BASF a creat o echipa dedicata dezvoltarii de materiale compozite usoare pentru industria auto

Investitie de peste 10 milioane de euro in dezvoltarea noilor sisteme. Poliuretanul, poliamida si epoxy cu uscare rapida sunt cele trei sisteme care vor fi investigate simultan in vederea folosirii de catre noua tehnologie BASF pe baza de materiale compozite armate cu fibre.
Trimite unui prieten
BASF, liderul mondial in domeniul chimic, consolideaza colaborarea sa traditionala cu industria auto prin constituirea unei echipe dedicate dezvoltarii de materiale usoare - o tendinta tot mai prezenta in design, in industria auto. Creata la jumatatea lui 2011, aceasta echipa este in prezent functionala si si-a inceput cercetarile in domeniu.
Grupul german, cu activitati si in Romania, se concentreaza in acest moment pe realizarea de materiale compozite si tehnologii utile in fabricarea componentelor auto de inalta performanta, armate cu fibre de carbon si sticla. Componentele si materialele compozite usoare pot inlocui cu succes metalul, pastrand aceeasi rezistenta si aducand in plus avantaje economice si ecologice: reduc consumul de energie si emisiile de carbon intr-o masura mult mai mare, indiferent de sistemul de propulsie al vehiculului.
Pe baza portofoliului sau vast de produse, BASF poate utiliza simultan trei sisteme plastice matriceale diferite, pentru realizarea de compozite, si intentioneaza sa creeze, in stransa colaborare cu clientii sai din industria auto, diferite formule care sa raspunda cererilor specifice ale acestora.
"BASF are capacitatea sa creeze know-how in domeniul chimiei poliuretanilor, poliamidei si epoxy-urilor, prin eforturile si colaborarea oamenilor din echipa noului laborator", explica Willy Hoven-Nievelstein, seful diviziei BASF Engineering Plastics Europe. "In urmatorii ani, investitia in acest proiect se va ridica la peste 10 milioane de euro".
Tehnologia BASF de procesare, care se afla in spatele noilor materiale compozite folosite in industria auto, se numeste RTM (Resin Transfer Molding) si poate fi folosita la producerea de componente compozite mari si complexe, printr-o singura operatiune. Aceasta presupune amplasarea de structuri stratificate de fibre intr-o matrita incalzita, care se monteaza in presa. In matrita este injectata ulterior rasina lichida, care acopera complet fibrele, intarirea realizandu-se rapid, intr-o maniera controlata.
Unele dintre cele mai importante avantaje ale celor trei componente armate cu fibre de carbon sau sticla pe care BASF le foloseste (poliuretanul, poliamida si epoxy), dincolo de perfomantele mecanice, sunt fluiditatea si mai ales timpul scurt de intarire a rasinilor folosite in procesul de fabricatie. BASF detine deja in portofoliu doua solutii pe baza de epoxy si poliuretani - Baxxodur si Elastolit - care sunt folosite la constructia turbinelor eoliene si a paletelor de rotor.
Ambele solutii folosesc cele mai noi mecanisme de intarire si, datorita vascozitatii reduse, reusesc sa impregneze foarte bine structurile din fibre si sa se intareasca in numai cateva minute, rezolvand astfel o problema care facea pana acum ca folosirea in industria auto a compozitelor de inalta performanta sa fie adesea dificila. Mai mult, noile sisteme de poliamida, care se afla in prezent in stadiul de dezvoltare, pot fi sudate cu usurinta si, de asemenea, reciclate ca materiale termoplastice.
Fibrele structurale pot fi fabricate exclusiv din materiale compozite care au la baza fibre continue de carbon sau sticla, continutul necesar de fibre fiind de cca. 65%. Fibrele continue se folosesc deja in industria aeronautica si in aplicatiile care folosesc energia eoliana, la constructia fabricilor, a prototipurilor si a masinilor de cursa scurta.
Expertii noului laborator RTM, deschis de BASF la Ludwigshafen, in Germania, alaturi de cei din centrul de cercetare a poliuretanului din Lemforde, lucreaza in mod constant cu provocarile de ordin chimic si tehnic pe care le aduc noile solutii. In viitor, componentele auto produse cu aceste materiale vor putea sustine incarcari mari, in ciuda greutatii reduse a acestor piese.
DESPRE BASF
BASF este lider mondial in domeniul chimic: "The Chemical Company". Portofoliul sau cuprinde o gama larga de produse, de la substante chimice de baza, produse pentru industria materialelor plastice, produse de performanta, pana la produse chimice pentru agricultura, produse de sinteza fina, precum si petrol si gaze. Partener de incredere al tuturor sectoarelor industriale, BASF participa la cresterea succesului clientilor sai. Cu produsele sale de mare valoare si sistemul inteligent de solutii, BASF are un rol important in gasirea solutiilor la problemele globale precum protectia mediului, folosirea eficienta a resurselor energetice, nutritie si mobilitate. BASF a realizat vanzari de peste 63.9 miliarde de EURO in 2010 si are aproximativ 109.000 de angajati. Actiunile BASF sunt listate la bursele de marfuri din Frankfurt (BAS), Londra (BFA) si Zurich (AN). Informatii suplimentare sunt disponibile pe internet la www.basf.com sau la sectiunea de Social Media http://newsroom.basf.com
Grupul german, cu activitati si in Romania, se concentreaza in acest moment pe realizarea de materiale compozite si tehnologii utile in fabricarea componentelor auto de inalta performanta, armate cu fibre de carbon si sticla. Componentele si materialele compozite usoare pot inlocui cu succes metalul, pastrand aceeasi rezistenta si aducand in plus avantaje economice si ecologice: reduc consumul de energie si emisiile de carbon intr-o masura mult mai mare, indiferent de sistemul de propulsie al vehiculului.
Pe baza portofoliului sau vast de produse, BASF poate utiliza simultan trei sisteme plastice matriceale diferite, pentru realizarea de compozite, si intentioneaza sa creeze, in stransa colaborare cu clientii sai din industria auto, diferite formule care sa raspunda cererilor specifice ale acestora.
"BASF are capacitatea sa creeze know-how in domeniul chimiei poliuretanilor, poliamidei si epoxy-urilor, prin eforturile si colaborarea oamenilor din echipa noului laborator", explica Willy Hoven-Nievelstein, seful diviziei BASF Engineering Plastics Europe. "In urmatorii ani, investitia in acest proiect se va ridica la peste 10 milioane de euro".
Tehnologia BASF de procesare, care se afla in spatele noilor materiale compozite folosite in industria auto, se numeste RTM (Resin Transfer Molding) si poate fi folosita la producerea de componente compozite mari si complexe, printr-o singura operatiune. Aceasta presupune amplasarea de structuri stratificate de fibre intr-o matrita incalzita, care se monteaza in presa. In matrita este injectata ulterior rasina lichida, care acopera complet fibrele, intarirea realizandu-se rapid, intr-o maniera controlata.
Unele dintre cele mai importante avantaje ale celor trei componente armate cu fibre de carbon sau sticla pe care BASF le foloseste (poliuretanul, poliamida si epoxy), dincolo de perfomantele mecanice, sunt fluiditatea si mai ales timpul scurt de intarire a rasinilor folosite in procesul de fabricatie. BASF detine deja in portofoliu doua solutii pe baza de epoxy si poliuretani - Baxxodur si Elastolit - care sunt folosite la constructia turbinelor eoliene si a paletelor de rotor.
Ambele solutii folosesc cele mai noi mecanisme de intarire si, datorita vascozitatii reduse, reusesc sa impregneze foarte bine structurile din fibre si sa se intareasca in numai cateva minute, rezolvand astfel o problema care facea pana acum ca folosirea in industria auto a compozitelor de inalta performanta sa fie adesea dificila. Mai mult, noile sisteme de poliamida, care se afla in prezent in stadiul de dezvoltare, pot fi sudate cu usurinta si, de asemenea, reciclate ca materiale termoplastice.
Fibrele structurale pot fi fabricate exclusiv din materiale compozite care au la baza fibre continue de carbon sau sticla, continutul necesar de fibre fiind de cca. 65%. Fibrele continue se folosesc deja in industria aeronautica si in aplicatiile care folosesc energia eoliana, la constructia fabricilor, a prototipurilor si a masinilor de cursa scurta.
Expertii noului laborator RTM, deschis de BASF la Ludwigshafen, in Germania, alaturi de cei din centrul de cercetare a poliuretanului din Lemforde, lucreaza in mod constant cu provocarile de ordin chimic si tehnic pe care le aduc noile solutii. In viitor, componentele auto produse cu aceste materiale vor putea sustine incarcari mari, in ciuda greutatii reduse a acestor piese.
DESPRE BASF
BASF este lider mondial in domeniul chimic: "The Chemical Company". Portofoliul sau cuprinde o gama larga de produse, de la substante chimice de baza, produse pentru industria materialelor plastice, produse de performanta, pana la produse chimice pentru agricultura, produse de sinteza fina, precum si petrol si gaze. Partener de incredere al tuturor sectoarelor industriale, BASF participa la cresterea succesului clientilor sai. Cu produsele sale de mare valoare si sistemul inteligent de solutii, BASF are un rol important in gasirea solutiilor la problemele globale precum protectia mediului, folosirea eficienta a resurselor energetice, nutritie si mobilitate. BASF a realizat vanzari de peste 63.9 miliarde de EURO in 2010 si are aproximativ 109.000 de angajati. Actiunile BASF sunt listate la bursele de marfuri din Frankfurt (BAS), Londra (BFA) si Zurich (AN). Informatii suplimentare sunt disponibile pe internet la www.basf.com sau la sectiunea de Social Media http://newsroom.basf.com
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Vezi toate comentariile (1)
-
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
-
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 2900 €
Pompa frana mercedes c-class w203 a0054303830 200 Lei
Planetara dreapta - fata renault master ii 2.5 dci 84 kw 114cp... 300 Lei
-
Vw golf diesel 2000 1000 €
Suport maner 820028464 renault megane 2 [2002 - 2006] 72 Lei
Far dreapta toyota corolla - - (1997 2002) 250 Lei
-
Far xenon audi a4 b6 - dr 8e0941004p / 8e0941030t / complet... 350 €
Dacia duster dci 2022 12750 €
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco... 600 €
-
Furtun apa 2.0 cdi mercedes a-class w169 a6402001452 70 Lei
Far dreapta toyota corolla - - (1997 2002) 180 Lei
Usa dreapta spate renault espace v an... 850 Lei
-
Trusa roata rezerva cric suport cheie 997504622r renault... 400 Lei
Instalatie electrica peugeot 407 2004-2011 1.6 hdi 110 9hz... 150 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
-
Balast xenon magneti marelli bmw seria 3 e46 1997-2006... 1090 Lei
Prag stanga tabla renault kadjar 1.2 benzina 2017 1089 Lei
Radar senzor acc distronic audi a6 / a7 4k rs6 rs7 2019 2020... 1750 Lei
-
Jante aliaj 16 zoll marca dezent, gama dacia duster, mazda,... 1000 Lei
Injectoare ford focus 2 1.8 tdci an fabr. 2008 500 Lei
Actuator / servomotor / motoras grila activa volvo xc40 2018... 250 Lei
-
Dezmembrez vw jetta 3, 1.6fsi
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
Mufa cu cablu injector sencom volvo xc90 1 2002-2015 504029 85 Lei
-
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
Antifurt roti oe renault kadjar 2015→ m12 x 1,5 7711239101 310 Lei
-
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
Bara fata renault megane 4 facelift model 2020-2024 cod... 500 Lei
Scrumiera centrala vw sharan (2000-2010), ford galaxy, seat... 60 Lei
-
Bara stabilizatoare fata, vw golf 4 (1j1) (id:449136) 176 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei



Publicat în categoria: Piese si Accesorii Auto
DATA PUBLICĂRII: 15 Septembrie 2011