La capatul Romaniei cu Opel Insignia Country Tourer: incursiune fara asfalt in Delta Dunarii

La capatul Romaniei cu Opel Insignia Country Tourer: incursiune fara asfalt in Delta Dunarii
  • Opel Insignia Country Tourer incepe de la 24.500 Euro
  • 210 cp si 480 Nm din motorul 2.0 bi-turbo diesel
  • 800 km efectuati cu un plin de motorina
Distribuie pe Facebook

Daca te-ai intrebat vreodata care este cea mai estica asezare din Romania la care poti ajunge cu masina, raspunsul este Chilia Veche. Un loc in care ajungi doar daca vrei sa faci 3 lucruri: sa testezi o masina dincolo de asfalt, sa te lupti cu tantarii si sa ramai buimac de frumusetile Deltei.

Ca sa ajungi la "capatul lumii", sau mai bine zis, la capatul Romaniei, pleci din Bucuresti pe sosea pana la Tulcea, treci Dunarea cu un bac ruginit care mai are 2 la viata, dupa care te aventurezi pe aproape 65 de kilometri de teren care nu a vazut niciodata asfalt. Din fericire, am avut masina ideala pentru o asemenea incursiune: un Opel Insignia Country Tourer 4x4 cu motor diesel de 210 cp. Un vehicul care este un adevarat gentleman in oras, cu un aspect atragator si impozant, dar care poate fi un adevarat muncitor cu cizme si tarnacop pe umar, cand intra in teren accidentat si se murdareste din cap pana in picioare.

Insignia Country Tourer

Insignia Country Tourer

Am ajuns la Tulcea dupa aproape 300 de kilometri parcursi cu un consum de 7.8 litri/100 km. Nu e rau daca ne gandim ca masina este una grea, cu tractiune 4x4 permanenta si cutie automata. A urmat apoi drumul de pietris, combinat cu niste diguri de pamant, care au scazut consumul pana la 6 litri. In total, cu un plin de motorina, am efectuat aproape 800 de kilometri in regim mixt, ceea ce este foarte bine.

Insignia Country TourerInsignia Country Tourer

Pe drumul accidentat, plin de gropi si denivelari, am aplaudat la scena deschisa suspensia FlexiRide care ofera un confort neasteptat chiar si atunci cand credeam ca urmeaza sa tremuram din toate incheieturile. La un moment dat, langa Pardina, intr-o pustietate vizitata numai de tantari si fazani, un baiat ne face semn sa oprim. In cautarea unui loc de pescuit pe malul bratului Chilia, SUV-ul sau pe care l-a confundat cu o masina de teren ramasese blocat in noroi. Asa ca am testat si puterea de tractiune a lui Insignia, scotand cu succes masina din bucluc.

Insignia Country Tourer

Pe langa suspensia confortabila si silentioasa la drumul plin de cratere am mai apreciat si spatiul demn de o limuzina premium. Nu am avut pasageri pe bancheta spate, dar daca am fi avut, aveau loc pentru picioare chiar si cei din echipa nationala de baschet. In schimb, am rabatat bancheta si am transportat doua biciclete mari, cu roti de 29 de inch, care au intrat fara probleme. Nu e de mirare, cand vedem ca masina asta are o lungime de peste 5 metri si poate adaposti in portbagajul sau de 560 de litri o intreaga garsoniera.

Insignia Country Tourer

Insignia Country TourerInsignia Country TourerInsignia Country Tourer

Mai trebuie spus despre Insignia Country Tourer, modelul testat de noi, ca era o versiune foarte dotata numita Exclusive. Adica tapiterie piele perforata, scaune incalzite si ventilate, scaun sofer cu reglaj electric si masaj, camere 360 de grade, cutie automata cu 8 rapoarte si padele la volan, plafon panoramic, sistem multimedia cu sunet BOSE, portbagaj electric cu deschidere la picior, navigatie, sistem de parcare automata, pilot automat adaptiv, asistenta unghi mort si depasire banda rulare, plus inca o sumedenie de dotari interesante. De exemplu, ca doar nu degeaba a obtinut punctaj maxim la testele de siguranta EuroNCAP, Insignia are o capota care sare singura la impactul cu un pieton, datorita unor capse pirotehnice din balamale. Asta asa, ca sa subliniem atentia pentru detalii si siguranta...

Insignia Country Tourer

Dupa 2 ore si jumatate, am reusit sa trecem de toti cei 65 de kilometri care ne-au dus in satul Chilia Veche. Masina era intreaga, consumul era jos, iar singurele care "gafaiau" erau cele doua turbo-compresoare de sub capota. Apropo de motor, acesta este un diesel bi-turbo care ofera 210 cp si un cuplu de 480 Nm, motor care trage de la cea mai mica turatie pana la 4500 rpm. Si care, surprinzator, se aude demential atunci cand il pui la treburi mai serioase care implica depasiri si demaraje.

Insignia Country Tourer

La Chilia am schimbat confortul scaunelor de piele cu ventilatie, atat de minunata pe cele 38 de grade ale lui August, cu barca si bicicleta. Si am intrat pe teritoriul sacalilor si pelicanilor, eclipsati total la venirea serii de miliardele de tantari care se ospatau din sangele bucurestean cu setea unui naufragiat pierdut in deriva. Dar nu a durat mult admiratia naturii, ca ne-am urcat iar in limuzina break cu veleitati de off-road ca sa facem cale intoarsa catre civilizatie.

Insignia Country Tourer

Insignia Country Tourer

Insignia Country TourerInsignia Country Tourer

Nu puteam alege o masina mai buna ca Insignia Country Tourer. O masina care se conduce de minune pe asfalt, indiferent de conditii, viteza si viraje, dar care are o garda la sol suficienta incat sa-ti permita iesiri pe teren accidentat exact ca un SUV. Spatiul interior este cu mult peste ce ofera orice alta masina din gama Opel, dotarile sunt cu nemiluita si aspectul, in opinia multora, o face sa fie cea mai frumoasa masina din clasa medie.

Insignia Country Tourer

Cat despre Delta Dunarii, acest loc unic in lume, trebuie vizitat cat mai repede. Nu se stie cat o mai avem. Autoritatile isi cam bat joc de ea, nimeni nu curata bratele colmatate, acestea se astupa, apa nu mai curge, devine zona desertica, pasari, animale, pesti, dispar de acolo. Poate ca este un lucru bun ca drumul pana la Chilia Veche a ramas neasfaltat... Altfel am fi vazut si acolo sute de pensiuni, multi braconieri care sa prinda peste pentru toate miile de turisti dornici de bors si plachie, iar malurile canalelor ar incepe sa dispara putin cate putin, spalate de valurile barcilor de viteza. Momentan, lipsa asfaltului protejeaza oarecum zona aceasta de la capatul Romaniei, ultima care mai poate fi considerata salbatica din intreaga Delta.

Daca vrei sa afli mai multe detalii despre Opel Insignia Country Tourer, acceseaza site-ul oficial www.Opel.ro

Insignia Country Tourer

Insignia Country TourerInsignia Country Tourer

Insignia Country TourerInsignia Country TourerInsignia Country Tourer

Insignia Country Tourer

Insignia Country TourerInsignia Country Tourer

Insignia Country Tourer

Insignia Country Tourer

Insignia Country Tourer

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (42) Poze Insignia Country Tourer
mai multe