Top 10 masini Mercedes-Benz clasice, modificate de AMG

Top 10 masini Mercedes-Benz clasice, modificate de AMG
Fara indoiala, Mercedes-Benz este marca cea mai "nebuna" din punctul de vedere al motorizarilor experimentate. De fabrica, au iesit pe portile celor de la Mercedes automobile cu motoare chiar si de 6900 cmc, in timp ce motorizarile de 5600 cmc si cele de 6000 cmc erau la ordinea zilei. Insa tunerii de casa ai celor de la Mercedes, care atunci cand s-au infiintat erau independenti de fabrica, au dus aceasta nebunie la un alt nivel. Iata care sunt cele mai incredibile realizari clasice, facute in anii '70-'90, ce poarta semnatura AMG.
Distribuie pe Facebook

10. Mercedes-Benz W114 280E AMG (1973)

Mercedes-Benz AMG ClassicsPrintre primele masini Mercedes-Benz modificate de cei de la AMG, o companie care modifica motoare de competitie, a fost modelul W114, numit popular si "bot de cal". Cei de la AMG au realizat mai multe modificari asupra masinilor 280 E, care aveau un motor cu 6 pistoane in linie pe benzina care producea 160 de cp. Dupa ce AMG si-a "bagat coada", masina avea 211 cp, dar si imbunatatiri la suspensie, directie si frane. Fiind insa modele realizate pe vremea cand AMG era independenta de Mercedes-Benz (fuziunea s-a facut abia in 1993), se cunosc putine detalii despre modelele W114 AMG ce inca mai exista, fiind modificate in numar mic intre 1972 si 1973.

9. Mercedes-Benz 500 SLC AMG (1983)

Mercedes-Benz AMG ClassicsAMG (numele vine de la cei 2 parteneri, Aufrecht si Melcher, iar ultima litera de la orasul natal Großaspach) a facut modificari si asupra unei serii mai mari de Mercedes-Benz R107 si C107. Adica generatia anilor 1971-1989 de SL. Au existat versiunile roadster cu motorizari derivate din propulsorul V8 de 5 litri Mercedes, marite la 5.2 sau 5.4 litri, care produceau in jur de 285 de cp. Raritatea era data insa de cutia manuala Getrag cu 5 trepte, realizata tot de AMG. Numai cateva astfel de modele mai exista in prezent, din pacate. A existat chiar si un model 690 SLC AMG, adica versiunea coupe, dotata cu celebrul motor de 6.9 litri care echipa 450 SEL-ul 6.9, dar modificat de AMG.

8. Mercedes-Benz SL 70 AMG (1999)

Mercedes-Benz AMG ClassicsCel mai rar Mercedes-Benz SL din generatia R129 a fost varianta SL70 AMG. A fost chiar mai rara decat motorizarea de 7.3 litri care, ulterior, a dotat masinile Pagani. Cei de la AMG luasera un motor V12 de 6 litri, caruia i-au alezat cilindrii si i-au crescut capacitatea la 7000 cmc. Motorul producea acum 496 de cp si ii permitea masinii sa atinga 305 km/h. Este posibil ca modelul fabricat numai in 1999 sa fi fost produs doar in 20 de exemplare. Principalii clienti au fost cei din tarile arabe, care, de altfel, au cumparat majoritatea modelelor SL60 AMG, SL70 AMG si SL73 AMG.

7. Mercedes-Benz S70 AMG (1997)

Mercedes-Benz AMG ClassicsBalena, asa cum numim noi modelul W140 de Mercedes-Benz S Class, a fost si va ramane un model istoric. Cea mai puternica varianta realizata a fost numita S70 AMG, dotata cu motorul de pe SL70 AMG, un V12 modificat care producea aproape 500 de cp. Compania AMG era deja afiliata la Mercedes-Benz, motiv pentru care numarul masinilor produse incepea sa fie mai mare. Chiar si asa, aproximativ 150 de S70 au vazut productia finala, pretul unui astfel de limuzine fiind la fel de mare ca cel al unui Rolls-Royce la acea vreme.

6. Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 AMG (1970)

Mercedes-Benz AMG ClassicsAMG era o companie mica, condusa de doi ingineri mecanici care lucrasera in trecut la Mercedes, la inceputul anilor '70. Unul din primele lor proiecte care s-a bucurat de succes a fost Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 AMG. Mai exact, au modificat cateva exemplare dotate cu motorul 6.3 din fabrica, pe care l-au marit la o capacitate de 6.9 litri (6834 cmc). Motorul V8 reusea astfel sa aiba 420 de cp, motiv pentru care una dintre aceste masini s-a bucurat de un urias succes. E vorba de masina din imagine, un Mercedes rosu, numit "Porcul Rosu". In 1971, aceasta masina a castigat locul 2 in cursa de 24 de ore de la Le Mans, castigand atentia publicului. Numai 5 astfel de masini au fost realizate, trei de competitie si doua de teste.

5. Mercedes-Benz 560 SEC DOHC / 6.0 AMG (1984)

Mercedes-Benz AMG ClassicsMercedes-Benz AMG Classics

Mercedes-Benz AMG ClassicsMercedes-Benz AMG Classics

Mercedes-Benz AMG ClassicsAMG a modificat si varianta coupe a generatiei W126, numita SEC. Motorul de varf, oferit de Mercedes-Benz, era cel de 5,6 litri V8. Pe acesta l-au modificat inginerii AMG si au reusit sa obtina o capacitate de 6 litri si o putere de 385 cp. Asta pentru ca noul motor avea 32 de valve, cate 4 pe piston, nu doar 2, precum motorul original Mercedes. Cu acest propulsor, masina atingea 285 km/h si accelera de la 0 la 100 km/h in doar 6 secunde. La capitolul lux si dotari, masina, care avea un pret colosal de 270.000 de marci, statea excelent: avea scaune de piele Recaro, aer conditionat, scaune cu reglaj electric, cutie automata si un kilometraj gradat pana la 300 km/h.

4. Mercedes-Benz 300E AMG Hammer (1986)

Mercedes-Benz AMG ClassicsAMG oferea pentru generatia W124 care a precedat Clasa E, mai multe pachete de performanta. Masina, care era la baza un 300E cu motor in 6 pistoane, putea primi, dupa caz, motorizare V8 modificata de AMG de 5.0, 5.2, 5.4 sau 5.6 litri. Puterea varia de la 300, la 360 cp. Insa cine vroia sa faca o aroganta mare de tot, apela la motorul de varf de 6 litri. Adica motorul de 5.6 de Mercedes, alezat si imbunatatit, care producea acum 375 de cp. Destul incat masina cu 5 locuri, de familie, sa atinga in 1986 o viteza de 305 km/h, cam ca oricare alt Ferrari sau Lamborghini al vremii. In total, au fost realizate in jur de 20 de exemplare de 300E 6.0 AMG.

3. Mercedes-Benz 190E 3.2 AMG (1988)

Mercedes-Benz AMG ClassicsPredecesorul clasei C de la Mercedes-Benz a vazut si el influenta AMG de-a lungul vremii. Mercedes 190E 3.2 AMG a fost de fapt chiar primul model AMG vandut in 1993, cand compania de tuning a intrat in grupul Mercedes. Cei de la AMG ofereau mai multe variante de motorizare, insa cel mai popular model era cel de 3.2 litri care oferea in jur de 234 cp. Asta in conditiile in care cel mai performant motor standard de la Mercedes pentru 190E era cel de 2.6 litri si 160 cp. Abia dupa anii '90, Mercedes a reusit impreuna cu Cosworth sa ofere un model 190E 2.5-16 care producea 235 cp. Ulterior, mai multi posesori de Mercedes-Benz 190E au montat si motoare de 3.6 litri AMG, de pe modelele W124, care produceau in jur de 300 cp.

2. Mercedes-Benz E60 AMG Limited (1995)

Mercedes-Benz AMG ClassicsUnul din cele mai rare modele AMG fabricate vreodata a fost celebrul E60 AMG Limited. Adica un Mercedes model W124 model E500 (sau 500E in 1994), pe care nemtii l-au realizat impreuna cu Porsche. Masina avea o caroserie si o motorizare imbunatatita, dar si o directie la care au lucrat inginerii Porsche. Un E500 avea din fabrica 326 cp datorita motorului V8 cu 32 de valve, motor care ii permitea sa atinga 260 km/h si sa accelereze pana la 100 km/h in 5,9 secunde. Versiunea care a fost fabricata in doar 12 exemplare avea la baza un astfel de E500 Limited si s-a numit E60 AMG. Nemtii i-au montat sub capota un motor de 6 litri, derivat din cel de 5 litri V8, care producea acum 376 cp. O putere ce ne duce cu gandul la masina realizata cu cativa ani in urma, celebrul 300E AMG Hammer.

1. Mercedes-Benz SL 73 AMG (1995)

Mercedes-Benz AMG Classics

Mercedes-Benz AMG Classics

Mercedes-Benz AMG ClassicsPoate cea mai indrazneata realizare a celor de la AMG a fost motorizarea de 7.3 litri care a echipat generatia R129 de Mercedes-Benz. Era vorba de un SL73 AMG, cu un motor de 6 litri V12 modificat de AMG la o capacitate de 7.3 litri (7291 cmc) ce producea 525 cp. Masina s-a vandut numai in 1995, dupa care a mai revenit pentru 1998 si 2001, in total fiind realizate doar 87 de exemplare. Un Mercedes-Benz SL73 AMG putea atinge o viteza maxima de aproximativ 312 km/h, fiind un adevarat Supercar al anilor '90. Interesant este ca motorul de 7.3 litri a stat la baza masinilor Pagani si a fost printre primele propulsoare care folosea fibra de carbon pentru diferite capace.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (19) Poze Mercedes-Benz AMG Classics
mai multe