Chevrolet Cruze SW 1.4 Turbo 140 cp

"Masina de familie incapatoare si generoasa"
PUNCTAJ
4TUNING
87
PRIZA LA PUBLIC
62
NOTA CITITORULUI
87
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 150
  • Km. efectuati: 300
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Germania
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: legal
  • Exterior
    8 / 10
  • Interior
    8 / 10
  • Spatiu
    9 / 10
  • Motor
    9 / 10
  • Transmisie
    8 / 10
  • Performante
    7 / 10
  • Tinuta de drum
    9 / 10
  • Vizibilitate
    10 / 10
  • Siguranta
    10 / 10
  • Dotari
    9 / 10
  • Consum
    9 / 10
  • Pret
    8 / 10
Dupa ce am testat varianta hatchback de Cruze si ne-a placut, cu micile sale defecte, iata ca cei de la Chevrolet nu s-au suparat pe noi si ne-au invitat in Germania, la lansarea noului Cruze Station Wagon. Acolo am avut ocazia sa conducem noua masina, pe strazile impecabile ale Germaniei.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant benzina
  • Cilindree 1362 cmc
  • Putere 140 cp
  • Cuplu 200 Nm
  • 0 - 100 km/h 9,5 s
  • Viteza maxima 200 km/h
  • Tractiune fata
  • Greutate 1405 kg
  • Consum mixt 6,5 l/100km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 500 l
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 15.146 Euro
  • Pret model testat 18.686 Euro
  • Impozit anual 54 lei

Rezumat test

PUNCTAJ TOTAL
87 / 100

Am mai scris despre Chevrolet Cruze, varianta hatchback. Ne-a placut, mai ales pentru ca este o masina practica si accesibila, acestea fiind doua dintre cele mai ravnite calitati in ziua de azi. Nu am condus varianta sedan, insa am reusit sa fim printre primii care sa se urce la volanul masinutei care lipsea din gama Cruze: modelul Station Wagon.

Chevrolet Cruze SW, break-ul accesibil

Masinile break nu au avut timp de discutii cu noi si ne-au asteptat inca de la aeroport. De aici, fiecare a avut posibilitatea sa isi aleaga nivelul de echipare si motorizarea. Am plecat la drum pe traseul prestabilit de organizatori, care trebuia sa atinga diverse puncte de interes. Fiecare oprire era diferita, avea povestea ei, peisaje, cladiri istorice, diverse activitati cu masinute radiocomandate si jocuri de golf, avioane, masini de colectie si masini cu sute de cai. Acestea erau cateva din surprizele fiecarei opriri.

Chevrolet Cruze SW, break-ul accesibilChevrolet Cruze SW, break-ul accesibil

In prima zi am ales varianta de motorizare de 2 litri pe motorina, 163bhp, echipata cu o cutie automata in 6 trepte si un nivel de echipare foarte bun. Aici enumeram scaune semipiele, jante aliaj, camera marsarier care iti "desena" si traseul pe care il va parcurge masina in functie de unghiul rotii, senzori de lumina, volan reglabil si multe altele. Clima era foarte pritenoasa, usor de utilizat si eficienta, dar cu aceeasi problema ca si la celelalte variante: butonul din dreapta, mult prea usor de invartit involuntar cu piciorul.

Chevrolet Cruze SW, break-ul accesibil

Masina se simte foarte bine, sigura pe ea, spatioasa, confortabila, oglinzile laterale si cea retrovizoare acopereau un unghi foarte mare, aproape ca nu aveai nevoie de reglaje. Pe partea tehnica, as spune ca franele sunt foarte eficiente, pedala fiind sensibila si iti dadea posibilitatea sa franezi lin si sa te opresti exact unde doresti. Ele nu au dezamagit nici pe drumurile foarte virajate, unde era nevoie sa franezi puternic, nu s-au incalzit excesiv - dovada ca franele sunt bine dimensionate pentru gabaritul masinii.

Suspensia, desi avea dezavantajul rotilor mari, care, teoretic, ii diminuau din comfort, nu era asa - amortizoarele absorbeau toate socurile. Suspensia a demonstrat asta incasand cateva gropi serioase si cateva canale de scurgere aflate orizontal pe carosabil si chiar a trecut peste ele fara a crea un mare indiscomfort. Da, chiar daca era vorba de Germania, am mai intalnit si cateva obstacole, ce sa-i faci...

Chevrolet Cruze SW, break-ul accesibilChevrolet Cruze SW, break-ul accesibil

Motorul este foarte flexibil, nu e deloc galagios si cel mai important, e foarte foarte economic, datorita ultimei trepte de viteza care tinea motorul la putin peste 2000 rpm si o viteza de 130km/h, viteza la care consumul nu trecea de 6l la 100km. Motorul era foarte silentios si la viteze mari, atat de silentios incat in masina se auzea mai degraba sunetul anvelopelor pe asfaltul curat si foarte aderent din Germania decat turatia motorului.

E foarte clar ca aceasta masina este un "Cruzer", dupa cum ii zice si numele, o masina de calatorit, cu care poti sa faci cateva sute bune de km fara sa obosesti. Dupa prima zi, masina ma convinsese de ce e in stare, dar surpriza urma sa vina in urmatoarea dimineata.

Chevrolet Cruze SW, break-ul accesibilChevrolet Cruze SW, break-ul accesibilChevrolet Cruze SW, break-ul accesibil

Pentru a doua zi am ales motorizarea de 1.4 turbo si 140 cp, cu un nivel de echipare normal. Am urcat in masina si interiorul era la fel de confortabil si prietenos ca cel de la echiparea de top. Scaunele te imbratisau la fel de bine ca cele din semipiele, chiar daca aveau tapiterie textila. Bordul era la fel de futurist si bine evidentiat cu un material textil 3D, foarte placut la atingere. Ca si la prima masina, lumina ceasurilor era incantatoare pentru ochi, iar navigatia care nu a lipsit din nicio masina se incadra perfect in peisaj. Dupa 10 minute in care am observat toate aceste detalii din interior, am realizat ca motorul masinii era pornit - pur si simplu sunetul era inexistent iar vibratiile nu ajungeau in niciun fel in masina.

Chevrolet Cruze SW, break-ul accesibilChevrolet Cruze SW, break-ul accesibilChevrolet Cruze SW, break-ul accesibil

Surpriza urma sa vina abia dupa ce ne-am pus la drum. Masina se simtea uimitor de bine cu acest motor. Ma asteptam ca acest curent al downsize-ului care ia amploare la toate marcile sa afecteze performanta masinii, avand in vedere ca este o masina mare. Nu a fost deloc asa. Motorul care livra 200Nm de la 1850 la 4900 rpm tagea coroseria fara nici cea mai mica problema, sprinta excelent de la turatie foarte mica si asta facea masina foarte manevrabila, uitai ca esti intr-o masina de familie.

Datele tehnice de pe hartie se adevereau, timpul de la 0-100 fiind 9,6s. Uimitor era consumul care era destul de mic, la 130km/h se invartea undeva in jurul valorii de 6,5 in conditiile in care clima era pornita. Cu siguranta nu e greu sa atingi consumul dat de producator de 5,7l la 100 km mixt. Spun asta pentru ca daca reduceam viteza la 100km/h, consumul arata 4,7 si mai aveam rezerva opririi AC-ului si sunt convins ca scadea la 4,5l la 100 km parcursi pe autostrada.

Treptele de viteza le schimbai cum vroiai, motorul accepta foarte usor orice turatie, nu il incomda sa ruleze la 2000 rpm dar nici la 5000 rpm, iar trecerea dintr-o trepata in alte era la fel de lina ca la o cutie automata cu dublu ambreiaj. Directia noului Cruze Station Wagon este foarte precisa, masina reactioneaza imediat la miscarea sensibila a volanului. Eu unul as alege aceasta varianta de motorizare, iar culoarea sa fie neagra cu jantele negru lucios. Impreuna cu acele elemente cromate fac din Cruze SW o masina dupa care lumea intoarce capul pe strada, chiar daca este un... break.

Chevrolet Cruze SW, break-ul accesibil

Iata ca odata cu modelul Cruze SW, am aflat un lucru nou. Si anume ca ne place motorul turbo de 1.4 litri. Mai mult decat cele aspirate de 1.6 sau 1.8 litri. Spatiu este destul, incat poti cara chiar si mobila din camera copiilor. Pasagerii se bucura de aceleasi conditii ca si in varianta hatchback, despre care spuneam nu demult ca este surprinzator de incapatoare, chiar daca de afara nu pare.

Chevrolet Cruze SW, break-ul accesibil

Partea cea mai buna, abia acum vine. Noul Chevrolet Cruze Station Wagon incepe de la 9299 de Euro, cu TVA inclus, prin programul Remat. Este un pret al naibii de bun, pentru care primesti o masina in toata regula. Nu mai este nevoie sa spunem ca ai parte de un model care arata bine, care se comporta bine si care este economic. Acum poti sa alegi si o varianta de familie, incapatoare, cu care sa te duci la drum oriunde.

 

 
  • performante
  • dotari
  • design exterior
  • design interior
  • confort
  • consum
  • spatiu

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
87 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (129) Poze Chevrolet Cruze SW, break-ul accesibil
[+] mai multe