Tuningul nu moare, tuningul se transforma: BMW-urile de la body-kit, la M Performance
- BMW M ofera accesorii vizuale si de performanta
- Un M6 atinge 305 km/h cu pachetul Driver Pack
- M2 primeste o gama larga de accesorii M Performance
La inceput a fost aripioara. De rechin. Dupa care eleronul, body-kitul si cu janta. Iar la final portierele lambo si airbrushul. Cam asa isi modificau acum 10 ani pasionatii automobilele BMW. Suntem in 2018 si tot ce inseamna tuning a evoluat si s-a transformat. Acum suntem in epoca tuningului cu piese originale.
Cine avea prin 2005 cel mai umflat body-kit, cele mai multe ecrane LCD cu cele mai cromate subwoofere si neaparat priza de aer pe capota BMW-ului, castiga atat concursul de tuning, cat si aprecierea publicului. Tot atunci fetele erau in trend cu moda daca aveau cizme de latex, pantofi cu varf lung si ascutit ca o sulita, dar si geaca de blugi prespalata. Daca azi te uiti la cum se imbracau divele modene actuale in urma cu 10 ani, te sperii, te urci pe cal si fugi mancand pamantul.
Cam asa este si cum masinile. Candva era epoca extravagantei si a tuningului agresiv, cat mai tipator, cat mai vizual, atat la interior, cat si la exterior. Body-kituri din fibra de sticla, pleoape, led-uri la stergatoare, jante cu spinnere, crom, blana, imitatie de leopard, sub-nufere si ecrane LCD. Si ne placea la nebunie.
Evolutia tuningului poate fi extrem de bine exemplificata de catre cel mai popular brand auto in randul pasionatilor, adica BMW. Din fericire, toti cei care si-au cumparat un model recent de BMW nu trebuie sa umble pe la diferite firme de tuning si asa pe cale de disparitie, sau sa-si cumpere diverse elemente aftermarket dubioase, de o calitate indoielnica, ce nu se vor alinia cu piesele originale niciodata, in vecii vecilor. Pentru ca acum tuningul de BMW nu mai este ca acum 10 ani, suprasaturat de oferte si piese, din care nu stiai ce sa alegi si cum sa-ti faci masina sa iasa mai mult in evidenta. Acum exista tuningul "de casa".
BMW a avut cam dintotdeauna un fel de "tuning de casa". Dar destul de subtil, mai o pereche de oglinzi M, mai un kit exterior M Technic, niste jante... dar cam atat. Pentru ca divizia Motorsport de performanta punea mai mult accentul pe partea tehnica, decat pe cea vizuala. Intre timp, lucrurile s-au schimbat si departamentul M de la BMW se pare ca are timp sa ofere un tuning complet pentru modelele sale.
Indiferent daca ai un BMW 320d sau un M2 Competition, divizia Motorsport are cate ceva pentru tine. De la elemente pur vizuale, cum ar fi piese de caroserie sau interior M, pana la suspensii, kituri de frana, CHIP-tuning sau elemente din carbon M Performance. De fapt, oferta este atat de larga in randul elementelor de styling, tuning si performanta, incat poti imbunatati chiar si un M3 sau M5, facandu-l mai usor, mai stabil, mai puternic si sa aiba un top-speed mai mare. Practic, tuningul post-vanzare a devenit un real business pentru BMW.
In cadrul unui eveniment organizat in Romania am reusit sa observam si noi cateva din elementele pe care posesorii de BMW le pot achizitiona pentru a-si personaliza autoturismul. La interior exista elemente din carbon, tapiterii de scaun si bord din piele si Alcantara, pe partea tehnica exista etriere cu 6 pistonase, suspensii care coboara garda la sol si intaresc masina, elemente exterioare din carbon ce contribuie la aerodinamica masinii, evacuari mai zgomotoase si agresive, dar si accesorii pur estetice.
Concluzia este una singura: fie ca acum urmeaza sa-ti comanzi un model BMW, fie ca deja il ai si vrei sa-l personalizezi, daca vrei cea mai buna calitate si performanta verificata, apelezi la sursa originala. Intri frumos pe un site oficial dedicat literei M, dupa care verifici catalogul de piese originale. Daca vrei doar sa arate bine masina, iti iei chestii vizuale. Daca vrei sa aiba performante crescute si sa depaseasca 300 km/h (in cazul unui M6, de exemplu), apelezi la un Driver Package. La fel si daca vrei modificari la interior, multimedia, exterior si asa mai departe. Tot ce inseamna tuning in 2018 se rezuma la accesorii originale. Iar asta e un lucru bun pentru ca nu poti sa dai gres.
- Ford s-max 2.0 2011 6200 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 €
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Audi q5 quatro 2017 23800 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Bmw 520 diesel 2009 8200 € Vw passat gmo 2017 11900 €