Tot ce trebuie sa stii despre curatarea interiorului

  • Motorul nu trebuie spalat sub jet cu presiune
  • Bordul trebuie protejat cu solutii speciale
  • Jantele si rotile pot fi compromise daca folosim detergenti puternici
Distribuie pe Facebook

Am aflat de la specialistii in domeniu cum trebuie sa fie curatata o masina la interior si ce etape trebuie urmate pentru rezultate cat mai bune. Si daca to i-am prins, ne-au dat si cateva ponturi despre curatarea jantelor si a motorului!

Spalarea interioara a masiniiSpalarea interioara a masinii

Curatarea interiorului - etapele ce trebuie urmate la o spalatorie care se respecta

Aspirare - o aspirare profesionala utilizeaza utilaje puternice cu grad mare de aspiratie ce asigura eliminarea in profunzime a prafului si murdariei existente in tapiteria si capitonajul interior, asigurand o curatare superficiala complete a intregului habitaclu. Trebuie avut in vedere si capul activ de aspirare al aparatului, daca acesta este improvizat sau e dintr-un material foarte rigid existand posibilitatea de agatare sau afectare a suprafetelor tapitate din interior in timpul operatiunii.

Spalarea interioara a masinii

Curatare suprafete interioare - este important ca aceasta curatare sa fie efectuata cu solutii pe baza de apa, astfel incat sa nu apara un process de imbatranire/uscare a suprafetelor din materiale plastice prin curatarea cu solutii pe baza de alcool sau alte elemente chimice corozive ce afecteaza in timp elemetele de tapiterie, plastic, ornamente si marcaje existente in interiorul habitaclului.

Spalarea interioara a masinii

Curatare suprafete vitrate - utilizarea unor solutii profesionale speciale cu o concentratie echilibrata de alcool ce permite indepartarea amprentelor si a depunerilor de pe suprafetele vitrate, fara a le afecta sau matui in timp.

Spalarea interioara a masinii

Aplicare protectie bord - aplicarea unui silicon mat sau lucios de calitate pe suprafata bordului sau a unei creme de protectie pe elementele de bord tapitate cu piele, ofera o protective de lunga durata si mentine aspectul initial fara a afecta in vreun fel starea. Este recomandata aplicarea unei astfel de protectii mai ales in perioadele foarte calde cand temperature din interiorul masinii ajunge la valori considerabile ce usuca si imbatranesc premtur elementele de interior.

Ca si in cazul spalarii exterioare, ignorarea solutiilor si a materialelor utilizate in curatarea interioara, poate produce in timp deteriorari nedorite ale elementelor curatate. Chiar daca pe termen scurt consideram ca am facut o afacere aplicand solutii cu o concentratie mare de alcool sau ale substante chimice foarte puternice, vom descoperi pe termen lung o deteriorare a marcajelor vopsite din interior, o imbatranire prematura a elementelor de plastic si o deteriorare accelerata a elementelor tapitate.

Spalarea interioara a masinii

Curatarea jantelor, a anvelopelor si a compartimentului motor

Pentru roti (jante si anvelope) aplicarea unor solutii agresive, va ajuta pe termen scurt la obtinerea unei curatari complete a depunerilor cauzate de franarile repetate, ulei, materii organice si alte depuneri pe jante si sistemul de franare, dar afecteaza in timp materialele. Lacul de protectie al jantelor este atacat si incep sa se produca exfolieri ale vopselei, anvelopele imbatranesc prematur si necesita schimbarea lor inainte de termen, aspectul general al rotilor devenind unul invechit iar sistemul de franare poate deveni mai putin sigur odata cu afectarea integritatii elementelor component (conductele sistemului de franare, etriere, discuri, placute)

Spalarea interioara a masinii

Compartimetul motor - foarte multi posesori pretind si insista asupra curatarii compartimentului motor, neluand in calcul aspecte importante ale acestei operatiuni, aspecte ce fac diferenta notabila dintre o masina perfect functionala si o masina care, in urma spalarii, poate deveni inoperabila din cauza problemelor pricinuite de patrunderea apei sau a substantelor de curatare.

Recomandam doar stergerea superficiala a capsulei motorului si a elementelor decorative fara spalarea sub jet cu presiune.

In conditiile in care doriti sa efectuati astfel de operatiuni, va recomadam ca motorul sa fie partial izolat, sa fie rece si masina sa fie utilizata doar dupa o perioada de uscare corespunzatoare (minim 1-2 ore) sau uscat accelerat prin suflarea cu jet de aer asupra tuturor partilor componente.

In caz contrar, pot aparea scurtcircuite in partea electrica de comanda a motorului, coroziuni in timp a bobinelor de inductie sau a altor elemente neprotejate impotriva umezelii accentuate, erori ale computerului de bord sau afectarea completa a motorului, fapt ce transforma o simpla operatiune, intr-o costisitoare reparatie.

Mai multe informatii despre spalarea masinii gasesti pe www.diamondcarspa.ro

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (15) Poze Spalarea interioara a masinii
mai multe