Eco-Vigneta sau Eco-Taxa - noua denumire a Taxei Auto, varianta pentru marile orase

Eco-Vigneta sau Eco-Taxa - noua denumire a Taxei Auto, varianta pentru marile orase
  • Taxa pe centru, o noua varianta
  • Taxarea parcarilor, o solutie buna
  • Saptamana aceasta, aflam varianta oficiala
Distribuie pe Facebook

Ministerul Mediului a confirmat ca lucreaza la inlocuirea TAXEI AUTO cu o noua taxa menita sa reduca numarul de automobile in marile orase, cu scopul de a reduce emisiile de CO2. Nu este clar cand si cum se va pune in aplicare noua taxa, dar sunt sanse sa fim martori la o alta harababura tipic romaneasca.

In unele capitale mari din Europa, acolo unde exista problema poluarii, autoritatile au luat mai multe masuri. Au incurajat prin piste folosirea de biciclete, au supra-taxat masinile din unele zone si au crescut preturile la parcari. In acelasi timp, au imbunatatit infrastructura transportului in comun si au scazut aproape de zero taxele pentru vehiculele electrice. Au fost si sunt cazuri in care, centrele marilor orase din cateva tari, sunt considerate zona de mare importanta si aglomeratie, iar sanatatea cetatenilor este protejata prin masuri mai drastice. Cum ar fi interdictia totala a vehiculelor motorizate sau aplicarea unei taxe mari pentru accesul in acele zone.

Romania a renuntat pe 1 februarie la TAXA AUTO si acum autoritatile se gandesc cum sa recupereze banii pentru buget, atat cei din colectarea taxei, cat si cei pe care i-au restituit soferilor prin aceasta taxa ilegala. Se pare ca ministrul mediului a confirmat un numar de masuri care vor fi implementate la nivelul marilor orase, astfel incat soferii sa fie descurajati sa foloseasca automobilele. Prima idee este impunerea unei ECO-Vignete, care poate sa fie denumita si ECO-Taxa, pentru zonele centrale din orase precum Bucuresti, Cluj-Napoca, Constanta, Iasi, Timisoara si Brasov. E vorba de o taxa platita de soferii care vor sa circule in zonele centrale.

In timp ce alte tari se bazeaza pe onestitatea soferilor, dar si pe niste amenzi usturatoare, ceea ce ii face pe toti soferii sa achite aceasta taxa daca vor sa inter in zonele din centru, in Romania lucrurile vor sta ceva mai diferit. Nu se stie cum autoritatile, adica cei de la Mediu si cei din Primarii, vor reusi sa impuna o taxare a soferilor, pentru ca nu este posibila izolarea unui anumit sector cu bariere si nici implementarea unui sistem electronic de viniete cu CIP.

Cel mai probabil, vom vedea instaurarea unei taxe, aparent obligatorii, dar pe care o vor achita soferii doar benevol, neexistand un sistem de verificare a acestora. Si cum Politia Locala sau Rutiera nu poate da amenzi pentru cei care nu o au platita, riscam sa vedem un sistem de taxare ineficient, care nu va aduce niciun ban la bugetul local.

O idee ar fi insa taxarea soferilor prin parcari. In locul Primariilor, noi am amenaja noi locuri de parcare, am elimina complet smecherasii de parcangii care te rezolva pentru 3 lei, am implementa parcari supravegheate video si aparate de plata automata si am creste preturile parcarilor din zonele centrale. La fel si amenzile pentru cei care nu isi achita parcarea. Exact asa cum se intampla acum in centrul Clujului. Adica niste masuri prin care sa descurajezi soferii sa foloseasca masina in centru. Si cei care o fac, sa o faca scotand niste bani din buzunar cu ajutorul carora sa se planteze copaci si sa se amenajeze parcuri noi... Evident, asta intr-o lume ideala.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Taxa Auto DATA PUBLICĂRII: 28 Februarie 2017