Cinci automobile Ford de care Henry Ford ar fi mandru ca-i poarta numele

Cinci automobile Ford de care Henry Ford ar fi mandru ca-i poarta numele
Poate ca germanul Carl Benz este acreditat cu inventarea automobilului insa, prin inovarea conceptului de linie de productie, americanul Henry Ford poate fi considerat inventatorul industriei auto. Acum, la 150 de ani de la nasterea sa, aruncam o privire asupra a cinci automobile Ford de care Henry Ford ar fi extrem de mandru ca-i poarta numele.
Distribuie pe Facebook
  • Ford Mustang:

Cinci automobile Ford de care Henry Ford ar fi fost mandru

Introdus pe piata in cursul anului 1964 si ajuns intre timp la generatia cu numarul cinci, modelul Mustang este responsabil de aparitia clasei "pony car", o clasa care, chiar si in prezent, ne ofera unul dintre cele mai spectaculoase dueluri ale lumii si industriei auto, automobilul celor de la Ford avand de infruntat rivali de renume, precum Chevrolet Camaro si Dodge Challenger.

De asemenea, suntem extrem de siguri ca Henry Ford ar fi fost mandru nu numai de versiunea standard a pony-car-ului sau, ci si de varianta de inalta performanta a acestuia. Si cine nu ar fi mandru de ceea ce a reusit sa realizeze Carroll Shelby - un automobil care, atunci cand nu se vinde la licitatie cu cateva sute de mii de dolari (prima generatie), ofera posesorilor sai pana la 662 cai putere si performante caracteristice unui supercar (ultima generatie)?

  • Ford GT40:

Cinci automobile Ford de care Henry Ford ar fi fost mandru

De patru ori castigator in cadrul Cursei de 24 de Ore de la Le Mans - in 1966, 1967, 1968 si 1969, legendarul Ford GT40 i-a oferit cel mai probabil un puseu de bucurie si italianului Ferruccio Lamborghini, astfel ca nu incape nici o urma de indoiala daca Henry Ford ar fi fost sau nu bucuros ca da numele unui astfel de automobil.

Mai mult de-atat, suntem la fel de siguri ca industriasul american ar fi avut o slabiciune si pentru interpretarea moderna a acestuia, care se poate lauda atat cu o constructie ultra-usoara in cadrul careia aluminiul joaca un rol mai mult decat important, cat si cu un propulsor V8 montat central - propulsor V8 de 5.4 litri care, impreuna cu un compresor mecanic marca Lysholm, pune la dispozitia celui aflat la volan nici mai mult, nici mai putin de 550 cai putere, respectiv ofera pasagerilor sai o incursiune pana la pragul celor 330 kilometri pe ora.

  • Ford F-Series:

Cinci automobile Ford de care Henry Ford ar fi fost mandru

Gama de modele F-Series de la Ford nu este nici pe departe cea mai interesanta propunere a constructorului american (nu atunci cand vine vorba de Batranul Continent, cel putin), insa cele 12 generatii la activ, respectiv cele peste 34 de milioane de exemplare comercializate la nivel global fac din aceasta masina unul dintre cele mai - daca nu chiar cel mai, de succes automobil(e) din istoria companiei auto din Detroit.

In plus, este destul de putin probabil ca Henry Ford sa se fi suparat pentru ca un model precum Ford F-150 SVT Raptor - model care poate ajunge, fara prea mari probleme, acolo unde alte automobile doar viseaza, ii poarta numele. Sau, de ce nu, ca un model rezultat in urma colaborarii dintre constructorul american si legendara companie de motociclete Harley Davidson - Ford F-Series Harley Davidson Edition, ii duce mai departe numele si mostenirea.

  • Ford Escort (versiunea europeana):

Cinci automobile Ford de care Henry Ford ar fi fost mandru

Produsa pe parcursul a mai bine de trei decenii si cinci generatii, in perioada 1968 - 2000, versiunea europeana a modelului Escort a reprezentat un adevarat succes pentru americanii de la Ford, automobilul de clasa compacta al constructorului de peste Ocean inregistrand victorii rasunatoare nu doar pe piata auto, ci si in competitiile de motorsport.

Mai exact, asa cum probabil cunoaste deja toata lumea, modelul Ford Escort RS a reusit sa se impuna de numeroase ori atat in cadrul seriei RAC Rally, cat si in cadrul Campionatului Mondial de Raliuri. De asemenea, Ford Escort RS Cosworth se putea lauda ca fiind primul automobil de productie inzestrat cu elemente aerodinamice capabile sa produca forta de apasare nu doar la nivelul partii posterioare, ci si la nivelul partii frontale.

Cat despre performantele reusite pe piata auto, modelul Ford Escort se poate mandri ca este al doilea cel mai bine vandut automobil din istoria constructorului american, dupa gama de modele F-Series.

  • Ford Mondeo (in special ultima generatie):

Cinci automobile Ford de care Henry Ford ar fi fost mandru

Chiar daca nu ar fi fost deloc incantat de "rapiditatea" cu care se misca Ford Europa atunci cand vine vorba de inceperea productiei noului Mondeo, Henry Ford si-ar fi putut "drege" supararea numai printr-o simpla privire aruncata asupra exteriorului / interiorului celei de-a cincea generatii a celebrului automobil de clasa medie.

De asemenea, daca mai punem la socoteala si motorizarea 2.0 EcoBoost de 240 cai putere, versiunea hibrid echipata cu un propulsor 2.0 si un motor electric de 35 kW, respectiv varianta diesel echipata cu sistem de tractiune integrala, atunci este cat se poate de clar de ce Henry Ford ar fi mandru ca un model precum ultimul Ford Mondeo ii poarta numele.

  • Bonus - Formula Ford Racer:

1 litru, 205 cai putere si 7:22 minute la Nurburgring? Probabil ca si Regina Marii Britanii ar fi incantata sa-i dea numele unui astfel de "automobil"!

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (5) Poze Cinci automobile Ford de care Henry Ford ar fi fost mandru
mai multe