Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 cp

"Motorul fabricat la Craiova instalat pe o compacta celebra. Cum o fi?"
PUNCTAJ
4TUNING
86
PRIZA LA PUBLIC
86
NOTA CITITORULUI
75
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. efectuati: 210
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Craiova
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: legal
  • Exterior
    8 / 10
  • Interior
    8 / 10
  • Spatiu
    8 / 10
  • Motor
    8 / 10
  • Transmisie
    8 / 10
  • Performante
    8 / 10
  • Tinuta de drum
    8 / 10
  • Vizibilitate
    9 / 10
  • Siguranta
    10 / 10
  • Dotari
    9 / 10
  • Consum
    9 / 10
  • Pret
    9 / 10
Ceasul rage ca un leu calcat pe coada, insa vremea de-afara imi induce o stare de somnolenta mai puternica decat niciodata. Dar cum nu-i timp de zabovit, instinctul ma anunta ca trebuie sa plonjez din pat. Si trebuie sa o fac acum ori niciodata. Asadar, e momentul actiunii!

Specificatii tehnice

TINERI Cel mai probabil sa o conduca:
TINERI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant benzina
  • Cilindree 999 cmc
  • Putere 125 cp
  • Cuplu 200 Nm
  • 0 - 100 km/h 11,3 s
  • Viteza maxima 193 km/h
  • Tractiune fata
  • Greutate 1260 kg
  • Consum mixt 7 l/100km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 316 l
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 17.000 Euro
  • Pret model testat 17.600 Euro
  • Impozit anual 40 lei

Rezumat test

PUNCTAJ TOTAL
86 / 100

Este joi, 10 mai, ziua in care cei de la Ford au programat lansarea noului Focus 1.0 EcoBoost de 125 cai putere - o ocazie numai buna pentru a surprinde indeaproape cum functioneaza fenomenul de downsizing. Dar daca nu esti familiarizat cu ultimul membru al gamei Ford Focus, iata si cele mai vitale dintre detaliile tehnice: turbo, trei cilindri, un litru, 125 cai putere, 170 Newton-Metri si cinci litri de benzina la suta de kilometri. Asadar, acestea fiind spuse, se anunta o calatorie extrem de interesanta, ce se-ntinde pe ruta Bucuresti - Craiova - Bucuresti.

Test Drive 4Tuning: Ford Focus 1.0 EcoBoost

Traseul a inceput cu plecarea din Baneasa, iar traversarea Bucurestiului s-a facut intr-un trafic specific orei 9, plin de soferi somnorosi, neatenti si care inca se mai gandesc la semnificatia visului de-aseara. Din fericire, am ajuns rapid pe autostrada A1, am calcat pedala de acceleratie si viteza de deplasare specifica unui melc a urcat pana la o constanta de 150 km/h.

Test Drive 4Tuning: Ford Focus 1.0 EcoBoostTest Drive 4Tuning: Ford Focus 1.0 EcoBoostTest Drive 4Tuning: Ford Focus 1.0 EcoBoost

Segmentul Pitesti-Craiova a fost abordat cu viteza legala si condimentat cu mici evadari pe urcarile cu doua benzi, in unele locuri turometrul indicand chiar si 5000 rpm. Dar partea interesanta abia acum vine. Desi se bucura de un motor relativ mic, noul Ford Focus 1.0 EcoBoost a facut fata cu brio unor provocari impuse de cateva automobile dotate cu extrem-de-popularul 2.0 TDI - detaliu care ne-a cucerit pe deplin.

Revenind insa la motorizarea 1.0 EcoBoost, tinem sa reamintim ca aceasta nu este doar cea mai performanta din clasa sa, ci este si una dintre cele mai rafinate. Cei trei cilindri serviti in compania turbocompresorului, a injectiei directe de combustibil si a supapei cu distributie variabila - prezenta atat la nivelul admisiei, cat si la nivelul evacuarii, furnizeaza celui aflat la volan aproximativ 125 CP sau, daca vrei, cam aceeasi putere precum un motor aspirat de 1.6 sau chiar 1.8 litri.

Test Drive 4Tuning: Ford Focus 1.0 EcoBoost

Asa cum precizam si anterior, propulsorul este foarte elastic pe toata plaja de turatie si nu are nici o problema in a functiona atat la 2.000 rpm, cat si la 6.500 rpm, valoare la care alimentarea cu benzina este taiata. De asemenea, cuplul motor de 175 Newton-Metri se simte inca de la o turatie de 1.500 rpm si continua pe aceeasi linie pana pe la 4.500 rpm. Lasand insa in urma cifrele, este extrem de important de precizat ca nu am avut nici cea mai mica emotie atunci cand a venit vorba de depasiri. Intr-adevar, exista un mic turbo lag intre momentul apasarii pedalei de acceleratie si dezvoltarea intregii puteri la turatia respectiva, insa momentul este atat de scurt incat, de multe ori, devine insesizabil.

Test Drive 4Tuning: Ford Focus 1.0 EcoBoost

Despre cutia de viteze, o manuala in sase trepte, doar de bine. Unitatea a fost gandita pentru un consum redus de carburant, iar computerul de bord iti va indica intotdeauna intervalul in care este recomandat sa schimbi treapta de viteza. Totusi, daca devii obsedat de acest 'ajutor', cele 6 trepte ar putea deveni usor obositoare. Mai ales in oras. Iar asta pentru ca trebuie sa schimbi cinci din cele sapte rapoarte pentru a ajunge la 60 km/h.

Test Drive 4Tuning: Ford Focus 1.0 EcoBoostTest Drive 4Tuning: Ford Focus 1.0 EcoBoostTest Drive 4Tuning: Ford Focus 1.0 EcoBoost

Tinand insa cont ca avem de-a face cu o motorizare de un litru, nimic nu este mai important decat consumul de carburant. Un consum de carburant care, in mod oficial, se situeaza la limita celor cinci litri la suta de kilometri dar care, in realitate, variaza de la un modest 4.7 litri pana la... astronomic 12 litri. Totul depinde de stilul de condus al celui prezent la volan si, nu in ultimul rand, de orasul in care sofezi. Pentru ca daca te afli in Bucuresti, singura metoda de a face economie la bani si energie se numeste... deltaplan.

Test Drive 4Tuning: Ford Focus 1.0 EcoBoost

Revenind insa la noul Ford Focus 1.0 EcoBoost, tinem sa mai precizam ca tinuta de drum este confortabila, insa exista uneori o tendinta de supravirare chiar in ultimul moment (mai ales daca drumul nu este tocmai perfect). O problema rezolvata partial este zgomotul la rulaj - acel zgomot produs de rotile puntii spate care se face prezent in ultima jumatate a masinii, ocupantii locurilor din spate auzind cu greu ce se discuta in fata.

Test Drive 4Tuning: Ford Focus 1.0 EcoBoost

Referitor la interior, antifonarea este destul de buna, iar materialele utilizate dintre cele mai calitative (usor moi, prietenoase si placute la atingere). De asemenea, apreciem si prezenta cotierei insa, in cazul de fata, aceasta se dovedeste usor incomoda, fiind fixa. O alta mica problema ar fi butonul de pornire a motorului (motorul porneste de la buton, fara a mai introduce sau rasuci vreo cheie), pe care cu greu reusesti sa-l gasesti.

Test Drive 4Tuning: Ford Focus 1.0 EcoBoost

Dar acesta sunt doar detalii minore. La fel ca si impresia ca vei lovi blocul de lumini cu genunchiul. Mai importanta de-atat este privirea de ansamblu. Iar noul Ford Focus 1.0 EcoBoost exceleaza la acest capitol, din toate punctele de vedere. Intr-o alta ordine de idei, se poate spune ca ultimul membru al familiei Ford Focus are toate caracteristicile necesare pentru a deveni un best-seller: un motor eficient si (destul de) performant in acelasi timp, o dinamica buna, un design atragator si materiale extrem de prietenoase. Si toate acestea pot fi ale tale pentru un pret de pornire de 17.600 euro.

In plus, oferta este si mai atractiva atunci cand vine vorba de versiunea de 100 cai putere: 11.800 euro, cu tot cu TVA!

 
  • design exterior
  • consum
  • pret
  • dotari
  • siguranta
  • spatiu

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
75 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (37) Poze Test Drive 4Tuning: Ford Focus 1.0 EcoBoost
[+] mai multe