Honda Civic 1.8 142 cp AT

"Daca Dexter ar conduce, si-ar cumpara o Honda Civic"
PUNCTAJ
4TUNING
88
PRIZA LA PUBLIC
86
NOTA CITITORULUI
99
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. efectuati: 200
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban
  • Conditii meteo: ninsoare
  • Traseu: Bucuresti
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: legal
  • Exterior
    10 / 10
  • Interior
    9 / 10
  • Spatiu
    8 / 10
  • Motor
    8 / 10
  • Transmisie
    8 / 10
  • Performante
    8 / 10
  • Tinuta de drum
    10 / 10
  • Vizibilitate
    9 / 10
  • Siguranta
    10 / 10
  • Dotari
    10 / 10
  • Consum
    9 / 10
  • Pret
    7 / 10
Cea mai noua masina lansata de Honda ne-a facut o vizita. O vizita transformata in onoare, pentru ca am fost primii care au admirat si au testat noul Civic 2012. Dealtfel, am avut placerea sa facem primii 400 de kilometri ai masinii, de noua, inaintea tuturor. Sa fie oare adevarat crezul Honda, Puterea Viselor?

Specificatii tehnice

TINERI Cel mai probabil sa o conduca:
TINERI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
CHIAR TARE Sex-Appeal:
CHIAR TARE
  • Carburant benzina
  • Cilindree 1798 cmc
  • Putere 142 cp
  • Cuplu 174 Nm
  • 0 - 100 km/h 11,2 s
  • Viteza maxima 210 km/h
  • Tractiune fata
  • Greutate 1242 kg
  • Consum mixt 7,9l/100km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 407 l
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 17.969 Euro
  • Pret model testat 21.068 Euro
  • Impozit anual 161 lei

Rezumat test

PUNCTAJ TOTAL
88 / 100

Este aici, printre noi. Honda Civic 2012 in 5 usi. Mai rafinata, mai radicala si mai impresionanta ca vechea generatie. Iata ca Civic a ajuns la o varsta venerabila si la o mostenire demna de invidiat. Masina ce urmeaza sa fie prezentata semnaleaza inceputul celei de-a 9-a generatii de Civic, care a luat nastere in 1973.

Honda Civic 2012

Cu totii ne aducem aminte de anul 2006, cand am inceput sa vedem pe strazi o masina parca lasata in urma de o nava extraterestra, cu o forma ciudata, rotunda si aerodinamica, cu niste faruri uriase care ocupau toata masca frontala, si cu un interior care l-ar putea face gelos chiar si pe capitanul Jean-Luc Picard. Era vorba de modelul Civic FK european, o masina care a schimbat complet viziunea oamenilor despre masini. De ce sa faci o masina ca toti ceilalti, plictisitoare, cu forme anoste, cu schimbatorul acolo unde-l pun toti, cu stopurile montate traditional, cu scaune care sunt bune doar sa te sustina? Nu, noi nu facem lucruri banale, au spus cei de la Honda atunci. Si acum o spun iar.

Daca in 2006 am vazut un pas in dezvoltarea tehnologiei si a imaginii Honda cel putin la fel de mare ca descoperirea rotii, a prafului de pusca sau a energiei nucleare, cand s-a lansat vechiul Civic si am ramas toti masca, 6 ani mai tarziu, in 2012, Honda s-a gandit sa fie ceva mai timida. Noul Civic in 5 usi pastreaza formele modelului anterior, dar aduce cu sine o cascada uriasa de noutati in materie de inovatie, siguranta si tehnologie.

Honda Civic 2012Honda Civic 2012

Cum arata?

Noul Civic in 5 usi hatchback a pastrat doar imaginea globala a vechiului model. Insa daca te uiti mai atent, vei vedea o fata noua, un spate nou si mai toate elementele schimbate. Din fata, masina nu mai este asa de agresiva si radicala, avand o grila cat de cat normala intre faruri. Farurile in schimb sunt parca niste ochi de japoneza veritabila, subtiri si incruntate. O noutate o mai reprezinta si luminile de zi cu LED, care sunt plasate in grilele de jos, deasupra proiectoarelor de ceata.

Honda Civic 2012Honda Civic 2012

In spate, aceleasi schimbari. Noul Civic este mai cuminte, mai decent si mai putin provocator. Stopurile unite au disparut, la fel si evacuarile acelea triunghiulare pe care le iubea toata lumea. Imaginea de OZN pe care si-o facuse Honda Civic a disparut complet.

Din lateral, masina este asemanatoare cu modelul anterior. Imaginea unui coupe cu 3 usi intarita si de manerele camuflate in stalp de la usile spate este ceva mai persistenta, avand o linie a geamurilor mai agresiva. Iar scopul este destul de clar: Honda Civic trebuie sa aiba un aer sportiv, indiferent de rezultatul final sau de perceptia pe care ti-o ofera diverse elemente de design.

Honda Civic 2012Honda Civic 2012Honda Civic 2012

Desi aspectul exterior al masinii s-a cumintit fata de trecut, se bucura insa de mai multe elemente care sunt scoase in evidenta. E vorba de stopuri si faruri, care au fost special create pentru a obtine toata atentia. Dealtfel, imaginea exterioara a lui Civic, inca de la generatia trecuta, se numeste "Clean Dynamic" si este direct inspirata de o picatura de apa ce sta pe o frunza. Insa pentru generatia cu numarul 9, designerii japonezi au spus ca imaginea de acum 6 ani a lui Civic era una mult prea robotizata, prea radicala. De aici si acest nou aspect mai curat care ni se arata in fata ochilor acum...

Honda Civic 2012

Noul Civic are o lungime de 4,3 metri si o inaltime de 1,44 metri, fiind mai joasa. In schimb, latimea este mai mare decat cea a modelului anterior, fiind de 1,77 metri. Cam asta au si vrut sa faca designerii japonezi cu noua masina, oferindu-i o inaltime mai mica, dar o latime mai mare: sa contureze si mai mult alura sportiva a masinii. Si se pare ca au reusit.

Honda Civic 2012 este o masina atragatoare, care a devenit deodata pe placul tuturor. Cei care inainte se uitau la ea si spuneau ca seamana cu o nava din filmul Avatar sau cu mingea de fotbal a unor roboti din galaxii indepartate, nu mai au ce sa comenteze. Noul Civic este mai curat, mai atragator si mai usor de digerat de catre orice entuziast auto.

La interior

Chiar si la interior putem spune ca Honda si-a mai domolit designerii si au adus o atmosfera mai... pamanteana. Acum comenzile climei sunt la locul lor, pe consola centrala, la fel si ecranul navigatiei. Bordul este compus din 2 parti, una imediat in spatele volanului, cu cele 3 ceasuri mari, si una putin mai in spate, cu 2 afisaje digitale. E vorba de un ecran pe care apar informatii diverse si vitezometrul digital care iti spune cu ce viteza mergi. Acesta din urma are in laterale doua elemente iluminate care isi schimba culoare de la albastru la verde, in functie de condusul soferului, cat de economic merge.

Honda Civic 2012

Modelul testat de noi este cel de varf, numit Executive. Tocmai de asta ne-am bucurat de multe optiuni, despre care vom reveni mai jos, dar si de un interior din piele neagra. Tot in piele era imbracat si volanul, care era o adevarata placere la atingere.

Honda Civic 2012Honda Civic 2012

O trasatura interesanta pe care o au ultimele modele de Honda se regaseste si in acest Civic. Functia "Magic Seats", chiar daca era disponibila si pe modelul anterior, nu prea s-a facut remarcata. Este vorba de dubla rabatare a banchetei din spate, odata a spatarului si odata a sezutului. Spatare sa se culce am mai vazut, dar sa se ridice partea pe care te asezi... mai rar. Dar cu se scop? Ti s-a intamplat vreodata sa ai ceva inalt de carat, vreun pom ornamental, o lampa, un cabinet, o mica vitrina, un tort cu 5 etaje cand ajutai mireasa, dar portbagajul era destul de mare, dar nu indeajuns de inalt? Situatii sunt multe, si se pare ca Honda s-a gandit si la asta.

Dincolo de bancheta spate fractionata care se rabateaza este portbagajul. Unul incapator. Litrajul oficial al portbagajului din spatele noului Civic este de 467 de litri, crescand la 1200 atunci cand culci spatarul banchetei. Asadar, destul loc pentru orice fel de bagaje, indiferent ca mergi la socrii sau cu tot neamul in vacanta prin Monaco.

Honda Civic 2012Honda Civic 2012

Nu este vorba de un portbagaj radical, cu 2-3 etaje, cu cine stie ce spatii ascunse sau menite chipurile sa iti organizezi mai bine bagajele. Este un portbagaj traditional, drept, care te lasa sa-ti organizezi cum vrei spatiul, adica iti ofera o libertate greu de gasit in ziua de azi. Insa, la varianta Executive, un subwoofer parte a sistemului audio iti mananca cativa litri, asadar... daca iti place muzica, trebuie sa tii o pereche de adidasi in brate.

Interiorul noului Civic este bine organizat, cu destule spatii de depozitare, cu instrumentele de bord organizate precis si destept, cu scaune confortabile si spatiu suficient pentru 5 persoane cu tot cu bagaje. Este un interior cinstit in care te simti bine.

Dar mai presus de toate astea, tot farmecul interiorului din Honda Civic este altul. Chiar daca este mai cuminte, reuseste sa-ti transmita acelasi mesaj: esti intr-o masina speciala, inconjurat de sisteme inteligente. Esti un sofer special.

Motor si transmisie

Noul Civic vine cu 3 motorizari. Doua pe benzina, de 1.8 si 1.4 litri, ce produc 142, respectiv 100 de cai putere, si unul diesel de 2.2 litri ce produce 150 de cai. Noi l-am testat pe varianta Executive pe cel de 1.8 litri. Denumirea completa, asa cum s-a pastrat ea din anii '90 la Honda este 1.8 i-VTEC, tehnologia japoneza cu valve sincronizate variabil. Acelasi motor exista si pe vechea generatie, dar acum se bucura de... 2 cai in plus.

Honda Civic 2012

Motorul nu se simte ca fiind unul puternic din cale afara, desi masina nu este tocmai grea. Insa asa cum ii sta bine unei Honde, trebuie sa infigi bine piciorul in pedala de acceleratie, ca sa simti puterea la turatii mai mari. Respectiv, cei 142 de cai sunt disponibili la 6500 rpm. Insa ca sa ne simtim mai sportivi la volanul noului Civic, putem face ceva...

Honda Civic 2012

Din pacate, spre deosebire de modelul CR-Z, la Civic nu gasim un buton Sport. Ci doar unul Econ. Cand butonul verde care tine cu frunzele este apasat, masina se misca de parca ar avea aproape 100 de armasari sanatosi. Cand acest buton este insa dezactivat, masina isi da arama pe fata si se da de gol ca de fapt are 142.

Legat de transmisie, aceasta este una corecta. De fapt, cuvantul potrivit este precisa. Da, toate cele 6 trepte, plus cel de marsarier, se comporta de parca toata cutia ar fi fost mesterita de cativa artisti elvetieni, care au lasat ceasurile pentru o perioada si s-au apucat de asamblat si reglat cutii de viteze. Extrem de precisa, scurta si silentioasa. Cam asa este transmisia noului Civic, de nota 10.

Honda Civic 2012Honda Civic 2012Honda Civic 2012

Siguranta si vizibilitate

Acum cateva zile, cand cei de la Euro NCAP, autoritatea in materie de siguranta rutiera europeana, au anuntat ca Honda Civic a impresionat, am vrut sa vedem despre ce e vorba. Noul Civic a luat punctaj maxim, adica 5 stele. Se pare ca in ceea ce priveste protectia pasagerilor, noul Civic a obtinut un punctaj de 94%, adica un punctaj excelent. Si pentru protectia copiilor sau a pietonilor a obtinut punctaj bun, dar mai ales pentru tot ce inseamna sisteme de prevenire a accidentelor.

In ceea ce priveste siguranta la bordul noului Civic, nu trebuie sa-ti faci griji. Pe de-o parte, acest lucru fiind confirmat de Euro NCAP, si de cealalta parte, o sumedenie de sisteme lucreaza impreuna pentru a te tine departe de probleme:

Airbag SRS pasager cu buton dezactivare
Airbaguri laterale (fata)
Airbaguri laterale tip cortina (fata si spate)
Anti-lock Braking System (ABS)
Electronic Brake-force Distribution (EBD - distributia electronica a fortei de franare)
Brake Assist (BA) - Asistenta la franarea de urgenta
Collision mitigation Braking System (CmBS - sist.de prevenire si franare in caz de coliziuni)
Sistem idle Stop
Hill Start Assist (HSA) - Asistenta la plecarea din rampa
Trei tetiere posterioare active
Claxon cu doua tonalitati
Lampa suplimentara stop frana
Sistem pretensionare centuri siguranta fata
5 centuri siguranta cu prindere in 3 puncte
Sistem siguranta iSOf ix
Spalator faruri incalzit
Discuri frana fata ventilate
Discuri frana spate
Senzori parcare (fata si spate)
Vehicle Stability Assist (VSA - Controlul stabilitatii si tractiunii)
Deflation Warning System (DWS - sistem de monitorizare a presiunii anvelopelor)
Drive-By-Wire throttle (DBW - Control electronic al acceleratiei)

La capitolul vizibilitate, Honda Civic sta foarte bine. Atat timp cat nu te uiti in oglinda retrovizoare. Haionul care o face masina hatchback pastreaza traditia nascuta inca pe vremea vechiului CRX, si anume, un haion impartit in 2. Ca si generatia cealalta de Civic, actualul Civic sufera la capitolul vizibilitate in spate pentru frumusetea exteriorului.

Honda Civic 2012Honda Civic 2012Honda Civic 2012

Cu siguranta, fara aceasta trasatura, si anume geamul negru prin care poti vedea la exterior plasat intre cele doua stopuri, masina ar fi avut o imagine mult prea rotunjita, asemanatoare unui ou. Tocmai acest element, acest mic geam aproape vertical, completeaza imaginea lui Civic si il aseamana izbitor cu o picatura de apa. Si daca de la exterior ne place ce vedem, atunci cand ne uitam in oglinda retrovizoare, o sa ne chinuim putin, pentru ca o sa ne lovim de o imagine rupta. Dar pentru asta avem inlocuitori, gen camere video, nu?

Dotari si confort

Noul Civic este o adevarata Mecca a rasfatului pentru sofer. Cel putin, varianta Executive, testata de noi, care nu a facut rabat de la nimic. In afara de interiorul de piele, amintit mai sus, care este de o calitate iesita din comun, avem cateva "clasice": clima dubla automata, scaune incalzite, oglinda retrovizoare electrocromata, volan reglabil pe adancime si inaltime, geamuri electrice si sistem audio cu MP3.

Honda Civic 2012Honda Civic 2012Honda Civic 2012

Insa acum urmeaza lista lunga, de dotari ceva mai speciale: camera video pentru mersul inapoi extrem de utila, plafon panoramic, servodirectie electronica, faruri Bi-Hid, senzor de faza lunga, scaune spate de tip "Magic Seats", sistem audio cu subwoofer, Bluetooth si Handsfree, comenzi pe volan, pilot automat, port USB, video si AUX, navigatie HDD, hard intern, pedale din aluminiu, senzori de ploaie si lumini, geamuri fumurii si oglinzi rabatabile electric. Ne-a placut si ca scaunul soferului avea lateralele reglabil electric, adica puteai sa iti alegi cum esti sustinut lateral. Bravo Honda!

Dincolo de toate acestea, in Civic te mai bucuri de sistem START / STOP decuplabil si de keyless entry si start. Unul tine cu "casa", pentru ca motorul se opreste automat atunci cand este cald si masina sta pe loc, iar unul este cel mai bun prieten al confortului. Mai precis, cheia o tii in buzunar, si cand te apropii de masina, aceasta se deschide singura si porneste la buton.

In afara de cele doua sisteme interesante, ne-a mai placut foarte mult navigatia, al carei ecran era cu touchscreen. Am vazut acolo ca suporta si format video, insa atunci cand am introdus un DVD cu un film, acesta a fost scuipat imediat. Pesemne ca vrea numai de pe hardul intern sau de pe USB... ori este in cardasie cu ACTA si si-a dat seama de ceva piraterie...

Honda Civic 2012Honda Civic 2012

Mai avem in afara de cele mentionate mai sus cateva "maruntisuri". Cum ar fi indicatorul de schimbat vitezele in momentul optim, alarma de viteza, computer de bord, diagnoza automata a masinii, etc.

Concluzia in ceea ce priveste dotarile? Nu poate fi decat una. Noul Civic nu duce lipsa de nimic. Sau cel putin, de nimic important si esential. Pana si cel mai mofturos sofer, fie ca vrea confort, muzica de calitate, siguranta sau entertainment in masina, va fi fericit. Pentru ca noul Civic stie sa faca fericita orice persoana care-i trece pragul.

Tinuta de drum si performante

Am spus ca schimbarea vitezelor este o placere, pentru ca transmisia este de o precizie elvetiana. La fel si aranjamentul bordului si a instrumentelor interioare, fiecare acolo unde trebuie, mai ceva ca intr-o lucrare de ikebana, cu flori si frunze. Acelasi lucru il putem spune si despre elementele exterioare, care au fost diminuate precis, astfel incat rezultatul finit sa fie unul curat si usor de indragit.

Insa cum se comporta masina, sa fie oare la fel de precisa? Nicidecum. In secolul 14, samuraii apelau la anumiti maestri pentru a se li se fabrica sabiile katana, dintr-un anumit otel special numit Tamahagane. Maestrii care faceau aceste sabii lucrau la ele timp de cateva luni, pentru a se asigura ca nu vor avea defecte de niciun fel. Pesemne ca cei de la Honda au avut ceva pile la cei mai stravechi maestri fabricanti, capabili sa-i faca de rusine pe elvetieni cu tot cu precizia lor, si au reusit sa ii dea noului Civic o precizie in condus, mai ceva ca o sabie ascutita.

Am condus Honda Civic la drum intins, in oras, in viata de zi cu zi, prin gropi, borduri si asfalt proaspat. Vreme de 400 de kilometri. Si nu am dat peste vreo ezitare, emotie sau scapare din partea japonezei. Fie ca e vorba de franare, brusca sau lenta, de viraje in viteza sau abordate incet, de mers la drum intins si schimbat benzile de mers, Honda Civic 2012 se comporta exemplar.

Honda Civic 2012

Stim cu totii pedigree-ul Honda in materie de performanta si sportivitate. Si-l vom avea confirmat odata cu lansarea in curand a variantei Type-R. Insa si Civicul normal are veleitati sportive, de manevrabilitate si comportament, pastrand in acelasi timp o suspensie confortabila si o plimbare la bordul sau calitativa si reconfortanta. Aici sta de fapt ascunsa chintesenta preciziei.

Honda Civic 2012

In ceea ce priveste consumul, Honda Civic, pe modul Economic, ia cam 11 litri la 100 de km in mediul urban. Nu este cea mai economica masina, cu siguranta. Dar este una corecta. Nu trebuie sa uitam ca vorbim de un motor pe benzina, si atunci cand esti inconjurat de interiorul Civicului, cam ai tendinta sa apesi pedala... Nu consuma exagerat, dar pentru cine vrea sa se stie cu mai multi bani in buzunar, exista varianta de Civic diesel, echipare Sport, care incepe si de la un pret mai mic.

Concluzie

Am lamurit cu siguranta un aspect clar: Honda Civic este o masina completa, excelenta si calitativa. Si ai putea jura ca pretul unei astfel de masini cu pretentii este unul colosal. Nu este. Varianta cea mai dotata, testata de noi, echipata Executive, costa 26.000 de Euro, cu TVA inclus. Si pentru banii astia, primesti o lista interminabila de dotari legate de siguranta, confort si conectivitate.

Nu am condus varianta diesel, cea cu motorul de 2.2 litri, numita Sport. Dar poate fi o alegere mai buna, desi in ceea ce priveste dotarile, este mai saracacioasa. Dar ai parte de 150 de cai si un cuplu de 350 Nm, putere ce vine de la turatie mica. Si pe hartie, pana si performantele sunt mai bune. Iar pretul este si el mai accesibil, avand un pret de pornire de 17.990 Euro + TVA. Daca vrei echiparea Sport cu motor pe benzina, pretul incepe de la 15.990 + TVA.

Daca insa vrei sa te bucuri de siguranta si confortul noului Civic, fara insa a fi pretentios la motorizare si la dotari, poti alege varianta Confort, cu motorul pe benzina de 1.4 litri si 100 de cai putere, acelasi motor care este si pe Honda Jazz. Pretul unei variante de baza, dar destul de bine dotata chiar si asa, cu clima automata si multe alte dotari excelente, incepe de la 14.490 de Euro + TVA.

Noi am testat varianta cea mai luxoasa, cea exclusivista. Insa si varianta diesel este interesanta, oferind atat un consum mai redus, cat si performante mai bune. Si tare ne-am dori sa o conducem. Suntem siguri ca ne-ar placea mai mult, chiar daca nu vom sta pe scaune de piele si nu ne vom bucura de navigatii cu ecran tactil...

Honda Civic 2012Honda Civic 2012

In orice caz, Honda nu ne-a dezamagit. A reusit sa faca dintr-un model de Civic revolutionar, prin aspect si tehnologie, care a lasat masca o lume intreaga, o masina si mai buna. Mai buna prin prisma faptului ca uneori, ce este mult, strica. Si vechea generatie de Civic, desi s-a bucurat de un succes imens, a avut parte de grupul sau de critici care o considerau mult prea radicala, un pas prea mare pentru evolutia universului auto. Poate daca vechiul Civic s-ar fi lansat in 2050, nimeni nu ar fi comentat nimic.

Japonezii de la Honda ce si-au spus? Cine suntem noi, sa permitem unui grup de oameni sa fie nemultumiti si neferciti de cum arata Honda Civic? E datoria noastra sa reparam acest lucru. Au luat situatia in mana si au trecut la treaba. Asa s-a nascut Honda Civic 2012, o masina de o precizie iesita din comun, care nu mai poate sa starneasca critici negative. De acum, cand o Honda Civic va trece pe strada, acei oameni care pana acum ravneau la ea, dar se consolau ca arata prea futurist si treceau mai departe, se vor uita si isi vor da seama ca nu mai exista ceva care sa nu le placa. O vor iubi si o vor vrea. Si nu ai cum altfel, pentru ca Honda Civic se bucura de Puterea Viselor...

Test Drive 4Tuning: Honda Civic 2012, chintesenta preciziei




 

 
  • vizibilitate spate
  • design exterior
  • design interior
  • spatiu
  • confort
  • siguranta
  • performante
  • consum

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
99 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (69) Poze Honda Civic 2012
[+] mai multe