La capatul Romaniei cu Opel Insignia Country Tourer: incursiune fara asfalt in Delta Dunarii

- Opel Insignia Country Tourer incepe de la 24.500 Euro
- 210 cp si 480 Nm din motorul 2.0 bi-turbo diesel
- 800 km efectuati cu un plin de motorina
Daca te-ai intrebat vreodata care este cea mai estica asezare din Romania la care poti ajunge cu masina, raspunsul este Chilia Veche. Un loc in care ajungi doar daca vrei sa faci 3 lucruri: sa testezi o masina dincolo de asfalt, sa te lupti cu tantarii si sa ramai buimac de frumusetile Deltei.
Ca sa ajungi la "capatul lumii", sau mai bine zis, la capatul Romaniei, pleci din Bucuresti pe sosea pana la Tulcea, treci Dunarea cu un bac ruginit care mai are 2 la viata, dupa care te aventurezi pe aproape 65 de kilometri de teren care nu a vazut niciodata asfalt. Din fericire, am avut masina ideala pentru o asemenea incursiune: un Opel Insignia Country Tourer 4x4 cu motor diesel de 210 cp. Un vehicul care este un adevarat gentleman in oras, cu un aspect atragator si impozant, dar care poate fi un adevarat muncitor cu cizme si tarnacop pe umar, cand intra in teren accidentat si se murdareste din cap pana in picioare.
Am ajuns la Tulcea dupa aproape 300 de kilometri parcursi cu un consum de 7.8 litri/100 km. Nu e rau daca ne gandim ca masina este una grea, cu tractiune 4x4 permanenta si cutie automata. A urmat apoi drumul de pietris, combinat cu niste diguri de pamant, care au scazut consumul pana la 6 litri. In total, cu un plin de motorina, am efectuat aproape 800 de kilometri in regim mixt, ceea ce este foarte bine.
Pe drumul accidentat, plin de gropi si denivelari, am aplaudat la scena deschisa suspensia FlexiRide care ofera un confort neasteptat chiar si atunci cand credeam ca urmeaza sa tremuram din toate incheieturile. La un moment dat, langa Pardina, intr-o pustietate vizitata numai de tantari si fazani, un baiat ne face semn sa oprim. In cautarea unui loc de pescuit pe malul bratului Chilia, SUV-ul sau pe care l-a confundat cu o masina de teren ramasese blocat in noroi. Asa ca am testat si puterea de tractiune a lui Insignia, scotand cu succes masina din bucluc.
Pe langa suspensia confortabila si silentioasa la drumul plin de cratere am mai apreciat si spatiul demn de o limuzina premium. Nu am avut pasageri pe bancheta spate, dar daca am fi avut, aveau loc pentru picioare chiar si cei din echipa nationala de baschet. In schimb, am rabatat bancheta si am transportat doua biciclete mari, cu roti de 29 de inch, care au intrat fara probleme. Nu e de mirare, cand vedem ca masina asta are o lungime de peste 5 metri si poate adaposti in portbagajul sau de 560 de litri o intreaga garsoniera.
Mai trebuie spus despre Insignia Country Tourer, modelul testat de noi, ca era o versiune foarte dotata numita Exclusive. Adica tapiterie piele perforata, scaune incalzite si ventilate, scaun sofer cu reglaj electric si masaj, camere 360 de grade, cutie automata cu 8 rapoarte si padele la volan, plafon panoramic, sistem multimedia cu sunet BOSE, portbagaj electric cu deschidere la picior, navigatie, sistem de parcare automata, pilot automat adaptiv, asistenta unghi mort si depasire banda rulare, plus inca o sumedenie de dotari interesante. De exemplu, ca doar nu degeaba a obtinut punctaj maxim la testele de siguranta EuroNCAP, Insignia are o capota care sare singura la impactul cu un pieton, datorita unor capse pirotehnice din balamale. Asta asa, ca sa subliniem atentia pentru detalii si siguranta...
Dupa 2 ore si jumatate, am reusit sa trecem de toti cei 65 de kilometri care ne-au dus in satul Chilia Veche. Masina era intreaga, consumul era jos, iar singurele care "gafaiau" erau cele doua turbo-compresoare de sub capota. Apropo de motor, acesta este un diesel bi-turbo care ofera 210 cp si un cuplu de 480 Nm, motor care trage de la cea mai mica turatie pana la 4500 rpm. Si care, surprinzator, se aude demential atunci cand il pui la treburi mai serioase care implica depasiri si demaraje.
La Chilia am schimbat confortul scaunelor de piele cu ventilatie, atat de minunata pe cele 38 de grade ale lui August, cu barca si bicicleta. Si am intrat pe teritoriul sacalilor si pelicanilor, eclipsati total la venirea serii de miliardele de tantari care se ospatau din sangele bucurestean cu setea unui naufragiat pierdut in deriva. Dar nu a durat mult admiratia naturii, ca ne-am urcat iar in limuzina break cu veleitati de off-road ca sa facem cale intoarsa catre civilizatie.
Nu puteam alege o masina mai buna ca Insignia Country Tourer. O masina care se conduce de minune pe asfalt, indiferent de conditii, viteza si viraje, dar care are o garda la sol suficienta incat sa-ti permita iesiri pe teren accidentat exact ca un SUV. Spatiul interior este cu mult peste ce ofera orice alta masina din gama Opel, dotarile sunt cu nemiluita si aspectul, in opinia multora, o face sa fie cea mai frumoasa masina din clasa medie.
Cat despre Delta Dunarii, acest loc unic in lume, trebuie vizitat cat mai repede. Nu se stie cat o mai avem. Autoritatile isi cam bat joc de ea, nimeni nu curata bratele colmatate, acestea se astupa, apa nu mai curge, devine zona desertica, pasari, animale, pesti, dispar de acolo. Poate ca este un lucru bun ca drumul pana la Chilia Veche a ramas neasfaltat... Altfel am fi vazut si acolo sute de pensiuni, multi braconieri care sa prinda peste pentru toate miile de turisti dornici de bors si plachie, iar malurile canalelor ar incepe sa dispara putin cate putin, spalate de valurile barcilor de viteza. Momentan, lipsa asfaltului protejeaza oarecum zona aceasta de la capatul Romaniei, ultima care mai poate fi considerata salbatica din intreaga Delta.
Daca vrei sa afli mai multe detalii despre Opel Insignia Country Tourer, acceseaza site-ul oficial www.Opel.ro
-
Vw golf 1.6 tdi 2013 2999 €
Opel insignia diesel 2014 5399 €
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3000 €
-
Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3000 €
Vw golf 1,4 tsi 2015 8500 €
-
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 10990 €
Pachet exterior compatibil cu mercedes vito / v class w447... 3999 Lei
Dezmembrez peugeot boxer 3 maxi frigorific 2.0 hdi ahn euro 6
-
Dacia duster 1,5 dci , 110 cp 2013 6400 €
Mercedes a 160 benzina 2010 2899 €
Mitsubishi outlander 4g63t 2006 4000 €
-
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
Smart fortwo 1 2011 3500 €
Renault fluence 1.5diesel euro 5 a/c geamuri+oglinzi electrice... 3700 €
-
Bmw 520 diesel 2009 8200 €
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
-
Dezmembrez mercedes-benz w167 gle 350 de 4matic hybrid...
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4400 €
Vw golf 2.0 tdi 2018 10200 €
-
Bmw f10 xdrive 528i defect (nu porneste) m-paket 2.0 benzina... 11500 €
Dezmembrez ford tourneo connect 1.0 ecoboost sfcf 100 cai...
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 7050 €
-
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
Citroen c-elysée 1.6diesel euro 6 ~ clima pilot senz park 2016 4500 €
-
Droser calculator modul far led mercedes w247,glc w253,gle... 500 Lei
Droser,calculator,balast, modul led mercedes cod a2479003403 700 Lei
Mazda 6 diesel 2013 6500 €
-
Dezmembrez skoda octavia iv 1.0 tsi 110 cai cutie manuala 6...
Dezmembrez fiat talento/renault trafic 3/opel vivaro b 1.6 dci...
Vw amarok 2.0 tdi 2011 10700 €
-
Bmw 118 118i ~ benzina euro 5 ~ a/c senz park scaune incalzite... 3300 €
Vw golf benzina 2010 2901 €
Ford puma full led motorizare 1,5 diesel ecoboost consum 4... 13500 €


