Un Renault 5 GT-Turbo

Totul a inceput cand vechiul motor de Renault a inceput sa dea semne de renuntare la viata. La indicatiile proprietarului, am inceput sa cautam altceva. Astfel am gasit un motor de 1721 turbo de pe volvo 440. Masina a fost adusa in tara completa si apoi dezmembrata. A rezultat motorul + electronica, dar in timp un calculator (cel de aprindere) s-a pierdut si s-a mai si taiat de prin instalatia electrica. fiind imposibil sa gasim un calculator de aprindere, proprietarul a decis alegerea unui engine management stand alone SDS cu aprindere inclusa (2 bobine duble in sistem wastedspark). Senzorul MAP este de 3 bari pentru pana in 2 bari supaalimentare. Aveam deja experienta cu el (de la Mitsubishi) si era completarea ideala a motorului.
Pentru sporirea performantelor motorului am renuntat la turbina T2 de origine in favoarea uneia mai mari, un T3,
acceptand lagul acesteia pe motorul nostru. Tot pentru sporirea
performantelor s-a optat pentru construirea unui kit de admisie directa
+ tubulatura + intercooler.
Noua turbina a necesitat confectionarea unui downpipe + traseu de
evacuare pe diametru 63 cu terminare la pragul stanga (ascuns).
Puterea avea sa ajunga la roti prin intermediul unui ambreiaj OMP de
curse. Franarea este asigurata de discuri de 286 mm pe fata cu 2
pistonase / etrier (franele de origine ale Mitsubishiului Galant) iar
spatele era deja dotat cu discuri.
Suspensia a fost modificata si intarita facand acum fata cu brio la noua putere. Alimetarea se realizeaza cu ajutorul unei pompe MSD de 160 litrii / ora, injectoare de 275 cc, regulator de presiune 1:1 si o rampa de benzina modificata. Pompa MSD se alimenta dintr-un "surge tank" alimentat de pompa de origine a masinii. Pentru racirea motorului, mult mai puternic decat cel de serie, am optat pentru construirea de la zero a unui radiator si l-am dotat cu o termocupla 85-80 grade pe partea rece a acestuia (intrarea in motor a apei dupa ce a fost racita).
La interior s-au montat 2 scaune Stand 21 din fibra de sticla (second hand) + centuri Sabelt in 6 puncte.
Dupa cateva luni de montare, potrivire, reglare, etc. a urmat pornirea masinii si reglarea electronicii. De la inceput au fost mici probleme de alimentare, dar au fost rezolvate (sau asa credeam la acel moment). S-a lasat presiunea in jurul valorii de 0,55 bari si s-a pornit la reglare / teste. Dupa mai multe ore de reglaj presiunea a crescut incet catre valoarea de 1 bar, masina fiind extrem de violenta peste 4000 de ture. Benzina folosita este OMV 100+.
Cu acea benzina si un AFR de 12,5 - 13 : 1 in jurul valorii
de 1 bar am pornit pe ceea ce urma a fi o accelerare puternica. Nu am
crezut ca va fi si ultima pentru cateva zile. In timpul accelerarii,
cam la 4500 ture in treapta a 4-a, pompa care alimenta rezervorul
tampon (surge tank-ul) a cedat (lucru nesesizat de catre noi - ea inca
mergea, dar slab). A urmat o schimbare in treapta a 5-a cand rezervorul
s-a golit, masina totusi nedand semne ca ramane fara benzina, chiar
ruland o idee bogat.
A urmat apoi o puternica detonare, masina ramanand saraca in
amestec si .... rezultatul... 2 pistoane sparte (unul pierzand chiar si
o parte din calota), iar cel de al doilea crapand cam pe 80% din
lungime. La scurt timp dupa aceasta am constatat oprirea definitiva a
pompei.
A urmat reconstructia si optimizarea. Am ales realizarea unui nou intrercooler (mai mare si un flow mult mai bun 350 x 380 x 70), turbina incalzind excesiv aerul. Am reproiectat + izolat termic conducta de ulei catre turbo. am reproiectat circuitul de racire si kitul de admisie, am modificat complet alimentarea cu benzina a motorului si am coborat presiunea din turbina la 0,5 bar.
La 0,5 bar si 19 grade avans la 4590 ture masina pune 117 cp la roata.
0-100 km /h cu patinare excesiva in treapta 1 si 2 este in jurul valorii de 7s. Nu sunt probleme cu detonarea si se poate inca urca. Urmeaza o noua incercare la 1 bar (urcat treptat pana la acea valoare) cu un nou circuit de alimentare cu benzina. Masina scoate pentru moment cu noile reglaje 13,96 s / 400 m la 0,55 bar cu 18 grade avans cu doua persoane in masina (eu am 90 kg, pasagerul 78 kg). cu aceste date calculatia este de in jur de 160-165 cp.
Ca planuri de viitor pentru masina sunt (acum fiind STAGE 1):
-chiulasa 16v f7p
-decomprimare
-pistoane forjate
-galerie admisie modificata
-corp acceleratie modificat
-galerie evacuare (serpisori)
-injectoare 450 cc
-cresterea presiunii benzinei
-boost controller electronic - in 1 masina face foarte greu boost, iar in a 2-a loveste criminal deja la 0,5 bari.
Motor
-1721 turbo volvo 440
-turbina t3 trim 54, ar .48, full boost 3500 - 4000 ture/min, presiune maxima la care s-a rulat 1,1 bar.
-downpipe diam. 63
-traseu evacuare cu toba finala pentru cuplu diam. interior 63.
-intercooler 350 x 380 x 70
-bov
-tubulatura diam .63
-pompa de benzina MSD
-engine management SDS 4E-4F aprindere inclusa
-fise siliconate 8 mm
-bujii ngk R "V"
-radiator racire
Transmisie:
-disc + placa OMP de curse
Frane:
-fata discuri 286 mm, 2 pistonase / etrier de mitusbishi galant, placute ferodo
-spate placute mintex
Suspensie:
-custom Dogtuning pp
Interior:
-ceasuri: boost, temp apa, presiune ulei
-shift light programabil
-scaune stand 21
-centuri 6 pct
-
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
Smart fortwo 1 2011 3500 €
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
-
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
-
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
-
Jante noi 18 inch originale audi a5 8w r18 8w0601025fm 950 €
Buton avarii renault clio simbol 1.2 b an fabr. 2010 100 Lei
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
-
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
Vw golf benzina 2010 3350 €
-
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
Ford focus benzina 2014 4650 €
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
-
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
-
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
-
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
-
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
Turbina volvo v50 2.0d 136cp 9662464980 795 Lei
-
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei


