Honda Civic 1.8 142 cp

"O masina sincera care nu-ti greseste cu nimic"
PUNCTAJ
4TUNING
89
PRIZA LA PUBLIC
82
NOTA CITITORULUI
70
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 1995
  • Km. efectuati: 250
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban / extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Slanic Prahova - retur
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: legal
Cand a aparut noul Civic 2012, am reusit sa fim primii care l-au condus in Romania intr-un test drive. Si ne-a placut. Insa noul Civic Sedan este o masina complet diferita. Sa fie oare in bine, sau in rau?

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant benzina
  • Cilindree 1799 cmc
  • Putere 142 cp
  • Cuplu 174 Nm
  • 0 - 100 km/h 10,7 s
  • Viteza maxima 200 km/h
  • Tractiune fata
  • Greutate 1213 kg
  • Consum mixt 7,3l/100km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 4
  • Volum portbagaj 440 l
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 18.960 Euro
  • Pret model testat 21.440 Euro
  • Impozit anual 161 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Honda Civic Sedan 2012In fata unui palat parasit, Honda Civic sedan este de o eleganta iesita din comun.

Honda Civic in varianta Sedan este o masina atragatoare. Fara indoiala. Insa este destul de tipic japoneza, cu forme rotunjite, faruri ascutite si o suprafata vitrata mare. Nu este o masina care sa sara in evidenta in trafic, pentru ca, asa cum spuneam si in testul cu varianta in 5 usi, noul Civic seamana destul de mult cu generatia anterioara. Ba mai mult, seamana si cu alte cateva modele de la alti producatori. Insa imaginea generala este una armonioasa, sportiva si dinamica.

Honda Civic Sedan 2012Honda Civic Sedan 2012Honda Civic Sedan 2012

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Este insa un interior foarte simplu, dar excelent organizat. La capitolul interior, Honda a stat mereu bine. Mai ales cu ultimele 2 generatii. Insa nu primeste punctaj maxim pentru ca tot interiorul masinii este prea... cuminte. De fapt, japonezii au mizat pe un singur lucru: simplitate. Si tot ce se regaseste la interior are in centru un singur element: soferul. Consola centrala este indreptata spre sofer, iar in fata lui sunt desfasurate doua zone de informare cu ecrane LCD, exact ca intr-o nava spatiala. Putem chiar sa spunem ca cei de la Honda s-au gandit la sofer ca la un capitan de nava. In rest, totul e simplu: butoane extrem de putine, informatiile apar numai intr-un singur loc, volanul mic, sport, ceasuri mari electronice, frana de mana la locul clasic, fara sistem de navigatie. Este insa un interior foarte simplu, ceea ce poate fi extrem de bine, dar excelent organizat.

Honda Civic Sedan 2012Un interior bine organizat si foarte ergonomic.

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Civic Sedan este o masina mai mare decat pare. Lungimea sa de 4,54 metri este bine proportionata, si asta se vede si inauntru. Am mers 5 persoane fara probleme, pe o distanta destul de mare. Loc pentru picioare si cap suficient, loc in portbagaj foarte mult - 440 litri. Masina nu are asa de multe spatii pentru depozitarea diverselor maruntisuri la interior, dar chiar si asa nu te poti plange.

Honda Civic Sedan 2012

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Sub capota, Honda pastreaza acelasi motor pe benzina i-VTEC de 1.8 litri, care produce 142 cp la 6500 rpm si un cuplu 174 Nm la 4300 rpm. Este un motor de turatie, asa cum stie orice fac Honda ca-i sta bine unei masini ce poarta sigla lui Soichiro, dar care nu se simte mereu puternic. Acesta trebuie urcat in ture destul de mult ca sa faci o depasire, moment in care masina devine foarte zgomotoasa. Insa nu trebuie sa uitam ca un Civic are sunet specific de masina japoneza care isi scoate toti caii la plimbare la turatii mari de tot, complet opusul unor masini cu motoare in V.

Honda Civic Sedan 2012

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Noi am testat Honda Civic Sedan cu transmisie automata. Cand am inceput sa o conduc, inca din primele minute, mi-am zis: "In sfarsit, o cutie asa cum trebuie!". Asta si dupa ce am condus cu o saptamana inainte o alta masina japoneza, de la un alt producator, tot cu o cutie automata, care m-a dezamagit. Schimbari line, rapide si precise in modul automat complet. Adica in Drive. Insa daca as fi vrut sa schimb vitezele cu ajutorul padelelor de la volan, comanda ar fi durat nitel mai mult. Chiar si asa, am fost foarte multumit de cutia de pe Civic. Ba chiar as putea spune ca mi-a placut mai mult decat varianta manuala, cea care era pe modelul in 5 usi testat acum cateva luni.

Honda Civic Sedan 2012Simplu si eficient

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Accelerare - cei 142 de cp de sub capota nu sunt multi, mai ales ca nu se simt a fi multi. Dar nici pe hartie, Civic Sedan automat nu se da o masina rapida: accelereaza de la 0 la 100 km/h in 10,7 secunde. Viteza maxima este de 200 km/h.

Franare - daca mai demult Honda parea ca face frane sub-dimensionate pentru puterea care era inghesuita sub capotele sale, se pare ca in prezent acest lucru a fost rezolvat. Masina franeaza bine, mai ales ca are ABS, EBD, VSA si BA. Adica franare asistata, asistenta la franarea de urgenta, distributia electronica a fortei de franare si controlul tractiunii si al stabilitatii.

Suspensii - fara indoiala ca Civic Sedan este o masina confortabila. Mi-au placut suspensiile, in orice conditii de drum. O suspensie destul de moale, care sa nu deranjeze pasagerii la obstacole, dar precisa si sportiva, tipic Honda.

Honda Civic Sedan 2012

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Varianta sedan de Civic este o masina bine echilibrata. Si mai mult, este una chiar usoara, avand numai 1213 kg. Insa cei de la Honda nu au vrut sa faca o masina extrem de sportiva si de dinamica, ci una confortabila. Directia este buna si exacta, insa la viteze mari este putin cam moale. Asa si cu suspensia, care isi da arama pe fata, adica faptul ca este una de confort, mai ales cand vrei sa depasesti brusc. Insa per total, tinuta de drum este una eleganta si linistitoare. Ce nu mi-a placut insa a fost pozitia in scaunele din fata. Acestea nu aveau reglaj lombar si erau fabricate foarte proeminent in acea zona, adica iti tin spatele exagerat de drept. Mai pe scurt, nu prea mi-am gasit locul...

Honda Civic Sedan 2012

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Iata un capitol la care acest model exceleaza. Japonezii au facut o treaba buna cu stalpii plafonului, atat in spate, cat si in fata. Soferul nu ar trebui sa aiba probleme in a observa orice miscare din trafic sau de pe trotuar, si nici ce se intampla in spate, prin luneta. Oglinzi laterale de dimensiuni suficiente si o camera de marsarier, alaturi de senzori de parcare, completeaza peisajul.

Honda Civic Sedan 2012Honda Civic Sedan 2012

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Honda Civic vine in varianta standard cu 8 airbaguri, tetiere active, sistem de franare cu discuri pe toate rotile, ABS, EBD, brake assist, VSA, HSA (hill start assist), Isofix si centuri de siguranta cu sistemul ELR in 2 etape (Emergency Locking Retractor). Mai mult, cei de la Euro NCAP i-au acordat lui Civic punctaj maxim in testele de impact, ce-i drept versiunii in 5 usi, cea sedan nefiind inca testata oficial.

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Honda Civic Sedan 2012Star Trek? Cam asa ceva...

Varianta testata de noi, nivel de echipare ES, vine standard cu senzor de ploaie si de lumina, senzor de presiune in pneuri, comenzi audio pe volan, pilot automat, padele pe volan, computer de bord multifunctional, inchidere centralizata cu telecomanda, camera video marsarier, senzori de parcare spate, faruri xenon cu spalator, proiectoare ceata, lumini de zi, volan imbracat in piele, cotiera, geamuri electrice fata-spate, Intelligent-Multi Information Display (i-MID), functie ECON cu buton de activare, asistenta la pornirea in rampa, scaune fata incalzite, bancheta rabatabila, radio CD cu MP3 si USB, servodirectie electronica si jante din aliaj de 16 inch. Mi-a placut si sistemul de semnalizare a noxelor emise de masina, in functie de mers, prin iluminarea verde-albastru din fata soferului. Cand conduci economic, luminile sunt verzi, daca o calci devin turcoaz si daca esti in turatie mare devin albastre. Asta asa, ca sa stii mereu cum conduci si cat esti de prietenos cu mediul inconjurator!

Honda Civic Sedan 2012Butonul magic, prieten al copacilor

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Nu credeam ca masina asta este asa de economica. Ce-i drept, am mers numai cu modul ECON activat. Insa vreau sa va spun ca nu se simte nicio diferenta notabila intre modul normal si acesta. Am reusit sa scot un consum de 7,2 l/100 km. Acesta fiind un consum cu masina plina, in oras putin, la drum intins mai mult, dar destul de sportiv. Partea amuzanta, dar buna, este ca motorul acesta de 1.8 litri nu vrea sa consume mai mult in oras, sub nicio forma. Ok, poate exagerez si sare pe la 7,5 l/100 km. Insa chiar si asa, este exagerat de putin. Deci nota 10, Honda, pentru consum!

Honda Civic Sedan 2012

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Varianta testata de noi, ES 1.8 AT are un pret de 21.440 Euro cu TVA. Nu este cel mai mic pret din segmentul masinilor sedan de dimensiuni medii. Dar nici cel mai mare. Varianta LS 1.8 MT are un pret de 18.960 de Euro, aceasta fiind cea mai ieftina. Nu trebuie insa sa uitam ca discutam de o masina cu traditie, o masina de generatie noua, sigura si putin ciudata, asa cum ne-a obisnuit Honda.

Honda Civic Sedan 2012

Special

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

MOTORUL VTEC. Mereu mi-au placut motoarele de la Honda care purtau semnatura i-VTEC. Imi aduc aminte ca prin 1999 erau niste modele de Acura cu motor de 1.8 aspirat ce scotea 220 cp. La fel si vechiul si raposatul CRX, ce ne oferea 160 cp dintr-un motor, tot aspirat, de 1.6 litri. Unde mai pui S2000-ul care din 2.0 ne incanta cu 240 cp? Da, asa este, motoare si motoare, noi norme de poluare, restrictii si asa mai departe. Insa din pacate, acest "downsize" sub capota nu ii face bine unei marci de prestigiu cum e Honda. Si numai variantele cu sigla Type-R au ajuns acum sa fie rapide si de temut.

Honda Civic Sedan 2012

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
89 / 100

Honda Civic Sedan este o masina corecta si echilibrata. Spatioasa, sigura, confortabila si economica. Dar mai ales, cu certitudine, fiabila. Este una din acele masini in care te vei simti modern si actualizat multi ani de acum inainte. Si asta pentru ca Honda Civic este mai avansata ca ceilalti competitori. Si ca aspect, si ca tehnologie. Cat despre marca in sine, este poate cea mai prestigioasa marca japoneza de masini. A fost si prima de altfel. Unde mai pui ca cei care conduc o Honda sunt cu adevarat speciali?

Honda Civic Sedan 2012

 
  • performante
  • motor
  • design exterior
  • dotari
  • spatiu
  • consum
  • confort

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
70 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (22) Poze Honda Civic Sedan 2012
[+] mai multe