MINI Coupe Cooper S 184 cp

"Cand o masina este atat de scumpa si dotata, incepi sa ai asteptari mari."
PUNCTAJ
4TUNING
83
PRIZA LA PUBLIC
77
NOTA CITITORULUI
90
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 11242
  • Km. efectuati: 100
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban
  • Conditii meteo: ninsoare
  • Traseu: Bucuresti
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: cuminte
  • Exterior
    9 / 10
  • Interior
    10 / 10
  • Spatiu
    7 / 10
  • Motor
    9 / 10
  • Transmisie
    9 / 10
  • Performante
    8 / 10
  • Tinuta de drum
    9 / 10
  • Vizibilitate
    8 / 10
  • Siguranta
    10 / 10
  • Dotari
    10 / 10
  • Consum
    7 / 10
  • Pret
    5 / 10
Minus 15 grade, autostrada A2 aproape inchisa, ninsoare cu nemiluita si vant naprasnic. Numai bine sa vedem ce stie o masinuta din care mi-ar fi placut sa vad doua fete cu ochelari de soare si costume de baie, facandu-mi cu mana la Mamaia, pe faleza, cand soarele te arde si la umbra. Dar asta este! Ne-am urcat si iarna intr-un MINI Coupe si am strabatut nametii!

Specificatii tehnice

TINERI Cel mai probabil sa o conduca:
TINERI
IN ORAS Conceputa sa fie condusa:
IN ORAS
CHIAR TARE Sex-Appeal:
CHIAR TARE
  • Carburant benzina
  • Cilindree 1598 cmc
  • Putere 184 cp
  • Cuplu 260 Nm
  • 0 - 100 km/h 6,9 s
  • Viteza maxima 230 km/h
  • Tractiune fata
  • Greutate 1240 kg
  • Consum mixt 9l/100km
  • Nr. locuri 2
  • Nr. usi 3
  • Volum portbagaj 280 l
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 22.320 Euro
  • Pret model testat 37.000 Euro
  • Impozit anual 64 lei

Rezumat test

PUNCTAJ TOTAL
83 / 100

Cel mai nou membru al familiei MINI este un MINI si mai... mini. E vorba de modelul Coupe, care nu doar ca este coupe, ci are si 3 locuri in minus fata de un exemplar standard. Adica este o masinuta cu 2 locuri, draguta si simpatica. Cam asa ar fi definita de majoritatea oamenilor care o privesc.

MINI Cooper S CoupeMINI Cooper S Coupe

Exterior, motor si performante

MINI Coupe nu este o masina urata. Ba chiar cred ca o pot considera printre cele mai frumoase si atragatoare masini pe care le-am avut in teste. De fapt, orice MINI are farmecul sau, cu farurile uriase, cu masca frontala si cu formele sale rotunde care, vrand-nevrand, te fac sa zambesti si daca te intorci de la un parastas.

Masinile cu personalitate sunt din ce in ce mai multe. Si ca sa intelegi despre ce vorbesc, aici intra Volkswagen Beetle, Fiat 500 si MINI. Sunt masini care au un target clar, dar care au un scop si mai clar: sa transmita un mesaj pozitiv, amuzant, binevoitor, plin de caldura si armonie. Si ca sa fie si mai clar: nepotul lui Nutu' nu va merge niciodata cu un MINI sa recupereze niste bani de la datornici... ci eventual cu un SUV alb de lux.

MINI Cooper S CoupeMINI Cooper S Coupe

Care e treaba cu MINI Coupe? Inca nu mi-am dat seama ce nisa isi doreste aceasta masina sa umple. Mai ales cand am aflat pretul final. Dar despre pret, mai spre sfarsit... O masina cu doua locuri, de dimensiuni reduse, dar cu un motor puternic... Un meniu destul de ciudat, cu care nu prea ne-am mai intalnit.

Un lucru este clar: MINI Coupe se adreseaza deopotriva fetelor si baietilor. Da, am zis bine fete si baieti. Nicidecum femeilor si barbatilor. Si iata ca am gasit si nisa acestei masini. Este masina IDEALA, a se sublinia cuvantul IDEALA, pentru cineva care implineste varsta legala pentru sofat. Scrie in fiecare element, pe fiecare panou interior, pe fiecare far si in fiecare buton, ca MINI Coupe este pentru cei care au facut 18 ani. Ok, cu indulgenta si pentru cei care nu au implinit 30 de ani. Si motivele sunt clare.

MINI Cooper S CoupeMINI Cooper S Coupe

As minti daca as spune ca este o masina practica. Nu este. Are 2 locuri, deci adio ganduri de copii. Are o garda destul de joasa, deci adio drumuri la bunicii de la tara. Are un consum nu foarte mic, deci nu e prietenoasa cu buzunarul. In schimb are un portbagaj mai mare decat m-as fi asteptat, adica intra niste cumparaturi. Si un spatiu pentru schiuri destul de inutil. Trebuie sa ai schiuri mici rau de tot ca sa nu le folosesti drept cotiera...

MINI Cooper S Coupe

Unde am ajuns? Este o masina pentru tineri, nu foarte practica. Dealtfel, cand ai 18 ani si singurul tau gand este ce pantofi cu toc sa-ti iei cand mergi la mare sau cum sa ajungi mai devreme la The Mission, in Mamaia, nu te intereseaza nici daca bea benzina multa, nici daca ai o bacheta lipsa in spate. Desi fetele care merg in gasca s-ar simti nedreptatite... Sa-si ia mai multe MINI!

MINI Cooper S CoupeMINI Cooper S CoupeMINI Cooper S Coupe

Noi am testat MINI Coupe Cooper S. Adica versiunea cea mai puternica, de 184 cp, din motorul sau turbo de 1.6. Este o masina rapida, dar sincer sa fiu, nu se simt cei 184 de cai de sub capota. Poate de vina este turbina twin-scroll, care nu ofera senzatia unei explozii de putere atunci cand vine presiunea maxima. Puterea vine lin, treptat, ca la o masina cu motor aspirat. Si cei 184 de cai sunt si ei un factor de decizie pentru orice tanar din ziua de azi, baiat sau fata. Da, toata lumea vrea mai multa putere, asta este un fapt dovedit.

Ia sa vedem ce avem acum: o masina care nu este practica, dar este puternica si ideala pentru tineri. O sa ma opresc nitel la exterior, in continuare. Plafonul asta nou al lui MINI este... ciudat. Este mai precis, ciudat de interesant. Nu stiu cu ce seamana, sau cu ce vrea sa semene. Aduce in acelasi timp cu figurinele alea din primele jocuri electrice, Pacman, aduce si cu o cascheta de miner... sau de biciclist? Daca ma uit mai bine din spate, si as ignora partea de jos, as spune ca poate fi si un parbriz, adica o parte frontala a unei masini noi. Are si cozoroc, format dintr-un eleron integrat. Tocmai ca nu poate fi definit sau asemanat concret cu ceva, este interesant. Asta este tot farmecul masinii.

MINI Cooper S CoupeMINI Cooper S Coupe

La exterior gasim cam acelasi MINI clasic, in toata partea de jos. Jante pe 16 inch, elemente aerodinamice specifice exemplarelor care poarta semnatura S, evacuarea centrala dubla si inca un eleron. E vorba de o trasatura particulara modelului Coupe: un eleron care se ridica automat cand mergi cu o viteza mai mare de 80 km/h sau cand il actionezi la buton. Cu eleronul ridicat, masina arata destul de caraghios, nu sunt un mare fan oricum al partii din spate. E bine macar ca trebuie sa mergi repede si lumea din jur nu apuca sa vada foarte bine posteriorul lui MINI cu eleronul ridicat.

Ce mai este? Niste dungi care contribuie la aspectul sportiv al masinii, pachet crom ce se regaseste mai pe la toate elementele si o antena radio pusa destul de aiurea. Este aiurea pentru ca este intr-un loc traditional, sus pe aripa din spate. Nu este deloc... MINI.

Per total, MINI Coupe are un exterior interesant, care intoarce multe capete. Singurul meu regret este ca are o imagine mult prea "cute", "funny", "sexy", astfel incat la semafor trageau langa mine tot felul de dubiosi, sperand sa vada la volan o pitipoance blonda, rujata din belsug cu gloss roz. Teapa, eram eu, un flacau neras in toata regula.

MINI Cooper S CoupeMINI Cooper S Coupe

Orice ar face MINI la acest model, oricate accesorii sportive si cai putere ar inghesui in masina, produsul finit este unul mult prea dragut si simpatic, incat sa fie condus de un barbat in toata regula. Dar, de ce sa mint: nu mi-ar fi rusine sa conduc asa ceva zi de zi, cu toate riscurile de rigoare.

Legat de performante nu o sa spun mare lucru. Asta pentru ca am avut masina fix in mijlocul urgiei care a inchis sate, strazi si autostrazi. Nu am mers mai repede de 100 km/h, si asta cu mari indoieli, pe autostrada, cu cateva ore inainte sa se inchida complet. Nu stiu nimic despre viteza de top, desi cred ca masina, la cat de aerodinamica este, la puterea sa, ar trebui sa atinga usurel 250 km/h. Daca te astepti sa iti scriem aici performantele masinii de la 0 la 100 km/h sau mai stiu eu ce detalii scrise pe hartie, in brosura masinii, te inseli. Nu facem drive-teste cu informatiile pe care le gasesti pe net la 3 click-uri distanta. Iti spunem realitatea cu care te vei confrunta cumparand masina testata.

Cutia de viteze in 6 trepte este impecabila, fara repros, ce poarta peste tot acuratetea, perfectiunea si fiabilitatea marcii BMW. Franele masinii sunt foarte bune, chiar si pe gheata sau zapada. Sunt capabile sa opreasca masina in cele mai grele conditii.

Am lasat la finalul partii tehnice chestia pentru care nu mi-as cumpara masina asta. Suspensiile. Nu putine au fost momentele in care am crezut ca pivotii au disparut complet, la ce sunete se auzeau. De acord, inteleg ca e vorba de o masina sport, care are suspensii sport, insa... una este sa ai suspensii sport, alta este sa ai suspensii de circuit. MINI Coupe Cooper S are niste suspensii mult prea rigide pentru o masina de zi cu zi. Poate ca modelul normal, cel de 122 cp, este mai domol. Daca este asa, as lasa deoparte cei 62 de cai diferenta si as uita de varianta S. Dar suspensiile masinutei prezentate aici sunt extrem de obositoare. Sunt lipsite de confort si zgomotoase, chiar si la cele mai mici viteze. Simti chiar si atunci cand calci pe un muc de tigara aruncat de cocalarul care sta la semafor. Si de la o masina care costa... (va zic mai tarziu cat costa), m-as fi asteptat la altceva.

Isi cumpara cineva masina asta, fi ea si cu 184 cp, sa mearga la curse, pe circuit sau la VTM? Ma indoiesc. Confortul ar fi trebuit sa fie o prioritate in fata performantei. Dar la MINI, nu este. Pacat.

MINI Cooper S CoupeMINI Cooper S CoupeMINI Cooper S CoupeMINI Cooper S Coupe

Dar hai sa zic si ce mi-a placut cel mai mult la masina asta: butonul SPORT. Cica daca il apesi ai mai mult cuplu prin overboost, se intareste directia si se schimba sunetul evacuarii. Nu am simtit niciun plus de putere, ca nu am avut cand si cum sa accelerez, si nici directia sa fie mai zdravana. Insa la partea cu sunetul evacuarii, nota 10. Masina oricum este destul de zgomotoasa si izolata nu cel mai bine. Asta este un defect, corect. Insa imi place la nebunie atunci cand decelerezi sau bagi frana de motor cum se aud rateurile pe evacuare. Da, MINI Coupe Cooper S da rateuri! Chiar si daca o turezi nitel, tot da rateuri atunci cand esti pe SPORT. Suna bine de tot, si este un plus de nostalgie si amuzament pentru cel care a ales aceasta masina sportiva. Bravo!

Interior si dotari

Ciudat, dar MINI Coupe Cooper S este prima masina pe care o pot numi cu mana pe inima, un telefon cu 4 roti. Dar nu orice telefon, ci neaparat un iPhone. Si asta pentru ca interiorul cu tot cu optiunile din habitaclu, eclipseaza complet ce vezi la exterior sau sub capota. Ok, are 184 de cai, arata dragut, intoarce capete, frange inimi, alearga de rupe asfaltul. Si cam atat. Cand insa incepi sa spui ce se intampla la interior, iti ia 3 zile sa termini tot: Facebook live, jocuri, Twitter, radio online, navigatie, muzica in functie de cum conduci, puncte daca franezi cum trebuie, stiri online, concurs cu alti soferi de MINI, aplicatii iPhone, etc, etc, etc. Unde mai pui si cascada de dotari care nu se mai termina: sistem start/stop, piele Punch Carbon, volan sport, comenzi volan, pilot automat, bluetooth, sistem audo harman/kardon, computer de bord, lumini interior de ambianta cu contrast si culoare variabila, etc, etc, etc.

MINI Cooper S CoupeMINI Cooper S Coupe

MINI Cooper S CoupeMINI Cooper S CoupeMINI Cooper S Coupe

Da, sunt mai multe surprizele placute si interesante de la interior, decat orice altceva ne prezinta acest MINI. Nu stiu optiune care sa nu fie prezenta in habitaclu, cel putin in aceasta varianta de Cooper S pe care am testat-o noi. Dealtfel, din pretul final al masinii, putin peste 10.000 de Euro costa toate dotarile optionale, majoritatea regasite la interior. Cu alte cuvinte, acest MINI este mai dotat chiar si ca varianta noua si tunata a Nicoletei Luciu.

MINI Cooper S CoupeMINI Cooper S Coupe

Insa si la interior am intalnit ceva ce nu mi-a placut. MINI Cooper are un interior foarte reusit, cu butoane retro, nonconformist, care te fura si te domina de cum patrunzi inauntru. Dar m-am uitat, m-am tot uitat, o zi, doua, trei. Si nu am gasit vreun ceas. Poate nu era setat, poate era pe ecranul central in partea de sus... Dar nu l-am vazut. Adica trebuie sa porti unul la mana sau sa te tot uiti in telefon. Nu mi-a placut ca lipseste una dintre caracteristicile preferate de mine, inventata in ultimii ani: semnalul cu impuls. Adica atingi nitel semnalizatorul si semnalizeaza de 3 ori, sa schimbi o banda, ceva lejer. Este ceva foarte practic. Aici, nu exista. Si nu imi place ca toate conectivitatea acestei masini merge numai si numai cu iPhone. Daca ai vreun Samsung, arunca-l. Orice limitare pe care i-o dai clientului, te trage in jos. Si asta nu e bine pentru MINI. Nu conteaza ca cel care are bani de un astfel de MINI isi permite si un iPhone, ci conteaza ca impui ceva utilizatorului, care nu are nici macar legatura cu siguranta, masina sau confortul sau. Bila neagra.

Despre dotarile acestei masini ar fi multe de spus. Iar despre tot ce inseamna conectivitate, si mai multe. Desi initial am crezut ca o sa imbatranesc incercand sa invat aplicatiile MINI speciale pentru iPhone, nu a fost asa de rau. E destul de usor si intuitiv. Iar lista cu optiuni ale acestui model, iat-o mai jos.


Culoare: Lightning blue metallic
Piele Punch Carbon Black/biege
Control dinamic al stabilitatii
Volan multifunctional
Volan sport
Jante aliaj usor MINI Yours
Alarma
Pachet oglinzi exterioare
Duze spalare parbriz incalzite si oglinzi incalzite
Pachet crom interior
Pachet crom exterior
Linii argintii sport
Plafon si capace oglinzi exterioare argintii
Covorase velur
Oglinzi heliomate
Cotiera fata
Scaune sport fata
Pachet compartiment de depozitare
Scaune fata incalzite
Captionaj plafon atracit
Interior Fluid Silver
Culoare interior Carbon Black
Buton sport
Sistem spalare faruri Xenon
Park Distance Control
Faruri ceata
Senzor ploaie
Faruri Xenon
Faruri Xenon adaptive
Aer conditionat automat
Pachet lumini
Sistem comanda vocala
Sistem navigatie Business
Radio MINI Visual Boost
Sistem HiFi harman/kardon
Pregatire bluetooth
Conexiune extinsa a player-ului audio cu tel mob
MINI Connected
Semnalizatoare albe
Pachet Red Hot
Pachet Wired
Pachet Lighthouse
Pachet Chilli

Concluzie

Am ajuns spre final. Si ar fi cazul sa tragem niste concluzii. Da, este o masina aratoasa, cu propriul farmec care intoarce pana si cele mai pretentioase capete. Nu este practica, pentru ca nu trebuie sa fie practica: se adreseaza unor persoane pentru care partea practica nu este interesanta. Are performante bune, este o masina rapida, insa la capitolul suspensii, cei de la MINI au cam exagerat cu performanta . Dupa parerea mea, suspensiile sunt defectul principal al acestei masini. MINI Coupe Cooper S este o masina din cale afara de dotata. Daca iti plac telefoanele de tip Smart, in aceasta masina vei fi cel mai fericit. Te poti conecta la internet, poti chiar sa scrii posturi pe Facebook si poti sa dai Like la ce vrei. Si daca la partea de conectivitate si multimedia sta excelent, la fel de bine sta si pe partea de dotari optionale, fie ca sunt legate de confort, siguranta sau... pur si simplu. Inca nu mi-am dat seama cine ar vrea sa regleze intensitatea luminilor ambientale din habitaclu, sau cine ar vrea ca intr-o zi sa le aiba rosii, in alta zi verzi, albastre sau albe... Pentru ca, din cate imi aduc eu aminte, trebuie sa ai minimum 18 ani ca sa conduci!

Test Drive 4Tuning: MINI Coupe Cooper S, adolescentul fierbinte

Test Drive 4Tuning: MINI Coupe Cooper S, adolescentul fierbinte

MINI Coupe Cooper S este masina in care trebuie sa fii vazut. Insa m-a dezamagit. Recunosc, mi-as dori sa o am, dar nu as cumpara-o niciodata. Si nici nu vreau sa devin coleg cu Adrian Nastase pentru furt calificat. Nu mi-as cumpara-o pentru ca are un pret de aproape 40.000 de Euro, cu tot cu TVA, cu tot cu dotarile de mai sus (in jur de 37.000 de Euro). Un pret nu tocmai justificat, pentru o masina cu 2 locuri, fie ea si draguta, si rapida, si mai suprasaturata de tehnologie ca naveta Enterprise. Poate de vina a fost vremea, care nu m-a lasat sa-mi dau seama de potentialul complet al masinii, tocmai de aceea sper sa o mai plimb o data la vara.

Dar sunt sigur ca MINI Coupe Cooper S se va bucura de un mare succes, pentru ca este intr-o clasa proprie si pentru ca nu are alternativa. Si pana la urma, asa cum se intampla si cu oamenii, defectele cuiva pot reprezenta calitati absolute in ochii celui care te-a ales.

 

 
  • suspensii
  • pret
  • confort
  • consum
  • design exterior
  • performanta
  • design interior
  • dotari

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
90 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (45) Poze MINI Cooper S Coupe
[+] mai multe