Noul Muzeu SKODA: experimentati universul multimedia al marcii

Situat in locul de origine si in acelasi timp in casa companiei, noul MUZEU SKODA prezinta, intr-un mod cu totul nou, cele mai importante momente din istoria unuia dintre producatorii auto cu cea mai bogata traditie. In afara de produse, aceasta inseamna si prezentarea unor personaje si a povestilor care le leaga, intr-un mod foarte personal, de SKODA. Noul muzeu are, de asemenea, si o nota foarte speciala, gratie noului "Laurin & Klement Forum" si a cafe-restaurant-ului "VACLAV". Un spatiu multifunctional pentru aproape toate tipurile de evenimente, "Laurin & Klement Forum" este una dintre cele mai moderne locatii din Republica Ceha dedicate acestui gen de activitati.
Vizitatorii se pot cufunda adanc in istoria marcii, multumita celor trei zone tematice in care sunt prezente 46 de automobile istorice, cateva sute de exponate individuale, precum si filme din perioadele respective, fotografii si documente. Designerii noului muzeu au avut in plan mai mult decat doar sa creeze un simplu spatiu expozitional nou si astfel au adunat laolalta o multime de repere importante, au dat o structura clara expozitiei si au oferit posibilitatea unui transfer modern si interactiv de cunostinte. Exteriorul muzeului confera cladirii istorice o imagine noua si uimitoare, iar calitatea excelenta a lucrarilor si precizia executiei reprezinta o marturie a traditiei marcii.
"SKODA este una dintre marcile cu cea mai bogata traditie din lume. Intreaga companie este mandra de istoria sa," declara Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, CEO SKODA. "Noul MUZEU SKODA este o expresie speciala a acestei mandrii. Este in acelasi timp o carte de vizita, un punct de intalnire, o platforma de comunicare si un punct de atractie, o zona in care puteti face cunostinta cu marca noastra prin intermediul elementelor multimedia. In anii urmatori, SKODA intentioneaza sa se dezvolte la nivel mondial. Atunci cand te gandesti la depasire, trebuie sa privesti regulat in oglinda retrovizoare. Si chiar asta facem prin noul muzeu, si facem asta intr-o locatie istorica si intr-un mod fascinant."
Contopirea "Traditiei," cu "Precizia" si "Evolutia" constituie temele principala ale exponatelor din noul muzeu. Cele trei laturi, fiecare cu propriile sale trasaturi distinctive, fac vizita emotionanta, bogata si surprinzatoare. Un amestec de automobile si povesti curge prin expozitie ca un fir calauzitor, toate elementele fiind prezentate in decoruri multimedia si interactive, care ofera vizitatorului o intreaga gama de optiuni: de la simpla admirare a automobilelor si exponatelor, si pana la parcurgerea fotografiilor si a filmelor, sau la lecturarea amanuntita - pentru ca flexibilitatea este principiul noului MUZEU SKODA.
Sectiunea "Evolutie" ofera o calatorie captivanta prin trecutul bogat si colorat al marcii SKODA, plin cu adevarate masini de vis, documente originale, filme, animatii si note explicative. Care erau cele mai importante masini ale marcii? Cine au fost fondatorii marcii? Cu ce descoperiri tehnice se lauda compania? Sectiunea "Evolutie" ofera o varietate mare de raspunsuri.
In centrul sectiunii "Evolutie" se regasesc 14 extraordinare repere SKODA: de la prima bicicleta L&K, la contemporanul studiu de design VisionD. Aranjate in ordine cronologica, acestea urmaresc deceniile de ingeniozitate si creativitate, pana in zilele noastre. Filmele, care ruleaza pe benzile largi de monitoare de deasupra masinilor, ofera repere istorice. Ecranele amplasate direct in spatele modelelor ofera informatii aditionale.Un punct de atractie in cadrul sectiunii "Evolutie" este "raftul cu masini", unde sunt expuse 20 dintre bijuteriile marcii: masini de pompieri, masini de curse, dar si unele dintre cele mai bine comercializate modele. Asa numita galerie a tehnicii completeaza automobilele din cronologia produselor si de pe raftul de masini, care ofera o calatorie prin intreaga istorie tehnica a marcii si este ilustrata cu multe exponate, fotografii si documente. Astfel, tehnologia SKODA poate fi vazuta si resimtita aici, iar la indemana sunt si instalatii multimedia, filme si informatii interactive.
Sectiunea "Traditie" vorbeste despre valorile marcii, concentrandu-se pe "Mandria fata de marca", "Utilitatea cotidiana" si "Provocari." Vizitatorilor le sunt prezentate perechi de vehicule, fiecare dintre acestea fiind dintr-o era diferita care formuleaza clar identitatea marcii. Limuzine ale demnitarilor, automobile pentru publicul larg si masini de curse, cu greu gasesti o alta marca unde diversitatea exponatelor sa fie atat de mare precum la SKODA.
Iar toate acestea au ca suport numeroase povestiri, ale contemporanilor din toate mediile sociale, la cele ale Miss SUA 1957 si ale celebrului fotbalist ceh Milan Baros.Cea de-a treia arie expozitionala majora se concentreaza pe "Precizie" in ceea ce priveste productia si restaurarea automobilelor. Unul dintre subiecte este rolul pe care Mlada Boleslav l-a avut ca si locatie de productie centrala si pentru originile traditiei companiei. Filmele, documentele, panourile cu fotografii de dimensiuni mari si albumele, dau viata acestei fabrici si implica vizitatorul la un nivel personal. Sectiunea restaurare ofera impresii pe viu, expunand patru automobile clasice SKODA in diferite stadii de reintinerire, de la automobilul gasit intr-un hambar, la nestemata. Exponatele completeaza aceasta sectiune si fac din nou vizitatorul sa se simta ca si cum ar fi in mijlocul atelierului.
Spatiul pentru evenimente, cu o atmosfera unica
In centrul expozitiei se regaseste un alt punct important al noului MUZEU SKODA: noul "Laurin & Klement Forum", un spatiu functional de 930 mp, care ofera un loc ideal pentru evenimentele SKODA si pentru expozitii speciale, dar care este potrivit si pentru functii externe, oferind loc suficient pentru aproape 600 de persoane. Solutiile tehnice de ultima ora, precum scena multifunctionala retractabila si o tribuna, care este de asemenea retractabila, fac din "Laurin & Klement Forum" una dintre cele mai avansate spatii pentru evenimente din Republica Ceha. Este, de asemenea, singura astfel de locatie din Europa Centrala si de Est, care este conectata si la o locatie istorica de productie a automobilelor.
Modernul VACLAV cafe-restaurant va deveni cu siguranta o destinatie a celor care apreciaza mancarurile fine, fiind cautat atat de persoane din oras cat si de cele din regiune, si care ofera o selectie de mancaruri si bauturi de inalta calitate, o atmosfera prietenoasa si un decor modern, intr-un cadru istoric.
Muzeul dispune si de o zona pentru copii (254 mp), care a fost complet reamenajata, si unde cei mici pot descoperi lumea SKODA si isi pot incerca talentul in materie de condus o masinute de jucarie. Un magazin al muzeului completeaza noul MUZEU SKODA.
Noul MUZEU SKODA este un centru al marcii, aflat intr-un loc special. Pana la urma, acesta este unul dintre leaganele productiei de automobile din Europa. Cladirea, o structura industriala cu trei etaje, cu o arhitectura sobra si clara, face parte dintr-un complex de uzine SKODA cu o vechime de peste o suta de ani, construit intre 1898 si 1912. Ce automobile anume au fost construite aici este neclar. Ceea ce se stie este ca aici au fost construite motoare. Mai tarziu, cladirea a fost utilizata pentru o perioada lunga de timp drept complex de birouri, pana cand MUZEUL SKODA s-a mutat in acest loc, in 1995.
Pozitia centrala a cladirii, pe strada Vaclava Klementa, intre fabrica si oras, subliniaza legaturile stranse intre SKODA si orasul Mlada Boleslav. "Aici bate inima marcii" spune Vahland, CEO SKODA. Vaclava Klementa este calea principala de acces intre centrul orasului si fabrica principala SKODA, ceea ce plaseaza MUZEUL SKODA, foarte clar, intr-un punct de dialog intre facilitatile de productie si oras.
Fiecare centimetru din aceasta cladire exprima istorie auto. Un design amplu, modern, al muzeului, intr-un astfel de decor autentic, este unic in industria auto. "Aceasta inseamna totodata realism si simply clever sau, cu alte cuvinte, este tipic pentru SKODA," declara Vahland, CEO SKODA.
In interiorul muzeului, aproape nicio caramida nu a ramas neatinsa, deoarece interiorul a fost aproape complet demolat si reamenajat. Intreaga infrastructura tehnica a fost instalata din nou, indiferent ca a fost vorba despre instalatia electrica, ventilatie, iluminat, incalzire sau aer conditionat. Peste 100 de kilometri de cabluri electrice si trei kilometri de conducte noi de incalzire au fost utilizate pentru a crea o noua arhitectura usoara, proaspata si complet moderna, pozitionata cu sensibilitate intre halele istorice.
Acolo unde a fost posibil, arhitectii cladirii au utilizat structurile istorice. "Amestecul dintre o cladire istorica si designul modern al interiorului face noul muzeu atat de captivant si unic," declara Dieter Hundt, directorul de creatie al echipei de arhitecti ai cladirii, de la compania jangled nerves din Stuttgart, Germania.
Exteriorul cladirii a fost improspatat cu minutiozitate. Muzeul apare acum foarte clar, deschis si ispititor, inca de la prima privire, fatada cladirii ramanand neschimbata din punct de vedere arhitectural, desi a primit un nou strat de tencuiala si a fost facuta sa apara mai luminoasa si mai prietenoasa. Coloristica acestei cladiri este marcata de o tema moderna, de alb si gri.
Inscriptia mare SKODA MUZEUM anunta in mod clar identitatea structurii, numele fiind repetat in litere tridimensionale, langa intrarea principala. Opt bannere mari 75 x 250 centimetri, fixate pe latura cladirii dinspre strada principala (Vaclava Klementa), marcheaza cladirea si expun principalele subiecte, precum expozitiile speciale. Acestea pot fi inlocuite cu usurinta, dupa cum este necesar.Arcada cladirii, de pe strada Vaclava Klementa, reprezinta o vitrina care ofera trecatorilor un pasaj acoperit, dar si o prima imagine a sectiunii "Evolutie" a muzeului. "Este o fereastra expozitionala mare, cu caracterul unei galerii, care devine o invitatie graitoare" declara Dieter Hundt.
Curtea aferenta muzeului, care a fost renovata, precum si intrarea, sunt situate pe partea laterala a strazii principale. Extinderea galeriei pe strada principala, in partea laterala a intrarii principale, reprezinta o alta vitrina expozitionala mare, care ofera posibilitatea de a privi in interiorul expozitiei, ceea ce stimuleaza curiozitatea vizitatorilor.
In interiorul cladirii, vizitatorii stiu in orice moment ce va urma, gratie unor indicatoare digitale si analogice. Toate functiile si elementele asociate acestui sistem de indrumare statica si dinamica sunt aranjate individual, incapere cu incapere.
-
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
-
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
-
Skoda fabia benzina 2010 2999 €
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
-
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
-
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
-
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
-
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
-
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
-
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
-
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
-
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
-
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei


