Noua revolutie in domeniul uleiurilor: lubrifianti specializati pe bio-carburanti. Ce parere ai?
- Ce este bio-carburantul?
- Bio-carburantii in Romania
- Avem nevoie de un ulei specializat pentru bio-carburanti?
Am observat cu totii ca producatorii de lubrifianti auto pentru motoare incep sa-si specializeze cat mai mult uleiurile. Sunt uleiuri speciale pentru motoarele diesel si benzina, pentru motoare noi sau cu uzura, pentru motoare turbo sau aspirate, pentru regim de turatie mare sau normala si chiar pentru cele care functioneaza pe GPL. Iata ca acum a mai aparut o categorie.
YACCO este un producator de lubrifianti cu o istorie bogata in domeniul motorsportului, fiind un ulei fabricat in Franta, acolo unde a reusit sa obtina mai multe recorduri mondiale care i-au demonstrat eficienta in timp. YACCO ofera uleiuri speciale pentru autoturismele performante, pentru cele clasice si pentru cele obisnuite, dar si un lubrifiant specializat pe masinile care se alimenteaza de la pompa cu bio-carburanti.
Ce este bio-carburantul?
Motorina si benzina asa cum le stim noi sunt produse rafinate din combustibili fosili. Adica din petrol, care nu este nimic altceva decat materie biologica preistorica, transformata in timp. Din pacate, acesti combustibili fosili, petrolul, carbunele si gazul natural, nu sunt combustibili care se regenereaza, cantitatea fiind limitata ca capacitatea pamantului nostru de a le depozita. In schimb, bio-carburantii sunt combustibili facuti de om.
Mai exact, cand ne referim la bio-carburanti, e vorba de carburanti vegetali, asa cum este etanolul sau bio-Diesel, fabricati din plante, resturi agricole vegetale sau animale, diferite resturi menajere sau domestice. Aceste resurse sunt procesate prin diferite metode termice si chimice pentru a rezulta combustibili solizi, lichizi sau gazosi. Evident, la pompa o sa gasim doar combustibili lichizi.
In unele tari exista la pompa bio-carburanti in stare pura, dar in general acestia sunt amestecati cu benzina sau motorina din combustibili fosili in diferite procente. De exemplu, benzina are etanol in procent de 10% iar motorina are cam 7% bio-Diesel. In viitor, aceste procente vor creste si vor lua incet-incet locul carburantilor fosili din doua motive: pretul mai mic datorat posibilitatii infinite de auto-generare si protectia mediului.
Bio-carburantii in Romania
Si la pompele din tara noastra au inceput sa apara bio-carburanti, atat benzina, cat si motorina. Momentan, nu in stare pura ci doar in amestec cu combustibilul standard. Si pentru ca suntem o tara europeana, incet-incet ne vom alinia si noi la cerintele ECO ale vestului si vom creste procentul de motorina si benzina bio pentru a ne bucura de o poluare scazuta.
De exemplu, toate acele culturi de rapita pe care le vedem vara pe campuri sunt transformate in bio-carburant. Uleiul de rapita este procesat si transformat in bio-diesel care ajunge la pompa.
Avem nevoie de un ulei specializat pentru bio-carburanti?
YACCO are un ulei numit LUBE FR 5W-40 pe care il recomanda motoarelor care merg cu bio-carburanti. Ce are special acest ulei fata de unul obisnuit? In primul rand, trebuie stiut ca o masina care merge cu bio-carburant va elimina alte noxe, mai putin daunatoare pentru mediul inconjurator, dar care pot pune in pericol functionarea unui motor, daca nu il protejam corespunzator.
Un ulei special pentru bio-carburant rezista la forfecare, rezista la oxidare si are o volatilitate scazuta. Totul este ca aceste proprietati sa fie pastrate in conditiile in care uleiul poate fi contaminat cu bio-carburanti. Acesti carburanti de origine naturala favorizeaza si accelereaza imbatranirea uleiului in timpul serviciului. Formulele adoptate de YACCO si care raspund exigentelor grupului PSA contin aditivi speciali, testati sa limiteze la maximum impactul bio-carburantului asupra comportamentului in serviciu al uleiului in toata perioada dintre doua schimburi.
In concluzie, asa cum arderea dintr-un motor pe GPL este diferita fata de un motor pe benzina, la fel si cea cu bio-carburant e diferita. Motiv pentru care putem sa folosim un lubrifiant specializat, daca dorim sa ii oferim motorului nostru cele mai bune conditii de exploatare si sa aiba o longevitate crescuta fara probleme.
YACCO-LUB
Magazin: Soseaua Mihai Bravu, Nr. 473, Bucuresti
Telefon: 0722 320 725; 0723 602 922;
Magazin online pe www.yacco-lub.ro
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei
- Renault megane 16v 2006 2000 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Opel corsa 1.2i 2003 599 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 €
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Vw touran diesel 2011 5790 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei