Lupul in blana de oaie: Un Lexus IS cu 1.100+ CP la roti

Lupul in blana de oaie: Un Lexus IS cu 1.100+ CP la roti
Inainte de aparitia versiunii IS F si a supercarului LFA, Lexus a facut doar masini plictisitoare, fara ganduri si pretentii sportive. Aceasta situatie nu l-a impiedicat insa pe un american pasionat de racing din a lua un astfel de model si a-l transforma intr-o vedeta a lumii curselor cu motor.
Distribuie pe Facebook

Cu o traditie bogata in evenimentele de tip drag race, Texas-ul admira anual zeci de Lamborghini-uri Gallardo Twin-Turbo si Nissan-uri GT-R semnate AMS Performante. Exemplare modificate de Chevrolet Corvette, Dodge Viper sau Toyota Supra coloreaza si ele atmosfera statului pozitionat in sudul SUA, la granita cu Mexic.

Printre acestea, regasim un Lexus IS300 ceva mai retras, cu logo-urile posterioare inca la locul lor. Aproape ca ar fi trecut neobservat daca nu ar fi avut la el acele impunatoare Street Radial-uri, ce ridica numeroase semne de intrebare. Semne de intrebare care isi gasesc raspunsul - doar partial ce-i drept, odata ce observi intercooler-ul urias sclipind prin plasa grilei frontale de Toyota Altezza.

Lexus IS300 cu 1.100+ CP la rotiLexus IS300 cu 1.100+ CP la roti

Lexus IS300 cu 1.100+ CP la roti

Sub capota se odihneste (cel putin pentru moment) o motorizare controversata, sedanul japonez renuntand la propulsorul V8 caracteristic in favoarea unei unitati V8 de proveninenta General Motors. O unitate V8 cu bloc din aluminiu si capacitate de 5.3 litri, dotat cu doua turbine Precision 6266 de dimensiuni generoase, plus interne upgradate si un ECU MoTeC M150.

Astfel, daca la inceputul carierei sale nu se putea lauda nici macar cu un total de 250 CP, Lexus-ul IS300 impresioneaza acum in mod special prin valorile maxime: nici mai mult, nici mai putin de 1.162 cai putere si 1.269 Newton-Metri, masurate exclusiv la roti. Nimeni nu stie inca - nici macar proprietarul!, performantele acestui exemplar, insa este de aplaudat faptul ca meniul tehnic este completat de... o transmisie manuala.

O transmisie manuala cu sase rapoarte, marca si modelul Tremec TR6060, imbunatatita pentru a face fata stresului aplicat de cifrele mai sus mentionate. Tot cu acest scop a fost schimbata si suspensia, in locul celei standard facandu-si aparitia un set de coilovere proiectat pentru cursele de acceleratie. Nici componentele sistemului de franare nu au scapat neatinse, dupa cum ne dezvaluie fotografiile atasate acestui articol.

Lexus IS300 cu 1.100+ CP la roti

Lexus IS300 cu 1.100+ CP la rotiLexus IS300 cu 1.100+ CP la roti

Revenind la partea cu Lupul in blana de oaie... da, recunoastem, este posibil sa fi exagerat. Chestia este ca am incercat cu tot dinadinsul sa aducem in prim plan contrastul dintre modificarile tehnice, radicale, si cele vizuale, aproape inexistente - exceptie facand grila frontala de Toyota Altezza enumerata anterior si capota motorului realizata din fibra de carbon.

Si pentru ca tot nu am facut-o pana acum, tinem sa precizam cu ocazia finalului si de interiorul sedanului japonez, care s-a ales numai cu o pereche de scaune sport Recaro, respectiv ceasuri digitale de la MoTec. In rest, totul a fost pastrat ca neatins, ca la versiunea standard - inclusiv panoul de bord, consola centrala, fetele usilor si chiar bancheta spate.

Lexus IS300 cu 1.100+ CP la rotiLexus IS300 cu 1.100+ CP la roti

Lexus IS300 cu 1.100+ CP la roti

Credit Foto: SpeedHunters

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (49) Poze Lexus IS300 cu 1.100+ CP la roti
mai multe
Publicat în categoria: Masini Tunate DATA PUBLICĂRII: 10 Octombrie 2014