F40 Beurlys - Povestea singurului Ferrari F40 LM fara plafon

Dar cariera modelului italian nu avea sa se rezume doar la un singur capitol. Mai exact, programul F40 a inregistrat un succes atat de rasunator 'in viata de strada', incat Enzo Ferrari a simtit inca de la bun inceput ca fantastica sa creatie ar trebui sa ia contact direct si cu lumea sporturilor cu motor. Drept urmare, compania din Maranello a apelat din nou la serviciile inginerilor de la Michelotto, in urma acestei cooperari rezultand extremul F40 LM - un automobil care era cat pe ce sa-si ia ramas bun de la curse inainte ca macar sa reuseasca sa ia parte la vreuna (iar asta din pricina faptului ca faimoasa Grupa B tocmai avea sa-si dea duhul obstesc).
Din fericire, pretiosul F40 LM reusea sa se inscrie, in anul 1989, in cadrul competitiei North American IMSA GT series. Totusi, exista o oarecare legenda care-afirma ca cei din Maranello nu aveau sa sustina intrutotul acest 'program', italienii de la Fiat sugerandu-le celor de la Ferrari sa se concentreze exclusiv asupra Formulei 1. Indiferent insa care-ar fi adevarul, prototipul stantat cu numarul 79890 a ajuns pe mainile Ferrari of France si, in cele din urma, in cursa IMSA GT de la Laguna Seca, in care pilotul Jean Alesi avea sa obtina un remarcabil loc trei.
Din nefericire, in urmatoarea cursa - disputata la Del Mar Raceway, F40-ul LM abandona din pricina problemelor tehnice. Totusi, supercarul italian nu planuia sa se dea batut prea usor, Jean Pierre Jabouille reusind un rasunator loc doi in cadrul Road America, una dintre etapele editiei din anul 1990 a seriei IMSA GT. Un viitor sezon in cadrul acestei competitii nu a mai venit niciodata, Ferrari-ul F40 LM devenind astfel tinta echipelor private care-si doreau sa participe la diverse evenimente organizate de-a lungul intregii planete.
Intr-un final, prototipul stantat cu numarul 79890 avea sa ajunga pe mainile pilotului si miliardarului Jean Blaton, cunoscut si sub numele de Jean Beurlys. Desigur, fiind miliardar, belgianul a pornit in cautarea unui plus de exclusivitate, acesta apeland in cele din urma la serviciile lui Tony Gillet - care, ceva mai tarziu, dadea nastere celebrului Gillet Vertigo. Primul modificare operata? Surprinzator sau nu, plafonul supercarului italian a fost indepartat complet, acest detaliu starnind numeroase controverse in comunitatea Ferrari. De asemenea, F40-ul LM se vedea nevoit sa renunte si la suspensia sa 'double-wishbone', aceasta fiind inlocuita cu una mult mai performanta - una de tip push-rod, similara celei folosite de Enzo, FXX si majoritatea masinilor de curse moderne.
Dar modificarile nu aveau sa se opreasca aici. Pe langa renuntarea la plafon si instalarea suspensiei push-rod, Tony Gillet - aflat sub atenta supraveghere a celor de la Michelotto, s-a pus pe efectuat si alte 'imbunatatiri', cea mai importanta dintr-acestea fiind reprezentata de structura tubulara proiectata pentru a contribui la ranforsarea caroseriei. De asemenea, partea frontala a primit un nou design, in timp ce evacuarea se incheia acum cu tobele de esapament pozitionate lateral, in fata rotilor spate. Rezultatul final nu a primit nici un nume oficial, aceasta creatie fiind cunoscuta in diverse cercuri sub denumirea de Ferrari F40 LM Barchetta sau, mai simplu de-atat, ca F40 Beurlys.Indiferent insa de numele pe care-l poarta, acest Ferrari ramane una dintre cele mai extreme masinarii ale istoriei. Doar imagineaza-ti faptul c-avem de-a face cu un automobil ce cantareste mai putin de-o tona (exista unele voci care sustin ca masina cantareste doar 800 kilograme!). Si asta in conditiile in care propulsorul sau V8 twin-turbo ascuns sub capota produce undeva in jurul a 760 cai putere. Oare-ar trebui sa ne mai mire ca viteza maxima se situeaza in jurul valorii de 360 km/h, in timp ce acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in aproximativ 3.1 secunde?
Si cu toate acestea, F40-ul Beurlys nu a reusit sa-si gaseasca nici un proprietar in cadrul unei licitatii organizate in urma cu mai bine de sapte ani - iar asta in ciuda pretului infim cerut, cuprins intre 190.000 si 245.000 dolari. Drept urmare, acest exemplar mirific pare sa-si fi pierdut urma odata cu trecerea timpului. Ceea ce nu reprezinta tocmai un lucru pozitiv.
Revenind insa la intrebarea de la care-am pornit, nimeni nu ne poate lamuri cu exactitate daca F40-ul Beurlys este sau nu un Ferrari. Adevarul este undeva la mijloc, F40-ul Beurlys avand la baza un exemplar F40 LM IMSA, insa nefiind recunoscut oficial de italienii de la Ferrari.
-
Far dreapta volkswagen golf 6 plus (2009-2014) 5m2941006c 449 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
-
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
Carenaj stanga fata vw golf 7 1.6 tdi cod motor clh... 200 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
-
Cutie viteze opel astra h j zafira b mokka meriva corsa 1.7... 2000 Lei
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
Buton avarii renault clio simbol 1.2 b an fabr. 2010 100 Lei
-
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei
Tulumba frana, 2s61-2b195-ch, ford fiesta 5, 1.4tdci (id:189222) 130 Lei
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
-
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
-
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
Planetara dreapta fata, cod 96348791, chevrolet aveo sedan... 248 Lei
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
-
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
Ford focus benzina 2014 4650 €
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
-
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
Smart fortwo 1 2011 3500 €
Scut motor plastic audi a3 8p 2005 hatchback 2.0 tdi bkd 150 Lei
-
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
-
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
-
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
-
Dezmembrez,piese vw polo variant verde 1.6 benzina 1999
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
Jante noi 18 inch originale audi a5 8w r18 8w0601025fm 950 €


