Despre aspectul exterior nu mai este nevoie sa zicem nimic, pentru ca Chevrolet Cruze este unanim votata drept una dintre cele mai prezentabile masini accesibile din clasa medie. Da, este o masina cu aspect atragator, din orice unghi ai privi-o. Noi am avut in teste un Cruze hatchback, care a fost lansat anul trecut, dupa varianta sedan. Anul acesta se va lansa pe piata, chiar saptamana aceasta, si modelul Cruze Station Wagon, adica exact varianta de caroserie care lipsea.
Care este diferenta? La aspectul frontal, niciuna. Cruze este unul si acelasi. Cu farurile incruntate, grila generoasa si sigla Chevy mare cat toate zilele. Incerc sa gasesc o parte care sa nu-mi placa la aceasta masina si nu reusesc. Imi plac arcadele rotilor din fata, care cresc sportivitatea masinii, dar si linia capotei care este una agresiva.
Din lateral, Cruze hatchback este parca putin mai dezechilibrat, din punct de vedere estetic, decat fratele mai mare sedan. Se termina brusc, cu un spate mare si rotund, flancat de doua stopuri generoase si o luneta destul de mica. Si daca tot am ajuns la luneta, din interior iti dai seama ca nu e cea mai buna si prin care sa ai o vizibilitate mare. Dealtfel, luneta este printre acele putine lucruri pe care nu le agreez la aceasta masina.
Noi am testat un Cruze echipare LTZ, adica echiparea de mijloc. Chiar si asa, avea jante pe 17 inch si vopsea metalizata. Adica un pachet complet foarte reusit, care sporea aerul sportiv pe care il are Cruze hatchback.
La interior, echiparea LTZ are in minus fata de LTZ+, adica echiparea de top, tapiteria de piele si scaunele incalzite. In rest, este la fel de dotata. Si daca tot am ajuns aici, haideti sa enumeram si dotarile cu care vine acest Cruze.
La capitolul siguranta, dupa ce a luat puntaj maxim la Euro NCAP, e clar ca sta foarte bine. Masina vine cu sistem ABS+EBD, control electronic al stabilitatii (ESC), asistenta la franarea de urgenta, senzori de parcare, controlul tractiunii, oglinda retrovizoare electrocromata si 6 airbaguri (frontale, laterale si cortina).
La confort, Cruze 5D (5 portiere) vine cu radio CD-MP3 cu 6 difuzoare, mufa auxiliara line-in, music navigator, port USB, interfata iPod, functie wireless (Bluetooth), inchidere centralizata cu telecomanda, oglinzi electrice si incalzite, servodirectie, bancheta rabatabila fractionat 60/40, kit reparatie anvelopa, sistem ISOFIX, computer de bord, bricheta si scrumiera, cotiera spate cu spatiu de depozitare, cheie contact pliabila, cruise control (pilot automat), geamuri electrice fata cu impuls up-down, spate cu impuls la coborare, faruri ceata, cotiera centrala fata culisanta cu spatiu de depozitare, volan imbracat in piele, volan reglabil in profunzime, torpedou cu sistem de inchidere, suport de ochelari, interior Jet Black/Jet Black, manere usi in culoarea caroseriei, consola centrala neagra High Gloss, grila radiator cromata, alarma, comenzi audio pe volan, spatiu de depozitare central pe bord, aer conditionat automat cu sistem AQS, faruri automate, senzor de ploaie, jante aliaj 17", anvelope 225/50 R17, radio CD MP3 cu 6 boxe, , instrumente de bord cu inele cromate, ornamente cromate geamuri laterale. Cam asta inseamna varianta LTZ.
La interior mi-a placut foarte mult volanul si cum se simte el, dar si consola centrala. Nu mi-a placut finisarea textila de pe bord, care absoarbe mult praf, dar as putea trece cu vederea acest aspect. Problema cea mai mare este insa una de design interior, de ergonomie. Butonul din dreapta de la clima este mult prea proeminent si iese prea tare in evidenta, fiind exact acolo unde isi pune genunchiul pasagerul. Nu o data, nici de 10 ori, ci de mai multe ori, clima a pornit singura, in urma atingerii cu piciorul de acel buton, total involuntar. Cred eu, o eroare de design.
Despre motor, un singur lucru am de zis negativ. Nu se simte ca un motor clasic pe motorina, la care puterea sa vina treptat, de la turatie mica. Motorul de 2 litri diesel de 163 de cp este lenes inainte de 3.000 rpm, turatie dupa care incepe sa fie viu. Este un motor care necesita turat mai mult, ca sa ai parte de toate puterea. Nici cuplul de 360 Nm nu se prea simte la turatie mica, cu toate ca producatorul spune ca este de la 1750 la 2.750 rpm.
Daca te obisnuiesti insa cu o turatie mai zdravana a motorului, puterea este acolo, este destula si se simte bine. Aici contribuie si transmisia in 6 trepte care este fara repros, precisa si usor de folosit.
Cu 163 de cp, Cruze hatchback este o masina ce raspunde la multe nevoie din ziua de azi: putere mare cu un consum redus. Si chiar asa si este. Chevrolet Cruze 5D diesel consuma in jur de 7 litri in mers extra-urban si cam 9,5 in oras. Asta la mers decent, fara a pune prea mare stres pe turbina care o ia razna de la aproape 3.000 rpm.
Am ajuns si la capitolul spatiu si vizibilitate. Cruze este o masina spatioasa, in care incap lejer 5 persoane. Si ai crede ca daca vorbim de o masina hatchback, avem de-a face si cu un portbagaj mic. Gresit. Cruze in 5 usi are un portbagaj mare, incapator, mult mai mare decat ne-am asteptat. Si la interior, sunt destule spatii de depozitare, in care poti pune orice, de la telefoane, la sticle si la genti sau borsete. Asta denota ca cei de la Chevrolet s-au gandit la utilitatea fiecarui coltisor, mai ales pentru familiile care au mai mult de 2 membri.
Despre vizibilitate, am punctat si mai sus ceva negativ: luneta spate. In rest, oglinzile laterale sunt mari si luneta este excelenta, cu stalpii plafonului destul de subtiri si inclinati la un unghi ce-ti permite sa vezi tot. Aici nimic de zis.
Cat costa un Chevrolet Cruze hatchback? Incepe de la 9345 Euro, cu TVA inclus, prin programul Rabla si pentru o motorizare de 1.6 litri, benzina. Dar nu ti-as recomanda asa ceva. In schimb, indreapta-te neaparat spre un diesel. Acesta costa 13.716 Euro cu TVA, prin programul Rabla. Da, atata costa versiunea descrisa mai sus.
De ce imi place Chevrolet Cruze Diesel, desi are cateva defecte? Pentru ca primesti masina de toti banii. Primesti o masina mare, sigura, spatioasa si care consuma putin. Unde mai pui ca te bucuri de o putere generoasa si dotari din cele mai ravnite de toata lumea? Totul, pentru sub 14.000 de Euro. Pretul si dotarile fac din Chevrolet Cruze una dintre cele mai bune optiuni de pe piata, in ziua de azi. Este o masina care tine cu orice casa, accesibila si foarte bine realizata. Poate ca are unele scapari, mici defecte sau materiale mai slab calitative, dar are ceea ce conteaza, la un pret excelent.