10 motive pentru care merita sa-ti cumperi o masina puternica

- Numai 2% din totalul masinilor implicate in accidente grave sunt sport sau performante
- Consumul de carburant si taxele sunt cauzele vanzarilor scazute pe segmentul masinilor de performanta in Romania
- O masina puternica nu inseamna ca trebuie sa fie folosita la extrem de fiecare data
Da, stim ca benzina e scumpa. Stim si ca impozitele anuale sunt uriase pentru masinile care au motoare de capacitate mare. La fel si costurile de intretinere sau de achizitie: sunt extrem de mari. Insa acum vom vorbi despre avantajele masinilor puternice. Si de ce merita sa ne cumparam un autoturism cu sute de cai putere. Ai sa razi, insa principalul motiv este... siguranta!
Inca din capul locului, inainte ca toti carcotasii sa sara cu gura pe noi, mentionam ca orice segment auto are propriile avantaje si dezavantaje. Un Logan dCi merge cu un plin peste 1000 de kilometri, in timp ce un Renault Megane RS va face doar jumatate din distanta. La fel e si cu spatiul, confortul, performanta, pretul si asa mai departe. Insa in acest text vom detalia principalele avantaje ale unei masini puternice. Si de ce e bine sa conduci asa ceva daca iti permiti.
Daca adunam majoritatea motivelor pe care noi le invocam mai jos, vei vedea ca e vorba de siguranta. Da, SIGURANTA ta la volan si a celor din jur. Chiar daca ai fi tentat sa zici ca un sofer care conduce o masina potenta, cu 500 cp sub capota, e mai predispus la accidente. Nimic mai gresit. Pentru ca omul si cu talpa lui produc accidentul, nicidecum caii putere pe care ii poti struni in functie de nevoie. Adica un lucru e clar: cu o masina puternica poti merge foarte incet, te poti duce si la piata, sau iti poti plimba mama fara probleme. Insa cu o masina mica... vei merge doar incet.
Iata aici care sunt motivele principale pentru care o masina puternica are mai multe avantaje decat dezavantaje.
Acceleratia
Nu vorbim de curse, nici de circuit sau de plecari in tromba de la semafor. Ci de putere disponibila cand vrei, cand ai nevoie. De multi cai putere care sunt gata sa raspunda la chemarea ta in momente cheie. Si aici ma refer la depasiri dificile pe drumuri aglomerate, cum ar fi Valea Oltului, Dealul Negru, Valea Jiului, etc. Adica pentru acele sosele care nu au sensurile despartite ca pe autostrada. Acolo unde depasirea este periculoasa, pentru ca ori este aglomeratie, ori nu este vizibilitate destula. In aceste cazuri, daca ai putere mare, poti face o depasire in deplina siguranta. Calci putin acceleratia si ai depasit tirul sau camionul din fata ta, fara sa stai mult pe contra-sens, predispus la accidente frontale.
Cu o masina slab motorizata, depasirea poate fi anvoioasa. S-au intamplat sute de accidente astfel, cand un sofer credea ca are puterea si timpul sa depaseasca, dar cand colo venea o masina din fata. Evitare, saritura in exterior, victime si pagube materiale. Pentru ca un om s-a bazat pe puterea masinii sale, dar puterea nu era acolo.
Franarea
Tot din capitolul siguranta face parte si franarea. O masina performanta are frane supradimensionate. Mult mai performante, mai sigure, mai fiabile si care impreuna cu anvelope excelente franeaza masina mult mai bine. Si cum in Romania franele sunt puse la grea incercare, fie ca iti sare o masina in fata, fie ca trebuie sa eviti un caine pe autostrada, sau cand un inconstient se pune pe depasit pe autostrada, cand tu vii cu 140, e clar ca franele trebuie sa fie bine puse la punct. Intr-un fel va frana o masina cu discuri pe fata si tamburi pe spate, fata de una cu discuri ventilate si perforate pe toate rotile, impreuna cu etriere cu 6 pistonase.
Pe timp de iarna
Cred ca toti am dat de situatii in care ne-am chinuit propriile masini. Fie ca vorbim de o panta abrupta, cu pietris sau nisip, unde motorul se chinuie sa traga rotile fara aderenta, fie ca e vorba de drumuri inzapezite, cu nameti, cu gheata sau noroi, sau cand mergem cu masina plina de bagaje si pe serpentine simtim cum saraca se chinuie sa urce, fara indoiala ca am dat de momente in care ne doream putere mai mare. Dincolo de asta insa, cand mergi cu o masina de minimum 200 cp sa zicem, care nu prea simte sarcina si incarcatura, caii putere te mai ajuta la ceva. E vorba de redresarea masinii daca aceasta pierde aderenta sau controlul pe gheata sau iarna. Cu atingeri usoare ale acceleratiei poti readuce masina pe trasa care trebuie fara multe batai de cap.
Increderea
Este extrem de important sa conduci o masina in care ai incredere deplina, indiferent de situatie. Daca te aventurezi pe cine stie ce coclauri necunoscute cu o masina care iti da emotii, nu e bine. La fel si pe autostrada, daca mergi tare si iti transpira palmele, fiind nesigur pe frane sau pe felul in care se comporta caroseria in viraje sau la trasaturi violente de volan. Si caii putere in numar mare, asta fac: iti dau o incredere in propriile puteri de condus exceptionala. Adica stii ca ai o rezerva mare de putere "just in case", daca trebuie sa depasesti ceva, daca trebuie sa eviti ceva, ai frane ca lumea care te scot din rahat oricand, si ai o tinuta de drum ferma si o directie precisa.
Fiabilitate
Aici este valabil doar pentru masinile cu motoare mari, in 6 cilindri sau mai multi. Nu este neaparat valabil si pentru motoarele de capacitate mica, supraalimentate. Insa cele cu motor V6, V8, V10 sau V12 e clar ca sunt masini mult mai fiabile. Pentru ca un motor de o capacitate mare, are puterea si cuplul la turatie mult mai mica fata de unul in 4 cilindri. Ce inseamna asta? Inseamna ca acel motor nu va merge deloc in sarcina maxima, turat mult sau chinuit. In plus, aceste motoare au cutii speciale care sa functioneze in concordanta cu puterea produsa. Si ultima treapta de viteza este de obicei una extrem de economica. Adica sa zicem ca mergi cu o masina V8, cum ar fi un Mercedes-Benz 55 AMG. Vei avea surpriza ca in ultima viteza a cutiei automate, la 140 km/h, sa ai numai... 1800 rpm. Adica motorul merge relaxat, linistit si extrem de economic. Iar aceasta menajare se traduce prin fiabilitate.
Asistenta pentru alte masini
Nu trebuie sa te mire ca persoanele care conduc masini puternice sunt mai predispuse la... ajutat. Vei avea ocazia sa dai o mana de ajutor altor soferi aflati la anaghie. Fie ca tu ai vreun SUV american cu motor V8 si il tragi pe unul cu o japoneza din noroi, fie ca te suna prietena ta cand ramane cu hatchback-ul ei mic in pana, ca sa o tragi cu "turbata" ta pana la service, sau pe timp de iarna, cu integrala ta germana cu motor V6 TDI te apuci sa iti faci drum printre blocuri, tragand cu sufa masinile blocate in nameti. Evident, asta nu e tocmai un motiv pentru care trebuie sa-ti iei o masina puternica. Insa este ceva la care trebuie sa te astepti, fiind considerat de altii un "pilon" de incredere si ajutor.
Sunet
Daca iti plac masinile, inseamna ca iti place sa simti fiori pe sira spinarii cand mergi ceva mai tare printr-un tunel si turezi masina. Chiar daca sunetul evacuarii nu este un motiv practic sau util pentru care ti-ai lua o masina cu motor mare, este insa unul "de suflet". Daca ai o masina turbo, sunt convins ca adori sa auzi zgomotul de blow-off sau suieratul turbinei cand baga presiune maxima. La fel si cu sunetul inconfundabil de motor V8. Nu mai ai nevoie de alta muzica in masina...
Dotari
Trecand peste partea pretului mare, de care ziceam la inceput, un lucru e cert: o masina cu motor puternic vine automat mult mai dotata din fabrica. Masinile sport in general sunt bine dotate, avand o lista de optiuni redusa. La fel si cu o masina performanta sau de familie, care ascunde sub capota multi cai putere. Pentru ca orice masina care are motor puternic este implicit dotata cu o echipare superioara. Poate ca nu pare mare lucru, insa extra-optiunile la o masina pot dubla pretul initial de cumparare. Adica sa zicem ca iti cumperi un autoturism cu motor 1.6 dCi de la Renault. O umpli de dotari, cat poti de mult. Vei avea surpriza sa afli ca daca alegeai din start varianta cu motor V6 3.0 dCi, ai fi ajuns la acelasi pret, avand deja dotarile pe masina standard.
Imagine
Poate ca nu tu, dar sunt multi care isi cumpara o masina potenta pentru... propria imagine. E clar ca un agregat puternic aduce automat si un plus de imagine. Transmite celorlalti ca iti place siguranta, adrenalina si viata in egala masura. Daca e vorba de o masina sport, atunci mesajul e si mai clar: sunt burlac, imi place viteza si am un loc in dreapta liber. Indiferent de caroserie, pret sau numarul cilindrilor, o masina puternica va transmite mereu ceva. Nu este ca vreo aspirata de 1.4 si 100 cp care nu spune nimic, nu are atitudine, nu iese in evidenta si pe care nu o baga nimeni in seama.
Placerea condusului
Cand conduci o masina puternica, ai la dispozitie frane potente, directie precisa, suspensii performante si o pozitie buna la volan. Toate aceste elemente contribuie la un condus sportiv si de calitate in orice conditii. Si fara indoiala, daca ti-ai cumparat o astfel de masina, ai facut-o si pentru placerea condusului. Sa stii ca tii volanul unei masini care raspunde repede la comenzi, care iti transmite orice denivelare sau viraj direct de la cauciuc, si pana in palmele tale, ca poti aborda virajele repede, fara teama unui ruliu pronuntat, mai repede si mai curat ca oricare alt participant la trafic.
Cam astea sunt motivele pentru care o masina puternica este mai buna decat una slaba si economica. Evident, am putea scrie in viitor si un text despre avantajele masinilor cu motoare mici, care consuma chiar si 4 litri/100 km. Insa acum ne-am concentrat asupra masinilor puternice. De care, din pacate, nu ne bucuram prea multi. Insa intr-o lume ideala, in care benzina este ieftina si taxele derizorii, cam ca in Statele Unite, orice sofer ar conduce o masina cu motor V8. Pentru ca, o sa repetam: cu cat mai multi cai putere, cu atat mai bine. Deoarece depinde de tine cati cai pui la treaba. Poti merge cu un Nissan GT-R si cu 50 km/h fara probleme, si cand ai nevoie sa o calci zdravan, stii ca ce ai sub capota te ajuta. La o masina normala, caii nu prea poti sa-i inmultesti...
-
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
Dezmembrez,piese vw polo variant verde 1.6 benzina 1999
Ceasuri bord uk bmw x1 2.0 2010, 215463001 / 924234701 238 Lei
-
Set rulment roata ford transit ( lichidare de stoc) 200 Lei
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
-
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
Motor mercedes 2,0 cdi 2018 cod 654920 w213 sau w205 2000 €
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
-
Ford focus benzina 2014 4650 €
Scut motor plastic audi a3 8p 2005 hatchback 2.0 tdi bkd 150 Lei
Smart fortwo 1 2011 3500 €
-
Dezmembrez audi a6 2.0 tdi blb 140 de cai
Ornament bandou - toyota rav 4 2012 , 75605-0r030 177.61 Lei
Galerie evacuare 4m509428ab ford focus 2 [2004 - 2008] 150 Lei
-
Planetara dreapta fata, cod 96348791, chevrolet aveo sedan... 248 Lei
Cutie viteze opel astra h j zafira b mokka meriva corsa 1.7... 2000 Lei
Far dreapta volkswagen golf 6 plus (2009-2014) 5m2941006c 449 Lei
-
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
-
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
Tulumba frana, 2s61-2b195-ch, ford fiesta 5, 1.4tdci (id:189222) 130 Lei
Amplificator b o original nou audi a4 8k a5 8t0035223t pe comanda 7200 Lei
-
Janta aliaj oe mercedes-benz 17" a25340105007x45 1200 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
Tips ornament toba bmw e71 1700 Lei
-
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Racitor ulei, ford fiesta 6, 1.5 tdci, ugjc (id:163955) 120 Lei
-
Instalatie electrica motor bmw seria 3 e90/e91/e92/e93... 217 Lei
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
Carenaj stanga fata vw golf 7 1.6 tdi cod motor clh... 200 Lei
-
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
Traversa superioara bmw seria 5 (2010-2017) [f10] 7200689 249 Lei
Pompa recirculare apa 8k0819147 / 8k0965561a audi a5 8t [2007... 150 Lei


