F40 Beurlys - Povestea singurului Ferrari F40 LM fara plafon
Dar cariera modelului italian nu avea sa se rezume doar la un singur capitol. Mai exact, programul F40 a inregistrat un succes atat de rasunator 'in viata de strada', incat Enzo Ferrari a simtit inca de la bun inceput ca fantastica sa creatie ar trebui sa ia contact direct si cu lumea sporturilor cu motor. Drept urmare, compania din Maranello a apelat din nou la serviciile inginerilor de la Michelotto, in urma acestei cooperari rezultand extremul F40 LM - un automobil care era cat pe ce sa-si ia ramas bun de la curse inainte ca macar sa reuseasca sa ia parte la vreuna (iar asta din pricina faptului ca faimoasa Grupa B tocmai avea sa-si dea duhul obstesc).
Din fericire, pretiosul F40 LM reusea sa se inscrie, in anul 1989, in cadrul competitiei North American IMSA GT series. Totusi, exista o oarecare legenda care-afirma ca cei din Maranello nu aveau sa sustina intrutotul acest 'program', italienii de la Fiat sugerandu-le celor de la Ferrari sa se concentreze exclusiv asupra Formulei 1. Indiferent insa care-ar fi adevarul, prototipul stantat cu numarul 79890 a ajuns pe mainile Ferrari of France si, in cele din urma, in cursa IMSA GT de la Laguna Seca, in care pilotul Jean Alesi avea sa obtina un remarcabil loc trei.
Din nefericire, in urmatoarea cursa - disputata la Del Mar Raceway, F40-ul LM abandona din pricina problemelor tehnice. Totusi, supercarul italian nu planuia sa se dea batut prea usor, Jean Pierre Jabouille reusind un rasunator loc doi in cadrul Road America, una dintre etapele editiei din anul 1990 a seriei IMSA GT. Un viitor sezon in cadrul acestei competitii nu a mai venit niciodata, Ferrari-ul F40 LM devenind astfel tinta echipelor private care-si doreau sa participe la diverse evenimente organizate de-a lungul intregii planete.
Intr-un final, prototipul stantat cu numarul 79890 avea sa ajunga pe mainile pilotului si miliardarului Jean Blaton, cunoscut si sub numele de Jean Beurlys. Desigur, fiind miliardar, belgianul a pornit in cautarea unui plus de exclusivitate, acesta apeland in cele din urma la serviciile lui Tony Gillet - care, ceva mai tarziu, dadea nastere celebrului Gillet Vertigo. Primul modificare operata? Surprinzator sau nu, plafonul supercarului italian a fost indepartat complet, acest detaliu starnind numeroase controverse in comunitatea Ferrari. De asemenea, F40-ul LM se vedea nevoit sa renunte si la suspensia sa 'double-wishbone', aceasta fiind inlocuita cu una mult mai performanta - una de tip push-rod, similara celei folosite de Enzo, FXX si majoritatea masinilor de curse moderne.
Dar modificarile nu aveau sa se opreasca aici. Pe langa renuntarea la plafon si instalarea suspensiei push-rod, Tony Gillet - aflat sub atenta supraveghere a celor de la Michelotto, s-a pus pe efectuat si alte 'imbunatatiri', cea mai importanta dintr-acestea fiind reprezentata de structura tubulara proiectata pentru a contribui la ranforsarea caroseriei. De asemenea, partea frontala a primit un nou design, in timp ce evacuarea se incheia acum cu tobele de esapament pozitionate lateral, in fata rotilor spate. Rezultatul final nu a primit nici un nume oficial, aceasta creatie fiind cunoscuta in diverse cercuri sub denumirea de Ferrari F40 LM Barchetta sau, mai simplu de-atat, ca F40 Beurlys.Indiferent insa de numele pe care-l poarta, acest Ferrari ramane una dintre cele mai extreme masinarii ale istoriei. Doar imagineaza-ti faptul c-avem de-a face cu un automobil ce cantareste mai putin de-o tona (exista unele voci care sustin ca masina cantareste doar 800 kilograme!). Si asta in conditiile in care propulsorul sau V8 twin-turbo ascuns sub capota produce undeva in jurul a 760 cai putere. Oare-ar trebui sa ne mai mire ca viteza maxima se situeaza in jurul valorii de 360 km/h, in timp ce acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in aproximativ 3.1 secunde?
Si cu toate acestea, F40-ul Beurlys nu a reusit sa-si gaseasca nici un proprietar in cadrul unei licitatii organizate in urma cu mai bine de sapte ani - iar asta in ciuda pretului infim cerut, cuprins intre 190.000 si 245.000 dolari. Drept urmare, acest exemplar mirific pare sa-si fi pierdut urma odata cu trecerea timpului. Ceea ce nu reprezinta tocmai un lucru pozitiv.
Revenind insa la intrebarea de la care-am pornit, nimeni nu ne poate lamuri cu exactitate daca F40-ul Beurlys este sau nu un Ferrari. Adevarul este undeva la mijloc, F40-ul Beurlys avand la baza un exemplar F40 LM IMSA, insa nefiind recunoscut oficial de italienii de la Ferrari.
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12290 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Vw polo benzinar 2011 3500 € Skoda karoq diesel 2019 14250 € Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 €
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Vw passat 2.0diesel,euro5 2009 3900 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Alfa-romeo 156 1.9 jtd 2004 1550 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15890 €
- Opel astra 1.4 2010 5700 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Mitsubishi asx 150 cp 2012 7990 €
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Ford s-max 2.0 2011 6200 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 13500 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Vw golf benzina 2011 5790 € 8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
- Vw caravelle diesel 2.0l 2013 9100 € Renault scenic diesel 2011 4999 € 33800-2u000 continentl 338002u000 injector kia optima proceed... 600 Lei
- Opel insignia diesel 2014 7290 € Opel mokka diesel 2018 10190 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € 0445120125 0445120236 0445120029 0986435522 injector case ih... 650 Lei
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Vw golf diesel 2012 5790 € Anvelope iarna 16 inch bridgestone 215/65 r16 audi q3 vw... 1600 Lei
- Opel corsa 1.2i 2003 499 € Bara fata completa audi a4 b8 (model cu senzori/spalatori) 300 € Renault clio rs benzinar 2024 16000 €