TAXA AUTO 2019: este buna sau rea o noua taxa auto?
- Taxa Auto ar putea fi introdusa in 2019
- Sunt sanse sa existe o taxa generala platita la impozit
- Nu se vor rezolva problemele de poluare si trafic
In februarie 2017, romanii au scapat de TAXA AUTO si asa a inceput exodul rablelor din vest, peste 1 milion de automobile vechi fiind inscrise in Romania. Soselele s-au umplut, poluarea a crescut si locurile de parcare au devenit insuficiente. Acum, guvernantii se gandesc la o noua taxa auto. O fi bine, o fi rau?
Cand romanii aveau o taxa auto, erau mult mai temperati in achizitia unei masini vechi. Un automobil care avea peste 10 ani avea o taxa mare, iar cele putin mai noi, cu norma de poluare Euro 3 si 4, aveau o taxa... moderata. Dar chiar si asa, destul de mare. Taxa se platea indiferent ca masina era sau nu inmatriculata in Romania, iar unui sofer care achita 3000 de Euro pe o masina nu-i mai venea sa plateasca inca 800 pe taxa. Si uite asa, mai punea niste bani si lua una deja inscrisa in Romania cu taxa platita.
Dupa ce PSD a dat directiva populista de eliminare a taxei auto, au fost aduse din vest peste 1 milion de automobile in termen de un an, si inscrise in Romania. Din nefericire, majoritatea acestora erau masini vechi, cu o varsta medie de 12-15 ani, in stare tehnica precara. E vorba de autoturisme pe care nemtii, austriecii, spaniolii si italienii le vindeau pe nimica toata, deoarece erau deja vechi si nu mai erau o investitie buna. Insa "vechitura" unui inseamna comoara altuia, asa ca romanii au adus de peste hotare o multime de vehicule care mai de care. Vehicule care acum umplu tara in lung si-n lat.
Numarul accidentelor rutiere a crescut in ultimul an, din cauza ca aglomeratia pe soselele nationale a crescut. Aglomeratia din marile orase s-a triplat, infrastructura nu mai face fata si locurile de parcare au ajuns acum o raritate, in Bucuresti batandu-se peste 11 autoturisme pe un singur loc de parcare. Cu tot acest trafic marit, evident, a crescut si poluarea, calitatea aerului in orase fiind extrem de slaba, motiv pentru care tara noastra a fost chemata in instanta de Curtea Europeana de Justitie.
Mai pe romaneste, eliminarea taxei auto a adus si lucruri negative. Dar si unele pozitive. Cum ar fi ca a oferit mobilitate oricui. Adica orice sofer, care nu isi permitea o masina noua, si-a cumparat un autoturism exact de bugetul avut. Adica si masini de 1000 de Euro, dar si de 5000. Practic, eliminarea taxei auto a transformat Romania intr-o tara de soferi, mai toata lumea permitandu-si o masina.
Inca sunt cozi la serviciile de inmatriculari, inca sunt aduse mii de automobile din vest in fiecare luna si inscrise in Romania. Programul Rabla insa nu reuseste sa scoata nici 5% din parcul auto vechi, din totalul masinilor care intra in tara. Asta inseamna ca tot mai multe automobile circula pe strazi care sunt din ce in ce mai sufocate.
Inghesuiti si luati la intrebari de UE, politicienii romani, acelasi PSD care a eliminat taxa, vor sa o reintroduca. Nu se stie sub ce forma, dar un lucru e sigur: va fi o taxa pentru absolut toate masinile, indiferent daca sunt sau nu la prima inmatriculare. Mai pe romaneste, taxa eliminata era doar pentru cei care nu o platisera niciodata la acea masina. Acum, lucrurile vor sta altfel: toti soferii o vor plati. Probabil introdusa la impozit.
Nu este clar cand va fi introdusa taxa auto, dar este estimata ca va intra in vigoare anul viitor. Cu siguranta va fi mai mica decat taxa auto care a fost scoasa, insa incasarile la buget vor fi mult mai mari. Pentru ca vor intra la socoteala si cele 1 milion de vehicule inmatriculate in ultimul an.
Sa fi fost asta o strategie a PSD de a incasa mai multi bani la buget? Adica au eliminat taxa stiind ca va urma o cascada de inmatriculari, ca ulterior sa o reintroduca si sa incaseze mai multi bani de la si mai multi contribuabili? Cu siguranta.
Insa, aparent, scopul politicienilor este de a scadea poluarea. Adica de a stopa inmatricularea rablelor. Daca adaugam o taxa la impozit, acest lucru nu se va rezolva. Pentru ca omul va prefera sa achite anual o taxa suplimentara la impozit in locul unei sume mari la prima inmatriculare. Dar se va rezolva scopul ascuns, de a incasa mai multi bani la buget din care sa se cheltuie pe contracte cu dedicatie.
Cat de buna este reintroducerea unei taxe auto in Romania? Depinde in ce formula va fi ea impusa. Daca va fi o taxa generala doar de incasat bani, soferii nu vor comenta, ca nu va fi mare, dar nu se va rezolva nicio problema reala in afara de insfacat banii cu sete. Daca se va apela iar la o taxare particulara a masinilor vechi, s-ar putea sa vedem o schimbare. Tu ce parere ai?
- Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2100 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Vw touran diesel 2011 5790 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Audi q5 quatro 2017 23800 €