Honda Jazz facelift 1.4 100 cp

"Pe cat de mica, pe atat de surprinzatoare"
PUNCTAJ
4TUNING
88
PRIZA LA PUBLIC
68
NOTA CITITORULUI
75
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 1500
  • Km. efectuati: 200
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: ninsoare
  • Traseu: Bucuresti - Bucsani - retur
  • Numar de pasageri: 3
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: cuminte
  • Exterior
    8 / 10 »
  • Interior
    8 / 10 »
  • Spatiu
    10 / 10 »
  • Motor
    8 / 10 »
  • Transmisie
    8 / 10 »
  • Performante
    9 / 10 »
  • Tinuta de drum
    9 / 10 »
  • Vizibilitate
    10 / 10 »
  • Siguranta
    10 / 10 »
  • Dotari
    8 / 10 »
  • Consum
    8 / 10 »
  • Pret
    8 / 10 »
Dupa ce am condus Honda CR-Z in fata publicului de la DriftGP din Bucuresti, ne-a intrat pe mana cea de-a doua Honda. De aceasta data "mezinul" familiei japoneze, cu nume rasunator care te duce cu gandul la saxofoane, Miles Davies si un contrabas profund. Si uite asa, week-endul trecut, ne-am plimbat in acorduri de Jazz.

Specificatii tehnice

FEMEI Cel mai probabil sa o conduca:
FEMEI
IN ORAS Conceputa sa fie condusa:
IN ORAS
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant
    benzina
  • Cilindree
    1339 cmc
  • Putere
    100 cp
  • Cuplu
    127 Nm
  • 0 - 100 km/h
    11,4 s
  • Viteza maxima
    182 km/h
  • Tractiune
    fata
  • Greutate
    1146 kg
  • Consum mixt
    6,5 l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    335 l
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    14.248 Euro
  • Pret model testat
    14.248 Euro
  • Impozit anual
    56 lei

Rezumat test

PUNCTAJ TOTAL
88 / 100

Ce-i drept, cuvantul "Jazz" este unul rasunator, care spune multe. Poti sa-ti pui imaginatia la treaba si il vei vedea pe Ray Charles, un film alb-negru cu o formatie imbracata elegant, ce canta "black music", mister, claviaturi de pian, trompete incinse si perioada prohibitiei din Statele Unite. M-am tot invartit in jurul ei, am mirosit-o, am mangaiat-o, m-am uitat si in torpedou, si in portbagaj, si pe sub capota: nu am gasit nicio legatura dintre nume si aceasta Honda. Brand japonez cu numele unui stil de muzica nascut in New Orleans. Hmmm... grea enigma asta.

Aspect exterior

Dar am trecut peste nume si dupa ce am parcat-o, la cele -9 grade din Bucuresti, pe o strada de langa casa, am inceput sa-i mai dau iar tarcoale. Cu siguranta nu este o masina din cauza careia iti vei rupe gatul pe strada. In jurul nostru sunt multe masini din clasa mica si medie de tip hatchback. Iar diferentele dintre ele nu sunt atat de expresive, incat sa te faca sa te uiti cu gura cascata. Si Honda Jazz nu face exceptie. Am parcat-o langa un Matiz acoperit de vreo 2 palme de zapada, pesemne cu un proprietar mai lenes. Si la dimensiuni, la prima vedere, nu era o diferenta vizibila foarte mare, poate si din cauza zapezii.

Test Drive 4Tuning: Honda Jazz, micro-gigantul Samurai

Honda Jazz are o lungime de 3,9 metri, o latime de 1,7 metri si o inaltime de aproape 1.6 metri. Si am fost surprins sa aflu ca este cel putin la fel de mare, ca si dimensiuni exterioare, precum majoritatea masinilor din clasa mica: Fiesta, Corsa, Clio, etc. Dar este mult mai inalta, cu aproape cu 10 centimetri. Ceea ce o face o masina despre care ai putea sa zici ca este cu adevarat incapatoare.

Test Drive 4Tuning: Honda Jazz, micro-gigantul Samurai

Insa Honda Jazz are cateva elemente ce te-ar putea face sa crezi ca ai in fata un monovolum de mici dimensiuni. E vorba de geamurile mici de la stalpul plafonului din fata, geamuri pe care nu le vei gasi la multe masini din clasa mica. Este o trasatura interesanta care contribuie la imbunatatirea aspectului. Mai este si linia plafonului care este destul de inalta, care parca te duce cu gandul la vechea generatie de Civic, EP3. Din spate, aceeasi poveste: luneta este pozitionata destul de sus, exact ca la multe MPV-uri. Toate aceste elemente iti pot lasa impresia ca ai in fata ochilor un micro-monovolum. Dar asta nu este un dezavantaj.

Despre aspectul exterior, unul destul de curat si cuminte, as mai putea sublinia ca are cateva elemente de la sora mai mare, Civic. Mai ales din fata, unde regasim asemanari la faruri, grila fata si chiar spoilerul cu o incercare de tenta sport in partea de jos. Jantele de aliaj pe 15 inch nu te dau pe spate, avand un design conservator in 7 spite, dar la cat de inalta pare masina, ar fi mers si unele pe 16 sau chiar 17 inch. Doar o parere.

Aspect interior

La interior, Honda Jazz vine cu multe surprize placute. Cel putin pentru mine. Desigur, ce ii sare oricui in ochi este consola centrala de bord. Mai... nonconformista, sa-i spunem asa. Cam tot ca la modelul Civic, dar in miniatura. Imi place ca panoul central, cu CD-Player si controlul climei ca este indreptat spre sofer, asa cum erau consolele de la modelele vechi de BMW ursulet. Adica soferul este "centrul pamantului". Dar asemanarile se opresc aici. Jazz vine cu un aspect al interiorului nou, inovator, care te cucereste din prima. Imi place ecranul mare si rotund care imi arata temperatura, ceasurile de bord cu tenta sportiva, dar si volanul. Nu sunt un mare fan al butoanelor de pe volanul lui Jazz, pentru ca, desi ar trebui sa le intuiesti si sa le tii minte, astfel incat pe viitor sa le apesi fara sa te uiti la ele, aici sunt prea apropiate unele de altele si trebuie sa fii atent daca dai mai tare sau schimbi melodia.

Test Drive 4Tuning: Honda Jazz, micro-gigantul SamuraiTest Drive 4Tuning: Honda Jazz, micro-gigantul Samurai

Volanul in sine este si el "membru" al aceluiasi club nonconformist. Si asta e bine, pentru ca e plina lumea de volane rotunde si anoste. La Jazz volanul este ciudat, prin prisma faptului ca inelul exterior este mai scos in evidenta decat centrul si cele 3 spite. Poate din motive de siguranta, poate din motive de vizibilitate a ceasurilor din bord, cert este ca volanul asa cum este, e pe gustul meu. Nu pot spune acelasi lucru despre schimbatorul de viteze, care parca e facut pentru copii. E atat de mica maciulia, incat schimbi vitezele cu varful degetelor.

Tot la interior am remarcat cu placere cum a fost organizat spatiul de depozitare. Imi plac cele doua suporturi de pe bord, in care poti pune pahare cu bautura, telefoane, sau orice altceva ai avea nevoie sa fie la indemana. Jazz are si doua torpedouri, foarte utile, iar cel de sus mai are si un spatiu special pentru pasager, numai bun sa pui chestii si pe acolo. Langa schimbator, mai gasim doua spatii de pus ceva pahare sau CD-uri, iar langa frana de mana, alte spatii mici, dar utile. La acest capitol, nota 10 pentru Jazz, care s-a gandit si la soferii de sex masculin, dar si la soferitele care nu au unde sa-si puna fardurile, telefoanele sau rujurile.

Test Drive 4Tuning: Honda Jazz, micro-gigantul SamuraiTest Drive 4Tuning: Honda Jazz, micro-gigantul Samurai

Pe lista de optionale ale modelului testat de noi, Honda Jazz Comfort, apare si Tapiterie Stofa Luxury. Suna bine, dar nu arata la fel de bine. Si nici la atingere nu este cea mai reusita. Din pacate, cam in contrast cu bordul reusit si cu restul interiorului...

Motor, transmisie si consum

Honda Jazz este disponibil doar cu un singur motor: 1.4 de 100 cp. E vorba de acelasi propulsor intalnit si pe Civic, deci nu putem spune ca este prea slab pentru Jazz. Produce un cuplu de 127 Nm la 4.800 rpm. Tinand cont ca masina goala are numai 1.146 kg, cei 100 de caluti japonezi, deodata nu mai par asa putini. Problema la Jazz este ca nu exista si in varianta diesel. Oricum oferta diesel la Honda este cam saraca in general, dar cum tot mai multa lume se indreapta spre pompele de motorina, acest aspect ar putea fi un avantaj, daca am putea alege un Jazz diesel. Evident, ar influenta si costul final al masinii, lucru la care Honda poate nu este inca pregatita sa faca un compromis.

Motorul SOHC i-VTEC de 100 de cai este cuplat la o transmisie manuala in 5 trepte. Cutia este una corecta, tipic japoneza, precisa si scurta. In aceasta combinatie, masina reuseste, cel putin pe hartie, sa atinga un top-speed de 182 de km/h, iar acceleratia de la 0 la 100 km/h sa o faca in 11,4 secunde.

Honda a fost dintotdeauna o masina foarte cinstita in ceea ce priveste consumul. Tin minte de cand aveam un CRX din 1991, varianta de 150 cp, care consuma maxim 9 in oras, la mers destul de sportiv. Iata ca 20 de ani mai tarziu, prima Honda testata de noi nu de dezminte si duce mai departe traditia motoarelor pe benzina eficiente. Sa nu uitam totusi ca vorbim de un motor de 1.4 litri pe benzina, motor care la alti producatori, tot instalat pe masini din aceeasi clasa, nu reuseste sa consume sub 9-10 la mersul in oras. Honda Jazz consuma 6,7 litri in oras, pe timp de iarna, aratati de computerul de bord. Exact cum este scris si in specificatii. Probabil ca la drum intins, consumul scade pe la 5 litri / 100 km.

Asadar, Honda Jazz reuseste o formula destul de reusita, de motor, transmisie, greutate si consum. Este o masina ideala de oras, avand un consum redus, dar totodata si practica in orice situatie.

Dotari si siguranta

Honda Jazz, varianta Comfort, este o masina care vine la pachet cu de toate. In 2009, la testele de siguranta Euro NCAP, a luat punctaj maxim, asadar nu trebuie sa ne facem grija de siguranta in acorduri de Jazz. Masina are airbaguri frontale si cortina, tetiere active pentru scaunele din fata, VSA (controlul tractiunii si al stabilitatii), ABS si EBD (distributia fortei de franare), EBA (asistenta la franarea de urgenta), sistem de bare integrat pentru protectia laterala si, evident, centuri cu prindere in 3 puncte si reglabile pentru pasagerii din fata.

Tot la acest capitol as trece si faptul ca Jazz are frana cu disc pe toate cele 4 roti, lucru mai rar intalnit la masinile din clasa mica.

Test Drive 4Tuning: Honda Jazz, micro-gigantul SamuraiTest Drive 4Tuning: Honda Jazz, micro-gigantul Samurai

Lista dotarilor la Honda Jazz Comfort este una destul de lunga. Dar le voi mentiona doar pe cele care fac intr-adevar o diferenta: servodirectie asistata electric, sistem de climatizare automat, oglinzi actionate electric si incalzite / rabatabile electric, geamuri actionate electric fata/spate, intrare USB + AUX, avertizor optic optimizare consum SIL (Shift Indicator Light), bancheta spate rabatabila 60 / 40; Sistem "Magic Seats" si sistem ISOFIX.

Pe langa acestea, mai adaugam cateva chestii "de bun-simt", cum ar fi volan reglabil pe 2 directii, volum audio ajustabil in functie de viteza SVC, lampi semnalizare incorporate in oglinzile exterioare, computer de bord, radio CD cu MP3, proiectoare de ceata, bancheta reglabila si delimitator portbagaj detasabil.

Jazz mai are cateva "siretlicuri" marunte, dar care conteaza. In afara de sistemul deja prezent la aproape toate masinile, care iti indica momentul optim pentru schimbarea vitezelor, contribuind astfel la un consum mai redus de carburant, mai sunt cateva avertizari vizuale. Ceasul clasic ce iti arata temperatura motorului a disparut, in schimb apare un mic martor ce iti spune ca motorul este rece. Mai este un martor verde ECO, ce se aprinde atunci cand masina consuma cel mai putin. De exemplu atunci cand faci frana de motor, sau mergi constant la o turatie mica la drum intins. Martorul acesta ECO este bun la casa omului si -ti transmite un singur lucru: cand este aprins ECO, banii iti raman in buzunar. Deci cel mai indicat este sa vezi cat mai des aprins acest martor.

Spatiu, vizibilitate si tinuta de drum

Am mai mers cu masini din clasa mica. Nu una, nu doua. Ci cam toate. Dar legat de spatiu, Honda Jazz nu are concurent. Stiu, e greu de crezut ca o masina asa de mica si indesata cum pare micutul Jazz este de fapt o masina incapatoare. Am facut teste cu amici care au o inaltime de 1,90 metri, plus freza incremenita de gel, pe bancheta din spate. Si tot era loc suficient deasupra capului. La genunchi, aceeasi poveste.

Honda Jazz are 5 locuri pentru pasageri. Dar spatiul pentru 4 persoane este unul cat se poate de generos, cu loc berechet deasupra capului, indiferent daca esti ruda cu Ghita Muresan sau Adi Minune. Asta este dealtfel si cel mai mare secret al lui Jazz: spatiul enorm pe care il ascunde.

Test Drive 4Tuning: Honda Jazz, micro-gigantul SamuraiTest Drive 4Tuning: Honda Jazz, micro-gigantul Samurai

Si daca la capitolul spatiu pentru oameni sta excelent, in ceea ce priveste portbagajul, sta doar multumitor. Portbagajul este ceva mai mic decat ale concurentelor de la alte marci, dar nu cu mult. Jazz are o capacitate de 335 de litri a portbagajului, atunci cand bancheta este la locul ei, dar poate ajunge si la 1320 de litri cu bancheta rabatata. Dar mai important decat volumul portbagajului este organizarea lui. Honda Jazz vine cu o multime de spatii de depozitare si in portbagaj, dar si cu cateva accesorii care te ajuta sa imparti mai bine compartimentul. Si pana la urma, sa fim seriosi: nu vei cara vreodata vreun frigider in Jazz, nu? Dar loc berechet pentru 4 oameni cu tot cu bagaje pentru un sejur la Costinesti, exista din plin.

Tot la spatiu as trece si o trasatura specifica acestui model: bancheta cu spatiu de depozitare sub ea. Da, citesti bine! Bancheta la Jazz este cam cum sunt scaunele dintr-o sala de cinema, cele care atunci cand te ridici, se ridica si ele si se pliaza. La Jazz nu se ridica singure, dar este spatiu gol sub locurile din spate. Excelenta idee, minunata! Mai pui acolo o trusa medicala, o geanta, un extinctor sau alte acareturi. Si daca adaugam acest spatiu la cel pe care ni-l ofera portbagajul, deja Jazz este mai generos ca alte modele din gama si la acest capitol. Bravo!

Vizibilitatea in Jazz este una de nota maxima. Si iti poti da seama de asta si daca doar privesti masina de la exterior: geamuri mari si generoase, inclusiv cele mici triunghiulare din fata, de langa bord, luneta si parbriz luminoase si incapatoare. Pana si stalpii plafonului sunt astfel inclinati incat sa nu intervina in campul vizual al soferului. Aici mai adaugam si oglinzile laterale "sanatoase", care te ajuta in orice situatie: fie ca vrei sa depasesti, fie ca vreun nebun vine din spate si te ia pe nepregatite.

Spatiu avem, vizibilitate avem. In mers insa, cum sta treaba? Honda Jazz nu se simte deloc ca fiind o masina mica. Nu am apucat sa merg cu masina asta mai mult de 130 km/h, si asta pe autostrada. Iarna, zapada, gheata... deh, mai greu sa incalci legea de amorul testelor. Insa masina este una precisa, exacta, care nu-ti da vreodata impresia ca trebuie sa eziti cand schimbi banda de mers, chiar si la viteze mai mari. Poate responsabila de acest lucru este aerodinamica masinii, despre care nu ai zice mare lucru, ca doar e vorba de o masina din clasa mica. Gresit. Se pare ca la viteze mai mari, masina se aseaza bine pe drum si are o stabilitate excelenta.

In mersul prin oras insa, lucrurile se schimba. In oras, masina se transforma si se da de gol exact asa cum este: usoara si indrazneata. Suspensiile sunt excelente, la fel si izolarea fonica, adica nu iti clantane dintii in gura atunci cand treci peste sinele de tramvai. Dar in curbe, la acceleratie si la franare, iti dai seama ca ai sub tine o masina usoara care raspunde imediat la comenzi.

Nu pot sa spun de Jazz ca este o masina performanta, pentru ca nu este. Si nici una de curse, sau mai stiu eu ce competitie in care trebuie sa ia curbele cu 100 de km/h. Dar ca sa fiu mai scurt, nu mi-ar fi deloc rusine sau teama sa ma urc intr-un Jazz si sa ma duc tocmai pana in Vietnam. Am incredere deplina in el.

Concluzie

O masina mica, economica si cinstita. Acelasi meniu pe care ni-l ofera multi alti producatori. De ce ar alege cineva un Jazz? Pentru ca nu este nici cea mai ieftina si nici cea mai frumoasa. Pretul modelului testat de noi este in jur de 14.000 de Euro, cu TVA inclus. Nu, nu este cel mai mic pret de pe piata pentru o masina din gama mica. La aceiasi bani iti poti cumpara chiar si un diesel ceva mai economic, daca esti fanul motorinei. Dar dupa ce tragi linie si bifezi aceleasi dotari, tot pe acolo ajungi. Pai si atunci, de ce Jazz?

Test Drive 4Tuning: Honda Jazz, micro-gigantul Samurai

E simplu. E vorba de o Honda, si am spus destul deja. Dar nu e tot. Jazz este o masina de la care nu s-a facut rabat la niciun capitol. Cate masini mici vezi tu cu discuri pe spate, cand este mult mai ieftin sa montezi tamburi? Nu la multe. Honda Jazz vine cu o gramada de optiuni, unele ce lipsesc cu desavarsire chiar si de la masinile din game de caroserie mai mari, ale altor producatori.

Dar tot nu te-ai convins, nu? Ei bine, Jazz nu are nevoie de motoare diesel. Si pana nu demult, Honda in general nu a avut nevoie de motoare diesel. Pentru ca Honda este expert in motoare pe benzina, celebre pentru performante inca de demult, iar acum si pentru eficienta. Mai vrei motive? Honda Jazz este o masina plina de surprize, care reuseste sa te surprinda. E genul acela de masina despre care te gandesti ca nu va avea loc amicul tau care face baschet si are 2 metri inaltime, sau prietena ta cand vine de la cumparaturi, cu tot cu bagaje. Ei bine, gresesti. Honda Jazz este clasicul exemplu de masina care te surprinde placut si-ti ofera mai mult decat ai crezut initial.

Si pana la final, am reusit sa-mi dau seama si de unde-i vine numele. Ca sa canti o simfonie de Beethoven, ai nevoie de o orchestra uriasa, cu zeci de oameni si instrumente. Sau ca sa faca o melodie pop, Marius Moga foloseste mii de sunete si efecte muzicale. Insa la Jazz, e vorba doar de doua maini, un singur om, un saxofon. Destul cat sa se nasca o muzica atat de puternica si de profunda, capabila sa miste o lume intreaga. Asa este si Honda Jazz.

 
  • pret
  • design exterior
  • design interior
  • confort
  • spatiu
  • motor
  • consum

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
75 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (16) Poze Test Drive 4Tuning: Honda Jazz, micro-gigantul Samurai
[+] mai multe