BASF a creat o echipa dedicata dezvoltarii de materiale compozite usoare pentru industria auto

Investitie de peste 10 milioane de euro in dezvoltarea noilor sisteme. Poliuretanul, poliamida si epoxy cu uscare rapida sunt cele trei sisteme care vor fi investigate simultan in vederea folosirii de catre noua tehnologie BASF pe baza de materiale compozite armate cu fibre.
Trimite unui prieten
BASF, liderul mondial in domeniul chimic, consolideaza colaborarea sa traditionala cu industria auto prin constituirea unei echipe dedicate dezvoltarii de materiale usoare - o tendinta tot mai prezenta in design, in industria auto. Creata la jumatatea lui 2011, aceasta echipa este in prezent functionala si si-a inceput cercetarile in domeniu.
Grupul german, cu activitati si in Romania, se concentreaza in acest moment pe realizarea de materiale compozite si tehnologii utile in fabricarea componentelor auto de inalta performanta, armate cu fibre de carbon si sticla. Componentele si materialele compozite usoare pot inlocui cu succes metalul, pastrand aceeasi rezistenta si aducand in plus avantaje economice si ecologice: reduc consumul de energie si emisiile de carbon intr-o masura mult mai mare, indiferent de sistemul de propulsie al vehiculului.
Pe baza portofoliului sau vast de produse, BASF poate utiliza simultan trei sisteme plastice matriceale diferite, pentru realizarea de compozite, si intentioneaza sa creeze, in stransa colaborare cu clientii sai din industria auto, diferite formule care sa raspunda cererilor specifice ale acestora.
"BASF are capacitatea sa creeze know-how in domeniul chimiei poliuretanilor, poliamidei si epoxy-urilor, prin eforturile si colaborarea oamenilor din echipa noului laborator", explica Willy Hoven-Nievelstein, seful diviziei BASF Engineering Plastics Europe. "In urmatorii ani, investitia in acest proiect se va ridica la peste 10 milioane de euro".
Tehnologia BASF de procesare, care se afla in spatele noilor materiale compozite folosite in industria auto, se numeste RTM (Resin Transfer Molding) si poate fi folosita la producerea de componente compozite mari si complexe, printr-o singura operatiune. Aceasta presupune amplasarea de structuri stratificate de fibre intr-o matrita incalzita, care se monteaza in presa. In matrita este injectata ulterior rasina lichida, care acopera complet fibrele, intarirea realizandu-se rapid, intr-o maniera controlata.
Unele dintre cele mai importante avantaje ale celor trei componente armate cu fibre de carbon sau sticla pe care BASF le foloseste (poliuretanul, poliamida si epoxy), dincolo de perfomantele mecanice, sunt fluiditatea si mai ales timpul scurt de intarire a rasinilor folosite in procesul de fabricatie. BASF detine deja in portofoliu doua solutii pe baza de epoxy si poliuretani - Baxxodur si Elastolit - care sunt folosite la constructia turbinelor eoliene si a paletelor de rotor.
Ambele solutii folosesc cele mai noi mecanisme de intarire si, datorita vascozitatii reduse, reusesc sa impregneze foarte bine structurile din fibre si sa se intareasca in numai cateva minute, rezolvand astfel o problema care facea pana acum ca folosirea in industria auto a compozitelor de inalta performanta sa fie adesea dificila. Mai mult, noile sisteme de poliamida, care se afla in prezent in stadiul de dezvoltare, pot fi sudate cu usurinta si, de asemenea, reciclate ca materiale termoplastice.
Fibrele structurale pot fi fabricate exclusiv din materiale compozite care au la baza fibre continue de carbon sau sticla, continutul necesar de fibre fiind de cca. 65%. Fibrele continue se folosesc deja in industria aeronautica si in aplicatiile care folosesc energia eoliana, la constructia fabricilor, a prototipurilor si a masinilor de cursa scurta.
Expertii noului laborator RTM, deschis de BASF la Ludwigshafen, in Germania, alaturi de cei din centrul de cercetare a poliuretanului din Lemforde, lucreaza in mod constant cu provocarile de ordin chimic si tehnic pe care le aduc noile solutii. In viitor, componentele auto produse cu aceste materiale vor putea sustine incarcari mari, in ciuda greutatii reduse a acestor piese.
DESPRE BASF
BASF este lider mondial in domeniul chimic: "The Chemical Company". Portofoliul sau cuprinde o gama larga de produse, de la substante chimice de baza, produse pentru industria materialelor plastice, produse de performanta, pana la produse chimice pentru agricultura, produse de sinteza fina, precum si petrol si gaze. Partener de incredere al tuturor sectoarelor industriale, BASF participa la cresterea succesului clientilor sai. Cu produsele sale de mare valoare si sistemul inteligent de solutii, BASF are un rol important in gasirea solutiilor la problemele globale precum protectia mediului, folosirea eficienta a resurselor energetice, nutritie si mobilitate. BASF a realizat vanzari de peste 63.9 miliarde de EURO in 2010 si are aproximativ 109.000 de angajati. Actiunile BASF sunt listate la bursele de marfuri din Frankfurt (BAS), Londra (BFA) si Zurich (AN). Informatii suplimentare sunt disponibile pe internet la www.basf.com sau la sectiunea de Social Media http://newsroom.basf.com
Grupul german, cu activitati si in Romania, se concentreaza in acest moment pe realizarea de materiale compozite si tehnologii utile in fabricarea componentelor auto de inalta performanta, armate cu fibre de carbon si sticla. Componentele si materialele compozite usoare pot inlocui cu succes metalul, pastrand aceeasi rezistenta si aducand in plus avantaje economice si ecologice: reduc consumul de energie si emisiile de carbon intr-o masura mult mai mare, indiferent de sistemul de propulsie al vehiculului.
Pe baza portofoliului sau vast de produse, BASF poate utiliza simultan trei sisteme plastice matriceale diferite, pentru realizarea de compozite, si intentioneaza sa creeze, in stransa colaborare cu clientii sai din industria auto, diferite formule care sa raspunda cererilor specifice ale acestora.
"BASF are capacitatea sa creeze know-how in domeniul chimiei poliuretanilor, poliamidei si epoxy-urilor, prin eforturile si colaborarea oamenilor din echipa noului laborator", explica Willy Hoven-Nievelstein, seful diviziei BASF Engineering Plastics Europe. "In urmatorii ani, investitia in acest proiect se va ridica la peste 10 milioane de euro".
Tehnologia BASF de procesare, care se afla in spatele noilor materiale compozite folosite in industria auto, se numeste RTM (Resin Transfer Molding) si poate fi folosita la producerea de componente compozite mari si complexe, printr-o singura operatiune. Aceasta presupune amplasarea de structuri stratificate de fibre intr-o matrita incalzita, care se monteaza in presa. In matrita este injectata ulterior rasina lichida, care acopera complet fibrele, intarirea realizandu-se rapid, intr-o maniera controlata.
Unele dintre cele mai importante avantaje ale celor trei componente armate cu fibre de carbon sau sticla pe care BASF le foloseste (poliuretanul, poliamida si epoxy), dincolo de perfomantele mecanice, sunt fluiditatea si mai ales timpul scurt de intarire a rasinilor folosite in procesul de fabricatie. BASF detine deja in portofoliu doua solutii pe baza de epoxy si poliuretani - Baxxodur si Elastolit - care sunt folosite la constructia turbinelor eoliene si a paletelor de rotor.
Ambele solutii folosesc cele mai noi mecanisme de intarire si, datorita vascozitatii reduse, reusesc sa impregneze foarte bine structurile din fibre si sa se intareasca in numai cateva minute, rezolvand astfel o problema care facea pana acum ca folosirea in industria auto a compozitelor de inalta performanta sa fie adesea dificila. Mai mult, noile sisteme de poliamida, care se afla in prezent in stadiul de dezvoltare, pot fi sudate cu usurinta si, de asemenea, reciclate ca materiale termoplastice.
Fibrele structurale pot fi fabricate exclusiv din materiale compozite care au la baza fibre continue de carbon sau sticla, continutul necesar de fibre fiind de cca. 65%. Fibrele continue se folosesc deja in industria aeronautica si in aplicatiile care folosesc energia eoliana, la constructia fabricilor, a prototipurilor si a masinilor de cursa scurta.
Expertii noului laborator RTM, deschis de BASF la Ludwigshafen, in Germania, alaturi de cei din centrul de cercetare a poliuretanului din Lemforde, lucreaza in mod constant cu provocarile de ordin chimic si tehnic pe care le aduc noile solutii. In viitor, componentele auto produse cu aceste materiale vor putea sustine incarcari mari, in ciuda greutatii reduse a acestor piese.
DESPRE BASF
BASF este lider mondial in domeniul chimic: "The Chemical Company". Portofoliul sau cuprinde o gama larga de produse, de la substante chimice de baza, produse pentru industria materialelor plastice, produse de performanta, pana la produse chimice pentru agricultura, produse de sinteza fina, precum si petrol si gaze. Partener de incredere al tuturor sectoarelor industriale, BASF participa la cresterea succesului clientilor sai. Cu produsele sale de mare valoare si sistemul inteligent de solutii, BASF are un rol important in gasirea solutiilor la problemele globale precum protectia mediului, folosirea eficienta a resurselor energetice, nutritie si mobilitate. BASF a realizat vanzari de peste 63.9 miliarde de EURO in 2010 si are aproximativ 109.000 de angajati. Actiunile BASF sunt listate la bursele de marfuri din Frankfurt (BAS), Londra (BFA) si Zurich (AN). Informatii suplimentare sunt disponibile pe internet la www.basf.com sau la sectiunea de Social Media http://newsroom.basf.com
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Vezi toate comentariile (1)
-
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
0445110800 h8201636333 166007427r a6080700087 injector... 500 Lei
-
320x06881 28317158 320-06881 hrd385 delphi injector jcb 900 Lei
0445110276 0986435148 55200259 bosch injector alfa romeo opel... 250 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
5801868968 826591-0003 826591-5003 garrett turbo reconditionat... 5000 Lei
0445116013 lr017923 02c2c40577 bosch injector citroen jaguar... 600 Lei
-
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
-
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
0445010438 55256104 0 445 010 438 bosch pompa inalta presiune... 1500 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
-
0445010763 167003606r bosch pompa inalta presiune dacia... 1100 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
-
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
-
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
5802403259 854911-5002s 854911-0002 gt4082s garrett turbo... 700 €
5802355023 5801951700 789773-5028 garrett turbo iveco... 2200 Lei
-
504374051 504387517 7895005021s 841805-5018s gtc4088v... 5000 Lei
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
17201-30110 1720130101 17201-0l042 t809a43 turbo toyota hilux... 1750 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
-
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
0445110062 9641742880 9653594280 bosch injector citroen 2.0... 150 Lei
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei



Publicat în categoria: Piese si Accesorii Auto
DATA PUBLICĂRII: 15 Septembrie 2011