Anvelopa cu pana: reparati sau inlocuiti?
Intotdeauna anvelopa va face pana in cel mai prost moment. Incercati sa nu inrautatiti si mai mult situatia. Consultati ghidul nostru in patru pasi pentru a vedea cum trebuie sa procedati in caz de pana.
1. Actionati rapid
In cazul in care ati facut pana, montati imediat roata de rezerva. Rularea pe pana slabeste structura anvelopei, cauzand distrugeri iremediabile. Rularea pe pana compromite siguranta in deplasare, astfel incat aceasta problema trebuie remediata cat mai rapid!
2. Reparatiile temporare trebuie sa fie temporare
Un spray sau un alt produs de etansare pot fi folosite pentru a repara temporar pana pana cand ajungeti la un specialist in anvelope, ruland cu o viteza redusa. Aceste produse pot cauza ulterior probleme rotii, senzorilor de presiune si valvelor, precum si altor componente ale masinii.
Constructorii de masini sunt categorici atunci cand recomanda ca produsele de etansare si peticele sa nu fie folosite ca solutie permanenta deoarece ele ofera doar o solutie temporara. Roata trebuie demontata pentru a se evalua corect in ce masura a fost distrusa.
3. Pentru siguranta, apelati intotdeauna la un specialist
Doar un specialist va poate spune daca anvelopa mai poate fi sau nu salvata. Acesta va demonta anvelopa de pe janta si o va verifica la interior. Daca anvelopa este deteriorata la interior, ea va trebui schimbata. In plus, din motive de siguranta, anvelopa nu va mai putea fi reparata daca prezinta oricare dintre defectele de mai jos:
- Sarmele de la talon, folosite pentru ranforsarea anvelopei, sunt vizibile si deformate
- Straturile interne ale anvelopei (sau pliuri) sunt desprinse unul de celalalt
- Anvelopa prezinta deteriorari cauzate de substante grase sau corozive
- Anvelopa este veche si prezinta crapaturi
- Stratul de cauciuc de la interior este uzat
Desi specialistul va poate oferi multiple solutii, o anvelopa nu poate fi reparata la nesfarsit Cu fiecare reparatie efectuata, anvelopa se slabeste.
4. Intretineti regulat anvelopele pentru a preveni problemele
In cazul in care ati facut pana, montati imediat roata de rezerva. Rularea pe pana slabeste structura anvelopei, cauzand distrugeri iremediabile. Rularea pe pana compromite siguranta in deplasare, astfel incat aceasta problema trebuie remediata cat mai rapid!
2. Reparatiile temporare trebuie sa fie temporare
Un spray sau un alt produs de etansare pot fi folosite pentru a repara temporar pana pana cand ajungeti la un specialist in anvelope, ruland cu o viteza redusa. Aceste produse pot cauza ulterior probleme rotii, senzorilor de presiune si valvelor, precum si altor componente ale masinii.
Constructorii de masini sunt categorici atunci cand recomanda ca produsele de etansare si peticele sa nu fie folosite ca solutie permanenta deoarece ele ofera doar o solutie temporara. Roata trebuie demontata pentru a se evalua corect in ce masura a fost distrusa.
3. Pentru siguranta, apelati intotdeauna la un specialist
Doar un specialist va poate spune daca anvelopa mai poate fi sau nu salvata. Acesta va demonta anvelopa de pe janta si o va verifica la interior. Daca anvelopa este deteriorata la interior, ea va trebui schimbata. In plus, din motive de siguranta, anvelopa nu va mai putea fi reparata daca prezinta oricare dintre defectele de mai jos:
- Sarmele de la talon, folosite pentru ranforsarea anvelopei, sunt vizibile si deformate
- Straturile interne ale anvelopei (sau pliuri) sunt desprinse unul de celalalt
- Anvelopa prezinta deteriorari cauzate de substante grase sau corozive
- Anvelopa este veche si prezinta crapaturi
- Stratul de cauciuc de la interior este uzat
Desi specialistul va poate oferi multiple solutii, o anvelopa nu poate fi reparata la nesfarsit Cu fiecare reparatie efectuata, anvelopa se slabeste.
4. Intretineti regulat anvelopele pentru a preveni problemele
In concluzie, intretineti anvelopele permanent pentru a evita sa pierdeti timp si bani reparand pene. O anvelopa cu o presiune prea mica este mai putin rezistenta si mult mai expusa penelor sau exploziilor, asa ca asigurati-va ca presiunea recomandata este respectata. In acest fel, veti reusi sa prelungiti durata de viata a anvelopelor si sa protejati mediul. Daca anvelopele sunt umflate corect, anual puteti economisi un rezervor de carburant.
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Skoda roomster diesel 2013 4350 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei
- Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 €
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Opel corsa 1.2i 2003 599 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Renault megane 16v 2006 2000 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
StiriPeSurse.ro
Purtătorul de cuvânt al PSD laudă presa pentru atacurile la Cîrstoiu: 'Este un merit că a scos în...
PieseAuto.ro
A venit iarna! 20 de piese auto care iti pot face probleme in sezonul rece
PieseAuto.ro
Le curatam sau le schimbam? Cum sa scapam de scaunele auto murdare
mai multe
Publicat în categoria: Tehnica Auto
DATA PUBLICĂRII: 10 Septembrie 2012