Bataliile de pe piata auto din anii '70. Uite cum arata Lamborghini acum 40 de ani!

Lambo-corrida
"Diavolul soselelor", Lamborghini a avut cateva creatii care nu au nimic in comun cu linia in care se inscriu Gallardo, Diablo sau Murcielago. Un coupe Lamborghini cu infatisare cumintica este o imagine care iti ramane in cap.
Iar Lamborghini Espada, cu nume inspirat de coride, chiar asta era, un coupe de patru locuri, scos pe piata in 1968. Prezentarea de la Targul Auto de la Torino nu a adus insa prea multe comenzi pentru Espada serie I, numarul unitatilor produse fiind de doar 186.
Cu toate acestea, italienii au marsat scotand dupa doar doi ani Espada 400GTE. Seria a doua a inregistrat un varf al vanzarilor, de 575 de masini scoase pe portile uzinei.
Doua dintre modele au fost lucrate in stil VIP, unul fiind special lucrat pentru boss-ul de la Carozzeria Bertone, in timp ce al doilea a ajuns in mainile designerului Petrio Frua. Ambele includeau un TV asezat intre scaunele frontale si bar in bancheta din spate.
Rival pentru Rolls Royce
Al treilea produs al seriei Espada avea sa fie denumit Rolls Royce-ul italian. Bertone si-a facut treaba bine, redesenand liniile modelului trecut deja prin doua teste la public, iar rezultatul avea sa se cunoasca in cei sase ani in care Espada III a putut fi comandata: 1217 masini vandute.
Espada a incercat sa isi croiasca drum si catre mileniul trei, prin prototipul Espada 2000, acesta nefiind insa introdus in productie.
Destinatia SUA
Anii '70 au reprezentat o batalie a europenilor pentru cucerirea pietei auto din Statele Unite. Cu Porsche facand ravagii in inimile starurilor americane, Ferarri si Lamborghini si-au indreptat atentia spre piata de peste ocean.
La inceputul deceniului, inginerii din Sant'Agata Bolognese, micutul sat unde isi are sediul Lamborghini, aveau deja prototipul lui Urraco bun de teste. Masina a stat insa trei ani pe tusa pana sa prinda un loc intre variantele Espada. Urraco a fost gandit ca o alternativa la incercarea lui Enzo Ferrari de a cuceri noi piete cu Dino, masina destinata pietei americane. Versiunea Dino a lui Ferrari se comercializa cu 18.000 dolari, in timp ce seria Urraco de la Lamborghini a avut preturi cuprinse intre 15.000 si 25.000 dolari.
Chiar si asa, piata americana s-a limitat doar la cateva zeci de comenzi pentru fiecare "monstru" italian. In schimb, Urraco s-a vandut destul de bine in Germania si Franta. La aceasta ora, un Uracco second din Germania atinge pretul de 60.000 euro.
Muschi americani
Ford GT40 a fost inspirat de orgoliile existente intre Enzo Ferrari si Henry Ford al II-lea. Beneficiind de sprijinul unei echipe din care faceau parte Carol Shelby, Roy Lunn si Ray Geddes, Ford a incercat sa le demonstreze italienilor ca marca infiintata de tatal sau poate produce masini de curse.
GT 40 a fost modelul care, desi nu a fost niciodata omologat, a asigurat rezistenta americanilor in fata invaziei masinilor sport italiene. Produs in 1964-1968 in doar 134 de exemplare, GT40 a stat la baza viitoarelor masini cu muschi americane. Iar variantele Mustang Shelby din 1967 au aratat ca orgoliul lui H.Ford a fost in cele din urma satisfacut.
Un Mustang Shelby din prima generatie 1967 costa la data lansarii 8.000 dolari, fiind cotat ca un automobil scump al unei firme care se adresa maselor largi de cumparatori. Doar 50 de exemplare au fost facute, iar doua dintre acestea, cel din "Gone in 60 seconds" si un altul detinut de un proprietar din Mineapollis, au atins cifre astronomice la revanzare: 1,1 milioane dolari, respectiv 1,3 milioane.
-
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
-
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
-
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
-
Dezmembrez skoda superb 2 (3t) 2008 - 2015 1.4 tsi caxc( cp:...
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
-
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
-
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
-
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
-
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
-
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
-
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
-
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
-
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei


