Veste buna sau lege aberanta? Masinile casate la RABLA 2018 trebuie sa aiba ITP

Veste buna sau lege aberanta? Masinile casate la RABLA 2018 trebuie sa aiba ITP
  • Valoarea unui voucher e de 6500 lei
  • Masinile electrice primesc un tichet de 10.000 Euro
  • 130 g CO2/km noxele maxime a masinii noi
Distribuie pe Facebook

Are cineva idee ce este in mintea politicienilor de la Ministerul Mediului? Ca noi suntem debusolati complet. In loc sa incurajeze posesorii de rable si vechituri sa scape de ele, parca li se pun tot mai multe bete in roate acestora, Statul parca dorind sa le pastreze. Tu ce parere ai?

Ministerul Mediului a depus un proiect aflat acum in dezbatere care isi doreste sa schimbe modul de functionare al programului RABLA 2018. Cea mai importanta modificare este obligativitatea masinilor casate de a avea ITP valabil. What???

Daca pana acum nu conta prea mult starea masinilor duse la casat pentru obtinerea voucherului pus la dispozitie de Ministerul Mediului cu ajutorul caruia iti puteai cumpara o masina noua, lucrurile urmeaza sa se schimbe. De fapt, se incuraja eliminarea masinilor vechi, nefunctionale, care ocupa locuri de parcare degeaba, pentru a putea fi reciclate. Acum se pare ca prioritatile se schimba si urmeaza sa vedem o noua reglementare.

Cei de la mediu doresc ca rablele duse de acum inainte la casat sa aiba ITP valabil. Adica o masina care urmeaza sa fie transformata in fier vechi, cel mai probabil reciclata in piese auto noi, trebuie sa dea dovada ca are o stare tehnica buna si ca este apta sa mearga pe drumurile publice. Pai daca era asa de buna, de ce ar mai duce-o posesorul la casat?

Se pare ca acum, prioritatea politicienilor nu mai este sa scape cu orice pret de rablele nefunctionale ci sa scoata de pe sosele rable functionale, care polueaza activ. Ceea ce este un paradox: daca o rabla care ajunge la casat este functionala si polueaza zi de zi, inseamna ca proprietarul are cu adevarat o masina buna care merita sa circule. Daca are ITP valabil se presupune ca nu are rugina, ca are noxe bune, ca anvelopele sunt noi, ca totul merge ca in prima zi. Or, acest lucru se bate cap in cap cu esenta casarii de masini vechi.

E clar ca Ministerul Mediului isi doreste sa scoata de pe strazi masini active, care polueaza, nu rable care zac pe trotuar si nu influenteaza cu nimic calitatea aerului. Dar solutia gasita este extrem de proasta, adica sa depinda de valabilitatea ITP-ului. Pentru ca nicio masina mai veche de 8 ani care poate sa faca obiectul unei casari in Programul RABLA si care poate sa obtina un ITP pe bune nu va fi dusa la fier vechi, valoarea ei de piata second-hand fiind mai mare ca suma tichetului de 6500 de lei.

Momentan, aceasta mentiune este in proiect si speram ca dezbaterea va aduce o forma mai clara si care sa-i incurajeze pe oameni sa duca rable la casat, nu masini bune. O varianta buna este sa ramana in continuare forma veche a conditiilor de aplicare, deoarece daca scapam de masini care ocupa locuri degeaba, daca scapam de tot felul de rable ingropate in pamant in spatele blocului sau daca oamenii gasesc in sfarsit o solutie sa scape de fierul din curtea casei, tot este un lucru bun. Pana la urma, voucherul cumparat cu masina dusa la casat e folosit strict pentru achizitionarea unei masini noi. Deci mai bine trebuie sa incurajam cumpararea de vehicule noi, decat sa descurajam participarea in RABLA 2018.

Distribuie pe Facebook
mai multe