ITP la masina dusa la fier vechi: Cum sa-ti cumperi o masina noua prin Programul Rabla 2019

ITP la masina dusa la fier vechi: Cum sa-ti cumperi o masina noua prin Programul Rabla 2019
  • 6500 ramane valoarea tichetului
  • 120 g CO2/km, noxele maxime acceptate ale masinilor noi
Distribuie pe Facebook

Anul trecut, cand autoritatile au ales sa schimbe conditiile de participare in Programul Rabla 2019, cel mai ciudat ni s-a parut alegerea ca masina dusa la fier vechi sa aiba ITP valabil. Acum, cand e pe cale sa inceapa, RABLA 2019 vine cu o serie de noutati care pot sa-i scada eficienta.

Romania a vazut o crestere a vanzarilor de vehicule noi in ultimii ani, o mica parte din aces succes fiind datorat si Programului Rabla. Practic, duci o masina veche la fier vechi si obtii un voucher de 6500 de lei sau chiar mai mult. O suma destul de buna, daca te gandesti ca scapi de o masina care nu iti mai foloseste si obtii o reducere pentru una noua.

Totul a fost relativ stabil pana anul acesta, cand au aparut conditii noi. Daca anul trecut toate voucherele puse la dispozitie initial s-au epuizat, iar numarul lor a fost suplimentat, in 2019 s-ar putea sa vedem o scadere a eficientei acestui program. Din cauza unei singure reguli destul de ciudate, cea legata de ITP.

Practic, masina dusa la fier vechi trebuie sa aiba ITP valabil. Asta inseamna ca e intr-o stare tehnica destul de buna, dar si ca proprietarul o foloseste. Atunci, de ce ar duce-o la Remat? Sunt extrem de putine exemplele in care exista o masina functionala cu ITP valabil care sa valoreze mai putin de 6500 de lei. Inseamna ca nu are rugina, ca nu are probleme la articulatii, frane, directie, noxe si asa mai departe. Cu siguranta, foarte putini vor fi cei care vor alege sa duca o masina pe care o folosesc la Remat, in loc sa o vanda.

Pe langa aceasta regula, proprietarii trebuie sa aiba domiciliul in Romania si sa nu apara in evidentele Fiscului cu datorii. Masina dusa la casat trebuie sa aiba mai mult de 8 ani vechime si, asa cum ziceam mai sus, sa fie functionala. Asta inseamna ca rablele ruginite ingropate in pamant, masinile parasite si alte vechituri nepornite de multi ani, vor ramane acolo unde sunt, ca nu pot fi duse la casat.

Scopul se pare ca este scoaterea din trafic a unor masini functionale care polueaza. Dar, atata timp cat acea masina are ITP valabil, se presupune ca elimina noxe conform normelor legale, deci unde e problema?

Pentru a obtine un tichet Rabla 2019, cei care solicita trebuie sa se inscrie la un dealer autorizat inscris in program. Urmeaza casarea la Remat sau la un centru specializat, o vizita la Circa Financiara si la Politie, pentru radiere, atat din evidentele fiscale, cat si din circulatie. Cu actele de la Remat si Politie, dealerul poate acorda reducerea suportata de Ministerul Mediului.

O alta modificare este tipul masinii noi pe care o poti cumpara de la dealer, in functie de noxele emise. Anul trecut, se putea cumpara orice masina care elimina maximum 130 g CO2/km, acum cifra fiind mai mica, respectiv 120 g CO2/km. Deci trebuie sa te asiguri ca vei cumpara o masina care are noxe mici, tot ce depaseste aceasta valoare, neputand fi achizitionata prin Rabla.

Prima de casare ramane tot 6500 de lei, la care se pot adauga bonusuri eco de 1000 de lei sau 1700 de lei, daca masina este prietenoasa cu masina. Pentru Rabla Plus, doritorii de masini 100% electrice, pot beneficia de un voucher in valoare de 10.000 de Euro, la care se adauga si bonusurile de mai sus.

Din pacate, nu piata de masini noi este problema, pentru ca un sofer isi va gasi ceva pana la urma. Ci rablele care, se pare ca nu mai sunt rable de dus la casat. Ar trebui ca numele programului sa se schimbe din RABLA 2019 in LIMUZINA 2019. O sa ramanem cu fiarele vechi pe strazi, ocupand locuri de parcare, in timp ce vechiturile inca functionale vor continua sa polueze pe sosele.

Distribuie pe Facebook
mai multe