Anvelopele MICHELIN si cursa de 24 de ore de la Le Mans

Anvelopele MICHELIN si cursa de 24 de ore de la Le Mans
Spre deosebire de alte competitii sportive, cum este si Formula 1, unde exista un singur producator de pneuri care echipeaza masinile din concurs, la cursa de 24h Le Mans participa mai multe furnizori de anvelope. Insa in ultima perioada, MICHELIN s-a remarcat ca fiind cel mai consecvent, reusind sa obtina alaturi de masinile concurente numai locuri pe podium. Iata
Trimite unui prieten

Ce inseamna MICHELIN in cateva cuvinte pentru cursa de 24 de ore de la Le Mans:

- un spatiu de 1800 mp de depozitare si zona tehnica de vulcanizare

- 7500 de anvelope disponibile pentru o singura etapa

- 13 camioane folosite pentru a aduce pneurile la circuit

- echipa de tehnicieni din parcul rece consta din 42 de operatori de montaj, 25 de tehniciei si 35 de alti membri ai staff-ului

- in cursa participa 56 de masini, iar 37 dintre ele sunt incaltate cu MICHELIN

- tehnicienii MICHELIN sfatuiesc echipele, dar echipele decid ce pneuri sa puna pe masini

- tipul fiecarei anvelope este confidential

- in caz de accident sau pana, un scouter MICHELIN se duce sa adune resturile de anvelopa de pe circuit

- anvelopele uzate sunt distruse dupa fiecare etapa

- mostre din pneurile folosite la fiecare cursa sunt trimise la laboratoarele MICHELIN pentru analize

- un pneu de curse are peste 200 de "ingrediente"

- fiecare anvelopa vine in 3 variante: soft, mediu si hard

- temperatura optima pentru inceput de cursa este de 80 de grade Celsius

- MICHELIN a dezvoltat 14 pneuri speciale impreuna cu Audi

MICHELIN Le Mans

Cel mai important eveniment al FIA World Endurance Championship, cursa de 24 de ore de la Le Mans, oferă atât piloților, cât și echipelor, posibilitatea să câștige teren sau, cu alte cuvinte, să urce în clasamente, în funcție de poziția deținută după cele două curse anterioare - întrucât acest eveniment legendar valorează de două ori mai multe puncte decât orice altă cursă FIA WEC.

Celebrând în acest an cea de-a 90-a aniversare (prima ediţie a cursei de 24 de ore de la Le Mans a avut loc în 1923), această cursă clasică atrage peste 250.000 spectatori și jurnaliști din toate cele patru colțuri ale lumii. Sub privirea atentă a milioane de oameni, succesul în cursa de 24 de ore de la Le Mans reprezintă un moment definitoriu în carieră, un moment care lansează cariere.

MICHELIN Le Mans

În cursele de anduranţă, MICHELIN și partenerii săi luptă pentru a-și dovedi supremația tehnologică pe pista de curse. Filosofia lor este una comună: succes prin inovaţie. Această abordare se bazează pe dezvoltarea de noi tehnologii care să asigure performanțe de excepție pe toată durata cursei. Scopul este performanța „totală” sau ceea ce constructorul francez de anvelope numește MICHELIN Total Performance, un concept care reunește calități considerate ireconciliabile, un principiu care se află la baza strategiei de cercetare și dezvoltare a companiei.

MICHELIN Le Mans

Cea mai mare provocare căreia trebuie să îi facă față compania din Clermont Ferrand la clasele LMP1 și GTE Pro este una tehnică, deoarece MICHELIN asigură anvelope pentru întreaga grilă de concurs. Noile anvelope MICHELIN 2013 de anduranță nu trebuie doar să satisfacă nevoile partenerilor din punct de vedere al calității, ci și să permită companiei franceze să testeze și să confirme tehnologii care să poată fi transferate ulterior la anvelopele rutiere. Urmărind mai mult decât un avantaj tehnic, la celelalte clase, MICHELIN vizează succesul competițional, în special la categoria LMP2, unde SIGNATECH ALPINE, PECOM Racing, LEVEL 5 Motorsports și KCMG sunt singurii reprezentanţi ai companiei: aceste patru mașini echipate cu anvelope MICHELIN vor concura împotriva a 18 prototipuri ale concurenței.

MICHELIN Le Mans

Pentru ediţia din 2013 a cursei de 24 de ore de la Le Mans, MICHELIN a conceput anvelope noi pentru fiecare clasă în parte. În timpul vacanței de iarnă, inginerii departamentului MICHELIN Motorsport au participat la un program riguros de testare împreună cu partenerii lor, pentru a ține pasul cu noile evoluții ale mașinilor și pentru a se menține în frunte. MICHELIN a continuat să își concentreze eforturile asupra performanței totale a anvelopelor sale, cât și asupra îmbunătăţirii modului în care acestea pun în valoare suspensiile, aerodinamica și șasiul mașinii. La clasa LMP2, MICHELIN și-a testat rezultatele muncii de cercetare în cadrul circuitului Paul Ricard, cu ocazia testelor oficiale FIA WEC din 29-30 martie.

MICHELIN Le Mans

Noua gamă de anvelope MICHELIN 2013 de anduranță a echipat pentru prima dată mașinile partenere participante la cursa de 6 ore de la Spa-Francorchamps (cea de-a doua rundă a FIA WEC 2013). Pe parcursul celor peste șapte kilometri ai „Ardennes Rollercoaster”, MICHELIN Motorsport a putut strânge informații importante și feedback din partea piloților, pentru a-și putea îmbunătăți și mai mult anvelopele în vederea cursei de 24 de ore de la Le Mans din 2013.

MICHELIN Le Mans

Gratie longevității lor crescute, MICHELIN va avea mai puțin de 6.000 de anvelope în cursa de anul acesta de la Le Mans, comparativ cu 9.000 de anvelope implicate în cursă în urmă cu patru ani. Camioanele companiei vor pleca de la fabrica Cataroux din Clermont-Ferrand, unde 700 de angajați lucrează zilnic pentru a fabrica anvelopele pentru sporturile cu motor.

MICHELIN Le Mans

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (9) Poze MICHELIN Le Mans