Rivalul de la Volkswagen nu mai are nicio sansa. Puterea dezvoltata de acest i30N Performance

Rivalul de la Volkswagen nu mai are nicio sansa. Puterea dezvoltata de acest i30N Performance
  • Motorul dezvolta cu 45 mai multi cai decat inainte
  • Masina atinge 100 de km/h in 5.5 secunde
  • Modificarile estetice includ si un set de jante OZ
Distribuie pe Facebook

Hot-hatch-ul asiatic se lauda acum cu mai multi cai putere dezvoltati de propulsorul turbo multumita unui atelier de tuning. Pe langa acestia, masina a mai primit si alte modificari tehnice dar si estetice.

Segmentul hot-hatch-urilor avea nevoie de mai multa diversitate, tocmai de aceea lansarea Hyundai-ului i30N a fost privita cu ochi buni de toata lumea. Dezvoltata de divizia N, sub atenta supraveghere a lui Albert Biermann (fost inginer sef la BMW M), masina sud-coreenilor poate sta fara nicio problema alaturi de liderii acestui segment.

Hyundai i30N Performance de la RaceChip

Asa cum bine stii, i30N ascunde sub capota un propulsor turbo de 2.0 litri care in cea mai puternica versiune livreaza 275 de cai putere. Este disponibila si o varianta de 250 de cai. Alaturi de o transmisie manuala cu sase viteze si de pachetul Performance, masina atinge 100 de km/h in 6.1 secunde. Deloc rau.

Hyundai i30N Performance de la RaceChip

Insa pentru atelierul de tuning RaceChip nu a fost de ajuns. Cei de aici au resoftat ECU-ul si au instalat un downpipe de la HJS, modificari care au facut ca puterea motorului sa creasca la 320 de cai si 524 Nm cuplu.

Hyundai i30N Performance de la RaceChip

Tunerul nu a spus nimic despre noile performante insa, cel mai probabil, repriza 0-100 de km/h dureaza acum in jur de 5.5 secunde.

Hyundai i30N Performance de la RaceChip

Si manevrabilitatea a fost imbunatatita la randul ei cu ajutorul unor bare anti-ruliu de la Eibach si cu un set nou de arcuri sport. Garda la sol a coborat cu 15 milimetri, astfel ca masina are si o postura mai agresiva decat inainte.

Hyundai i30N Performance de la RaceChip

Modificarile estetice sunt mai degraba minore, insa de efect. Ne referim aici la o grafica speciala si la un set de jante OZ Leggera HLT, incaltate cu anvelope Michelin Pilot Sport 4S pentru aderenta maxima.

Hyundai i30N Performance de la RaceChip

Cat despre rivalul de la Volkswagen, la care faceam referire in titlu, Golf-ul R a pierdut 10 cai putere din cauza modificarilor facute de ingineri pentru a se incadra in noile standarde de emisii WLTP. Motorul de 2.0 litri turbo a ajuns sa dezvolte acum 300 de cai putere insa cu ajutorul tunerilor Golf-ul R poate deveni un adevarat monstru pe patru roti. Sunt destule exemple.

Hyundai i30N Performance de la RaceChip

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (7) Poze Hyundai i30N Performance de la RaceChip
mai multe