Cinci americane clasice de vis

Cinci americane clasice de vis
Anii '40 si '50 au consemnat in istoria auto americana trecerea de la extravaganta modelelor premergatoare crizei economice la o forma mult mai apropiata de variantele de automobil din epoca moderna.
Distribuie pe Facebook

Pe de alta parte, productia a sporit si ea, numarul exemplarelor iesite pe portile fabricilor Ford si GM transformandu-le in produse de larg consum. Cu toate acestea, curbele caroseriei, aripile din spate si alte elemente provenite din epoca anterioara, precum lungimea sasiului, au ramas ca o emblema a stilului auto al anilor '40 - '50. Iata mai jos istoriile unor modele intrate deja in istorie sub emblema masinilor clasice americane.

1. Lincoln Zephyr Continental

Cinci americane clasice de vis

Conceput de Edsel Ford ca masina personala de vacanta, modelul a fost trasat pe plansa pentru productia de serie de catre stilistul ET Gregorie si a iesit pe piata in primavara anului 1940.

Variantele Lincoln Zephyr au inclus atat decapotabile, cat si coupe-uri. Ambele clase de Zephyr Continental au mentinut cauciucul de rezerva la exterior, pe portbagajul din spate, nascand si expresia "rezerva continental". Cu un bot separat de doua aripi ce inveleau rotile din fata si protectii exterioare la rotile spate, Lincoln Zephyr Continental a fost una dintre masinile de top ale anilor 40-41.

2. Packard Darrin Victoria

Cinci americane clasice de vis

In anii '30, designerul auto Howard "Dutch" Darrin a facut o avere operand tuning-uri spectaculoase pe Packard-urile cumparate de diverse staruri de la Hollywood. La finalul deceniului, firma producatoare auto a fost atat de interesata de modelele de caroserie ale lui Darrin, incat le-a introdus in productia de serie.

Asa cum a fost acest Packard Darrin Victoria in variante cu doua si cu patru portiere. Caracteristica principala, adusa de Howard Darrin, parbrizul taiat si indepartarea treptelor de acces in interior au dat un aspect mai elegant automobilului. Iar rezultatul s-a vazut la pret, modelul Darrin Victoria vanzandu-se la inceputul anilor '40 cu 4600 de dolari, aproape dublu fata de Packard Club Sedan, masina de la care isi "imprumutase" sasiul.

3. Buick Skylark

Cinci americane clasice de vis

Skylark a fost un model de lux scos in 1953 de Buick, iar intreaga sa infatisare arata ca este un produs exclusivist. Marginile usor curbate trasate pe lungimea caroseriei, parbrizul mai scurt cu 10 cm si acoperisul mai jos ii dadeau o imagine eleganta, iar ultima fita, jante spitate Kelsey-Hayes cu cauciucuri cu margine alba, completau aspectul luxos al automobilului.

4. Oldsmobile F-88

Cinci americane clasice de vis

In 1949, Oldsmobile introducea motoarele V6 si V8 pe modelele sale, facand iubitorii de viteza sa isi indrepte atentia catre masinile produse de companie. Pe langa acestia, un mare interes il acordau motoarelelor Oldsmobile echipele de curse din acea perioada.

Acest fapt a generat si o adevarata "revolutie" in mentalitatea conducerii, care a acceptat sa modifice radical clasica forma a caroseriei pentru a scoate, in 1954, seria limitata F-88. Masina era construita pe un sasiu de Corvette si avea caroseria din fibra de sticla. Motorul era un V8 de 5,3 litri. F-88 a fost considerat un model care a schimbat moda auto in Statele Unite. Din intreaga serie, ce-i drept nu foarte numeroasa, doar cinci exemplare de F-88 mai sunt inca pe piata. Ultima s-a vandut in urma cu 7 ani, la o licitatie a casei Barrett-Jackson cu aproximativ 3 milioane de dolari, un record la acea vreme.

5. Studebaker Regal Straliner

Cinci americane clasice de vis

Cand i-au dat coupe-ului Studebaker Regal Starliner designul ramelor de portiera fara stalpi, inginerii Bob Bourke si Raymond Lowey nici macar nu au visat ca aspectul integral al masinii va fi apreciat peste decenii ca fiind unul dintre cele mai revolutionare pentru masinile de serie ale anilor '50.

Studebaker Regal Starliner a fost produs in 1953, iar fiabilitatea masinii a fost atat de mare, incat in anii '70 inca mai era pretuita de soferii americani. Forma sa joasa si aerodinamica a fost indragita rapid in America, iar taietura portbagajului, cu aripile laterale din spate, a devenit o emblema a marcii. In 1953, Studebaker a scos sase variante de coupe, dar Regal Starliner a fost punctul culminant al seriei.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (5) Poze Cinci americane clasice de vis
mai multe
Publicat în categoria: Old School Cars DATA PUBLICĂRII: 8 August 2014