Opel Corsa 1.3 CDTi 95cp ecoFLEX S/S

"O masina impecabila: economica, puternica, confortabila. Si este mica!"
PUNCTAJ
4TUNING
91
PRIZA LA PUBLIC
73
NOTA CITITORULUI
76
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 4992
  • Km. efectuati: 576
  • Tipul drumului: asfalt / nisip
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Constanta - retur
  • Numar de pasageri: 3
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: legal
  • Exterior
    8 / 10 »
  • Interior
    8 / 10 »
  • Spatiu
    8 / 10 »
  • Motor
    10 / 10 »
  • Transmisie
    10 / 10 »
  • Performante
    9 / 10 »
  • Tinuta de drum
    8 / 10 »
  • Vizibilitate
    10 / 10 »
  • Siguranta
    10 / 10 »
  • Dotari
    8 / 10 »
  • Consum
    10 / 10 »
  • Pret
    9 / 10 »
Unde nu vezi tipenie de om, cat privesti cu ochii. Unde plaja Marii Negre nu a vazut niciun sezlong, vreodata. Unde pescarusii nu au zburat niciodata pe ritmuri de manele. Unde pamantul se scufunda in mare si drumurile inceteaza. Am ajuns acolo, la capatul lumii, cu noul Opel Corsa.

Specificatii tehnice

FEMEI Cel mai probabil sa o conduca:
FEMEI
IN ORAS Conceputa sa fie condusa:
IN ORAS
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant
    motorina
  • Cilindree
    1248 cmc
  • Putere
    95 cp
  • Cuplu
    190 Nm
  • 0 - 100 km/h
    12,3 s
  • Viteza maxima
    177 km/h
  • Tractiune
    fata
  • Greutate
    1199 kg
  • Consum mixt
    4,5l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    285 l
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    10.735 Euro
  • Pret model testat
    13.750 Euro
  • Impozit anual
    50 lei

Rezumat test

PUNCTAJ TOTAL
91 / 100

Ce nebun se duce la mare, cand afara sunt 0 grade Celsius? Eu unul, nu m-as duce. Cel putin, nu la marea noastra asa cum o stie toata lumea, plina de gunoaie, pesti morti, stiuleti de porumb amestecati cu mucuri de tigara, miros de shaorma si animatoare transpirate pe cuburi. Dar m-as duce in nord, acolo unde se termina urmele civilizatiei, intr-un peisaj complet lipsit de "mondenitatea" statiunilor trendy. Si chiar daca e iarna, si chiar daca e frig de-ngheata vodka, atmosfera verii inca persista prin locurile clasice, motiv destul de bun pentru a cauta ceva nou.

Opel Corsa ecoFLEXAcolo unde orice drum se termina. La capatul lumii.

Pana unde poti ajunge cu masina, mergand pe malul Marii Negre? Noroc cu cei de la Opel, care, in ziua in care faceam planuri pentru week-end, mi-au propus sa iau o masinuta, pentru test drive. Am luat noul Opel Corsa ecoFLEX, asa ca intrebarea s-a transformat in realitate, si am parasit Bucurestiul pentru a da de un loc nou, parca furat dintr-o poveste de iarna. Am petrecut o zi si aproape 700 de km impreuna cu Corsa, departe de orice, departe de tot.

Nu am mai facut demult un drum lung cu o masina de drive-test. Insa cand am vazut specificatiile masinii, am zis ca trebuie sa ies din Bucuresti. E vorba de un Opel Corsa 1.3 DTE de 95 cp, model ecoFLEX, adica cu un sistem de economisire a carburantului de tip START / STOP. Mai pe scurt, una dintre cele mai economice masini disponibile pe piata.

Opel Corsa ecoFLEX

As minti daca as spune ca principalul avantaj si atuu al acestei masini nu este motorul. Pentru ca la capitolul aspect, Opel Corsa nu este vreo masina care sa iasa in evidenta, prin frumusete excesiva sau forme neplacute. Dimpotriva, este o masina care se confunda in trafic, mai ales pentru ca seamana destul de mult cu fosta generatie de Corsa. Micile modificari la exterior nu au transformat modelul vechi atat de radical, cum s-a intamplat de exemplu cu surioara mai mare, Astra. Insa, repet, nu stiu cati sunt cei care vor alege acest model pentru ca arata excelent. Opel Corsa nu este o masina urata, insa nu este nici din cale afara de frumoasa.

Opel Corsa ecoFLEX

Cam acelasi lucru se intampla si la interior. Nu trebuie sa uitam insa ca vorbim de o masina din clasa mica, ce are ca target principal o clientela care cauta economia, atat la pretul initial, cat si in ceea ce priveste viitorul, adica si la consum. Mai precis, nu o sa gasim ceva care sa ne dea pe spate in habitaclu, dealtfel nici nu ne-am astepta la ceva extravagant sau iesit din comun. Apreciez insa aerul conditionat, volanul si schimbatorul imbracate in piele, comenzile de pe volan, pilotul automat, semnalizarea schimbarii optime a treptelor de viteza in ceasul turometrului si butonul magic inscriptionat ECO.

Opel Corsa ecoFLEXOpel Corsa ecoFLEX

Butonul ECO activeaza sau dezactiveaza functia START / STOP a masinii, adica oprirea motorului cand simte ca este la relanti, cu ambreiajul ridicat si cutia in punctul mort. O functie care contribuie destul de mult la consumul masinii in mediul urban, dar la excursia mea, nu pot sa spun ca a facut mare lucru. Chiar si asa, despre consum o sa va uimesc putin mai jos.

Ce-mi poate placea la o masina simpla, curata, clara si economica? Opel Corsa face excelent ceea ce face, adica sa fie o masina cu strictul necesar, raspunzand simultan la orice nevoi ale soferului. Ai optiunile fara de care nu poti sa convietuiesti linistit, cum ar fi aerul conditionat, geamurile electrice, ABS, airbaguri si alte cateva. Mai vin dupa asta optiuni de confort care iti fac viata mai usoara, fara insa a-ti goli buzunarele: pilot automat, proiectoare, comenzi pe volan, etc. Si cand vei trage linie, vei vedea ca masina asta nu este facuta ca sa te duca la sapa de lemn, ci este facuta exact pentru a-ti raspunde la nevoile stricte, de sofer citadin in Romania. Si la asta, se pricepe de minune.

Opel Corsa ecoFLEX

Despre motor si transmisie, nu ar fi multe de spus. Sub capota sta ascuns un motor de 1.3 litri diesel, ce produce 95 de cai putere. Si chiar daca este cel mai puternic propulsor pe motorina disponibil pentru Corsa, este cel mai ECO dintre toate. Si asta pentru ca are emisii de doar 95 g/km de CO2, adica... un telefon polueaza mai mult! Si asta se datoreaza si pachetului special de reducere a emisiilor propus de Opel. Despre transmisie, aceasta e una clasica, manuala, in 5 trepte.

Opel Corsa ecoFLEX

Daca la alte masini, exteriorul, tinuta de drum sau chiar performantele sunt esentiale si primordiale, in cazul acestei masini putem spune ca ceea ce conteaza cel mai mult este consumul. Rezervorul are 45 de litri si am reusit sa fac cu un plin peste 700 de kilometri. Insa, consumul mediu aratat de computerul de bord a fost la finalul excursiei undeva pe la 4.1 litri/100 km. Adica ar fi trebuit sa fac mai bine de 1000 de kilometri cu un rezervor plin. Chiar si asa, am observat ca lui Opel Corsa nu prea ii plac vitezele mari. Adica daca trec de 110 de km/h, consumul sare de la 4, la 6, crescand destul de simtitor odata cu viteza.

Opel Corsa ecoFLEX

Cu siguranta, Opel Corsa este o masina economica, nimic de zis. Dar eu cred ca-si dovedeste cel mai bine eficienta in mediul urban, atunci cand te poti folosi si de sistemul START / STOP. Insa la drum intins este la fel ca un turbo-diesel normal, care, odata suprasolicitat din cauza capacitatii mici, va consuma putin mai mult.

Cui i se adreseaza Opel Corsa? Celor care se plimba mult in oras. Nu conteaza daca esti baiat sau fata, pentru ca indiferent, nu vei arata caraghios in ea. Nu este o masina strict pentru femei, nu mai este masina dragalasa pe care sa o vopsesti in roz si sa arunci un sticker cu buburuze. Este o masina matura, care are un singur scop: sa consume putin. Si daca mergi de nebun in oras, daca ai drumuri multe, daca faci naveta cine stie de unde, daca iti petreci mult timp in masina, Opel Corsa este pentru tine.

Iti recomand cu incredere varianta diesel de 1.3 litri care porneste de la un pret de 13.645 de Euro. Nu vei regreta. La banii astia primesti o masina fiabila, destul de rapida si care accelereaza excelent cand ai nevoie, foarte sigura, asa cum confirma si cele 5 stele de la EuroNCAP, si foarte economica.

Opel Corsa ecoFLEX

Dar parca ziceam ca am fost la plimbare cu noul Corsa, nu? Si chiar am fost. Cred ca e prima oara, in ultimii multi ani, cand am folosit proiectoarele si stopurile de ceata. Si asta pentru ca la 5 dimineata, autostrada catre Constanta era plina de ceata de nu vedeai la 100 de metri in fata. Insa atunci cand disparea si eu o calcam ceva mai mult, Corsa mi-a demonstrat ca este o masina stabila, bine echilibrata, cu frane excelente, pe care te poti baza in orice situatie. Mi-am adus aminte de sistemul care opreste motorul abia la bariera de taxare pe podul de la Fetesti. Si am zambit, amuzat.

Dupa drumuri de asfalt si piatra, au urmat poteci inguste de nisip fin, printre palcuri de stuf si papura. Cu o garda la sol destul de generoasa, micuta Corsa nu a avut probleme niciodata cu abordarea zonelor mai abrupte, cuplu fiind din plina inca de la turatiile mici, atunci cand credeam ca dam de greu. Si-a facut cu grija loc printre fazanii care au ocupat drumurile parasite, pe care au mai calcat in ultima perioada numai pescarii rataciti. La ora 7 AM, pe o ceata apocaliptica, masinuta germana a ajuns la capatul drumului. Nu mai continua nici poteca de nisip, nici vreo carare pe care sa o poti lua la pas... Am ajuns.

Nu stiu cati dintre voi ati reusit sa vedeti aceasta parte a Romaniei. Oricum, sunt sigur ca nu multi. Si cu siguranta, nicio alta masina Opel nu a trecut pe aici. Acolo unde apa dulce se varsa in mare, toate drumurile se sfarsesc. Iti doresc sa ajungi acolo, si sa auzi numai zgomotul valurilor, odata ce motorul diesel se opreste. Sa iesi din masina, sa tragi o gura adanca de aer in piept si sa zambesti. Eu asta am facut, in timp ce stateam cu picioarele in nisip. Si m-am uitat fericit la micuta partenera, care privea marea obosita de pe drum: Multumesc, Corsa!

Opel Corsa ecoFLEX

 
  • dotari
  • tinuta de drum
  • spatiu
  • transmisie
  • consum
  • motor

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
76 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (12) Poze Opel Corsa ecoFLEX
[+] mai multe