Intre uratenie si nebunie: un Packard Twelve unicat, scos la licitatie

Intre uratenie si nebunie: un Packard Twelve unicat, scos la licitatie
  • Packard Twelve are un motor V12 de 440 cp
  • Productia acestui automobil a costat 1.5 milioane de dolari
  • Masina se dorea a fi un rival pentru BMW si Mercedes-Benz
Distribuie pe Facebook

Compania de automobile din SUA numita Packard si-a finalizat existenta in anii '50. Insa brandul istoric a mai avut de-a lungul vremii cateva tentative de a renaste. Ultima, petrecuta in 1992, a dat nastere si acestui prototip... controversat.

In 1992, milionarul excentric Roy Gullickson a cumparat pentru 50.000 de dolari dreptul de a folosi numele brandului Packard. El isi dorea sa renasca marca americana si sa produca iar automobile in serie pe care sa le vanda populatiei. Dar nu vroia sa faca orice masini, ci una extrem de scumpa si exclusivista. E vorba de Packard Twelve, o masina din care a reusit sa faca numai un exemplar.

Desi avea dreptul de folosire a numelui Packard inca din 1992, Roy a realizat impreuna cu o mica echipa primul vehicul functional tocmai in 1999. Masina, numita Packard Twelve dupa numarul pistoanelor pe care le avea motorul de sub capota a fost unicul produs al sau, deoarece investitorii nu s-au aratat interesati de a investi bani in noile masini Packard. Motiv pentru care, milionarul a scos din buzunar aproximativ $1.5 milioane ca sa dezvolte masina aceasta.

Aceasta limuzina de lux se dorea a fi un rival serios pentru Mercedes si BMW. Chiar proprietarul sau, milionarul care a creat-o, spunea ca masina nu este deloc mai prejoasa decat cele doua marci germane. El spera la acea vreme sa fabrice nu mai putin de 2000 de astfel de vehicule pe an pe care sa le vanda cu suma de 160.000 de dolari bucata.

Packard 12

Packard Twelve este realizat integral din aluminiu, cu o caroserie de aluminiu autoportanta asemenatoare cu cea de la Audi A8 a vremii respective, de tip Space-frame, tractiune integrala si dotari din cele mai scumpe: interior piele naturala, clima automata, pilot automat, cutie automata si un motor urias. Nu un V8, asa cum aveau masinile Packard ale anilor '40-'50, ci un motor serios, un V12 produs de Falconer Racing, o companie specializata pe motoare custom, care producea 440 cp. La motor era cuplata o transmisie automata 4L80E cu 4 trepte care ajuta masina sa atinga 250 km/h fara probleme si sa atinga 100 km/h in doar 4.8 secunde. Masina se pare ca avea o greutate de numai 1,7 tone, in ciuda dimensiunilor uriase.

In prezent, acelasi proprietar care i-a dat nastere in 1999 o scoate la licitatie. Doritorii care vor sa conduca o masina unica in lume, cu doar 500 de kilometri la bord, o pot cumpara in cadrul licitatiei RM care are loc pe 26 iulie in Plymouth, Michigan. Pretul de pornire nu este inca stabilit dar nu are rezerva si cel care ofera mai mult decat pretul de pornire o va duce acasa. Asadar, cei care v-ati saturat de Mercedes-Benz si BMW, sariti, ca este inghesuiala!

Packard 12

Packard 12

Packard 12

Packard 12

Packard 12

Packard 12

Packard 12Packard 12Packard 12

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (12) Poze Packard 12
mai multe