Opel Astra 1.4 Turbo 140 cp

"Prima masina testata de 4Tuning. Si cum a devenit Opel atat de special."
PUNCTAJ
4TUNING
88
PRIZA LA PUBLIC
84
NOTA CITITORULUI
88
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 125
  • Km. efectuati: 599
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Jurilovca - retur
  • Numar de pasageri: 3
  • Bagaje: da
  • Stil de condus: legal
  • Exterior
    9 / 10
  • Interior
    9 / 10
  • Spatiu
    9 / 10
  • Motor
    8 / 10
  • Transmisie
    8 / 10
  • Performante
    8 / 10
  • Tinuta de drum
    9 / 10
  • Vizibilitate
    10 / 10
  • Siguranta
    10 / 10
  • Dotari
    10 / 10
  • Consum
    8 / 10
  • Pret
    8 / 10
In 3 zile ma casatoresc. Totul e aranjat, pus la punct, in cele mai mici detalii. Neamuri, parinti, vecini si prieteni din copilarie se pregatesc sa arunce cu orez in mine, la Starea Civila. Ma uit in oglinda si o cascada de indoieli navaleste asupra mea. Imi vine sa scap, sa fug, sa evadez si sa ma ascund undeva, in varful celei mai inalte stanci din univers, la capatul lumii. Mai ceva ca in "Sex and the City" sau "Tanar si nelinistit" imi vine sa dau bir cu fugitii. Si asta si fac.

Specificatii tehnice

TINERI Cel mai probabil sa o conduca:
TINERI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
CHIAR TARE Sex-Appeal:
CHIAR TARE
  • Carburant benzina
  • Cilindree 1364 cmc
  • Putere 140 cp
  • Cuplu 200 Nm
  • 0 - 100 km/h 10 s
  • Viteza maxima 200 km/h
  • Tractiune fata
  • Greutate 1453 kg
  • Consum mixt 8,9l/100km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 370 l
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 15.850 Euro
  • Pret model testat 26.800 Euro
  • Impozit anual 54 lei

Rezumat test

PUNCTAJ TOTAL
88 / 100

Il sun pe Mircea si organizam instantaneu o plecare la mare. Vine si Robert cu noi. Ma pregatesc repede, imi indes cateva haine intr-o geanta si astept telefonul care anunta plecarea. Eva este mult prea ocupata cu pregatirile de nunta si nu ma baga in seama, ma lasa sa plec de parca mai mult as incomoda-o. Habar nu am ce urmeaza sa fac, stiu sigur doar ca vreau sa plec departe, chiar si pe Marte, unde nu suna 1000 de oameni pe zi ca sa imi ceara bani, sa-mi spuna ca Directia 5 nu poate sa ajunga la nunta, sa-mi explice de ce s-a scumpit in ultima clipa meniul. Nu mai pot, nu ma intereseaza. In sfarsit Mircea ma suna si cobor in fata casei.

Test Drive Opel Astra 2011Test Drive Opel Astra 2011

O masina de un rosu aprins, mai ceva ca un Ferrari, ma asteapta la poarta. Dau un ocol mirat, arunc traista in portbagaj si ma urc in spate.

- Iti place ce masina mi-am tras? E noul Opel Astra, nou-nouta, are numai 200 km la bord. Simti cum miroase? Mai proaspata decat fruntea unui bebelus!

- Pun pariu ca nevasta-ta a ales-o! Zic eu...


- Ea a ales-o, dar eu am dotat-o cum am vrut: piele, navigatie, xenon si alte 1000 de sisteme ciudate si interesante. Lasa ca ti le arat eu...


O luam din loc, traversam orasul si intram pe autostrada. Ma uit in urma noastra si soarele apune peste oras. Ce fac, ce se intampla cu mine? Baietii stiu ce dambla m-a apucat, dar isi pastreaza pentru ei parerile sau injuraturile la adresa inconstientului de mine.

- Bai nene, lasa-ma si pe mine sa conduc, sa vad ce masina ti-ai luat!

Oprim inainte de Fetesti intr-o parcare si ma instalez la volan. Mircea, mai "miserupist" din fire, isi lasa noua masina pe mainile mele si se instaleaza in spate, la un somn de voie. Incep sa descopar singur, pe rand, secretele pe care le ascunde acest Opel Astra.

Imi place scaunul soferului, e comod. Chiar daca reglajele lui sunt dificil de ajuns la ele si usor de confundat, iar tetiera este tare ca piatra si nu poate fi inclinata. Imi place si pielea neagra perforata de la interior. Dar acum, pe timp de vara, cand temperatura ajunge si la 50 de grade cand lasi masina in soare, as fi preferat una din material textil. Reglez volanul ceva mai jos, ca nu sunt chiar Ghita Muresan, dar jumatate din ceasuri nu le mai vad. La atingere si feeling, nu exista nimic mai bun in lumea asta decat volanul asta sport, din piele, a lui Astra. Poate doar pielea Evei. Dar inca nu sunt sigur...

Test Drive Opel Astra 2011Test Drive Opel Astra 2011Test Drive Opel Astra 2011

Pe consola sunt o multime de butoane. Si doua rotite de reglaj. Confund mereu volumul cu rotita de navigare prin meniu, dar la un moment dat ma obisnuiesc eu. Mi-ar fi placut ca butoanele de pe volan de volum sa fie in partea stanga, sa dau mai incet muzica cu o mana si sa raspund la telefon cu cealalta. Insa Robert care sta langa mine are solutia si ma scoate din ceata: imi conecteaza telefonul prin bluetooth la sistemul masinii. Adica daca ma suna Eva sa ma certe si sa ma ia la socoteala, se aude in tot sistemul Infinity al masinii, pentru toate urechile din habitaclu...

Test Drive Opel Astra 2011

E ceva la interiorul asta care ma face sa ma simt foarte bine. Inca nu am gasit defecte sau vreun material care sa ma deranjeze la atingere sau privire. Pana si manerul portierei pare o sculptura facuta de Gaudi, cu cea mai mare daruire si pasiune. Iar schimbatorul de viteze, dupa ce trec cu vederea tragaciul ca de Colt 45 care te lasa sa bagi in marsarier, este al naibii de placut la atingere, ba chiar indecent de placut... Dar asta o pastrez doar pentru mine, nu mai zic altora!

Test Drive Opel Astra 2011

Nu am apucat sa ma uit cu atentie la exterior. Insa la interior, masina pare tot ce-ti poti dori si chiar mai mult. Ecranul meniului principal isi schimba culorile in functie de zi sau noapte, spatiile de depozitare sunt acolo unde trebuie, pentru telefon, portofel sau diverse lucruri pe care le vrei la indemana, cotiera reglabila este incredibil de folositoare, mai ales pentru un lenes ca mine care vrea sa stea mereu cu cotul pe ea si cu mana pe schimbator. E ceva ciudat cu butoanele de la clima, mai ales cele de intensitate a ventilatorului. Pana m-am prins care sunt, mi-a luat ceva, ca de obicei astea sunt intuitive. In plus, in coltul din stanga jos al consolei e un buton gol, care nici pana acum nu mi-am dat seama de este pus la misto sau chiar vine ceva optional acolo...
Dar partea si mai buna la tot interiorul acesta, este ca pana m-am prins eu de fiecare buton in parte ce si cum face, Mircea deja a adormit pe bancheta din spate. Adica a durat numai 5 minute. O iau din loc si revenim cu incredere pe autostrada.

Test Drive Opel Astra 2011

Se lasa seara si farurile se aprind singure. Imi dau seama incet-incet ca masina asta e mai desteapta ca R2D2 din "Razboiul Stelelor". Si asta pentru ca are sistemul Opel Eye ce recunoaste semnele principale de circulatie rutiera. Daca nu sunt atent si intru intr-o zona cu limitare, ecranul din fata mea localizat intre kilometraj si turometru are grija sa vad semnul respectiv. E bun la casa omului. La fel de bun este si sistemul care te avertizeaza ca treci de pe o banda pe alta, fara sa semnalizezi. Mai exact, este un sistem anti-adormit la volan care salveaza vieti. Exista ceva mai important in lume? Nu cred. Daca dai semnal si schimbi banda, nu se intampla nimic. Daca schimbi banda si nu dai semnal, se aude o avertizare sonora. Din pacate, avertizarea este foarte incet, adica daca un sofer ar adormi de oboseala sau, mai rau, de bautura, alarma nu l-ar trezi niciodata. Dar intentia e de apreciat.
Inainte sa ma urc in masina lui Mircea, am vazut cu coada ochiului cuvantul "TURBO" pe haion. Stai sa vezi ce 2.0 Turbo si-a tras omul meu, ajungem instantaneu la mare! Ei bine, m-am instalat la volan si am mers cale lunga, convins ca asa si este. Pana cand am simtit un lag maricel la turbina, inainte de 2400 rpm. Orice accelerare a masinii inainte de turatia asta este absolut degeaba. Ulterior, am aflat ca motorul este de fapt 1.4 Turbo de 140 cp. Si daca mi s-a parut ca se comporta ca un 2.0 Turbo, nu mi-a parut rau deloc.

Test Drive Opel Astra 2011

Cutia de viteze este incredibil de precisa si rapida. Nu-mi place acel "tragaci" incomod de marsarier, dar nu e nimic grav. Nu-mi place nici ca din viteza a 5-a in a 6-a trebuie sa fii mai hotarat, ca nu intra cu usurinta unei mangaieri. Dar cand masina se asterne la drum, uit de toate si zambesc. Trag in piept aerul noul al masinii, imi las mainile sa interactioneze cu volanul asta senzual de atragator si ma uit in oglinda cum dispare soarele in asfalt.
Vad pe consola centrala doua butoane: Sport si Tour. Ma gandesc ca Tour e pentru drum intins si il apas. Nicio schimbare. Dar il las asa si ma bucur de linistea autostrazii si de Mario Basanov care canta I'll be gone. Pentru o clipa, uit cum am ajuns aici.
Nu este deloc aglomeratie spre mare, cum zic astia la stiri. E chiar liber, fara tiruri si camioane, nicio masina care sa-mi dea flashuri cu 10 km inainte, sa vine zmeul-zmeilor si toata lumea sa-i faca loc. Ma joc cu pilotul automat si imi dau seama ca masina accelereaza parca mai liniar si mai repede din buton, decat din pedala. Fara sa-mi dau seama, ajung la 160 km/h. Consumul instant imi arata doar 9 l/100km, dar observ ca masina devine cam instabila. Acest Opel Astra are un sasiu nou si o supensie reglabila, complet noua, in premiera pentru un Astra. E vorba de Flex Ride, care modifica toata tinuta de drum a masinii. Mi se pare instabila si simt ca nu controlez in totalitate spatele. Asta pana cand apas butonul Sport si ma simt aruncat intr-o masina complet noua. Cine are impresia ca Sport este pentru semafor, atunci cand vrei sa pleci primul si sa fii cel mai tare din parcare, se insala. Nu as merge niciodata, la drum intins, fara butonul Sport activat. Directia e mai tare, mai precisa, iar suspensiile mai rigide. Nu mai imi este frica sa depasesc, sa schimb benzile mai brusc sau sa merg cu viteza mare. Am lamurit-o si pe asta: Sport la drum intins, Tour sau normal, ca si asa nu e vreo diferenta, in oras.

Test Drive Opel Astra 2011Test Drive Opel Astra 2011Test Drive Opel Astra 2011Test Drive Opel Astra 2011

Ajungem repede la Mamaia, parchez masina chiar pe faleza, sub balconul hotelului. Nu sunt obosit deloc. Stau cu baietii la taclale, despre ce ne place noua mai mult: femei si masini. Mircea imi povesteste cum a ajuns sa-si cumpere masina, ce optiuni a pus pe ea, cat consuma, etc. Desi, dupa drumul asta, cred ca eu i-as spune mult mai multe decat stie el. De exemplu, era nedumerit cum de recunoaste masina limitatoarele de viteza din oras. I-am explicat ca Opel Eye este o camera care vede semnele de circulatie si i le arata lui pe ecranul din mijloc. De obicei, limitatoarele de viteza au presemnalizare cu semn de 30 km/h, pe care sistemul il vede si avertizeaza soferul. Mircea odihnit de atata somn, cu un Peroni in mana, zambeste mai luminat ca niciodata...

Test Drive Opel Astra 2011

Masina asta cu care am venit la mare nu este ieftina. Nici nu are cum sa fie, la cata tehnologie si confort sunt inghesuite in ea. Si daca ajungi sa faci comparatie cu alte hatchback-uri din clasa, precum Golf 6 sau Audi A3, este chiar accesibila. Masina lui Mircea are dotari optionale de aproximativ 7500 de Euro, ceea ce face ca pretul total sa ajunga la 26.800 Euro, cu tot cu TVA. Ce mai poti sa-ti cumperi la banii astia, la fel de dotata? Doar Renault Megane. Insa Opel ofera ceva mai mult decat o masina confortabila, sigura si plina de optiuni interesante. Este o masina a naibii de frumoasa! De fapt, de asta a luat-o si Mircea. De fapt... nevasta lui Mircea.
Stam pe terasa camerei si ma uit de sus la masinuta rosie care ne-a adus repede si pe nesimtite la mare. Imi place din lateral ca are jantele mari si ii sta foarte bine culoarea rosie. Imi place din fata cel mai mult cand are luminile de zi aprinse, ca altfel nu spune mare lucru. Dar spatele... Spatele, mai baieti... este un fel de Jennifer Lopez al universului auto. Daca ii scoti emblemele si te uiti numai la spate, poti sa juri ca este un prototip de Alfa Romeo sau Jaguar, adica o masina care pune intai accentul pe aspectul erotic, ulterior pe fiabilitate... Dar nu, este un Opel Astra. Cred ca e primul Opel cu adevarat senzual si placut oricarei priviri.

Test Drive Opel Astra 2011

Si faleza plina de turisti imi confirma asta. Pe rand, zeci de tineri se opresc si se uita la masina noastra rosie, parcata elegant pe faleza. Este un model nou si inca nu a aparut pe strazi. Cativa se uita la interior, cativa din fata... dar majoritatea din spate. Cred ca era parcata cu spatele in showroom si astfel l-a vrajit pe Mircea si pe sotia lui...
Las masina sa doarma langa Mare, in timp ce turbina se odihneste sub capota. Ma intind in pat si ma gandesc la ce se intampla acasa. Am lasat-o pe Eva singura, cu toate bataile de cap. Nu mai am 12 ani sa fac roata imprejur si sa dau bir cu fugitii la orice problema sau ca asa simt eu. Sunt un prost. Mi-e dor de Eva si habar nu am ce caut aici, la mare, cu cei mai buni prieteni ai mei care sunt deja beti si rad cu gura pana la urechi. Nu pot sa dorm deloc.
Ma framant, ma joc pe telefon, ma uit pe tavan si la televizor. Ies pe terasa si vad lumea cum rade si canta din toate puterile, chiar daca e 4 dimineata. La Mamaia, e plin de tineri, distractie si fericire. Toata lumea se simte bine si traieste fiecare clipa. Ma simt singur si nu-mi place sa stau in racoarea noptii, pe terasa, departe de Ea. In departare, dincolo de marea incremenita in liniste, se intrevede lumina diminetii. E frig, si parca timpul s-a schimbat aici: noaptea e agitatie, cum da lumina e liniste. Nu se mai aude muzica, tipete, rasete, nimic. Cativa pescarusi plictisiti se invart deasupra hotelului.

Test Drive Opel Astra 2011Test Drive Opel Astra 2011

O vad, izbita de primele urme de lumina. Perfecta, intelegatoare, iubitoare si cu multe defecte pe care le gasesc cele mai mari calitati din lume. Numai uitandu-ma la ea, stiu ca-i pot ierta oricand, oricum, orice defect. Un pumn invizibil ma loveste in cap si incep sa bat cu disperare la usa camerei vecine. Robert, cu ochii inchisi, deschide usa si vrea sa ma injure. Navalesc in camera, Mircea doarme:
- Scularea, plecam acasa, am o nunta de pregatit si trebuie sa iasa perfect!
10 minute mai tarziu incarcam bagajele in masina, ma reinstalez la volan si o taiem rapid spre iesirea din Constanta. Am venit la apus, plecam la rasarit. Soarele se vede in totalitate abia cand suntem aproape de Medgidia. Mircea pleaca asa cum l-am adus, adormit, mai mult ametit, pe bancheta din spate.
De aceasta data, masina nu-mi mai rezerva nicio surpriza. M-am obisnuit cu ea, o conduc si o controlez de parca am fi avut o casnicie lunga si fericita toata viata. Nu am uitat sa apas butonul Sport, e ca si cum te incalti inainte sa iesi din casa. Ma grabesc, recunosc, desi nu fuge nimeni de mine, eu am fost cel care a plecat. Dar ma simt vinovat si imi dau seama ca am gresit. Dau muzica mai tare, ca am nimerit pe INXS - Never Tear Us Apart.

Test Drive Opel Astra 2011

Ajung in Bucuresti, si imediat imi dau seama ca ceva e in neregula. Stiu, am uitat butonul Sport activat si simt toate sinele de tramvai. Il decuplez si masina se transforma intr-o veritabila placere de oras. Traversez centrul si in mare viteza intru pe strada mea. Opresc motorul si apas frana de mana. O apas, nu o trag, ca este pe buton pe care il iubesti sau il urasti. Eu inca ma hotarasc. Navalesc in casa incaltat, grabit, fericit. Eva inca doarme. Ma duc in pat, langa ea, si o sarut pe frunte. Ea se trezeste si se sperie, dar zambeste cand ma vede si ma ia in brate.
- Iarta-ma, am gresit. Nu trebuia sa te las nici macar o zi, nicio clipa!

- Stiam ca te vei intoarce, nu mi-am facut griji niciodata...


- Eva, trebuie sa-ti marturisesc ceva. M-am indragostit.

Test Drive Opel Astra 2011Test Drive Opel Astra 2011Test Drive Opel Astra 2011Test Drive Opel Astra 2011

Test Drive Opel Astra 2011Test Drive Opel Astra 2011Test Drive Opel Astra 2011Test Drive Opel Astra 2011

 
  • performante
  • consum
  • tinuta de drum
  • transmisie
  • spatiu
  • dotari
  • confort
  • design exterior

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
88 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (55) Poze Test Drive Opel Astra 2011
[+] mai multe