Povestea Daciei Estafette, masina cu "motorul la genunchi"

  • Este prima si singura duba asamblata la Mioveni
  • Este o copie dupa Renault Estafette
  • Exista un singur exemplar reconditionat in Romania
Distribuie pe Facebook

Dacia Estafette este fara indoiala unul dintre cele mai rare modele fabricate la Mioveni. Ca sa nu mai spunem ca a fost singurul furgon fabricat la uzinele Dacia, iar in prezent un singur exemplar mai este functional.

In istoria sa de 52 de ani, Dacia a construit cateva modele interesante dar care sunt si astazi necunoscute pentru majoritatea populatiei. Un bun exemplu este Estafette, o copie a unui furgon de la Renault, asamblat la uzina de la Mioveni intre 1975 si 1978.

Dealtfel, vorbim despre prima si singura duba produsa de Dacia. Insa cum a inceput totul?

Renault si Dacia Estafette

Ca sa-si achite unele datorii financiare fata de Renault, Dacia a asamblat in Romania niste cutii de viteze pentru utilitara Renault Estafette. La un moment dat, Nicolae Ceausescu a vrut sa incerce sa vanda si la noi in tara o masina utilitara marca Dacia, astfel ca in perioada amintita mai sus, 642 de exemplare Estafette au parasit portile uzinei de la Mioveni.

Renault si Dacia Estafette

Masinile erau construite numai din piese frantuzesti, dar cu sigla Dacia. Estafette avea tractiune pe puntea fata si motorul imprumutat de la 1310, cu ajutorul caruia putea atinge viteza maxima constructiva de 101 km/h.

Renault si Dacia Estafette

Insa dubita nu a avut succesul scontat astfel ca Ceausescu a decis ca segmentul utilitarelor sa-l lase pe mana celor de la Rocar, ce realizau cunoscutele vehicule TV.

Renault si Dacia Estafette

In prezent, pe strazile din Romania mai circula un singur exemplar Estafette, complet functional, si se afla la Brasov. Masina ii apartine unui tanar inginer mecanic, caruia i-a luat cinci ani sa o aduca in starea in care se afla acum. In plus, aceasta Estafette nu mai este un vehicul utilitar, ci un autoturism cu opt locuri.

Renault si Dacia Estafette

Masina in cauza a fost inmatriculata pentru prima data in 1977 la o unitate militara din Bucuresti, care deservea Comitetul Central. Dupa Revolutie, masina a ajuns in curtea unei alte unitati militare, la Constanta, de unde a fost cumparata de un constantean, de la care a fost achizitionata de actualul proprietar.

Renault si Dacia Estafette

Nimeni nu stie cu exactitate, dar se presupune ca aceasta Dacie Estafette a fost folosita pentru transportul cadourilor de protocol de la Minsterul Apararii. Cam toate exemplarele asamblate la Mioveni au ajuns de fapt pe mana autoritatilor de atunci.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (6) Poze Renault si Dacia Estafette
mai multe
Publicat în categoria: Old School Cars DATA PUBLICĂRII: 2 August 2018