Probabil cea mai cinstita masina de pe piata: Nissan Pulsar

Probabil cea mai cinstita masina de pe piata: Nissan Pulsar
  • Modelul testat avea motorizare 1.5 dCi de 110 cp
  • 22.500 de Euro e pretul masinii testate
  • Probabil cel mai calitativ compact japonez din segment
Distribuie pe Facebook

Cateodata, unele masini pe care le avem la test ne plac atat de mult, incat pur si simplu nu avem chef sa le prezentam intr-un test conventional. Daca vrea cineva cifre si date oficiale, le poate obtine de pe alte site-uri sau din brosura oficiala. In schimb, vrem sa ne povestim experienta la volanul acestor automobile speciale.

Nissan nu este o marca de volum in Romania. Dar poate fi. Pentru ca de acum are cu ce. Lasand la o parte "orasenescul" Micra si crossoverele urbane, de acum inainte totul se schimba. Multumita unui nou automobil in segmentul compact care isi propune sa rivalizeze cu cele mai vechi modele de pe piata, din care romanul de rand nu iese nici sa-l pici cu ceara: Golf, Focus, A3, Astra si asa mai departe. Cine s-ar gandi sa-si cumpere un compact japonez, cum ar fi un... Nissan?

Nu foarte multa lume. Dar ar fi o greseala uriasa sa treci cu vederea masina asta. Pentru ca este poate cea mai cinstita masina pe care o poate cumpara cineva. Cel putin, in Romania. Nu, nu este cea mai ieftina. Si poate ca nu este cea mai frumoasa. Si nici nu este neaparat cea mai dotata. Dar reuseste sa combine cel mai bine, dupa parerea noastra, avantajele care conteaza. Adica fiabilitatea, economia de carburant, intretinerea, pretul, spatiul si functionabilitatea. In plus, primesti cateva lucruri la care nu te astepti de la un... Nissan. Si anume o calitate excelenta a finisajelor, a materialelor si suficient spatiu pentru toata familia.

Nissan Pulsar 2015Pe cat de anost, pe atat de placut, cald si foarte prietenos este interiorul

La interior, Pulsar este anost in ceea ce priveste culorile. Dar iti transmite un sentiment de calm si pace incredibil. Ergonomia din habitaclu este punctul forte al masinii: nu conteaza daca esti sofer sau pasager, totul este acolo unde trebuie. Daca esti la volan, totul este la indemana ta: comenzile pe volan, putine controale pe consola centrala si cateva pe portiera. Nu trebuie sa-ti iei ochii de la trafic pentru a face ceva, ca nu este cazul unui amalgam de butoane care neceista o harta, asa cum se intampla la Opel Astra. Ceasurile de bord sunt mari si dotate cu un ecran LCD pe care iti sunt afisate toate informatiile computerului de bord.

Modelul testat de noi avea echipare Tekna, adica una destul de pretentioasa. Si din acest motiv ne-am bucurat de tapiterie si volan imbracate in piele. Elegant, frumos, confortabil, dar nu neaparat si util... Pozitia la volan este foarte buna, scaunele se regleaza usor si poti sa iti alegi cea mai confortabila pozitie. Cotiera este reglabila si te ajuta sa stai lejer la drum intins, suporturile de pahar sunt aproape de mana ta si, cea mai misto chestie care mi-a placut la nebunie: frana de mana este traditionala! Ce bine ca in cazul lui Pulsar nu au luat-o pe drumul franei electrice...

Nissan Pulsar 2015Nissan Pulsar 2015

Spatiul din Pulsar este surprinzator de mare. Am condus Golf 7 si nu am emotii sa declar ca in Pulsar te simti mai bine. Mai mult loc pentru cap, pentru picioarele pasagerilor din spate, pentru depozitare, oriunde. Portbagajul are o capacitate de 372 de litri si se poate mari daca lasi spatarul banchetei. O familie cu 4 membri, cu tot cu bagaje, poate calatori in jurul Europei fara probleme si fara inghesuiala. Dar dincolo de capacitatea scrisa pe hartie, mai importanta este senzatia din habitaclu: culorile, suprafata vitrata, scaunele, habar nu am ce, de ce si cum, dar te simti liber, intr-un spatiu aerisit si spatios.

Despre dotari nu voi spune mare lucru. Mai ales ca am testat o varianta de varf dotata cu toate bunatatile. Insa cine este interesat, pot spune doar ca la Nissan Pulsar poti sa configurezi orice. Clima digitala dubla, sistemul Nissan Safety Shield cu avertizarea de unghi mort, depasirea benzii si impact iminent, 4 camere video care iti ofera o vizibilitate suplimentare la parcare (AVM - Around View Monitor), sistem multimedia, sistem de navigatie cu ecran tactil, scaune incalzite, interior piele, pilot automat si multe alte "banalitati" precum geamuri electrice, jante aliaj, ABS, ESP si alte cele. Nu degeaba pretul modelului cu care ne-am plimbat era de peste 22.000 de Euro...

Daca te intrebi cum sta la siguranta Pulsar, ei bine cei de la Euro NCAP i-au acordat 5 stele, adica punctajul maxim. Si nu avem dubii ca si acum, dupa noile standarde, ar obtine tot numarul maxim de stele, pentru ca in standard sau optional, masina are o multitudine de sisteme de siguranta active si pasive. Si cum in zilele noastre acestea ne tin in viata si ne invata cum sa evitam accidentele grave, e normal sa fie punctate mai mult...

Nissan Pulsar 2015

Spre final am lasat motorizarea si cutia de viteze. Masina compacta de la Nissan se vinde cu motorul pe benzina de 1.2 litri si 115 cp sau 1.5 dCi de 110 cp dCi pe motorina. Modelul testat de noi avea motorul diesel de 110 cp, acelasi propulsor intalnit si la Dacia Duster sau Lodgy. Mult mai silentios decat pe masinile romanesti, dar la fel de robust si de incredere ca orice alt dCi. Adica cei 110 cp iti permit sa demarezi in tromba daca vrei, sa depasesti, sa accelerezi in rampa si sa mergi constant in mediul urban. Chiar daca nu e cel mai puternic motor din lume, dCi-ul 1.5 al grupului Renault-Nissan este cel mai cinstit propulsor de pe piata. Performante decente, chiar peste asteptari, fiabilitate crescuta, intretinere ieftina si un consum infim. De departe, cea mai buna combinatie pentru orice sofer din Romania...

Cutia de viteze pentru Pulsar nu poate fi decat automata sau manuala cu 6 trepte. Modelul testat de noi avea cutia manuala cu 6 rapoarte, la fel de cunoscuta si familiara ca si motorul dCi. O cutie care functioneaza corect, curat, fara agataturi si cu o cursa a manetei destul de redusa. Nu este o cutie sport ci este una normala, care se dovedeste a fi eficienta atat in aglomeratia urbana, cat si la drum intins. Basca, ambreiajul este moale si nu o va obosi nici pe cea mai in varsta soferita care vrea sa faca piata la ora de varf...

Nissan Pulsar 2015Motorul dCi de 1.5 litri produce 110 cp si are un cuplu de 260 Nm

Nissan Pulsar incepe de la 16.150 de Euro cu TVA inclus. Este o masina foarte spatioasa, dotata, cu motorizari fiabile si economice. Asta am lamurit-o. Dar cat consuma masina asta pe care o laudam atat de mult? In jur de 4 litri la drum intins si cam 6,5 in mediul urban. Pur si simplu, motorul dCi habar nu are sa fie mai insetat. Iar acest lucru face toti banii!

La final va mai spunem cateva cifre si o parere sincera. Cu motorizarea 1.5 dCi de 110 cp, Pulsar are nevoie de 11,5 secunde ca sa atinga 100 km/h si cica ar putea prinde o viteza maxima de 190 km/h. Deloc rau, dar complet neinteresant, ca astfel de informatii se gasesc peste tot, nu? Dupa opinia noastra, mai interesanta este parerea pe care ne-a lasat-o. Si nu avem motive sa laudam degeaba vreun automobil testat. Ca nu ne plateste nimeni pentru teste sau sa scriem de bine in cazul unor autoturisme... Daca ne plac, o spunem, daca nu, facem la fel.

Nissan Pulsar 2015

Evident, Pulsar nu e perfect. Poate ca o interfata a sistemului multimedia mai usor de folosit ar fi fost buna. Poate ca unele informatii pe care ni le arata ecranul dintre ceasurile de bord sunt complet inutile. Poate ca designul exterior, care nu e deloc urat, ar fi meritat ceva mai multa extravaganta. Si poate ca portbagajul putea sa fie mai bine compartimentat, ca sa devina cel mai mare din segment, pentru ca in prezent nu este. Daca ne uitam atent, gasim defecte la orice masina. Insa in cazul lui Pulsar, avantajele sunt enorme si fac toate aceste mici defecte sa dispara in neant. Pur si simplu nu ne-am asteptat ca masina asta sa fie preferata noastra. Nu ne-am asteptat sa o vedem ca masina ideala pentru orice imprejurare, ideala pentru mersul zi de zi. Si chiar daca noi stim ca romanul nu iese din cochilia sa tapetata cu snobism in care vede numai masini germane, noi avem increderea ca astfel de exemplare japoneze vor rasturna la un moment dat balanta. In masina asta mereu mi-am spus: "M-as cam vedea la volanul ei multi ani de acum inainte...". Ei bine, la alte masini, chiar si de 6-7 ori mai scumpe, nu am spus asa ceva.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (13) Poze Nissan Pulsar 2015
mai multe