Cinci americane clasice de vis

Pe de alta parte, productia a sporit si ea, numarul exemplarelor iesite pe portile fabricilor Ford si GM transformandu-le in produse de larg consum. Cu toate acestea, curbele caroseriei, aripile din spate si alte elemente provenite din epoca anterioara, precum lungimea sasiului, au ramas ca o emblema a stilului auto al anilor '40 - '50. Iata mai jos istoriile unor modele intrate deja in istorie sub emblema masinilor clasice americane.
1. Lincoln Zephyr Continental
Conceput de Edsel Ford ca masina personala de vacanta, modelul a fost trasat pe plansa pentru productia de serie de catre stilistul ET Gregorie si a iesit pe piata in primavara anului 1940.
Variantele Lincoln Zephyr au inclus atat decapotabile, cat si coupe-uri. Ambele clase de Zephyr Continental au mentinut cauciucul de rezerva la exterior, pe portbagajul din spate, nascand si expresia "rezerva continental". Cu un bot separat de doua aripi ce inveleau rotile din fata si protectii exterioare la rotile spate, Lincoln Zephyr Continental a fost una dintre masinile de top ale anilor 40-41.
2. Packard Darrin Victoria
In anii '30, designerul auto Howard "Dutch" Darrin a facut o avere operand tuning-uri spectaculoase pe Packard-urile cumparate de diverse staruri de la Hollywood. La finalul deceniului, firma producatoare auto a fost atat de interesata de modelele de caroserie ale lui Darrin, incat le-a introdus in productia de serie.
Asa cum a fost acest Packard Darrin Victoria in variante cu doua si cu patru portiere. Caracteristica principala, adusa de Howard Darrin, parbrizul taiat si indepartarea treptelor de acces in interior au dat un aspect mai elegant automobilului. Iar rezultatul s-a vazut la pret, modelul Darrin Victoria vanzandu-se la inceputul anilor '40 cu 4600 de dolari, aproape dublu fata de Packard Club Sedan, masina de la care isi "imprumutase" sasiul.
3. Buick Skylark
Skylark a fost un model de lux scos in 1953 de Buick, iar intreaga sa infatisare arata ca este un produs exclusivist. Marginile usor curbate trasate pe lungimea caroseriei, parbrizul mai scurt cu 10 cm si acoperisul mai jos ii dadeau o imagine eleganta, iar ultima fita, jante spitate Kelsey-Hayes cu cauciucuri cu margine alba, completau aspectul luxos al automobilului.
4. Oldsmobile F-88
In 1949, Oldsmobile introducea motoarele V6 si V8 pe modelele sale, facand iubitorii de viteza sa isi indrepte atentia catre masinile produse de companie. Pe langa acestia, un mare interes il acordau motoarelelor Oldsmobile echipele de curse din acea perioada.
Acest fapt a generat si o adevarata "revolutie" in mentalitatea conducerii, care a acceptat sa modifice radical clasica forma a caroseriei pentru a scoate, in 1954, seria limitata F-88. Masina era construita pe un sasiu de Corvette si avea caroseria din fibra de sticla. Motorul era un V8 de 5,3 litri. F-88 a fost considerat un model care a schimbat moda auto in Statele Unite. Din intreaga serie, ce-i drept nu foarte numeroasa, doar cinci exemplare de F-88 mai sunt inca pe piata. Ultima s-a vandut in urma cu 7 ani, la o licitatie a casei Barrett-Jackson cu aproximativ 3 milioane de dolari, un record la acea vreme.
5. Studebaker Regal Straliner
Cand i-au dat coupe-ului Studebaker Regal Starliner designul ramelor de portiera fara stalpi, inginerii Bob Bourke si Raymond Lowey nici macar nu au visat ca aspectul integral al masinii va fi apreciat peste decenii ca fiind unul dintre cele mai revolutionare pentru masinile de serie ale anilor '50.
Studebaker Regal Starliner a fost produs in 1953, iar fiabilitatea masinii a fost atat de mare, incat in anii '70 inca mai era pretuita de soferii americani. Forma sa joasa si aerodinamica a fost indragita rapid in America, iar taietura portbagajului, cu aripile laterale din spate, a devenit o emblema a marcii. In 1953, Studebaker a scos sase variante de coupe, dar Regal Starliner a fost punctul culminant al seriei.
-
Difuzor bara spate + ornament esapament toba compatibil audi... 1120 Lei
Folie faruri / stopuri premium ppf lights black negru 60cm x... 1225 Lei
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31000 Lei
-
G-g02085 macara pentru camionete 450kg 897 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
Bandou / ornament aripa stanga spate hyundai tucson fab. 2004... 100 Lei
-
Egr vw passat b6 2.0 tdi an 2009 2010 2011 2012 298 Lei
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco... 600 €
Conducta frana mini one r50 (ra3) 1.6 2003 250 Lei
-
Pachet filtru particule cnh original audi a4, a5, a6, q5 2.0... 8000 Lei
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 2900 €
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
-
Pompa frana mercedes c-class w203 a0054303830 200 Lei
Scrumiera centrala vw sharan (2000-2010), ford galaxy, seat... 60 Lei
Dacia duster dci 2022 12750 €
-
Ford focus benzina 2013 4690 €
Motoras reglare far xenon audi a6 c7, audi a6 4g, a7, s6, rs6... 100 Lei
Prag stanga tabla renault kadjar 1.2 benzina 2017 1089 Lei
-
Telescop fata dreapta opel tigra z14xep - (2004 2010) 75 Lei
Dezmembram renault kangoo 1.5 dci an fabr. 2015
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
-
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
Broasca haion smart forfour incuietoare portbagaj 150 Lei
Stop stanga aripa citroen c4 picasso 1.6 motorina 2015 387 Lei
-
Vw bora 1600 2000 1000 €
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
Furtun apa 2.0 cdi mercedes a-class w169 a6402001452 70 Lei
-
Conducte tur retur injectoare bmw 2.0d m47 seria 1 3 e87 e90... 100 Lei
Usa dreapta spate renault espace v an... 850 Lei
Stop stanga / dreapta dacia sandero 2008 2009 2010 2011 2012 100 Lei
-
Usita rezervor 3g9809857a vw passat b8 sedan (3g2, cb2) 2.0... 250 Lei
Set praguri stanga / dreapta dacia logan fab. 2004 -... 640 Lei
Dezmembrez vw jetta 3, 1.6fsi
-
Bara spate mercedes clk w209 me-clk-209-bslook-r1fp 339 €
Tripla lampa stop stanga skoda octavia 1997-2000 noua... 165 Lei
Carcasa cutie sigurante dacia sandero 2 stepway 2013-2020 noua 160 Lei


