Masina lui Nicolae Titulescu este de vanzare pentru 500.000 de Euro
- Masina a fost scoasa la licitatie in 2015
- Pretul rezervat nu a fost atins si masina a ramas nevanduta
- Comandata de ambasadorul Romaniei la Londra
Se pare ca au existat in trecut personalitati de origine romana care au detinut autoturisme interesante, care, in zilele noastre, sunt considerate extrem de scumpe si rare. Daca un Mercedes care i-a apartinut lui Nicolae Ceausescu s-a vandut cu doar 50.000 de Euro, iata ca un Excelsior care aparent i-a apartinut omului politic Nicolae Titulescu are sansa sa se vanda cu o suma de 10 ori mai mare.
Casa de licitatii Bonhams a scos anul trecut la vanzare un autoturism extrem de interesant pentru noi, romanii. E vorba de un model Automobiles Excelsior Albert 1er Châssis Court Cabriolet, comandat se pare de Ambasadorul Romaniei din Marea Britanie la acea vreme. Automobilul, la fel ca multe altele din acea epoca, era un sasiu rulant, echipat cu motor si cutie de viteze, care ulterior a fost trimis la un carosier pentru a-i finaliza partea estetica.
Excelsior era un producator din Belgia, specializat pe automobile de lux, extrem de scumpe, ce rivalizau cu produsele celor de la Rolls-Royce si Hispano Suiza. Compania a luat nastere in 1903 la Bruxelles si a produs autoturisme in serie extrem de mica pana in 1930. Cele mai cunoscute masini produse de Excelsior sunt niste modele rare de competitie, dotate cu motoare de 9.1 litri, care au stabilit atat recorduri de viteza, cat si victorii in Grand Prix-uri.
In 1926, Excelsior lanseaza modelul numit Albert 1, urmasul lui Adex, o masina preferata de curtea regala a Belgiei. Numele automobilului era inspirat de cel al unui rege si a fost gandita ca o masina de curse cu motor in 6 pistoane. Insa cine avea bani suficienti, putea cumpara o masina completa direct din fabrica sau, cine era si mai bogat, putea cumpara un sasiu rulant pe care sa-l echipeze cu o caroserie unica.
Se pare ca asta s-a intamplat cu acest Excelsior Albert 1er Chassis Court Cabriolet cu seria de sasiu 2433. Un dealer de automobile din Londra, numit Hayward Automobile Ltd, a comandat in 1928 un sasiu Excelsior Albert 1 cu o caroserie speciala. Sasiul fabricat cu un an inainte a fost trimis tot in Belgia, la Snutsel & Fils din Bruxelles, care s-au ocupat de caroserie. E vorba de o caroserie cabrio cu doua locuri, asa cum a vrut ambasadorul Romaniei in Marea Britanie de la acea vreme.
Autoturismul a pastrat anul de fabricatie 1927, atunci cand a fost construit, dar masina finalizata cu acea caroserie Snutsel & Fils a fost comandata si livrata in 1928. Atunci, ambasador al Romaniei la Londra era Nicolae Titulescu, un apropiat al familiei regale si al Reginei Maria in special, aceasta fiind se pare si cea care l-a sfatuit sa-si comande un Excelsior, deoarece detinea si ea unul in Romania.
Pentru cei care au lipsit la lectiile de istorie, Nicolae Titulescu a fost Ministru de Externe de mai multe ori, Ministru Plenipotentiar, ambasador si Presedinte al Ligii Natiunilor. La propunerea lui I.C. Bratianu, dupa moartea Regelui Ferdinand, a fost propus ca Presedinte al Romaniei.
Din motive necunoscute, Nicolae Titulescu a refuzat automobilul atunci cand i-a fost livrat si dealerul Hayward Automobile l-a vandut unui colectionar din... Africa de Sud. Ultima oara cand masina ce figureaza in acte ca avandu-l pe ambasadorul Romaniei ca prim-proprietar a iesit la iveala abia in 2004, cand a fost restaurata vreme de 8 ani. Ulterior, in 2014 si 2015, acest Excelsior cu o mica istorie romaneasca a castigat numeroase concursuri de eleganta si anul trecut a fost scoasa la licitatie. Cei de la Bonhams au estimat ca masina poate obtine un pret cuprins intre 350.000 si 400.000 de Euro, dar se pare ca pretul rezervat nu a fost atins.
Momentan, nu se cunoaste proprietarul actual al automobilului, dar cu siguranta acesta va iesi la licitatie in curand. Si pentru ca la asemenea masini unice in lume trecerea anilor nu face decat sa creasca pretul, ne putem astepta ca acest Excelsior Albert 1 comandat de Nicolae Titulescu sa obtina un pret trecut de o jumatate de milion. Destul de putin, oricum, fata de cat ar valora un Bugatti Royale precum cel comandat de Regele Carol in 1926...
- Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Renault megane 16v 2006 2000 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Dacia duster 1500 2017 400 Lei
- Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Opel corsa 1.2i 2003 599 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei