Un Renault 5 GT-Turbo

Un Renault 5 GT-Turbo
Un Renault 5 GT-Turbo nevinovat, cu un motoras de numai 1400 cmc. "Nu-i bun pentru mine" zice proprietarul. Asa ca in micul "pocket-rocket" frantuzesc, cei de la Dog Tuning au inghesuit un alt motor, mai fiabil, mai puternic, mai serios. Cum au facut transplantul noului motor ? Ne vor spune chiar cei care au operat pe pacientul Renault 5.
Distribuie pe Facebook

Totul a inceput cand vechiul motor de Renault a inceput sa dea semne de renuntare la viata. La indicatiile proprietarului, am inceput sa cautam altceva. Astfel am gasit un motor de 1721 turbo de pe volvo 440. Masina a fost adusa in tara completa si apoi dezmembrata. A rezultat motorul + electronica, dar in timp un calculator (cel de aprindere) s-a pierdut si s-a mai si taiat de prin instalatia electrica. fiind imposibil sa gasim un calculator de aprindere, proprietarul a decis alegerea unui engine management stand alone SDS cu aprindere inclusa (2 bobine duble in sistem wastedspark). Senzorul MAP este de 3 bari pentru pana in 2 bari supaalimentare. Aveam deja experienta cu el (de la Mitsubishi) si era completarea ideala a motorului.

Un Renault 5 GT-Turbo

Pentru sporirea performantelor motorului am renuntat la turbina T2 de origine in favoarea uneia mai mari, un T3, acceptand lagul acesteia pe motorul nostru. Tot pentru sporirea performantelor s-a optat pentru construirea unui kit de admisie directa + tubulatura + intercooler.
Noua turbina a necesitat confectionarea unui downpipe + traseu de evacuare pe diametru 63 cu terminare la pragul stanga (ascuns). Puterea avea sa ajunga la roti prin intermediul unui ambreiaj OMP de curse. Franarea este asigurata de discuri de 286 mm pe fata cu 2 pistonase / etrier (franele de origine ale Mitsubishiului Galant) iar spatele era deja dotat cu discuri.

Un Renault 5 GT-Turbo

Suspensia a fost modificata si intarita facand acum fata cu brio la noua putere. Alimetarea se realizeaza cu ajutorul unei pompe MSD de 160 litrii / ora, injectoare de 275 cc, regulator de presiune 1:1 si o rampa de benzina modificata. Pompa MSD se alimenta dintr-un "surge tank" alimentat de pompa de origine a masinii. Pentru racirea motorului, mult mai puternic decat cel de serie, am optat pentru construirea de la zero a unui radiator si l-am dotat cu o termocupla 85-80 grade pe partea rece a acestuia (intrarea in motor a apei dupa ce a fost racita).

Un Renault 5 GT-Turbo


La interior s-au montat 2 scaune Stand 21 din fibra de sticla (second hand) + centuri Sabelt in 6 puncte.

Un Renault 5 GT-Turbo

Dupa cateva luni de montare, potrivire, reglare, etc. a urmat pornirea masinii si reglarea electronicii. De la inceput au fost mici probleme de alimentare, dar au fost rezolvate (sau asa credeam la acel moment). S-a lasat presiunea in jurul valorii de 0,55 bari si s-a pornit la reglare / teste. Dupa mai multe ore de reglaj presiunea a crescut incet catre valoarea de 1 bar, masina fiind extrem de violenta peste 4000 de ture. Benzina folosita este OMV 100+. 

Un Renault 5 GT-Turbo

Cu acea benzina si un AFR de 12,5 - 13 : 1 in jurul valorii de 1 bar am pornit pe ceea ce urma a fi o accelerare puternica. Nu am crezut ca va fi si ultima pentru cateva zile. In timpul accelerarii, cam la 4500 ture in treapta a 4-a, pompa care alimenta rezervorul tampon (surge tank-ul) a cedat (lucru nesesizat de catre noi - ea inca mergea, dar slab). A urmat o schimbare in treapta a 5-a cand rezervorul s-a golit, masina totusi nedand semne ca ramane fara benzina, chiar ruland o idee bogat. 

Un Renault 5 GT-Turbo


A urmat apoi o puternica detonare, masina ramanand saraca in amestec si .... rezultatul... 2 pistoane sparte (unul pierzand chiar si o parte din calota), iar cel de al doilea crapand cam pe 80% din lungime. La scurt timp dupa aceasta am constatat oprirea definitiva a pompei.

Un Renault 5 GT-Turbo

A urmat reconstructia si optimizarea. Am ales realizarea unui nou intrercooler (mai mare si un flow mult mai bun 350 x 380 x 70), turbina incalzind excesiv aerul. Am reproiectat + izolat termic conducta de ulei catre turbo. am reproiectat circuitul de racire si kitul de admisie, am modificat complet alimentarea cu benzina a motorului si am coborat presiunea din turbina la 0,5 bar.

Un Renault 5 GT-Turbo

La 0,5 bar si 19 grade avans la 4590 ture masina pune 117 cp la roata.

0-100 km /h cu patinare excesiva in treapta 1 si 2 este in jurul valorii de 7s. Nu sunt probleme cu detonarea si se poate inca urca. Urmeaza o noua incercare la 1 bar (urcat treptat pana la acea valoare) cu un nou circuit de alimentare cu benzina. Masina scoate pentru moment cu noile reglaje 13,96 s / 400 m la 0,55 bar cu 18 grade avans cu doua persoane in masina (eu am 90 kg, pasagerul 78 kg). cu aceste date calculatia este de in jur de 160-165 cp.

Un Renault 5 GT-Turbo

Ca planuri de viitor pentru masina sunt (acum fiind STAGE 1):


-chiulasa 16v f7p
-decomprimare
-pistoane forjate
-galerie admisie modificata
-corp acceleratie modificat
-galerie evacuare (serpisori)
-injectoare 450 cc
-cresterea presiunii benzinei
-boost controller electronic - in 1 masina face foarte greu boost, iar in a 2-a loveste criminal deja la 0,5 bari.

Motor

-1721 turbo volvo 440
-turbina t3 trim 54, ar .48, full boost 3500 - 4000 ture/min, presiune maxima la care s-a rulat 1,1 bar.
-downpipe diam. 63
-traseu evacuare cu toba finala pentru cuplu diam. interior 63.
-intercooler 350 x 380 x 70
-bov
-tubulatura diam .63
-pompa de benzina MSD
-engine management SDS 4E-4F aprindere inclusa
-fise siliconate 8 mm
-bujii ngk R "V"
-radiator racire


Transmisie:
-disc + placa OMP de curse
Frane:
-fata discuri 286 mm, 2 pistonase / etrier de mitusbishi galant, placute ferodo
-spate placute mintex


Suspensie:
-custom Dogtuning pp


Interior:
-ceasuri: boost, temp apa, presiune ulei
-shift light programabil
-scaune stand 21
-centuri 6 pct

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (39) Poze Tuning renault 5 turbo white noise
mai multe
Publicat în categoria: Masini Tunate DATA PUBLICĂRII: 14 Octombrie 2009