BASF a creat o echipa dedicata dezvoltarii de materiale compozite usoare pentru industria auto

Investitie de peste 10 milioane de euro in dezvoltarea noilor sisteme. Poliuretanul, poliamida si epoxy cu uscare rapida sunt cele trei sisteme care vor fi investigate simultan in vederea folosirii de catre noua tehnologie BASF pe baza de materiale compozite armate cu fibre.
Trimite unui prieten
BASF, liderul mondial in domeniul chimic, consolideaza colaborarea sa traditionala cu industria auto prin constituirea unei echipe dedicate dezvoltarii de materiale usoare - o tendinta tot mai prezenta in design, in industria auto. Creata la jumatatea lui 2011, aceasta echipa este in prezent functionala si si-a inceput cercetarile in domeniu.
Grupul german, cu activitati si in Romania, se concentreaza in acest moment pe realizarea de materiale compozite si tehnologii utile in fabricarea componentelor auto de inalta performanta, armate cu fibre de carbon si sticla. Componentele si materialele compozite usoare pot inlocui cu succes metalul, pastrand aceeasi rezistenta si aducand in plus avantaje economice si ecologice: reduc consumul de energie si emisiile de carbon intr-o masura mult mai mare, indiferent de sistemul de propulsie al vehiculului.
Pe baza portofoliului sau vast de produse, BASF poate utiliza simultan trei sisteme plastice matriceale diferite, pentru realizarea de compozite, si intentioneaza sa creeze, in stransa colaborare cu clientii sai din industria auto, diferite formule care sa raspunda cererilor specifice ale acestora.
"BASF are capacitatea sa creeze know-how in domeniul chimiei poliuretanilor, poliamidei si epoxy-urilor, prin eforturile si colaborarea oamenilor din echipa noului laborator", explica Willy Hoven-Nievelstein, seful diviziei BASF Engineering Plastics Europe. "In urmatorii ani, investitia in acest proiect se va ridica la peste 10 milioane de euro".
Tehnologia BASF de procesare, care se afla in spatele noilor materiale compozite folosite in industria auto, se numeste RTM (Resin Transfer Molding) si poate fi folosita la producerea de componente compozite mari si complexe, printr-o singura operatiune. Aceasta presupune amplasarea de structuri stratificate de fibre intr-o matrita incalzita, care se monteaza in presa. In matrita este injectata ulterior rasina lichida, care acopera complet fibrele, intarirea realizandu-se rapid, intr-o maniera controlata.
Unele dintre cele mai importante avantaje ale celor trei componente armate cu fibre de carbon sau sticla pe care BASF le foloseste (poliuretanul, poliamida si epoxy), dincolo de perfomantele mecanice, sunt fluiditatea si mai ales timpul scurt de intarire a rasinilor folosite in procesul de fabricatie. BASF detine deja in portofoliu doua solutii pe baza de epoxy si poliuretani - Baxxodur si Elastolit - care sunt folosite la constructia turbinelor eoliene si a paletelor de rotor.
Ambele solutii folosesc cele mai noi mecanisme de intarire si, datorita vascozitatii reduse, reusesc sa impregneze foarte bine structurile din fibre si sa se intareasca in numai cateva minute, rezolvand astfel o problema care facea pana acum ca folosirea in industria auto a compozitelor de inalta performanta sa fie adesea dificila. Mai mult, noile sisteme de poliamida, care se afla in prezent in stadiul de dezvoltare, pot fi sudate cu usurinta si, de asemenea, reciclate ca materiale termoplastice.
Fibrele structurale pot fi fabricate exclusiv din materiale compozite care au la baza fibre continue de carbon sau sticla, continutul necesar de fibre fiind de cca. 65%. Fibrele continue se folosesc deja in industria aeronautica si in aplicatiile care folosesc energia eoliana, la constructia fabricilor, a prototipurilor si a masinilor de cursa scurta.
Expertii noului laborator RTM, deschis de BASF la Ludwigshafen, in Germania, alaturi de cei din centrul de cercetare a poliuretanului din Lemforde, lucreaza in mod constant cu provocarile de ordin chimic si tehnic pe care le aduc noile solutii. In viitor, componentele auto produse cu aceste materiale vor putea sustine incarcari mari, in ciuda greutatii reduse a acestor piese.
DESPRE BASF
BASF este lider mondial in domeniul chimic: "The Chemical Company". Portofoliul sau cuprinde o gama larga de produse, de la substante chimice de baza, produse pentru industria materialelor plastice, produse de performanta, pana la produse chimice pentru agricultura, produse de sinteza fina, precum si petrol si gaze. Partener de incredere al tuturor sectoarelor industriale, BASF participa la cresterea succesului clientilor sai. Cu produsele sale de mare valoare si sistemul inteligent de solutii, BASF are un rol important in gasirea solutiilor la problemele globale precum protectia mediului, folosirea eficienta a resurselor energetice, nutritie si mobilitate. BASF a realizat vanzari de peste 63.9 miliarde de EURO in 2010 si are aproximativ 109.000 de angajati. Actiunile BASF sunt listate la bursele de marfuri din Frankfurt (BAS), Londra (BFA) si Zurich (AN). Informatii suplimentare sunt disponibile pe internet la www.basf.com sau la sectiunea de Social Media http://newsroom.basf.com
Grupul german, cu activitati si in Romania, se concentreaza in acest moment pe realizarea de materiale compozite si tehnologii utile in fabricarea componentelor auto de inalta performanta, armate cu fibre de carbon si sticla. Componentele si materialele compozite usoare pot inlocui cu succes metalul, pastrand aceeasi rezistenta si aducand in plus avantaje economice si ecologice: reduc consumul de energie si emisiile de carbon intr-o masura mult mai mare, indiferent de sistemul de propulsie al vehiculului.
Pe baza portofoliului sau vast de produse, BASF poate utiliza simultan trei sisteme plastice matriceale diferite, pentru realizarea de compozite, si intentioneaza sa creeze, in stransa colaborare cu clientii sai din industria auto, diferite formule care sa raspunda cererilor specifice ale acestora.
"BASF are capacitatea sa creeze know-how in domeniul chimiei poliuretanilor, poliamidei si epoxy-urilor, prin eforturile si colaborarea oamenilor din echipa noului laborator", explica Willy Hoven-Nievelstein, seful diviziei BASF Engineering Plastics Europe. "In urmatorii ani, investitia in acest proiect se va ridica la peste 10 milioane de euro".
Tehnologia BASF de procesare, care se afla in spatele noilor materiale compozite folosite in industria auto, se numeste RTM (Resin Transfer Molding) si poate fi folosita la producerea de componente compozite mari si complexe, printr-o singura operatiune. Aceasta presupune amplasarea de structuri stratificate de fibre intr-o matrita incalzita, care se monteaza in presa. In matrita este injectata ulterior rasina lichida, care acopera complet fibrele, intarirea realizandu-se rapid, intr-o maniera controlata.
Unele dintre cele mai importante avantaje ale celor trei componente armate cu fibre de carbon sau sticla pe care BASF le foloseste (poliuretanul, poliamida si epoxy), dincolo de perfomantele mecanice, sunt fluiditatea si mai ales timpul scurt de intarire a rasinilor folosite in procesul de fabricatie. BASF detine deja in portofoliu doua solutii pe baza de epoxy si poliuretani - Baxxodur si Elastolit - care sunt folosite la constructia turbinelor eoliene si a paletelor de rotor.
Ambele solutii folosesc cele mai noi mecanisme de intarire si, datorita vascozitatii reduse, reusesc sa impregneze foarte bine structurile din fibre si sa se intareasca in numai cateva minute, rezolvand astfel o problema care facea pana acum ca folosirea in industria auto a compozitelor de inalta performanta sa fie adesea dificila. Mai mult, noile sisteme de poliamida, care se afla in prezent in stadiul de dezvoltare, pot fi sudate cu usurinta si, de asemenea, reciclate ca materiale termoplastice.
Fibrele structurale pot fi fabricate exclusiv din materiale compozite care au la baza fibre continue de carbon sau sticla, continutul necesar de fibre fiind de cca. 65%. Fibrele continue se folosesc deja in industria aeronautica si in aplicatiile care folosesc energia eoliana, la constructia fabricilor, a prototipurilor si a masinilor de cursa scurta.
Expertii noului laborator RTM, deschis de BASF la Ludwigshafen, in Germania, alaturi de cei din centrul de cercetare a poliuretanului din Lemforde, lucreaza in mod constant cu provocarile de ordin chimic si tehnic pe care le aduc noile solutii. In viitor, componentele auto produse cu aceste materiale vor putea sustine incarcari mari, in ciuda greutatii reduse a acestor piese.
DESPRE BASF
BASF este lider mondial in domeniul chimic: "The Chemical Company". Portofoliul sau cuprinde o gama larga de produse, de la substante chimice de baza, produse pentru industria materialelor plastice, produse de performanta, pana la produse chimice pentru agricultura, produse de sinteza fina, precum si petrol si gaze. Partener de incredere al tuturor sectoarelor industriale, BASF participa la cresterea succesului clientilor sai. Cu produsele sale de mare valoare si sistemul inteligent de solutii, BASF are un rol important in gasirea solutiilor la problemele globale precum protectia mediului, folosirea eficienta a resurselor energetice, nutritie si mobilitate. BASF a realizat vanzari de peste 63.9 miliarde de EURO in 2010 si are aproximativ 109.000 de angajati. Actiunile BASF sunt listate la bursele de marfuri din Frankfurt (BAS), Londra (BFA) si Zurich (AN). Informatii suplimentare sunt disponibile pe internet la www.basf.com sau la sectiunea de Social Media http://newsroom.basf.com
Trimite unui prieten
Vezi toate comentariile (1)
-
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
-
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei
-
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
-
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei
-
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...
-
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei
-
Aripa dreapta opel frontera b 1999 2004 350 Lei
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
-
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Elevator auto cu 2 coloane pe surub 4500 Lei
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei
-
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei
Set ornamente crom grila radiator suzuki vitara (2015-2018) 200 Lei
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
-
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €
-
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei



Publicat în categoria: Piese si Accesorii Auto
DATA PUBLICĂRII: 15 Septembrie 2011