Masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2 pot plati 3000 de lei pentru o expertiza

Masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2 pot plati 3000 de lei pentru o expertiza
Cea mai noua forma a taxei auto poate veni cu o problema uriasa pentru soferi. Partea buna este ca primele semnale de alarma incep sa se dea inainte de intrarea in vigoare a legii care spune ca trebuie sa platim noul Timbru de Mediu. Momentan, ideile de a face o taxa in functie de noxe, si nu de cilindree, pot naste o noua problema: stabilirea exacta a noxelor in cazul masinilor non-euro, Euro 1 si Euro 2.
Distribuie pe Facebook

Ponta, alaturi de ministrul mediului, Rovana Plumb, a anuntat ca in curand se finalizeaza forma finala a noii Taxe Auto 2013. Daca acum, incepand cu 1 ianuarie, trebuie platita o taxa uriasa chiar si la masinile inmatriculate in Romania inainte de 2007, in viitor se vrea inlocuirea acestui bir cu un Timbru de Mediu.

Tot conform oficialilor, acest timbru va fi platit luand in calcul noxele emise de o masina in totalitate, nu doar in proportie de 30% cu sunt calculate acum. In plus, nu se va mai tine cont de cilindree. Insa aici exista un paradox, gasit deja de criticii noului timbru.

Mai mult de 50% din parcul de masini din Romania este constituit din masini non-euro, Euro 1 sau Euro 2, fabricate inainte de 2001. Aceste masini nu au trecuta in cartea de identitate norma de poluare precisa, adica noxele emise pe kilometru de masina respectiva.

Ca sa se calculeze noxele unei masini in vederea trecerii in carte, dar si a omologarii, masina trebuie sa stea la RAR 24 de ore intr-un laborator special. Aceasta trebuie sa se aclimatizeze inainte de a-i fi masurate noxele. Testul in sine dureaza 22 de minute, timp in care masina este turata puternic, iar noxele intra in niste filtre speciale ce masoara cantitatea de CO2 emisa de masina pe distanta de un kilometru.

Conform celor de la RAR, numai 4 masini pe zi pot fi testate in prezent. Daca legea va intra in vigoare, va fi nevoie de o capacitate mai mare care sa faca fata masinilor ce nu au scrisa in carte norma exacta de poluare. Asta nu ar fi o problema, ci problema reala este ca acest test costa "numai" 3000 de lei...

Ce parere ai despre aceasta omisiune a guvernantilor nostri? Crezi ca o vor lua in considerare la formularea finala a legii despre noua taxa auto?

Distribuie pe Facebook
mai multe