Motocicleta de inalta tensiune

Motocicleta de inalta tensiune
Chestia asta cu ecologia si atitudinea "verde" e foarte discutabila din punctul nostru de vedere. Nu o sa repare nici o flota nationala de electrice cat poate sa strice o platforma petroliera bubuita undeva in mare, sau defrisarile masive facute cu zambetul pe buze. Da' avand in vedere ca prea putin putem face noi ca sa impedicam cele enumerate, aruncam o privire in curtea pasionatilor de motoare electrice si baterii, aranjate frumos pe doua roti.
Trimite unui prieten
MotoCzysz E1pc se numeste si are deja mai bine de un an de existenta, teste si chiar si ceva performante. S-a nascut undeva in State, unde niste baieti de la o companie mica de undeva din Oregon au reusit folosind tehnologii "gen NASA" sa ofere motocicletei de 10 ori mai multe rezerve de putere decat cele de care beneficiaza o Toyota Prius. Noutatea consta in faptul ca greutatea este in continuare redusa, in ciuda acumulatorilor, acestia fiind montati direct pe cadrul motocicletei, prin care se realizeaza si contactele electrice necesare, astfel disparand necesitatea oricarui tip de cablu sau conector suplimentar. Un alt avantaj este faptul ca acumulatorii pot fi schimbati extrem de repede in caz de necesitate.

Moticleta de inalta tensiune

Motorul electric pune la dispozitie 100 de cai putere (continuu) si aproximativ 338 NM cuplu. Adica mult peste multe masini actuale. Avand in vedere ca greutatea totala este destul de redusa motocicleta a castigat anul trecut celebra cursa de pe Isle of Man, sectiunea TT Zero rezervata unitatilor electrice. Viteza medie cronometrata a fost de 96.820 Mph, putin sub targetul propus de realizatorii proiectului (100 Mph). A fost prima data in aproape 90 de ani cand un constructor sau un pilot american castiga cursa (in 1911 s-a intamplat cu ajutorul unui motor Indian, echipat cu o cutie in doua viteze).

Moticleta de inalta tensiune

Asadar, performanta verde pe doua roti. De atunci pana in prezent proiectul s-a mai perfectionat si, cu certitudine, daca ar exista suficienta cerere s-ar putea discuta si de productie. Avand in vedere ca lipseste toba zgomotoasa si senzatia aferenta tind sa cred ca nu multi pasionati de doua roti o sa se inghesuie la asa ceva. Pe la noi...sigur nu.
Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Moto DATA PUBLICĂRII: 28 Ianuarie 2011