BASF a creat o echipa dedicata dezvoltarii de materiale compozite usoare pentru industria auto

Investitie de peste 10 milioane de euro in dezvoltarea noilor sisteme. Poliuretanul, poliamida si epoxy cu uscare rapida sunt cele trei sisteme care vor fi investigate simultan in vederea folosirii de catre noua tehnologie BASF pe baza de materiale compozite armate cu fibre.
Trimite unui prieten
BASF, liderul mondial in domeniul chimic, consolideaza colaborarea sa traditionala cu industria auto prin constituirea unei echipe dedicate dezvoltarii de materiale usoare - o tendinta tot mai prezenta in design, in industria auto. Creata la jumatatea lui 2011, aceasta echipa este in prezent functionala si si-a inceput cercetarile in domeniu.
Grupul german, cu activitati si in Romania, se concentreaza in acest moment pe realizarea de materiale compozite si tehnologii utile in fabricarea componentelor auto de inalta performanta, armate cu fibre de carbon si sticla. Componentele si materialele compozite usoare pot inlocui cu succes metalul, pastrand aceeasi rezistenta si aducand in plus avantaje economice si ecologice: reduc consumul de energie si emisiile de carbon intr-o masura mult mai mare, indiferent de sistemul de propulsie al vehiculului.
Pe baza portofoliului sau vast de produse, BASF poate utiliza simultan trei sisteme plastice matriceale diferite, pentru realizarea de compozite, si intentioneaza sa creeze, in stransa colaborare cu clientii sai din industria auto, diferite formule care sa raspunda cererilor specifice ale acestora.
"BASF are capacitatea sa creeze know-how in domeniul chimiei poliuretanilor, poliamidei si epoxy-urilor, prin eforturile si colaborarea oamenilor din echipa noului laborator", explica Willy Hoven-Nievelstein, seful diviziei BASF Engineering Plastics Europe. "In urmatorii ani, investitia in acest proiect se va ridica la peste 10 milioane de euro".
Tehnologia BASF de procesare, care se afla in spatele noilor materiale compozite folosite in industria auto, se numeste RTM (Resin Transfer Molding) si poate fi folosita la producerea de componente compozite mari si complexe, printr-o singura operatiune. Aceasta presupune amplasarea de structuri stratificate de fibre intr-o matrita incalzita, care se monteaza in presa. In matrita este injectata ulterior rasina lichida, care acopera complet fibrele, intarirea realizandu-se rapid, intr-o maniera controlata.
Unele dintre cele mai importante avantaje ale celor trei componente armate cu fibre de carbon sau sticla pe care BASF le foloseste (poliuretanul, poliamida si epoxy), dincolo de perfomantele mecanice, sunt fluiditatea si mai ales timpul scurt de intarire a rasinilor folosite in procesul de fabricatie. BASF detine deja in portofoliu doua solutii pe baza de epoxy si poliuretani - Baxxodur si Elastolit - care sunt folosite la constructia turbinelor eoliene si a paletelor de rotor.
Ambele solutii folosesc cele mai noi mecanisme de intarire si, datorita vascozitatii reduse, reusesc sa impregneze foarte bine structurile din fibre si sa se intareasca in numai cateva minute, rezolvand astfel o problema care facea pana acum ca folosirea in industria auto a compozitelor de inalta performanta sa fie adesea dificila. Mai mult, noile sisteme de poliamida, care se afla in prezent in stadiul de dezvoltare, pot fi sudate cu usurinta si, de asemenea, reciclate ca materiale termoplastice.
Fibrele structurale pot fi fabricate exclusiv din materiale compozite care au la baza fibre continue de carbon sau sticla, continutul necesar de fibre fiind de cca. 65%. Fibrele continue se folosesc deja in industria aeronautica si in aplicatiile care folosesc energia eoliana, la constructia fabricilor, a prototipurilor si a masinilor de cursa scurta.
Expertii noului laborator RTM, deschis de BASF la Ludwigshafen, in Germania, alaturi de cei din centrul de cercetare a poliuretanului din Lemforde, lucreaza in mod constant cu provocarile de ordin chimic si tehnic pe care le aduc noile solutii. In viitor, componentele auto produse cu aceste materiale vor putea sustine incarcari mari, in ciuda greutatii reduse a acestor piese.
DESPRE BASF
BASF este lider mondial in domeniul chimic: "The Chemical Company". Portofoliul sau cuprinde o gama larga de produse, de la substante chimice de baza, produse pentru industria materialelor plastice, produse de performanta, pana la produse chimice pentru agricultura, produse de sinteza fina, precum si petrol si gaze. Partener de incredere al tuturor sectoarelor industriale, BASF participa la cresterea succesului clientilor sai. Cu produsele sale de mare valoare si sistemul inteligent de solutii, BASF are un rol important in gasirea solutiilor la problemele globale precum protectia mediului, folosirea eficienta a resurselor energetice, nutritie si mobilitate. BASF a realizat vanzari de peste 63.9 miliarde de EURO in 2010 si are aproximativ 109.000 de angajati. Actiunile BASF sunt listate la bursele de marfuri din Frankfurt (BAS), Londra (BFA) si Zurich (AN). Informatii suplimentare sunt disponibile pe internet la www.basf.com sau la sectiunea de Social Media http://newsroom.basf.com
Grupul german, cu activitati si in Romania, se concentreaza in acest moment pe realizarea de materiale compozite si tehnologii utile in fabricarea componentelor auto de inalta performanta, armate cu fibre de carbon si sticla. Componentele si materialele compozite usoare pot inlocui cu succes metalul, pastrand aceeasi rezistenta si aducand in plus avantaje economice si ecologice: reduc consumul de energie si emisiile de carbon intr-o masura mult mai mare, indiferent de sistemul de propulsie al vehiculului.
Pe baza portofoliului sau vast de produse, BASF poate utiliza simultan trei sisteme plastice matriceale diferite, pentru realizarea de compozite, si intentioneaza sa creeze, in stransa colaborare cu clientii sai din industria auto, diferite formule care sa raspunda cererilor specifice ale acestora.
"BASF are capacitatea sa creeze know-how in domeniul chimiei poliuretanilor, poliamidei si epoxy-urilor, prin eforturile si colaborarea oamenilor din echipa noului laborator", explica Willy Hoven-Nievelstein, seful diviziei BASF Engineering Plastics Europe. "In urmatorii ani, investitia in acest proiect se va ridica la peste 10 milioane de euro".
Tehnologia BASF de procesare, care se afla in spatele noilor materiale compozite folosite in industria auto, se numeste RTM (Resin Transfer Molding) si poate fi folosita la producerea de componente compozite mari si complexe, printr-o singura operatiune. Aceasta presupune amplasarea de structuri stratificate de fibre intr-o matrita incalzita, care se monteaza in presa. In matrita este injectata ulterior rasina lichida, care acopera complet fibrele, intarirea realizandu-se rapid, intr-o maniera controlata.
Unele dintre cele mai importante avantaje ale celor trei componente armate cu fibre de carbon sau sticla pe care BASF le foloseste (poliuretanul, poliamida si epoxy), dincolo de perfomantele mecanice, sunt fluiditatea si mai ales timpul scurt de intarire a rasinilor folosite in procesul de fabricatie. BASF detine deja in portofoliu doua solutii pe baza de epoxy si poliuretani - Baxxodur si Elastolit - care sunt folosite la constructia turbinelor eoliene si a paletelor de rotor.
Ambele solutii folosesc cele mai noi mecanisme de intarire si, datorita vascozitatii reduse, reusesc sa impregneze foarte bine structurile din fibre si sa se intareasca in numai cateva minute, rezolvand astfel o problema care facea pana acum ca folosirea in industria auto a compozitelor de inalta performanta sa fie adesea dificila. Mai mult, noile sisteme de poliamida, care se afla in prezent in stadiul de dezvoltare, pot fi sudate cu usurinta si, de asemenea, reciclate ca materiale termoplastice.
Fibrele structurale pot fi fabricate exclusiv din materiale compozite care au la baza fibre continue de carbon sau sticla, continutul necesar de fibre fiind de cca. 65%. Fibrele continue se folosesc deja in industria aeronautica si in aplicatiile care folosesc energia eoliana, la constructia fabricilor, a prototipurilor si a masinilor de cursa scurta.
Expertii noului laborator RTM, deschis de BASF la Ludwigshafen, in Germania, alaturi de cei din centrul de cercetare a poliuretanului din Lemforde, lucreaza in mod constant cu provocarile de ordin chimic si tehnic pe care le aduc noile solutii. In viitor, componentele auto produse cu aceste materiale vor putea sustine incarcari mari, in ciuda greutatii reduse a acestor piese.
DESPRE BASF
BASF este lider mondial in domeniul chimic: "The Chemical Company". Portofoliul sau cuprinde o gama larga de produse, de la substante chimice de baza, produse pentru industria materialelor plastice, produse de performanta, pana la produse chimice pentru agricultura, produse de sinteza fina, precum si petrol si gaze. Partener de incredere al tuturor sectoarelor industriale, BASF participa la cresterea succesului clientilor sai. Cu produsele sale de mare valoare si sistemul inteligent de solutii, BASF are un rol important in gasirea solutiilor la problemele globale precum protectia mediului, folosirea eficienta a resurselor energetice, nutritie si mobilitate. BASF a realizat vanzari de peste 63.9 miliarde de EURO in 2010 si are aproximativ 109.000 de angajati. Actiunile BASF sunt listate la bursele de marfuri din Frankfurt (BAS), Londra (BFA) si Zurich (AN). Informatii suplimentare sunt disponibile pe internet la www.basf.com sau la sectiunea de Social Media http://newsroom.basf.com
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Vezi toate comentariile (1)
-
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
-
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
-
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
-
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
-
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
-
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
-
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
-
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Skoda fabia benzina 2010 2999 €
-
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
-
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
-
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
-
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei



Publicat în categoria: Piese si Accesorii Auto
DATA PUBLICĂRII: 15 Septembrie 2011