Top 10 piese auto de pe masinile noastre care se strica primele

  • Site-ul www.pieseauto.ro este specializat pe piese noi si second-hand
  • Ambreiajul, alternatorul, amortizoarele, doar cateva elemente care nu tin o viata
  • Din cauza drumurilor, unele piese cedeaza mai repede in Romania
Distribuie pe Facebook

Cel mai mare site de piese auto din Romania, www.PieseAuto.ro, ne recomanda un articol interesant. E vorba despre principalele elemente ale masinii tale care cedeaza primele in timp. Nu sunt consumabile, dar sunt piese auto cu o uzura mare, care la un anumit interval de timp vor trebui inlocuite.

Daca placutele, filtrele, lichidele, chiar si distributia sunt considerate elemente consumabile, exista si piese care in mod normal ar trebui sa ne tina toata viata. Insa, din diferite motive, specifice tarii noastre, ne tin mult mai putin. Iata care sunt cele mai "problematice" piese auto de pe masina noastra, asa cum ne povestesc specialistii in domeniu de la site-ul www. PieseAuto.ro

10. Electromotorul (demaror)

10 piese care se stricaOrice masina moderna are un demaror. Aceasta piesa auto se mai numeste si electromotor, fiind folosita la pornirea motorului cu ajutorul curentului electric din acumulator. Demarorul este format din motorul electric propriu-zis si dintr-un solenoid care, in functie de pozitia contactului, impinge roata dintata pentru a angrena arborele cotit. Rolul solenoidului este de a sincroniza perfect roata dintata din demaror cu arborele masinii, astfel incat roata dintata sa iasa din demaror si sa invarta motorul cat este nevoie. Electromotorul propriu-zis se strica foarte rar. Ceea ce se strica destul de des este acest solenoid. Primul semn ca trebuie sa umblam la aceasta piesa este zgomotul ulterior pornirii motorului, ca si cum roata dintata nu ar fi fost restrasa inapoi de solenoid. In timp, pentru ca nu functioneaza bine solenoidul, roata dintata se va uza prematur si vom ajunge sa avem probleme cu pornirea.

9. Sonda Lambda

10 piese care se stricaAutoturismele care au motoare pe injectie sunt dotate cu o sonda Lambda. Sonda este de fapt un senzor ce masoara cantitatea de oxigen din gazele de evacuare si trimite informatia catre computerul ECU al masinii. Acesta stie sa faca niste calcule si regleaza amestecul de aer/carburant care intra in motor, pentru o functionare eficienta. In timp, fiind o piesa care masoara constant nivelul gazelor de evacuare din sistem, sonda Lambda se poate strica. Adica se poate acoperi de murdarie si nu mai masoara precis, sau se poate strica partea electrica. Daca avem probleme cu sonda Lambda, am putea conduce o masina cu un consum crescut de carburant sau am putea avea probleme la ITP din cauza unor emisii CO2 peste nivelul admis.

8. Injectoarele

10 piese care se stricaDin pricina calitatii carburantului de la pompele din tara noastra, nu sunt deloc putini cei care au probleme cu injectoarele. Intr-o tara care se respecta, injectoarele cu care masina a venit din fabrica vor tine o viata intreaga. Insa, in Romania, carburantul de o calitate proasta si neschimbarea filtrelor de benzina la timp duc la o uzura prematura a injectoarelor. In interiorul acestora se va depune calamina si in scurt timp acestea se vor strica sau vor creste consumul masinii. La masinile diesel, costul unui set de injectoare este mare, asa ca nu strica sa avem grija sa bagam in rezervor motorina de calitate. Curatarea injectoarelor poate fi o solutie mai ieftina, insa nu este recomandata.

7. Pompa de benzina

10 piese care se stricaO alta piesa care se strica des din cauza ca traim in Romania este pompa de carburant. Motivul pentru care sunt multi soferi care au probleme cu aceasta piesa este lipsa banilor de a face plinul rezervorului constant. Soferii care circula mai des cu becul de benzina aprins risca sa aiba probleme cu pompa. Lumea nu stie ca pompa de benzina este electrica, dar ca se raceste cu benzina / motorina care circula prin ea. Daca in rezervor vom avea permanent carburant doar pe fundul acestuia, pompa nu se va raci bine si se va uza prematur. In plus, daca lasam peste iarna, cand este ger afara, putin carburant in rezervor, riscam sa stricam pompa pentru ca ingheata condensul din rezervor. Daca vrem sa avem o pompa de benzina pentru mult timp, trebuie sa bagam combustibil de calitate si sa avem rezervorul mereu plin cel putin jumatate.

6. Alternatorul

10 piese care se stricaAlternatorul masinii nu se strica foarte des de obicei, insa este o piesa care se schimba cel putin o data in cursul vietii unui automobil. Am vazut cazuri in care alternatorul s-a stricat din cauza unei prostii, cum ar fi spalarea motorului fara a-l proteja. Nu trebuie sa uitam ca un alternator este practic un motor electric ce produce curent ca si un generator, cand este angrenat de cureaua de accesorii. Odata ce apa intra in contact cu alternatorul, contactele se strica si nu mai produce suficient curent. O alta cauza ce duce la stricarea alternatorului este supra-incarcarea sistemului, ba cu faruri mai puternice, ba cu sisteme audio care au nevoie de putere mare. In plus, un acumulator in stare buna este primordial: daca avem probleme cu bateria, putem strica alternatorul prin supra-incarcare sau scurt-circuit.

5. Amortizoarele

10 piese care se stricaUnele dintre piesele carora starea drumurilor din Romania le-a pus gand rau sunt amrotizoarele. Acestea ar trebui sa ne tina o viata, in conditii normale de drum. Insa pentru ca traim intr-o tara plina de canale iesite din asfalt, de gropi nesemnalizate si de treceri la nivel cu cale ferata denivelate, amortizoarele masinii noastre sunt incercate la maximum. Totul depinde insa de modul in care folosim masina. De exemplu, cei care conduc masini de firma si abuzeaza de ele, se vor duce cu masina in service mai des. Daca insa avem grija la drum si abordam cu viteza redusa obstacolele ce ne apar in cale, ne putem bucura de setul de amortizoare original al masinii, chiar si peste 120.000 de kilometri. Totul depinde de felul in care conducem masina pe drumurile pline de gropi ale patriei noastre.

4. Evacuarea (toba finala)

10 piese care se stricaDaca toba finala a masinii tale nu este de inox, atunci cel mai probabil va trebui sa o schimbi la un moment dat. O toba finala are de obicei mici orificii pentru scurgerea apei formate in urma condensului. Cand aceste gaurele de evacuare se astupa, toba ramane plina cu apa. Mai mult, daca circulam numai pe distante scurte cu masina si motorul nu are timp sa se incalzeasca, pe evacuare se va face si mai mult condens. Mai adaugam abuzul extern al tobelor cauzat de contactul cu diverse borduri si "jocul" traseului de evacuare din cauza gropilor si avem tabloul complet. Problema este si cu masinile noi, care sunt fabricate prin asamblarea diverselor piese fabricate in toata lumea. Un exemplu ar fi modelele Volkswagen, care au tobele realizate prost si ruginesc aproape complet in primii ani de viata.

3. Planetarele

10 piese care se stricaPlanterale sunt piese din sistemul de tractiune al masinii, care transmit puterea de la cutie la roti. Aceste piese sunt gandite pentru mersul in linie dreapta pentru 99% din timpul vietii lor. Planetarele se strica numai din noua motive: fortarea lor in viraj, cand rotile sunt bracate, sau stricarea unui burduf ce permite astfel intrarea prafului si a nisipului. Multe planetare se strica din cauza soferilor care calca puternic pedala de acceleratie cand sunt cu rotile strambe. In timp, aceasta manevra va uza prematur planetarele si vom incepe sa auzim clasicul tacanit metalic. O a doua situatie in care planetarele se strica este stricarea burdufului. Burduful se poate strica ori prin pierderea unui colier de strangere, ori prin gaurirea lui, moment in care intra apa, praf si nisip, se pierde lubrifiantul si planetara este compromisa.

2. Pivoti

10 piese care se stricaPivotii sunt piese care pastreaza mobilitatea rotilor si prind fuzeta de bascule. Sunt piese metalice cu bucsa de cauciuc si bila, special gandite sa prinda piesele metalice ale directiei si sa absoarba socurile. Pivotii sunt insa niste piese destul de firave ce iau tot greul socurilor din roata, iar la ce gropi avem in carosabil, nu trebuie sa ne mire ca pivotii sunt vesnic cumparati de atelierele de reparatii auto. Primele semne ca pivotul se strica sunt de tip auditiv, adica auzim o mica bataie la gropi. Este semn ca partea din cauciuc s-a uzat. Aceasta bataie va deveni mai puternica, semn ca si bila metalica a inceput sa aiba joc mare. Pivotii nu se repara, se inlocuiesc. O roata are de obicei doi pivoti.

1. Ambreiaj

10 piese care se stricaAmbreiajul nu este o consumabila, asa cum crede multa lume. In tari cu autostrazi multe, in zone in care traficul este mai aerisit, masinile circula cu acelasi kit de ambreiaj chiar si 250.000 de kilometri. Ambreiajul unei masini se strica in doua situatii: cand circulam cu piciorul stang apasand pe pedala usor, involuntar (femeile fac asta preponderent) sau cand abuzam de plecarile de pe loc in tromba. Ambreiajul este o piesa care functioneaza pe baza de frictiune. Daca vom cupla si vom decupla ambreiajul incet si lin cu ajutorul pedalei, fara sa simtim vreo bruscare, ii vom prelungi viata. Daca insa vom demara in tromba, suprafata de frecare se va uza prematur. La fel si daca circulam cu piciorul stang pe pedala de ambreiaj. Vom lasa placa cuplata partial de disc si cel din urma va patina fara sa ne dam seama. Este dovedit ca cele mai multe ambreiaje ce necesita inlocuire sunt din masini conduse de femei in oras. Trebuie sa ne dezvatam sa mai lasam piciorul stang pe pedala si trebuie sa-l punem pe portiunea special realizata pentru el. Avand ambreiaj hidraulic, chiar si cea mai mica apasare a pedalei, chiar daca avem impresia ca sta sus, poate duce la o alunecare pe placa si la uzura discului. Ambreiajul se inlocuieste de obicei la kit, nu doar discul. Un kit contine placa, disc si rulment.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (10) Poze 10 piese care se strica
mai multe