F40 Beurlys - Povestea singurului Ferrari F40 LM fara plafon

Dar cariera modelului italian nu avea sa se rezume doar la un singur capitol. Mai exact, programul F40 a inregistrat un succes atat de rasunator 'in viata de strada', incat Enzo Ferrari a simtit inca de la bun inceput ca fantastica sa creatie ar trebui sa ia contact direct si cu lumea sporturilor cu motor. Drept urmare, compania din Maranello a apelat din nou la serviciile inginerilor de la Michelotto, in urma acestei cooperari rezultand extremul F40 LM - un automobil care era cat pe ce sa-si ia ramas bun de la curse inainte ca macar sa reuseasca sa ia parte la vreuna (iar asta din pricina faptului ca faimoasa Grupa B tocmai avea sa-si dea duhul obstesc).
Din fericire, pretiosul F40 LM reusea sa se inscrie, in anul 1989, in cadrul competitiei North American IMSA GT series. Totusi, exista o oarecare legenda care-afirma ca cei din Maranello nu aveau sa sustina intrutotul acest 'program', italienii de la Fiat sugerandu-le celor de la Ferrari sa se concentreze exclusiv asupra Formulei 1. Indiferent insa care-ar fi adevarul, prototipul stantat cu numarul 79890 a ajuns pe mainile Ferrari of France si, in cele din urma, in cursa IMSA GT de la Laguna Seca, in care pilotul Jean Alesi avea sa obtina un remarcabil loc trei.
Din nefericire, in urmatoarea cursa - disputata la Del Mar Raceway, F40-ul LM abandona din pricina problemelor tehnice. Totusi, supercarul italian nu planuia sa se dea batut prea usor, Jean Pierre Jabouille reusind un rasunator loc doi in cadrul Road America, una dintre etapele editiei din anul 1990 a seriei IMSA GT. Un viitor sezon in cadrul acestei competitii nu a mai venit niciodata, Ferrari-ul F40 LM devenind astfel tinta echipelor private care-si doreau sa participe la diverse evenimente organizate de-a lungul intregii planete.
Intr-un final, prototipul stantat cu numarul 79890 avea sa ajunga pe mainile pilotului si miliardarului Jean Blaton, cunoscut si sub numele de Jean Beurlys. Desigur, fiind miliardar, belgianul a pornit in cautarea unui plus de exclusivitate, acesta apeland in cele din urma la serviciile lui Tony Gillet - care, ceva mai tarziu, dadea nastere celebrului Gillet Vertigo. Primul modificare operata? Surprinzator sau nu, plafonul supercarului italian a fost indepartat complet, acest detaliu starnind numeroase controverse in comunitatea Ferrari. De asemenea, F40-ul LM se vedea nevoit sa renunte si la suspensia sa 'double-wishbone', aceasta fiind inlocuita cu una mult mai performanta - una de tip push-rod, similara celei folosite de Enzo, FXX si majoritatea masinilor de curse moderne.
Dar modificarile nu aveau sa se opreasca aici. Pe langa renuntarea la plafon si instalarea suspensiei push-rod, Tony Gillet - aflat sub atenta supraveghere a celor de la Michelotto, s-a pus pe efectuat si alte 'imbunatatiri', cea mai importanta dintr-acestea fiind reprezentata de structura tubulara proiectata pentru a contribui la ranforsarea caroseriei. De asemenea, partea frontala a primit un nou design, in timp ce evacuarea se incheia acum cu tobele de esapament pozitionate lateral, in fata rotilor spate. Rezultatul final nu a primit nici un nume oficial, aceasta creatie fiind cunoscuta in diverse cercuri sub denumirea de Ferrari F40 LM Barchetta sau, mai simplu de-atat, ca F40 Beurlys.Indiferent insa de numele pe care-l poarta, acest Ferrari ramane una dintre cele mai extreme masinarii ale istoriei. Doar imagineaza-ti faptul c-avem de-a face cu un automobil ce cantareste mai putin de-o tona (exista unele voci care sustin ca masina cantareste doar 800 kilograme!). Si asta in conditiile in care propulsorul sau V8 twin-turbo ascuns sub capota produce undeva in jurul a 760 cai putere. Oare-ar trebui sa ne mai mire ca viteza maxima se situeaza in jurul valorii de 360 km/h, in timp ce acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in aproximativ 3.1 secunde?
Si cu toate acestea, F40-ul Beurlys nu a reusit sa-si gaseasca nici un proprietar in cadrul unei licitatii organizate in urma cu mai bine de sapte ani - iar asta in ciuda pretului infim cerut, cuprins intre 190.000 si 245.000 dolari. Drept urmare, acest exemplar mirific pare sa-si fi pierdut urma odata cu trecerea timpului. Ceea ce nu reprezinta tocmai un lucru pozitiv.
Revenind insa la intrebarea de la care-am pornit, nimeni nu ne poate lamuri cu exactitate daca F40-ul Beurlys este sau nu un Ferrari. Adevarul este undeva la mijloc, F40-ul Beurlys avand la baza un exemplar F40 LM IMSA, insa nefiind recunoscut oficial de italienii de la Ferrari.
-
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
0445110248 0986435163 504088823 bosch injector fiat ducato /... 500 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
-
0414700003 500363382 500380884 bosch injector iveco... 650 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
-
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
Dezmembrari vw golf 6 1.4tsi , 122 cp / 90 kw ,transmisie...
042200-0402 88370-76020 042200-0404 denso compresor ac lexus... 1500 Lei
-
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
0445110524 55246223 0986435280 bosch injector alfa romeo 1.6... 500 Lei
-
Modul axe cu came 9812647280 peugeot 3008 ii suv 1.5 bluehdi... 2500 Lei
1ea820808e 1ea820808d 1ea820808b compresor ac audi cupra skoda... 1500 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
-
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
-
Filtru de particule a2464911906 kt1288 82129967 a1564900400... 1000 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
-
Diferential (grup) fata chevrolet captiva 2.2 cdti 2011-2014 700 €
0445115087 0445116042 9687454380 bosch injector citroen ford... 500 Lei
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
-
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
3z01011000 a2113200104 a2203200104 a2113200304 compresor... 700 Lei
-
0445120237 0445120144 84347519r 5263310 bosch injector case... 750 Lei
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Jante tabla la bucata dacia sandero 3 stepway 1.0 benzina... 363 Lei
-
Ansamblu buton avarii cu incalzire in scaune 7l6857318... 150 Lei
Injector 0445110174 0986435105 97363811 8973638110 93169125... 200 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
-
A1643201404 a1643200204 a1643200304 amk compresor airmatic... 1250 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
A2213201704 a2213200904 a2213201604 amk compresor airmatic... 1250 Lei


