la clienti alesi pe spranceana de Lanzante Motorsport.

Porsche 911 930 TAG Turbo

Porsche 911 930 TAG Turbo

Porsche 911 930 TAG Turbo

Porsche 911 930 TAG Turbo

Porsche 911 930 TAG Turbo

Porsche 911 930 TAG Turbo

Porsche 911 930 TAG Turbo

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (16) Poze Porsche 911 930 TAG Turbo
mai multe