Blocaj total pentru orice fel de tranzactie cu masini din cauza Timbrului de Mediu

Noul Timbru de Mediu care a intrat in vigoare de la 15 martie a venit cu bune si rele. Daca privim obiectiv, este clar ca a venit cu mult mai multe lucruri negative, complet ilogice, care nu au nicio justificare, cum ar fi completa incurajare a inmatricularii de masini vechi, care polueaza enorm (non-euro, E1, E2).
Trecand peste faptul ca acest timbru favorizeaza inscrierea masinilor vechi, dand ocazia proprietarilor sa plateasca acum o taxa cu pana la 90% mai mica decat taxa care a expirat pe 15 martie, acest timbru de mediu isi doreste sa descurajeze tranzactiile cu masini vandabile, fabricate intre 2004 si 2007, cu norme Euro 3 sau Euro 4, in cazul acestora taxa crescand.
Asadar, daca cei cu rable sau masini noi-noute din showroom sunt favorizati de acest timbru, posesorii de vehicule Euro 3 sau Euro 4, care ocupa de altfel aproape 50% din totalul masinilor second-hand care sunt la vanzare in Romania, au vazut in noua taxa un dusman care le va goli buzunarele. Si ca sa scape de o taxare mai mare, posesorii si cumparatorii de masini E3 si E4 s-au gandit sa plateasca vechea taxa de mediu, pana la 15 martie. Zis si facut.
Absolut toti cei care au platit vechea taxa de mediu inainte de 15 martie, dar fara a finaliza actele la politie si transcrierea pe numele noului proprietar, au platit-o degeaba. Lumea credea ca daca plateste taxa veche pana pe 15 martie, va putea inscrie masina ulterior, fara probleme. Gresit.
Chiar daca cineva a platit taxa veche, sa zicem pe 13 martie, cand era inca in vigoare vechea taxa de poluare, dar s-a dus ulterior pe 15 sau 16 martie la politie, cu chitanta datata de pe 13 martie, cu toate actele in regula, cu identificare facuta, cu asigurare si tot tacamul conform legii, a primit o veste proasta: chitanta mai veche de 15 martie nu mai este valabila!
Omul care a trecut prin acest lucru este intors de la ghiseul politiei, cu dosarul in brate, si trimis inapoi la unitatea fiscala de care apartine, pentru a i se recalcula noul timbru de mediu la valoarea actuala: ce vrei dom'le, trebuia sa o inscrii pe numele tau inainte de 15 martie!
Evident, pe oameni nu i-a anuntat nimeni ca valabilitatea unei chitante pentru o suma deja platita, va expira odata cu intrarea in vigoare a noii taxe. Tipic romanesc.
O alta situatie, cu atat mai penibila, este cea in care un cetatean care tocmai a cumparat o masina inmatriculata in Romania, pentru care s-a platit deja taxa de catre un posesor mai vechi, trebuie sa obtina, in vederea inmatricularii pe numele sau, un certificat de la ANAF, conform taxa a fost platita si NU a fost recuperata in instanta. In plus, mai este necesara si o dovada de la Trezorerie cum ca a fost platita aceasta taxa, un fel de duplicat dupa chitanta initiala de plata.
Aici vine partea chiar amuzanta. Obtinerea unei dovezi cum ca a fost platita taxa de poluare si nu a fost recuperata dureaza cam 1 luna de zile. Noul cumparator al masinii se duce, sta la coada, primeste un bon de ordine si o data cand trebuie sa revina pentru raspuns, 30 de zile mai tarziu. In acest timp de 30 de zile, fiind o masina cumparata recent, ii poate expira identificarea facuta la RAR (mare greseala sa faci identificarea, crezand ca dureaza cateva zile o inmatriculare), asigurarea, etc, ceea ce inseamna alti bani, alta distractie.
Dar acum, pregateste-te pentru partea atat de amuzanta, incat doare. Chiar daca dura 30 de zile, pentru ca era aglomeratie inainte de 15 martie, un cumparator de masina putea sa-si treaca masina pe numele sau in maximum 30 de zile, cu toate dovezile si actele finalizate. Insa acum, dupa 15 martie, vine adevarata surpriza care dovedeste incompetenta celor care dau astfel de legi si nu se gandesc la urmari.
Caz concret al lui Marius N. din Bucuresti: ma duc la ANAF, Sector 2, pe strada CA Rosetti nr. 39. Depun actele in vederea obtinerii unei dovezi cum ca la masina proaspat cumparata de mine a fost platita taxa si nu a fost recuperata. Toate bune si frumoase, stau la coada, primesc in final un bon de inregistrare cu stampila, data de revenire, tot tacamul. Chemarea este pe 27 martie, pentru a mi se da aceasta dovada, la doar 2 saptamani dupa depunere.
Depunere pe 12.03 cu chemare pentru solutionare pe 27.03
Ma intorc eu pe 27 martie, cand mi s-a spus. Stau iar la coada. Raspuns: nu va putem ajuta, ca s-a schimbat legea. Vorbesc cu seful unitatii: Nu avem ce face, trebuie sa asteptam pana la finalizarea procedurilor. Fac scandal, vreau sa vorbesc cu directorul, ca lucrurile, in mintea mea de prost, mi se par destul de clare: am facut cerere, mi s-a zis sa vin pe data cutare, la ora cutare, asa am facut. Stau la coada pe banii mei, in timpul serviciului, nu e normal sa astept eu pentru dovada unei sume deja platite. Vorbesc cu Robert Valentin Petrov – şef administraţie Administraţia Finanţelor Publice sector 2:
De ce nu poate un om sa obtina, dupa 15 martie, dovada ca s-a platit taxa pentru masina pe care a cumparat-o?
Raspuns: nu avem solutionare la aceasta problema pentru ca nu exista nicio procedura legislativa. Institutiile financiare stau de 3 saptamani in videoconferinte (training) fara niciun rezultat si fara a elibera vreo dovada de plata a taxei. Unitatile financiare nu fac decat sa incaseze bani pentru Ministerul Mediului si ca nu stiu cum sa solutioneze problemele oamenilor de cand a intrat in vigoare Timbrul de Mediu.
Mentionare: in fiecare zi sunt zeci sau sute de oameni care vor sa obtina aceasta dovada. In ziua respectiva era un haos total la ANAF Sector 2, lumea urla, simtindu-se nedreptatita si furata, mai era putin si izbucnea o rascoala impotriva sistemului. Insa angajatii ANAF ridica din umeri cu o neputinta sincera, fiind blocati de niste legi facute absolut degeaba.
Si ca sa incheiem, procesul de inmatriculare pe numele tau, dureaza acum... fara numar. Nu stie nimeni daca maine, daca peste o luna sau daca peste 6 luni se va finaliza procedura legislativa care ii va permite unui cumparator de masina sa obtina dovada de plata a taxei, pentru a-si putea trece masina pe numele lui.
-
Mitsubishi outlander 4g63t 2006 4000 €
Peugeot 208 1.2i 2012 2500 €
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
-
Bmw 520 diesel 2009 8200 €
Cutii 5 si 6 viteze ford transit motor 2 4 2 0 2 2 an 2000 2015 250 €
Vw amarok 2.0 tdi 2011 10700 €
-
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 7050 €
Opel insignia diesel 2014 5399 €
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 11500 €
-
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3200 €
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3200 €
Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
-
Stop spate haion audi a6 iv avant 4g5, c7, 4gd 2011 - 2018... 300 Lei
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
Dezmembrez skoda octavia iv 1.0 tsi 110 cai cutie manuala 6...
-
Protectie bmw f36 430d; 8510114 (motor) 100 Lei
Mercedes a 160 benzina 2010 2899 €
Motor diesel asy 1.9 sdi cu injectoare volkswagen polo 9n 2001 800 Lei
-
Ford puma full led motorizare 1,5 diesel ecoboost consum 4... 13500 €
Vw golf benzina 2010 2901 €
Dacia duster 1,5 dci , 110 cp 2013 6400 €
-
Renault fluence 1.5diesel euro 5 a/c geamuri+oglinzi electrice... 3900 €
Droser calculator modul far led mercedes w247,glc w253,gle... 500 Lei
Citroen c-elysée 1.6diesel euro 6 ~ clima pilot senz park 2016 4700 €
-
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
Vw golf 2.0 tdi 2018 10200 €
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4500 €
-
Vw golf 1,4 tsi 2015 8500 €
Vw golf 1.6 tdi 2013 2999 €
Bmw f10 xdrive 528i defect (nu porneste) m-paket 2.0 benzina... 11500 €
-
Droser,calculator,balast, modul led mercedes cod a2479003403 700 Lei
Suzuki gsxr 600 ! variante moto / auto 2899 €
Mazda 6 diesel 2013 6500 €
-
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
Dezmembrez seat ateca
Chiuloase ford transit 2 4tddi-tdci-2.2tdci- 2 0tddi-tdci an... 250 €


