Mit sau realitate? Uleiurile de motor special gandite pentru ca masinile sa consume mai putin

- Se lucreaza la un ulei foarte subtire 0W-8
- Motoarele moderne necesita ulei fluid
- UE impune noxe de CO2 mai reduse
In ultimii ani am vazut ca mai toate piesele de pe masinile noastre au fost astfel dezvoltate incat sa contribuie la economia de carburant. De la anvelope, pana la frane cu regenerare, de la injectoare si pana la turbine, piesele auto se mandresc ca fac economie. Este oare si cazul uleiurilor de motor?
Crezi ca uleiul de motor poate sa contribuie la scaderea consumului de carburant? Ai face bine sa crezi, deoarece este reala treaba. Iar explicatia este simpla. Totul incepe de la impunerea de catre Uniunea Europeana ca masinile care ies de pe usa fabricilor sa aiba emisii de CO2 cat mai reduse. Si pentru asta, fabricantii apeleaza la diverse sisteme mecanice sau electronice, precum utilizarea de AdBlue, filtre de particule sau sisteme SCR (Reductie Catalitica Selectiva).
Dar ca propulsoarele din ziua de azi sa poata functiona totusi cu performante crescute, constructorii au lucrat si la felul in care ele sunt asamblate. Motoarele moderne au marje de fabricatie minime, adica nu mai exista ca pe vremuri distante mari intre pistoane si camasi. Toate piesele interne sunt gandite pentru a reduce frictiunea, cum ar fi segmentii si cuzinetii, realizati din materiale rezistente si cu santuri speciale pentru lubrifiere suplimentara. Cert este ca, luand putin de colo, putin de dincolo, un motor ajunge sa consume cu cativa litri mai putin decat predecesorul sau.
Si cum motoarele noi sunt putin diferite si merg intr-un regim diferit, cu frecari minime si spatii reduse intre elementi, este nevoie si de uleiuri foarte fluide, care sa nu produca rezistenta, dar sa ofere lubrifiere optima.
Iata cateva exemple de norme cerute de principalii constructori si uleiurile YACCO corespunzatoare acestor norme:
- PSA: SAE 0W – 30 – PSA B712314 – YACCO LUBE P 0W30
- FORD: SAE 0W – 30 – Ford WSS-M2C950-A – YACCO LUBE F 0W30 si SAE 5W – 20 Ford WSS-M2C948-B – YACCO LUBE F 5W 20
- Grupul VW: VW SAE 0W-20 - VW 508.00/ VW 509.00 – YACCO LUBE W 0W-20
- Groupul Jaguar/ Land Rover: ST JLR.51.5122 Benzina - YACCO LUBE J 0W-20 et ST JLR.03.5007 Diesel - YACCO LUBE J 0W-30 disponibil in cursul anului
- Volvo: SAE 0W-20 Volvo VCC RBSO-2AE Benzina si Diesel; YACCO LUBE V 0W-20
- Groupul Fiat: SAE 0W-30 ACEA C2 (LUBE P 0W-30 ou LUBE F 0W-30) sau ACEA C2 performanta SAE 0W-20 – YACCO LUBE V 0W-20
- Majoritatea celorlalti constructori merg in aceeasi directie: normele BMW Longlife-12 – YACCO FE SAE 0W-30; BMW Longlife-14 - YACCO FE SAE 0W-20, viitoarea norma Mercedes MB 229.71 SAE 0W-20, etc.
Pentru adaptare la noile cerinte, scara gradelor SAE pentru uleiurile de motor J300 a trebuit schimbata, incepand de acum existand grade pentru uleiuri cu atat mai fluide, cu cat cifra este mai mica: SAE 8, SAE 12, SAE 16. In prezent constructorii de motoare studiaza utilizarea de uleiuri mai fluide decat SAE 0W – 20, respectiv SAE 0W – 16 si nu peste mult timp, SAE 0W – 12 sau SAE 0W – 8.
De asemenea, normele europene ACEA tocmai au fost revizuite prin aparitia unei noi categorii ACEA C5, in care sa fie incadrate uleiurile foarte fluide, in special, 0W – 20.
Legea europeana referitoare la calitatea aerului, directiva NEC (National Emission Ceiling) are ambitia sa fixeze plafoane pentru emisiile poluante pentru fiecare tara membra si pentru fiecare element poluant. Europa a prevazut amenzi foarte grele in cazul depasirii valorilor stabilite: 95 de euro pe gram de CO2 de depasire, multiplicat cu numarul de masini care contribuie la depasire.
Pe aceeasi linie a reducerii noxelor se inscrie si fabricarea de motoare hibride. Aceasta tehnologie impune cerinte suplimentare pentru uleiul de motor. De exemplu, grupul PSA cere ca uleiul sa fie testat si sa-si mentina toti parametrii in conditiile in care este poluat cu bio-carburant (benzina + 10% etanol sau pentru Diesel 7% bio-diesel). Acesti carburanti de origine naturala favorizeaza si accelereaza imbatranirea uleiului in timpul serviciului. In urma cercetarilor realizate in cadrul laboratorului propriu, YACCO a gasit formula care sa corespunda cerintelor PSA si anume o compozitie de aditivi, care sa limiteze la maximum impactul acestor bio-carburanti asupra comportamentului in serviciu al uleiurilor pe toata durata recomandata intre doua schimburi. Produsul YACCO LUBE FR 5W40 corespunde perfect acestor noi cerinte.
De asemenea si YACCO LUBE HY 0W-20, creat pentru caietele de sarcini care cer norma API SN sau ILSAC GF-5 si gradul 0W – 20, specificatii foarte des intalnite la autovehiculele constructorilor asiatici TOYOTA, MAZDA, HONDA.
Deja de multi ani, reglementarile europene impun de asemenea si norme de poluare pentru monoxidul de carbon (CO), dioxidul de sulf (SO2), oxidul de azot (NOx) si faimoasele particule fine (PM).
Pentru ca nivelul normei EURO 6 sa fie atins, constructorii trebuiau sa puna pe piata vehicule cu emisii de NOx la jumatatea celor corespunzatoare normei EURO 5.
Tehnologiile utilizate in acest scop au condus la scumpirea masinilor cu circa 800 – 1000 de euro.
Patronii de parcuri se intreaba cum vor evolua costurile de intretinere a motoarelor pe benzina tot mai sofisticate pentru a corespunde normelor de poluare.
In acest context, alegerea lubrifiantilor nu mai este posibila fara respectarea cerintelor constructorilor. Un anumit ulei este facut pentru un anumit motor. Pentru un singur grad SAE avem un numar mare de uleiuri care trebuie sa satisfaca conditii diferite, cu comportament diferit.
Fabricantul francez de lubrifianti YACCO fabrica uleiuri cu continut redus de cenusi sulfatate si fosfor, sarcina nu tocmai usoara. Elaborarea unui lubrifiant nou este un proces lung si costisitor. Totul porneste de la Caietele de sarcini ale constructorilor de motoare pe care acestia le elaboreaza atunci cand concep o noua motorizare si unde mentioneaza parametrii si cerintele pentru ulei. Aceste cerinte sunt traduse in norme in care parametrii uleiului trebuie sa se incadreze.
Uleiurile YACCO depasesc constant cerintele din caietele de sarcini ale constructorilor de motoare. Testate periodic si omologate de acesti constructori, fabricate in aceeasi uzina inca din anii 1920, prezinta toate garantiile de calitate si de performanta.
Magazin: Soseaua Mihai Bravu, Nr. 473, Bucuresti
Telefon: 0722 320 725; 0723 602 922;
Magazin online pe www.yacco-lub.ro
-
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
-
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
-
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
-
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
-
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
-
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 56 Lei
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
-
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
-
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 239 Lei
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
-
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
-
Pompa injectie inalta presiune 0445010799 1.7 dci 167006205r... 1500 Lei
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 226 Lei
-
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
-
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 128 Lei
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei


