Cea mai frumoasa vechitura suedeza este un Volvo 244 cu motor de 700 cp

  • Motorul este de Toyota 2JZ-GTE
  • Jantele sunt de pe Chevrolet Corvette C4
  • Masina este din Finlanda
Distribuie pe Facebook

Daca ai vedea pe strada un Volvo 244 vechi de mai bine de 30 de ani, ai zice ca este o vechitura ruginita. Totul se schimba atunci cand pui pe un astfel de exemplar jante de Corvette si culci masina la pamant. De fapt, daca ne gandim mai bine, ruginitura se transforma intr-o masina senzationala.

Curentul Stance s-a facut remarcat peste tot in lume, inclusiv in Statele Unite, Japonia si chiar Romania, printr-o serie de modificari asupra masinii: iei niste jante spectaculoase, montezi suspensia hidraulica si... cam gata. La noi inca nu a intrat moda cu rotile strambe, avand un camber negativ excesiv, precum in Japonia, dar nu avem dubii ca in scurt timp vom vedea si la noi asemenea automobile. Cu alte cuvinte, este destul de greu sa faci ceva astfel incat sa iesi in evidenta fata de miile de masini Stance. Cei de la www.StanceNation.com reusesc mereu sa prezinte cele mai interesante proiecte din lume, mereu surprinzatoare.

Acest Volvo 244 este din Finlanda si este un exemplar foarte bine facut si plin de surprize. Proprietarul sau, numit Eemeli Vuorela, a vrut sa realizeze un lup in blana de oaie... Stance. Si a reusit pe deplin. Mai ales ca nu s-a limitat doar la aruncarea unei suspensii pe masina. In primul rand, acest Volvo la volanul caruia au circulat de-a lungul vremii bunicute si mame cu multe plase de cumparaturi, este acum dotat cu un motor special. Un propulsor de Toyota model 2JZ de 3 litri supra-alimentat.

Volvo 244

Motorul se pare ca are undeva la peste 700 cp pe care ii face... direct la rotile din spate! Motorul care initial a fost montat pe Toyota Supra Mk IV producea in varianta de serie circa 300 cp, dar acum, are o putere mai mult decat dubla. Si asta in special datorita unui turbocompresor care a inlocuit cele doua turbine din fabrica, marca Holset XH40, cu galerie de admisie din inox. Presiunea turbinei este reglata prin intermediul unei valve Wastegate marca Turbosmart de 50mm si a unei valve Blow-Off Turbosmart Race-Port. Aerul indus cu forta in motor este racit cu ajutorul unui intercooler cu 3 corpuri inainte ca acesta sa intre in admisia marca GReddy. Evacuarea incepe din galerie cu un downpipe de 3.5 inch si continua cu un traseu complet realizat manual de proprietar cu o grosime de 3 inch, adica in jur de 8 cm.

Carburantul este impins in injectoare de doua pompe de benzina Bosch 044, este filtrat de un filtru Fuel Lab cu regulator de presiune, iar cele 6 injectoare sunt marca Boscj EV14 1000cc. Corpul de acceleratie este de 80 mm si filtrul de aer sport, cum altfel, este de la K&N. Adica sistemul poate alimenta si o locomotiva daca vrea, la aceasta presiune. Insa tot motorul functioneaza eficient la putere mare multumita unui sistem de management marca Mega-Squirt MS3 cu aprindere Bosch. Si, pentru a face lucrurile cap-coada cum trebuie, Eemeli a montat in locul cutiei de Volvo una de Toyota Chaser, model R154, cu un carbon special din aluminiu care duce pana la un diferential de Volvo 1031 cu functie de blocare 100% pentru... drift.

Volvo 244

La interior, nimic nu mai este ca din fabrica. O multime de elemente din piele maro cu tot felul de cusaturi custom si ornamente "plusate". Scaunele cu spatare din fibra de carbon sunt de la GA si sunt imbracate in piele maro. Bordul a fost complet modificat si umplut cu ceasuri si butoane care permit monitorizarea si controlarea motorului in orice situatie si volanul a fost inlocuit cu unul de raliu marca MOMO.

Alte elemente interesante ale acestui Volvo sunt evacuarea laterala care iese in fata rotii spate din dreapta, chiar daca, pentru a induce in eroare pasagerii altor masini care circula in spate, exista si evacuarea originala. De fapt, doar partea finala. Sistemul de suspensie pneumatica este de la LowToys si ii permite fiecarei roti sa fie controlata independent. Poate cel mai spectaculos element este setul de jante luat de la un Corvette C4, jante care se potrivesc excelent cu tot restul masinii si contribuie la imaginea curata a acestui model. Jantele sunt incaltate cu anvelope 195/45 pe fata si 205/40 pe spate, toate de 16 toli.

Volvo 244

Sub jante se ascunde un set de frane marca Wilwood cu etriere dotate cu cate 4 pistoane si discuri de Volvo S60 de 305 mm pe puntea fata, iar pe spate se afla discurile si etrierele originale ale masinii. Insa frana de mana a fost inlocuita cu una hidraulica, special pentru ca senzatia in momentele de mers de-a latul sa fie mai puternica.

De multa vreme nu am mai vazut un astfel de exemplar reusit. Nu doar de Volvo, ci de la orice marca. Acesta ne place extrem de mult, pentru ca s-au pastrat cele mai importante elemente ale masinii originale, cum ar fi caroseria patratoasa cu toate elementele exterioare, cu oglinzi laterale montate pe aripi, nu pe portiere, in timp ce partea care nu se vede este cu totul altceva, un adevarat monstru. Ne plac si jantele de Corvette, ca o astfel de combinatie intre o marca suedeza si jante americane nu am mai vazut. Dar in cele din urma, toata masina ne place pentru ca este completa si unica. Interior excelent realizat, curat si fara multe elemente colorate, exterior cuminte care nu tradeaza puterea uriasa de sub capota. Fara indoiala, un Volvo 244 care merita toate respectele noastre!

Volvo 244

Volvo 244

Volvo 244

Volvo 244

Volvo 244

Volvo 244

Volvo 244

Volvo 244

Volvo 244

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (19) Poze Volvo 244
mai multe