Datsun Roadster '68 - O Fairlady nu moare niciodata
Acest
exemplar s-a nascut undeva in anul 1968, avand
o importanta concurenta din partea Mustang sau Mopar. Dar micul roadster
nu s-a simtit prost, ba chiar mai mult de atat, a tinut capul sus, de-a lungul
anilor. In 2005 s-a vazut in mana proprietarului actual, Matt, care s-a
indragostit pe loc de ea, deoarece ii amintea de masina tatalui sau, un Datsun
1200 din ’71.
Si asa incepe o frumoasa poveste de dragoste, cu suisuri si coborasuri, ca oricare alta. Motorul de 2.0L 135 CP U20 a fost “imprumutat” de pe un Roadster din ’69, cumparat special pentru piese, la fel si cutia de viteze in cinci trepte.
Insa Matt nu s-a multumit doar cu o masina stock, a vrut mai multe de la ea, stia ca este posibil: axa cu came “B”, carburator Solex, punte spate de pe un Datsun 1600, suspensii KYB si un set de anvelope BF Goodrich montate pe doua perechi de jante la fel de vechi ca si masina: American Racing Libra Rims, pe 14”. Chiar mai mult de atat, a inlocuit tapiteria, a refacut scaunele originale, a fabricat mochete speciale pentru Datsun, a pus la punct linia audio a masinii, mentinand un aspect mai retro pentru aceasta.
In scurt
timp, masina a imbracat si haina pe care o poarta si acum, in nuanta Carbon
Silver, pentru a pastra aspectul clasic al masinii, atat de iubit la timpul sau.
Caci sa nu uitam, Datsun este parintele liniei Z de la Nissan din ziua de
astazi…