Reportaj: am experimentat aderenta cu anvelopele Bridgestone pe RedBull Ring

- In total, anvelopele au fost suspuse la 4 testari
- Masinile BMW Driving Experience erau modele BMW M4
- Am testat anvelope Bridgestone Potenza RE050A
Ne-a bucurat atunci cand am aflat ca exista in Romania inca o companie de anvelope activa din punctul de vedere al comunicarii. Aceasta este Bridgestone, un nume ce nu mai are nevoie de nicio prezentare, un brand ce pune accentul pe sportivitate si siguranta. Iar pentru a ne demonstra de ce sunt in stare aceste pneuri, Bridgestone ne-a invitat la o scurta sesiune de teste pe circuitul austriac RedBull Ring.
Cum poti sa testezi cel mai bine niste anvelope destinate mersului sportiv? Le pui pe o masina puternica la al carei volan te urci si alergi pe circuit. Cam asa a fost prezentarea anvelopelor performante Bridgestone Pontenza RE050A saptamana trecuta, pe circuitul RedBull, acelasi circuit pe care se desfasoara si una din etapele de Formula 1.
Reclama din 1966 la motocicletele Bridgestone care erau castigatoare in competitiile sportive
Compania Bridgestone a luat nastere in 1931 in Japonia si de atunci a asigurat anvelope pentru diverse sporturi cu motor, inclusiv pentru Formula 1 sau WRC, dar si anvelope moto, utilitare sau comerciale. Mai mult, un lucru putin stiut de marea majoritate, este ca sub acest brand s-au vandut si motociclete, dar si biciclete. Important de stiut este ca acest brand a reusit in ultimii ani sa ajunga pe prima pozitie in topul celor mai importanti producatori de anvelope la nivel mondial, avand cea mai mare cifra de afaceri anul trecut in acest domeniu.
Dupa o scurta prezentare a companiei si a activitatii Bridgestone, am fost preluati de instructorii profesionisti de la BMW Driving Experience, partenerul companiei de anvelope in acest test. Masina a fost una pe cat de sportiva, pe atat de naravasa: BMW M4, un automobil cu tractiune spate si motor de 431 cp, incaltata cu anvelope Bridgestone Potenza RE050A, un model de pneu care inglobeaza tehnologia utilizata in sporturile cu motor de mare viteza.
Derapajele controlate si franarea de urgenta
Nu ne-a surprins cand am fost invitati sa testam aderenta anvelopelor pe carosabil ud. Testul a fost unul simplu: pe o pista circulata, stropita in permanenta pentru simularea unei ploi abundente, trebuia sa rulam cu masina in viteza cat mai mare, fara sa pierde controlul. Practic, trebuia sa facem un drift fara ca masina sa se intoarca la 180 de grade. Deloc usor, insa datorita sistemelor electronice ale masinii care nu erau complet decuplate, am reusit sa atingem limita aderentei fara sa ne invartim pe loc.
A doua parte a testului a fost verificarea franarii in conditii de urgenta, la viteza ridicata. Practic, abordai curba cu 110 km/h si cand erai exact in punctul in care nu ai fi avut curaj sa franezi, acolo trebuia sa franezi la indicatia instructorului. La inceput am fost sceptic si am crezut sa o sa ies in exteriorul curbei in conditiile date, insa nu a fost asa. Anvelopele si sistemele de siguranta nu au dat gres si din cele 10 incercari niciuna nu a fost cu vatamare de conuri.
Inainte sa intram pe circuit am mai facut un test, clasicul "test al elanului". Adica franare brusca de la 110 km/h, simuland evitarea unui obstacol din drum, cum ar fi in Romania, evitarea unui caine care traverseaza autostrada. Pe circuitul RedBull insa nu am avut obstacole in viata ci doar niste conuri care au incasat destule lovituri din partea soferilor invitati de Bridgestone.
Ultimul test cu anvelopele Bridgestone a fost "alergarea" pe circuit la viteze ridicate. Am atins in jur de 200 km/h in liniile drepte, fiind totusi niste amatori, nu piloti profesionisti, am franat pana la 35 km/h in viraje si am demarat cat putea BMW-ul de repede, solicitand la maximum anvelopele care incaltau jantele. Am condus asa cateva ore bune, punand la grea incercare pneurile, care, trebuie mentionat, sunt de strada, nu de circuit! Mai mult, pista pe care alearga si monoposturile de Formula 1 are un asfalt extrem de aderent care macina pneurile de sosea imediat.
Cu toate astea, inainte sa plecam spre casa, am aruncat o ultima privire la "incaltarile" BMW-urilor M4 cu care am alergat pe pista. Uzura suferita in urma intregii zile de alergari se vedea, nimic de zis. Mai ales la rotile de pe puntea fata, pe peretii laterali, care au fost solicitati in viraje mai mult. Anvelopele de pe puntea spate aveau lateralele in stare mai buna, dar uzura era crescuta, din pricina tractiunii. Oricum, un lucru era sigur: as fi avut incredere sa ma urc in masina si sa plec spre Bucuresti la bordul masinii fara probleme, pneurile avand inca destul profil incat sa fie legale si sigure.
Ce am invatat din aceasta experienta? Ca daca ai anvelopele performante, chiar daca masina ta este puternica, cu greu vei pierde aderenta, chiar si in conditii de urgenta. Nu a fost un test comparativ cu alte modele de la alte marci. Deci nu stim daca pneurile Bridgestone Potenza sunt mai bune ca cele ale competitiei sau nu. Dar un lucru e cert: daca oamenii astia de la BMW Driving Experience le-au ales pentru ale lor M4-uri, e clar ca ceva bun stiu sa faca. Mai mult, daca aceste pneuri au reusit sa reziste la abuzul facut de noi, dupa ce inainte mai fusesera "chinuite" si de alti participanti in alte zile, tare mi-as dori si eu sa am un set pe masina mea. Pentru ca ar insemna sa ma tina o viata la condusul normal din traficul de zi cu zi...
-
Dacia logan benzina 2020 7300 €
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
-
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
Set ornamente crom grila radiator suzuki vitara (2015-2018) 200 Lei
-
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei
-
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
-
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
-
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
Elevator auto cu 2 coloane pe surub 4500 Lei
-
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
-
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...
-
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
-
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
-
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
Aripa dreapta opel frontera b 1999 2004 350 Lei
-
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei


