Dacia Dokker 1.5 dCi

"Spatiul are de acum o noua infatisare."
PUNCTAJ
4TUNING
88
PRIZA LA PUBLIC
95
NOTA CITITORULUI
98
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 542
  • Km. efectuati: 360
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat / ploaie
  • Traseu: Austria
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: legal
  • Exterior
    9 / 10 »
  • Interior
    8 / 10 »
  • Spatiu
    10 / 10 »
  • Motor
    10 / 10 »
  • Transmisie
    9 / 10 »
  • Performante
    8 / 10 »
  • Tinuta de drum
    8 / 10 »
  • Vizibilitate
    10 / 10 »
  • Siguranta
    6 / 10 »
  • Dotari
    7 / 10 »
  • Consum
    10 / 10 »
  • Pret
    10 / 10 »
Voi face altfel de aceasta data. O sa ma limitez cu detaliile despre cifre, numere si alte detalii care sunt oriunde pe internet. Voi fi mai direct. Si o sa va spun de ce apreciez mult mai mult o masina care se prezinta sincer si pe fata, decat una care se vrea desteapta si exclusivista, dar dezamageste. Am mai testat doar Duster din gama Dacia. Si mi-a placut pentru ca este printre putinele masini de pe piata care nu te dezamagesc, ca nu au cum. Acum am testat si Dokker in Austria, pe o distanta de cateva sute de kilometri. Destul incat sa ne dam seama daca istoria se repeta.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant
    motorina
  • Cilindree
    1461 cmc
  • Putere
    90 / 75 cp
  • Cuplu
    200 / 180 Nm
  • 0 - 100 km/h
    13,9 / 15,9 s
  • Viteza maxima
    162 / 150 km/h
  • Tractiune
    fata
  • Greutate
    1280 kg
  • Consum mixt
    5,2 l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    4 / 5
  • Volum portbagaj
    800 l
  • Euro NCAP
    -
  • Pret de pornire
    9000 Euro
  • Pret model testat
    13.600 Euro
  • Impozit anual
    58 lei

Rezumat test

PUNCTAJ TOTAL
88 / 100

Am ajuns sa respect marca Dacia mai mult decat orice alt brand. Si nu, nu as putea sa zic nimic, niciodata de rau ceva despre marca Dacia. Sau daca as spune ceva negativ, ar fi doar pentru a sublinia o parte mult mai importanta, pozitiva. Cum as spune: bai nene, Lodgy nu are climatronic pe doua zone! Corect, insa are cel mai mic pret de pe piata!

Nu multa lume reuseste sa priveasca marca Dacia asa cum trebuie, adica din toate unghiurile si punctele de vedere. Am mai auzit cateva intrebari total deplasate la conferinta de presa din Austria, unde am fost sa testam Dokker si Dokker Van. De ce nu are Dokker airbaguri cortina si de ce nu primeste 5 stele la Euro NCAP? Tare as fi vrut in acel moment sa raspund eu: Prietene, orice Dacie poate avea si climatronic cu 5 zone, si 1000 de senzori, si masaj in scaune, si tapiterie din piele de animale pe cale de disparitie, si 250 de stele la Euro NCAP si peste 50 de airbaguri! DAR nu va mai fi cea mai accesibila masina din Europa...

Imi pare sincer rau cand lumea vrea sa arunce cu noroi in marca Dacia, facand greseala sa o compare cu alte masini. Credeti ca celelalte marci auto din lume au avut aceeasi crestere ca cea pe care a avut-o Dacia in ultimii ani? Deloc. Si asta pentru ca Dacia a urmat, la toate modelele realizate, aceeasi reteta.

Dacia Logan, Dacia Sandero, Dacia Duster, Dacia Lodgy si Dacia Dokker sunt rezultatele aceluiasi concept de succes, care a dat dovada ca functioneaza si ca poate rivaliza cu orice alta marca. Mai ales in vremuri ceva mai grele, in care toata Europa se uita la bani. As putea chiar spune ca toate modelele Dacia sunt una si aceeasi masina, cu ambalaje diferite.

Care este reteta Dacia? Masini simple, cu strictul necesar, cele mai spatioase din gama lor, cele mai accesibile din gama lor. Si este o reteta de un mare succes, care a functionat din 2004, de la lansarea modelului Logan, pana in prezent, cand am asistat la dezvaluirea celui mai nou membru al familiei Dacia, modelul Dokker.

Test Drive 4Tuning: Dacia Dokker, sau cum sa faci (inca) o masina de succesTest Drive 4Tuning: Dacia Dokker, sau cum sa faci (inca) o masina de succes

Ce este Dacia Dokker? O masina combi cu 5 locuri destinata unei utilizari mixte, cum spun oficialii. Pe romaneste, este cea mai spatioasa masina din segment, destinata familiilor care doresc cateodata sa mai si transporte obiecte voluminoase sau vor sa se bucure de un portbagaj zdravan. Atat de mare este spatiul lui Dokker, incat nu se mai complica nimeni cu centimetri cubi sau litri in masurarea volumului. Dokker are o capacitate de incarcare, cu bancheta rabatate, de 3 metri cubi.

Test Drive 4Tuning: Dacia Dokker, sau cum sa faci (inca) o masina de succesTest Drive 4Tuning: Dacia Dokker, sau cum sa faci (inca) o masina de succesTest Drive 4Tuning: Dacia Dokker, sau cum sa faci (inca) o masina de succes

La exterior vedem noua identitate Dacia: o parte frontala ceva mai agresiva, cu faruri uriase, o grila mare si o capota iesita in evidenta prin intermediul unor linii noi. Pe scurt, Dokker este o masina interesanta din punct de vedere vizual, despre care numai carcotasii ar putea spune ca este o masina urata.

Test Drive 4Tuning: Dacia Dokker, sau cum sa faci (inca) o masina de succesTest Drive 4Tuning: Dacia Dokker, sau cum sa faci (inca) o masina de succes

In lateral, nimic iesit din comun. Poate doar faptul ca avem de-a face cu prima Dacia din istorie care are usi culisante. In varianta de baza, atat Dokker cat si Dokker Van vin cu o portiera culisanta, lucru neintalnit la competitorii sai. Optional, numai Dokker poate avea ambele usi din spate, culisante. M-am jucat si eu de cateva ori cu aceste usi, care sunt extrem de usor de folosit, chiar si cu degetul mic de la o mana. Dacia spune ca le-a fost testata si fiabilitatea, prin intermediul a 100.000 de cicluri de deschidere / inchidere fara probleme.

Tot in lateral mai vedem si faptul ca portierele spate care sunt culisante au geamuri care se deschid in lateral. Acestea se continua cu alt geam ce continua linia portbagajului, facand o suprafata vitrata generoasa, care contribuie la o vizibilitate buna.

Test Drive 4Tuning: Dacia Dokker, sau cum sa faci (inca) o masina de succesTest Drive 4Tuning: Dacia Dokker, sau cum sa faci (inca) o masina de succes

In spate gasim cam acelasi sistem de pe Logan MCV de deschidere a usilor. Usile din spate, 2 la numar, se deschid separat si au si o pozitie larga, pentru a putea manui mai usor obiectele voluminoase la incarcare.

Despre exterior, cam atat. Recunosc, masina ar fi aratat mai echilibrata, cel putin din punct de vedere vizual, cu niste jante ceva mai mari. Dar, din nou, o alta voce imi spune ca acest lucru cu siguranta ar fi influentat pretul de baza.

Test Drive 4Tuning: Dacia Dokker, sau cum sa faci (inca) o masina de succesTest Drive 4Tuning: Dacia Dokker, sau cum sa faci (inca) o masina de succes

La interior, regasim aceeasi linie a marcii Dacia. Ceva simplu, fara materiale pretentioase, un interior ergonomic si eficient. Interiorul seama foarte mult cu cel al lui Lodgy, dar are cateva elemente noi, clasice unei masini cu tenta mai utilitara: spatii de depozitare deasupra capului, pe bord si in bord. Volanul este reglabil doar pe inaltime, nu si pe adancime, dar indiferent de dimensiunea soferului, scaunul se regleaza in multe pozitii, astfel incat sa ai o priza buna si o pozitie confortabila.

Test Drive 4Tuning: Dacia Dokker, sau cum sa faci (inca) o masina de succesTest Drive 4Tuning: Dacia Dokker, sau cum sa faci (inca) o masina de succes

Despre dotarile lui Dokker, as spune ca acesta urmeaza reteta Dacia. Masina de baza nu vine cu multe dotari, probabil nici macar aer conditionat sau geamuri electrice. Insa optional, poti sa te bucuri de geamuri electrice, scaune incalzite, 4 airbaguri, senzori de parcare spate, sistem audio cu Bluetooth si MP3, sistem Media Nav cu harta Europei, limitator de viteza, sistem ESP si ABS, jante aliaj, pachet crom, etc.

Test Drive 4Tuning: Dacia Dokker, sau cum sa faci (inca) o masina de succesTest Drive 4Tuning: Dacia Dokker, sau cum sa faci (inca) o masina de succesTest Drive 4Tuning: Dacia Dokker, sau cum sa faci (inca) o masina de succes

M-as opri nitel asupra optiunii pe care cei de la Dacia o numesc limitator de viteza. Este un sistem pe care, atunci cand am fost la lansarea Daciei Lodgy, l-am confundat cu pilotul automat, recunosc. Si asta pentru ca se aprinde pe bord acelasi martor luminos cu un tahometru (ceas de bord) ca si la cruise control. Ce este limitatorul de viteza? O optiune prin care poti seta viteza maxima cu care sa mergi. Setezi de exemplu 130 de km/h, viteza peste care oricat ai calca pedala, atata timp cat sistemul e activat, nu poti sa treci. Insa viteza scade daca decelerezi, nu ramane constanta.

Nu mi se pare o dotare practica sau al carui scop util sa-l vad. Eu personal nu inteleg aceasta optiune. As fi inteles-o daca putea fi programata printr-un soft special, ce nu poate fi dezactivat asa usor, o optiune pentru flote, pentru masini de firma, prin care sa setezi viteza maxima a masinilor, sa nu te trezesti cu amenzi la sediu de la soferi nebuni. Dar asa cum este ea, nu o pricep. Nu cred ca a costat prea multi bani implementarea acestui sistem, insa cred ca e singurul element ce nu corespunde retetei Dacia de succes: sunt niste bani irositi, atat pentru dezvoltare, cat si pentru cel care opteaza pentru asa ceva, optiunea de limitator de viteza fiind complet inutila. Daca insa acest sistem este pus acolo doar ca sa mai castige cateva colturi de stea la testele Euro NCAP, este insa o justificare destul de buna pentru mine ca sa fiu de acord cu asa ceva.

Test Drive 4Tuning: Dacia Dokker, sau cum sa faci (inca) o masina de succesTest Drive 4Tuning: Dacia Dokker, sau cum sa faci (inca) o masina de succes

Haideti sa vorbim putin de spatiul interior. Este destul, pentru 5 persoane, cu toate bagajele din lume. Spatiu deasupra capului din belsug, incat oricine poate chiar sa poarte si un joben sanatos, fara sa atinga plafonul. Multe spatii si destinate depozitarii diverselor lucruri, iar o bila alba il primeste noul compartiment de deasupra parasolarelor, unde poti ascunde o sumedenie de lucruri, inclusiv o poseta sau geanta, daca vrei sa o lasi in masina intr-un loc care nu este la vedere.

Test Drive 4Tuning: Dacia Dokker, sau cum sa faci (inca) o masina de succes

Vizibilitatea este excelenta, oriunde te-ai uita. Dokker iti da impresia unei masini solide si inalte, din care poti vedea orice, in toate unghiurile. Oglinzile laterale sunt mari, la fel si cea retrovizoare, unde mai pui ca poti avea chiar si senzori de parcare, deci gararea masinii este o joaca de copil.

Test Drive 4Tuning: Dacia Dokker, sau cum sa faci (inca) o masina de succesTest Drive 4Tuning: Dacia Dokker, sau cum sa faci (inca) o masina de succes

Despre motorizari, daca te-ai astepta sa nu fie nimic nou, te inseli. In primul rand, avem o noutate pe benzina: motorul turbo de 1,2 litri TCe care produce 115 cp. Mai avem clasicul motor 1,6 de 85 de cp, dealtfel singurul care se mai regaseste in oferta de benzinare, alaturi de cel TCe, in gama Dokker. Ambele sunt Euro 5.

Capitolul diesel sta ceva mai bine. Avem numai motoare de 1,5 litri dCi, de 75, 85 si 90 cp. Motorul de 85 de cp este Euro 4, in timp ce Euro 5 sunt cele de 75 si 90 de cp. Motorul de 90 de cp are un cuplu de 200 Nm la numai 1750 rpm, in timp ce motorul de 75 cp are un cuplu de 180 Nm la aceeasi turatie. Noi am testat ambele variante de motorizare pe motorina. Nu este o diferenta foarte mare nici la putere, nici la consum. Poate ca totusi se dovedeste ceva mai echilibrat si mai economic, atunci cand masina este incarcata, motorul de 90 de cp.

Toate cele 5 motorizari de pe Dacia Dokker sunt cuplate la o transmisie manuala in 5 trepte.

Despre consum, pot spune ca in realitate, in regim de condus mixt, urban / extra-urban, Dokker consuma cam 5 litri. Ce-i drept, pe strazile necirculate din Austria. Probabil ca intr-un trafic aglomerat, cum este cel din Bucuresti, masina ar ajunge la un consum maxim de 8 litri la suta de kilometri. Din nou, Dacia isi respecta promisiunea de a crea masini economice care tin cu buzunarele noastre. Felicitari!

Ce este interesant de stiut, este faptul ca Dokker are o platforma noua. Aceasta are la baza platforma de Logan, dar mult imbunatatita. Puntea fata este cu suspensii de tip MacPherson, in timp ce puntea spate este comuna cu cea de la Renault Kangoo. Garda la sol este de aproape 19 cm, destul incat sa poti intra cu Dokker oriunde ai chef, chiar si acolo unde nu mai exista asfalt.

Test Drive 4Tuning: Dacia Dokker, sau cum sa faci (inca) o masina de succesSistemul de refrigerareTest Drive 4Tuning: Dacia Dokker, sau cum sa faci (inca) o masina de succesCompartiment refrigerat

Pe final am lasat esenta acestei masini: modularitatea. Dacia Dokker are cel mai mare portbagaj din segmentul sau, am lamurit asta. Spatarul banchetei se poate lasa si bancheta cu totul se poate rabata. Asta inseamna un spatiu urias, destul pentru a cara chiar si piese mari de mobilier. Mai mult, Dokker se lauda cu portiera culisanta care are deschiderea cea mai mare din segment, adica 70,3 cm.

 

La Dokker Van, optiunile de modularitate sunt si mai mari. Ceea ce a fost o surpriza placuta din partea Dacia! Din fabrica, un Dokker Van poate fi special realizat in functie de nevoile clientului: transport frigorific, transformarea compartimentului in spatiu de lucru si depozitare scule, sistem de incarcare / descarcare carucior pentru persoane cu dizabilitati locomotorii, etc.

Test Drive 4Tuning: Dacia Dokker, sau cum sa faci (inca) o masina de succesTest Drive 4Tuning: Dacia Dokker, sau cum sa faci (inca) o masina de succesTest Drive 4Tuning: Dacia Dokker, sau cum sa faci (inca) o masina de succesTest Drive 4Tuning: Dacia Dokker, sau cum sa faci (inca) o masina de succes

Dokker Van vine si cu diverse optiuni de separare a spatiului din spate de cel al pasagerilor. Cel mai interesant mi s-a parut separarea prin peretele cu plasa metalica, ce se putea mari. Mai precis, scaunul pasagerului poate fi rabatat, iar plasa de separare mobila permite transportarea unor obiecte lungi de peste 3 metri. Si daca cumva va intrebati ce spatiu ii mai ramane soferului, ei bine, am testat noi, si este destul pentru orice miscare a cotului drept!

In Dokker Van putem incarca maxim 750 de kg cu un volum de aproape 4 metri cubi. Da, cu siguranta, este o oferta incredibila, asa cum spun si cei de la Dacia, cel mai bun raport intre pret si centimetru cub de la interior. Si asta o putem confirma si noi.

Pe final va mai spunem cum se conduce Dacia Dokker si Dokker Van. Exact asa cum ma asteptam: fara pretentii, fara mofturi si figuri, curat si elegant. Tinuta de drum este una buna si precisa, daca nu depasesti 110 de km/h. La viteze mai mari, trebuie sa fii mai timid in manevrele bruste, pentru ca esti la volanul unei masini inalte, al carui centru de greutate este automat mai sus. Furgoneta Dokker Van pe care am condus-o avea in spate o incarcatura de 350 de kg, jumatate din cat poate duce. Nu prea am simtit ca este ceva acolo, in portbagaj. Doar la consum am sesizat o crestere, de altfel normala.

Test Drive 4Tuning: Dacia Dokker, sau cum sa faci (inca) o masina de succes

Despre pret, nu este niciun secret de la cat va incepe sa coste Dacia Dokker. Insa nu este momentan anuntat unul oficial. Normal, Dacia Dokker incepe de la sub 10.000 de Euro, asa cum am fost obisnuiti. Tinand cont ca nu avem nicio transmisie in 6 trepte, nici motorul dCi de 110 cp, nici multe alte optiuni care sunt pe Duster, nu ar fi o surpriza sa vedem ca pretul de pornire este mult sub 10.000 de Euro.

Nu o sa mai spun ca mi-a placut Dacia Dokker. Nu imi place ca se conduce mai bine ca un Maserati sau ca este mai dotata ca un S Class. Pentru ca nu este, si asta imi place. Imi place ca nu m-a dezamagit. Si eu stiam asta, stiam ca asa va fi. Dacia a dat inca o data dovada ca este cea mai sincera marca de pe piata si stie sa se prezinte: asta sunt eu, asta iti ofer si nimic mai mult, atata consum si asta e pretul meu. Ma cheama Dokker.

 
  • performante
  • motor
  • confort
  • dotari
  • consum
  • spatiu
  • modularitate

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
98 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (103) Poze Test Drive 4Tuning: Dacia Dokker, sau cum sa faci (inca) o masina de succes
[+] mai multe