Reportaj de poveste: Am facut drift pe gheata cu Bridgestone si Mercedes la poalele Alpilor

Reportaj de poveste: Am facut drift pe gheata cu Bridgestone si Mercedes la poalele Alpilor
  • Complexul OAMTC Saalfelden se intinde pe 70.000 de metri patrati
  • Am testat trei anvelope de iarna de la Bridgestone
  • Am avut ocazia sa facem drift pe gheata, pe trei mini-circuite
Distribuie pe Facebook

Inainte de toate, trebuie sa imi cer scuze inca de la inceput daca pe parcursul acestui articol voi folosi de prea multe ori expresia "de poveste", insa aceasta experienta cu Bridgestone si Mercedes-Benz la poalele Alpilor chiar a fost...ei bine, de poveste.

Cand doi giganti ai industriei auto isi unesc fortele si organizeaza un eveniment, acesta nu poate iesi decat perfect, de la organizare, la locatie, oameni, masini, anvelope si asa mai departe. De aceasta data, cei doi giganti au fost Bridgestone, cea mai mare companie de anvelope si produse din cauciuc din lume, si Mercedes-Benz, un producator auto care nu mai are nevoie de nicio introducere.

Eveniment Saalfelden 2018

Numai rostirea cuvintelor "drift", "gheata", "Mercedes" si "Bridgestone" este de ajuns pentru a-l face pe orice impatimit auto sa se simta din nou copil. Da, pot sa spun ca pe parcursul celor doua zile petrecute la Saalfelden, in Austria, chiar m-am simtit ca un copil. Un copil care s-a bucurat de fiecare moment si care mai ca nu a plans la final, pentru ca totul s-a terminat mult prea repede.

Eveniment Saalfelden 2018

Asadar, sa incepem inainte de toate cu prezentarea anvelopelor de iarna pe care am avut ocazia sa le testam in mediul lor natural: Bridgestone Blizzak LM001 a castigat nenumarate premii si iti ofera toate siguranta de care ai nevoie atunci cand conduci in conditii de iarna, iar Blizzak LM-32 gaseste aderenta chiar si acolo unde nu stiai ca poate exista. Daca ai un vehicul 4x4 sau un SUV si vrei o anvelopa pe care sa te poti baza chiar si atunci cand suprafata de rulare este acoperita cu zapada sau gheata, atunci cele din seria Blizzak LM-80 EVO vor fi perfecte pentru tine.

Eveniment Saalfelden 2018Eveniment Saalfelden 2018Eveniment Saalfelden 2018

Asa cum spuneam mai sus, locatia a fost de vis. Pozitionat la poalele Alpilor Austrieci, complexul OAMTC Saalfelden-Brandlhof este intins pe 70.000 de metri patrati si este inconjurat de munti. Peisajul a fost fara indoiala coplesitor, insa mai impresionant a fost numarul mare de Mercedes-uri pe care am avut sansa sa le testam.

Eveniment Saalfelden 2018

De la CLA-uri, la GLA, GLC-uri, E-Class (Coupe, Convertible sau T-Modell), C-Class, SL, A-Class, SLC si pana la nava amiral S-Class (S350 d, S63 AMG Coupe). Au fost chiar si doua exemplare cu propulsie hibrida, care s-au dovedit neasteptat de distractive la drift. Toate ne-au fost cele mai bune prietene pe parcursul celor doua zile petrecute aici. Si inca ce prietene.

Eveniment Saalfelden 2018

Ca tot am pomenit de drift-uri, hai sa iti povestim putin si despre exercitiile pe care le-am parcurs. In primul rand am avut de urcat o panta cu inclinatie destul de mare, iar o parte era complet acoperita de gheata. Am pornit de la baza dealului cu sistemul ESP pornit, am oprit la jumatate unde l-am dezactivat, iar mai apoi am incercat sa urcam pana in varf.

Eveniment Saalfelden 2018

Fiind un test nu foarte stresant pentru masini, aici am folosit exclusiv gama S-Class, care s-a comportat extraordinar. Singura masina care nu a putut nicicum sa urce pana in varf, pe suprafata inghetata, a fost S63-ul AMG Coupe, insa cel mai probabil de vina a fost piesa dintre scaun si volan.

Eveniment Saalfelden 2018

Apoi, ne-am deplasat la o suprafata acoperita cu zapada si gheata, unde am incercat niste slalomuri, la fel, cu sistemul ESP activat si mai apoi dezactivat. Si de aceasta data, anvelopele s-au descurcat excelent si ne-au oferit toata siguranta de care aveam nevoie in acele conditii.

Eveniment Saalfelden 2018

Fara indoiala, cele mai asteptate au fost drift-urile, care s-au desfasurat pe trei mini-circuite improvizate (la vreo 3 kilometri de hotel), acoperite deasemenea cu zapada si gheata. Primul a fost putin mai tehnic, cu viraje destul de stranse, insa cel de-al doilea ne-a dat ocazia sa crestem putin viteza si sa radem cu gura pana la urechi.

Tot aici am experimentat in premiera sistemul PRE-SAFE de la Mercedes-Benz, care printre altele, strangea centura de siguranta in momentul in care simtea ca urmeaza sa scapi masina de sub control. Desigur, acest lucru nu s-a intamplat niciodata pe deplin, avand in vedere ca anvelopele s-au comportat excelent si ne-au facut sa avem incredere in ele inca de la primele derapaje controlate.

Eveniment Saalfelden 2018

Dupa toate acestea, ne-am intors la complexul Saalfelden-Brandlhof unde am incercat sa evitam un obstacol pe o suprafata uda, la viteze cuprinse intre 40 si 50 de km/h. Nici acest test nu a fost foarte dificil, avand in vedere ca aveam la dispozitie o combinatie perfecta de masina-anvelopa.

Eveniment Saalfelden 2018

Asa cum spuneam la inceputul acestui reportaj, evenimentul organizat de Bridgestone si Mercedes-Benz a fost de poveste, si ne-a dat ocazia sa ne perfectionam condusul. Am avut multe de invatat din aceasta experienta, am cunoscut oameni minunati cu o experienta uriasa si am admirat peisaje care iti taiau pur si simplu respiratia. Pe scurt, a fost PERFECT.

Eveniment Saalfelden 2018

Eveniment Saalfelden 2018

Eveniment Saalfelden 2018

Eveniment Saalfelden 2018

Eveniment Saalfelden 2018

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (30) Poze Eveniment Saalfelden 2018
mai multe