BMW 320d 184 cp

"Eleganta, eficienta si rafinament intr-o singura masina."
PUNCTAJ
4TUNING
93
PRIZA LA PUBLIC
98
NOTA CITITORULUI
91
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 6700
  • Km. efectuati: 560
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Constanta - retur
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: da
  • Stil de condus: sportiv
  • Exterior
    10 / 10 »
  • Interior
    10 / 10 »
  • Spatiu
    9 / 10 »
  • Motor
    10 / 10 »
  • Transmisie
    9 / 10 »
  • Performante
    8 / 10 »
  • Tinuta de drum
    10 / 10 »
  • Vizibilitate
    9 / 10 »
  • Siguranta
    10 / 10 »
  • Dotari
    10 / 10 »
  • Consum
    9 / 10 »
  • Pret
    7 / 10 »
Dupa ce a fost plimbat de toata presa din Romania, a venit si randul nostru sa ne urcam in noul BMW Seria 3. Avand un "trecut" cu mai multe modele Seria 3 personale din trecut, si cu M, si fara M, am fost bucurosi cand am aflat ca il putem testa si pe cel mai nou. Ce inseamna un BMW in anul 2012? Noi am aflat. Si daca vrei sa stii si tu, citeste mai departe.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
CHIAR TARE Sex-Appeal:
CHIAR TARE
  • Carburant
    motorina
  • Cilindree
    1995 cmc
  • Putere
    184 cp
  • Cuplu
    380 Nm
  • 0 - 100 km/h
    7,5 s
  • Viteza maxima
    235 km/h
  • Tractiune
    spate
  • Greutate
    1495 kg
  • Consum mixt
    5,7l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    4
  • Volum portbagaj
    480 l
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    29.822 Euro
  • Pret model testat
    62.954 Euro
  • Impozit anual
    180 lei

Rezumat test

PUNCTAJ TOTAL
93 / 100

Nu e niciun secret ca marca BMW este de departe cea mai indragita din Romania. Nu este insa si cea mai respectata sau vazuta cel mai bine, asta e clar... Insa BMW are o sumedenie de fani, si asta se vede mai ales pe 4Tuning.ro. Anul trecut, cand am facut un poll referitor la marca preferata de cei aproape 150.000 de membri activi ai comunitatii noastre, nu a fost greu de anticipat rezultatul. Da, clar si limpede, oficial, BMW este marca cea mai adorata de catre majoritatea soferilor din Romania!

BMW 320dBMW 320d

Am mai avut in drive-test un BMW X1 si un X6, ambele fiind masini excelente, de o calitate clara, cu o tehnologie de top, atat in ceea ce priveste siguranta rutiera, cat si eficienta totala. Deci ne-au placut. Si chiar daca am fi vrut sa ne numaram printre primii care testeaza si-si dau cu parerea despre nou-lansatul BMW Seria 3 2012, am reusit sa ajungem printre ultimii. Dar nu ne plangem! E bine si asa, ca noi oricum avem un mod aparte de a ne da cu parerea: verde'n fata de sinceri si fara prejudecati.

BMW 320d

Ce putem spune despre noul BMW Seria 3 la prima vedere? Prin 2004, cand aparea la lumina modelul E90, toata lumea si-a pus mana la gura si a oftat prelung, uimita de radicalitatea de care a facut dovada BMW in design. Adio forme clasice, adio faruri cuminti, adio curbe suave si linii continue. Atunci, BMW a reusit sa faca ceva ce nu mai facuse nimeni, si anume sa revolutioneze gandirea asupra unui design auto. Ulterior, si competitia germana, Mercedes si Audi, au apelat la un design radical, agresiv, complet nou... Dar... "ulterior" nu te face numarul 1!

BMW 320d

Iata-ne si in 2012. Chiar daca poze si filme cu noul BMW Seria 3 circulau inca de la inceputul anului trecut pe internet, am fost nevoiti sa asteptam revederea in carne si oase, in tabla si aluminiu, cu cel mai nou Seria 3. Cei de la BMW Group au comandat drept masina de presa un model 320d, echipat complet de top. Si, evident, cu un pret pe masura. Cat poate costa un BMW Seria 3 dotat complet, cu motorizare diesel? Vei afla mai tarziu...

Design exterior

Au trecut ceva ani de cand am fost cu totii uimiti de noul design al Seriei 3, generatia trecuta. Acum istoria se repeta, cu modelul F30 din 2012. Daca in 2004 cand vedeam primele poze cu E90 ne miram de indrazneala designerilor de a face o masina atat de agresiva, atat de violenta din punct de vedere vizual si atat de radicala, mai radicala ca orice alt concurent de pe piata, cand am dat nas in nas cu masina rosie de acum, am avut alta impresie.

Noua generatie de BMW Seria 3 reprezinta un nou inceput. Fosta generatie iesea din multime, urla sa fie bagata in seama si admirata, era agresiva cu toate privirile atintite spre ea si parea scoasa dintr-un videoclip cu muzica Rave data la maximum. Noul "treiar" este altfel. M-am uitat la el, l-am inconjurat. De doua ori. M-am uitat din fata, m-am uitat din spate. De deasupra si de dedesubt. De mai multe ori. Si tot am dat roata, ca pisica in jurul conservei, stiind ca tot nu am reusit sa admir tot.

BMW 320dBMW 320dBMW 320d

Spre deosebire de generatia precedenta, modelul F30 inspira altceva. Sobrietate, calm, eleganta si atitudine. Totul, pe o muzica extrem de calda, poate chiar o Poloneza de-a lui Chopin. Acesta este noul Seria 3.

Poate cel mai impunator element al masinii este capota motorului. Capota schimba totul. Are o curbura noua, cum nu am mai vazut la nicio alta masina, care face partea din fata sa para foarte mare si lunga. Farurile noi cu niste lumini de zi, marca BMW, de tip angel-eyes, incruntate, dar deloc agresive, grila fata mica si subtila, prezenta doar pentru a duce mai departe traditia marcii.

BMW 320dBMW 320d

Noul BMW Seria 3 are o imagine eleganta si datorita unor noi proportii intre partea din fata si partea din spate. Daca capota este una lunga si generoasa, capota portbagajului este una scurta si timida. Ce inseamna asta? BMW nu a lasat deoparte partea sportiva a masinii, dealtfel una din trasaturile marcii, ci a mai estompat-o. Noul Seria 3 poate fi comparat cu... Leonard Doroftei imbracat in frac. Adica sportiv pe dinauntru si elegant pe afara.

BMW 320dBMW 320dBMW 320d

Spre deosbire de alte generatii, BMW a pus pe planul 2 sportivitatea. Este prezenta inca, prin diverse elemente exterioare, dar imaginea aceea din trecut, care parca te imbia la viteza si adrenalina, a disparut. Acum ai parte de caldura, o ambianta primitoare si eleganta. Daca cu vechea generatie te duceai la un meci de fotbal cu amicii, cu noul 320 te vei duce cu mandrie si cu fruntea sus la un meci de Polo pe iarba, unde toate femeile au palarii uriase si evantaie. Cam asta inspira acest BMW.

Modelul pe care l-am avut in teste era dotat cu pachetul Sport Line. Acesta costa in jur de 2000 de Euro. Dar in banii astia primesti o sumedenie de lucruri, nu doar legate de aspectul vizual. Dar daca tot suntem la exterior, amintim de elemente de aluminiu in spoilerul frontal, oglinzile laterale vopsite in negru lucios, ornament grila aer negru, grila frontala speciala cu 8 bare mai late, stalpul portierelor negru lucios si teava de esapament negru cromat. Tot din pachetul Sport Line face parte si setul de jante din aliaj usor pe 18 inch, care se potriveste de minune cu tot exteriorul masinii.

Pachetul Sport Line nu trebuie confundat cu cine stie ce pachet M-Tech sau cu alte elemente Motorsport. Sunt mici "artificii" subtile si cuminti care contribuie la un plus de sportivitate pentru soferul care vrea sa se simta mai tanar. Tot din Sport Line mai fac parte si cateva elemente de interior: scaunele sport de piele neagra Dakota cu cusaturi rosii si reglaj lombar si lateral, ornamentele de aluminiu din habitaclu, lumini ambientale fata si spate, luminile de intampinare pentru locurile din fata si cele din spate, telecomanda cu insertie rosie si volan imbracat in piele si cusaturi rosii.

BMW 320dBMW 320dBMW 320dBMW 320d

Deci, cum ni se pare noul Seria 3? La exterior arata impunator si elegant. Niciun model de BMW nu a mai avut de foarte multa vreme o atitudine atat de clara si precisa, de ferma si sobra. Nu m-ar mira ca multi fani si proprietari si "mamei" Seria 7, sa apeleze la noul Seria 3. Designul exterior este unul reusit, nou, si cu care BMW a reusit iar sa isi surprinda competitia. De aceasta data intr-un mod care ar trebui sa implice o palarie lasata jos...

Aspect interior si spatiu

De fiecare data cand ma uit la poza cu interiorul noului BMW Seria 3, imi imaginez o armata de omuleti imbracati in halate albe, care aplauda aplecandu-si capul. Bravo BMW, ai reusit! Nu gasesti forme rotunde ca intr-o Alfa, nu gasesti butoane cromate parca furate dintr-o croitorie ca in MINI, si nici o galeata de butoane si ecrane tactile aruncate la gramada ca intr-un Audi.

BMW 320d

Ma uit pe consola centrala: doar comenzile pentru clima si un minimum de butoane pentru unitatea centrala multimedia. ATAT! Bravo si respect! Nu am mai vazut o masina cu un interior atat de bine gandit si practic. Nu, ecranul LCD nu iese si intra ca la alte modele, fara sa ai vreo sansa de a-l opri definitiv. Este acolo si nu te incomodeaza cu nimic.

Volanul sport imbracat in piele este placut la atingere si are o aderenta excelenta. Cusaturile rosii sunt dragute, dar nu esentiale. Bine ca vin la pachet. Ceasurile de bord sunt asa cum nu te-ai astepta de la o masina realizata pentru 2012 sa fie: clasice, cuminti si normale. Excelent, BMW! Totul clar, concis si la obiect, fara nimic opulent si inutil.

BMW 320dBMW 320dBMW 320dBMW 320d

Consola centrala se continua cu 2 spatii de depozitare acoperite cu capace, pentru a pastra un aspect curat al interiorului, pana in zona schimbatorului de viteze. Acesta este mic, timid, si seamana mai degraba cu un joystick de la jocurile acelea cu fise, in care trebuie sa prinzi un maimutoi cu macaraua. Langa schimbator avem 4 butoane: decuplarea de ESP, selectorul modului de mers, activarea camerelor laterale si a senzorilor de parcare. Imediat inainte de cotiera, pe ornamentul de aluminiu, gasim deja clasicul joystick iDrive, un fel de... putere nelimitata la degetele soferului.

Scaunele care fac parte din pachetul Sport Line sunt, asa cum le zice si numele, sport. Nu sunt cele mai comode din lume, dar se bucura de multe reglaje electrice, chiar si pentru sustinerea laterala. Pielea neagra este de o calitate excelenta, si, datorita "liniei sport" are si cusaturi rosii. Aceeasi piele neagra cu insertii rosii o regasim si pe fetele de usi, pe bancheta spate si pe tetiere.

O ultima trasatura a interiorului, ceva nou, este ornamentul de pe bord care poate fi acum vopsit in culoarea masinii. In cazul nostru, cand masina are o culoare Melbourne Red metalizata, mai pe scurt este rosie, ornamentul de pe bord si cusaturile rostii se asorteaza de minune. Si ne place.

Interiorul noului BMW Seria 3 este unul foarte bine gandit. Nimic nu este pus la intamplare si nu vei gasi nimic inutil si intr-un loc gresit. Este o combinatie de elemente clasice, lasate acolo dupa principiul "daca ceva functioneaza de minune, de ce sa-l schimbi" cu amanunte noi, subtile, dar de efect. Din nou, ca si la exterior, BMW a dovedit ca s-a maturizat si ca se indreapta spre o directie mai eleganta si mai conservatoare, mai degraba decat spre sportivitate.

BMW 320dBMW 320d

In ceea ce priveste spatiul din noul BMW Seria 3, avem din belsug. Atat pentru pasagerii din fata, cat si pentru cei din spate. Daca pe bancheta stau numai 2 persoane, acestea se vor simti rasfatate, mai ceva ca in niste fotolii. Daca insa stau 3 persoane, ele se vor simti ca pe o canapea. Adica tot confortabil. Loc destul si pentru picioare, dar si pentru cap, chiar si in cazul unei echipe de baschet.

Portbagajul noului Seria 3 este si el incapator, chiar daca de la exterior nu ai zice asa ceva. Are 480 de litri cand bancheta spate este la locul ei, putandu-si dubla capacitatea daca culcam spatarul banchetei, vrand sa caram mobilier de la Ikea pentru noua noastra casa. E bine ca portbagajul se deschide si singur, atunci cand avem mainile incarcate, dand cu piciorul pe sub spoilerul spate, unde este un senzor. Si asta e bine!

BMW 320d

Motorul si transmisia

Masina testata de noi este un BMW model 320d, avand un motor de 2 litri pe motorina, de 184 cp si un cuplu de 380 Nm. Motorul se bucura de tehnologia Twin-Power Turbo, care transforma cei 4 cilindri mititei in adevarate vedete de Sumo. Si asta pentru ca inca de la 1.750 rpm te bucuri de cuplu maxim, in timp ce varful de putere il atingi pe la 4.000 de rotatii. Mai pe scurt, motorul de 2 litri diesel de la BMW este intr-adevar o revelatie. Si asta pentru ca ofera ceva ce orice sofer isi doreste de cand lumea: putere mare si consum mic. Da, este posibil!

BMW 320dBMW 320d

Motorul diesel nu este cel mai silentios si poate nici cel mai echilibrat. Simti asta de fiecare data cand sistemul START / STOP se declanseaza si pornesti de la semafor. Dar te obisnuiesti. In plus de asta, la cat consuma masina asta, nu vei mai vrea sa apelezi la sistemul de oprire automata a motorului cand stationezi. Insa propulsorul de 2 litri, spre deosebire de alte masini, isi dovedeste puterea si iti dai seama imediat ca ai la dispozitie 184 de cai putere, un numar deloc de neglijat. Masina accelereaza constant si rotund, inca de la turatie mica, dar la fel de vanjos si in viteze mari, de peste 100 de km/h, cand esti nevoit sa depasesti un tir.

BMW 320d

Pe partea de motorizare, nimic de reprosat. Putere in orice moment si acceleratie excelenta. Aici contribuie si transmisia automata cu 8 rapoarte. Este o cutie care "tine cu casa", schimba exact la momentul oportun, fara sa-ti dea vreo sansa de a consuma mai mult carburant decat e nevoie. Insa daca simte ca ai nevoie, fie ca bagi piciorul in acceleratie, fie ca schimbi in treapta inferioara de la padelele de pe volan, iti va livra imediat puterea optima de care ai nevoie in acel moment. Transmisia este dealtfel si unul din lucrurile care isi schimba comportamentul atunci cand treci in modul Sport. Treptele se schimba mult mai repede decat in modul Confort sau in cel EcoPRO.

Din nou, nu sunt deloc cel mai mare fan al cutiei automate cu padele la volan. De fapt, nu sunt un fan al padelelor, pentru ca transmisia este atat de buna incat schimba la fix si cand calci acceleratia mai tare, in kick-down, pentru a face o depasire in tromba, dealtfel unul din putinele cazuri in care ai vrea sa apelezi la padele. Mai sunt cazuri in care vrei sa te bucuri de frana de motor. Insa sunt extrem de rare si putine, iar pentru acele rare ocazii, cutia vine si cu modul manual al schimbatorului, de unde te poti juca cum doresti, la fel ca intr-o hora, cu toate cele 8 rapoarte, ba in sus, ba in jos... Dar e bine ca e acolo si ca vine odata cu cutia, aceasta dotare cu padele. Daca insa ar trebui sa platesti pentru padelele la volan, nu ti-as recomanda.

BMW 320d

Concluzia in ceea ce priveste motorul pe motorina de 2 litri de la BMW nu poate fi decat una singura: puternic si economic. Sa nu te mire daca accelerezi cu BMW 320d de la 0 la 100 de km/h in doar 7,6 secunde, sau ca vei prinde aproape 250 de km/h, masina fiind limitata electronic, totul cu un consum de doar 5%. Desi oficialii spun ca masina poate consuma chiar si 3,5 litri la suta de kilometri in regim special de mers, afirmatie cu siguranta adevarata, eu am reusit un consum mixt de 5,7 litri. Si mi-am dat seama ca pot face cu un plin, care este de 57 de litri, 1000 de kilometri. Adica o performanta incredibila, de la o masina destul de mare si grea, cu transmisie automata si tractiune spate. Repet: totul, cu niste performante foarte bune. Unde mai gasesti combinatia asta la o masina de dimensiuni medii? Nicaieri.

Tehnologie si mecanica

Si aici nu ma refer la dotari si optiuni, ca acolo este o alta lista lunga si interminabila. Voi incepe cu modul EcoPRO de condus, cu care am mers o buna perioada de timp. Cu EcoPRO, masina devine dintr-o masina eficienta, una ridicol de eficienta. Recunoaste cum apasa soferul pedala, se pregateste din timp pentru schimbul optim de viteze, schimba complet climatizarea in masina pentru a nu se pierde pic de energie, si transforma frana de motor in energie. Odata intrat in modul EcoPRO, soferul vede pe un display de sub ceasurile de bord cat de eficient conduce, dar si cati kilometri a castigat in plus, conducand mai economic. Nu trebuie sa te miri ca daca vei conduce o zi intreaga in acest mod, la sfarsitul zilei iti vei da seama ca mai poti merge in plus vreo 30 de km, fata de situatia in care ai fi mers pe modul confort. Adica e de bine. Ce poate fi mai interesant si mai demn de admirat, decat un sistem care tine cu buzunarul clientului?

BMW Seria 3 mai are in dotarea standard, indiferent de motorizare, sistemul Auto START / STOP. Este un sistem bun, dar care probabil este eficient doar la motorizarile pe benzina, sau la orice motorizare mare, de peste 2 litri. E bine insa ca poate fi decuplat, atunci cand devine obositor sau ti se pare zgomotos motorul diesel.

Masina testata de noi se bucura si de un sasiu adaptiv M, lucrat de diviza Motorsport. Optiunea aceasta costa 1.146 de Euro, dar ce primesti de banii astia? Cert este ca nu primesti ceva vizibil, palpabil. Nu am comparat o masina cu sasiu normal fata de una cu sasiu M, dar putem ghici. Sasiul M este unul mai rigid, care nu lasa masina sa lucreze asa de mult. Cum se traduce asta? In viraje de exemplu, sasiul M nu ii va permite masinii sa se incline foarte mult, pastrand toate rotile pe asfalt, perfect perpendiculare. Prin sasiu, dealtfel, se fac toate legaturile cu suspensiile si directia masinii. Insa un sasiu mai rigid se justifica atunci cand avem si o motorizare "mai nazdravana", cum este pe un 335i de exemplu. Un 320d insa este o masina care are alt scop, nicidecum unul prin care sa-i afli limitele in viraje, in drifturi sau mai stiu eu cum, crezandu-te la bordul unui M3 veritabil.

Despre directia, suspensiile si franele noului BMW Seria 3, doar cateva cuvinte. Directia ar trebui sa se intareasca atunci cand intri in modul Sport. Si se intareste, dar nu foarte mult. Daca in privinta directiei am simtit o diferenta minora, nu pot spune acelasi lucru si despre suspensii. Tot la selectarea modului Sport ar trebui sa te bucuri si te niste suspensii mai rigide, mai scurte, care sa tina masina mai bine pe sosea. Nu am simtit nicio diferenta, de fiecare data cand treceam din modul Confort in Sport. Poate ceva la sasiul adaptiv lucra, dar fizic nu se simte nicio diferenta. Insa nu trebuia luat ca un repros, pentru ca si in modul Confort, masina se comporta impecabil.

Franele sunt excelente. Noul Seria 3 se bucura de frane cu disc pe toate cele 4 roti, fiind toate ventilate. Evident, sistem ABS, DSC si DTC, care contribuie la stabilitatea masinii, la franare si la asistenta de franare. Masina mai are in dotarea standard si diferential blocant electronic, dar si un sistem de avertizare in cazul in care bagi benzina in rezervor, in loc de motorina, la motorizarile diesel. Maruntisuri interesante, care aduc mereu un plus de imagine. Si functioneaza!

BMW 320d

Tinuta de drum si vizibilitate

Seria 3 este o masina in toata regula. Nu, nu este o masina ieftina, dar primesti masina de toti banii si mai mult. BMW 320d are o tinuta de drum ireprosabila, indiferent de modul in care te afli: Confort, Sport sau EcoPRO. Suspensia este una semi-rigida, ceva mai tare decat la o limuzina din clasa mai mare, dar deloc suparatoare. Chiar si cu jantele de 18 inch, masina este docila si cuminte cand trece chiar si peste linii de tramvai sau piatra cubica. Aici contribuie si izolatia fonica, de nota 10, mai ales fiind vorba de un diesel, care iti da impresia ca esti intr-o biserica linistita.

La viteza mare, BMW 320d se comporta parca si mai bine decat la viteze mici. Directia este precisa si aderenta este maxima, datorita suspensiei adaptive, care, chiar daca nu se simte, isi face treaba. Poti sa depasesti alte masini la viteze mari, poti sa franezi la viteza mare si poti sa franezi chiar si in viraj. Niciodata nu vei simti ca pierzi controlul. BMW Seria 3 este cu adevarat o masina care este menita sa manance kilometri, cu care te poti duce la capatul lumii, fara sa te simti deloc obosit.

Despre vizibilitate, este de remarcat ca BMW a lucrat mai mult la partea din fata. Stalpii frontali ai plafonului sunt subtiri si destul de verticali, asa cum nu am mai vazut la un membru din familia BMW. Asta face ca parbrizul sa fie unul generos, care ofera maximum de vizibilitate. In spate si in laterale insa, suprafata vitrata nu este cea mai generoasa, dar chiar si asa, datorita sistemelor video, niciun sofer nu va avea probleme vreodata la parcare sau la observarea diverselor obstacole, fie ele de natura pietonala sau statica. Oglinzile laterale sunt mari, la fel si cea retrovizoare, asa ca nu trebuie sa-ti faci probleme in depasiri. Si cu toate astea, mai ai parte si de sisteme auxiliare care sa te faca si mai vizibil, dupa cum vei citi mai jos...

Dotari standard si optionale

Asa cum era de asteptat, o sa incepem cu dotarile legate de siguranta. Noul Seria 3 nu a fost inca testat de EuroNCAP, autoritatea in domeniul sigurantei la volan. Dar nu are nimeni, niciun dubiu, ca va fi una dintre cele mai sigure masini din clasa sedanurilor de dimensiuni medii. Si asta pentru ca BMW pune mare accent pe siguranta. Tocmai de aceea, mai tot ce inseamna siguranta, vine in varianta standard la orice Seria 3: airbag-uri pentru conducatorul auto si pasagerul fata, Airbag-uri laterale pentru conducatorul auto si pasagerul fata, sistem antiblocare al rotilor la franare (ABS), senzor de impact, claxon dublu ton, control dinamic al stabilitatii (DSC) cu functii extinse, control dinamic al tractiunii (DTC), portiere spate cu sistem de blocare mecanica pentru protectie copii, tetiere pentru cap, fata si spate, protectie in cazul unui impact lateral, tetiere spate rabatabile, dezactivare airbag pasager fata.

Optional, BMW mai propune un sistem de protectie activa. Adica in momentul in care masina simte ca este un impact iminent, centurile de siguranta se strang, pregatind soferul pentru ce e mai rau. Sistemul este unul bun si cu siguranta va primi un punctaj excelent in testele de impact. Sistemul isi face simtita prezenta imediat cum te urci pe scaun si iti pui centura, care se strange singura.

BMW 320dBMW 320d

Am ajuns in sfarsit si la dotarile legate de confort. In varianta standard, BMW vine bine echipat: cotiera centrala spate cu 2 suporturi de pahare, cotiera fata, sistem de fixare ISOFIX pentru scaun copil, volan imbracat in piele, reglare coloana de directie, volan multifunctional, aer conditionat automat, geamuri cu protectie solara, covorase din velur, compartimente de depozitare in portiere, cotiere laterale integrate in panoul portierelor fata si spate, imobilizator electronic autovehicul (EWS IV), compartiment bagaje iluminat, profil personal, sistem de inchidere centralizata, pornire motor fara cheie, buton Start / Stop, priza alimentare (12 V), parasolare cu oglinda interioara, inele de ancorare in portbagaj, conexiune AUX-In, radio BMW Professional, computer de bord, check-Control, condition Based Service, sistem stereo.

Modelul testat de noi insa mai avea o lista de dotari optionale, care o face pe cea cu dotari standard sa paleasca. E vorba de transmisie automata sport, culoare Melbourne Red Metalizat la exterior, tapiterie piele Dakota Negru / Rosu, incalzire pe volan, jante aliaj usor 18", sasiu adaptiv M, directie sport variabila, sistem acces confort (cu cheia in buzunar se deschide portiera singura si se inchide dintr-un buton tactil de pe clanta), camera pentru mersul inapoi, capace oglinzin negre, oglinzi heliomate, scaune fata reglabile electric cu memorie pentru scaun sofer, bancheta spate rabatabila fractionat, scaune fata sport, suport lombar scaune fata reglabil electric, pachet de depozitare, incalzire scaune fata si bancheta, ornamente interioare aluminiu, cu linii fine longitudinale, finisaje interioare Rosu mat Coral, instalatie spalare faruri, sistem de asistenta la parcare, senzor ploaie, faruri Xenon, faruri adaptive, pilot automat cu functie de franare, pachet lumini, asistenta la faza lunga, sistem de avertizare la parasirea benzii de rulare, sistem pentru unghiul mort, protectie activa, surround view, sistem de parcare automata, sistem de navigatie Professional, Head-Up Display, BMW Internet, BMW HiFi harman/kardon 16 difzoare, BMW Apps, interfata muzica pentru smartphones, panou instrumente de bord, continut extins, ornamente BMW Individual Shadow Line, capitonaj plafon BMW Individual antracit, pachet Sport Line si Speed limit info.

As lua la "bani marunti" cateva dintre aceste dotari. Incalzirea volanului este buna pe timp de iarna, problema este ca aceasta se activeaza dintr-un buton simplu, fara insemne, si nu stii daca este pornita sau oprita decat atunci cand te ard palmele. Camera pentru marsarier este ceva util si are un unghi mare de cuprindere. Chiar si asa, tot te vei bucura de senzori de parcare.


BMW 320dBMW 320d

Farurile cu xenon de la BMW sunt o minune. Lumineaza exceptional si, fiind adaptive, vad dupa colt, facandu-te sa vezi totul, fie ca e vorba de o groapa sau un obstacol care vrea sa te ia prin surprindere.

In stanga volanului exista 3 butoane magice: unul pentru activarea sistemului de franare in caz de impact frontal iminent (cand risti sa intri in spatele masinii din fata), unul pentru sistemul de avertizare vizuala cand o masina de pe alta banda este in unghiul mort, si unul pentru sistemul de avertizare a schimbarii benzii, fara sa semnalizezi. Sa le luam pe rand.

E buna ideea de a avea un sistem capabil sa franeze masina automat, atunci cand se apropie riscul unui impact. Insa aici vorbim de un impact la viteza mai mare, sistemul oprind masina doar in caz exceptional, cand nimic nu se mai face. Nu este ca la Volvo sau Ford, in care masina parca este posedata si franeaza la orice obstacol sau minge sarita in fata ta.

BMW 320dEcranul de activare a optiunii de asistenta la coliziune frontala

Sistemul care te avertizeaza daca ai o masina in unghiul mort este unul destul de vechi, gasit pe multe alte modele. Odata activat, ti se va aprinde un triunghi in oglinda retrovizoare, semn ca ai o masina si nu poti face depasirea. Este bun, dar totodata, oglinda are si zona pentru unghi mort, deci trebuie sa fii destul de chior sa nu vezi masina de acolo. As fi preferat o avertizare sonora subtila, decat una vizuala.

BMW 320dEcranul de activare a sistemului pentru unghiul mort

Cel de-al treilea sistem este cel care face volanul sa vibreze, atunci cand schimbi banda fara sa semnalizezi. De ce? E simplu. Este un sistem impotriva adormitului la volan. Daca dai semnal inainte sa schimbi banda de mers, volanul nu va vibra. Este bun, dar cam inutil in viata reala din Romania, unde ducem lipsa acuta de autostrazi.

BMW 320dEcranul de activare a sistemului de asistenta la parasirea benzii de mers

As spune ceva si despre camerele laterale pentru iesit din parcare sau de pe strazi secundare. Noul BMW Seria 3 poate fi dotat cu acest sistem compus din 2 camera aflate in bara frontala, in laterale. Odata sistemul activat de la butonul de langa schimbator, apar pe ecran doua imagini laterale. Un sistem bun, ce poate fi folosit si atunci cand te strecori printr-n sir de masini si vrei sa te bagi pe celalalt sens, dar nu vezi daca vine cineva.

Sistemul multimedia de pe BMW este unul destul de complex. BMW ConnectedDrive este prezent pretutindeni, punandu-ti la dispozitie internet si aplicatii diverse. In cotiera este un spatiu dedicat unui smartphone iPhone. Prin intermediul aplicatiilor instalate pe telefon, cum este Aupeo, iti poti transforma unitatea centrala in cel mai mare radio posibil. Din pacate, nu am reusit sa ne jucam cu Aupeo, legatura dintre telefon si masina fiind putin mai... anevoioasa. Poti accesa multe aplicatii speciale pentru BMW, printre care si Faccebook sau Twitter, pe care le poti vedea pe ecranul central. Problema este ca depinzi de semnalul 3G al telefonului, care, atunci cand pica, te va lasa cu buza umflata fix cand fredonezi refrenul melodiei preferate... Bine ca exista si radio normal!

BMW 320dBMW 320dBMW 320dBMW 320d

Asta a fost. Cat costa si ce parere ne-a lasat?

Am mers cu BMW Seria 3 la mare, exact cand s-a deschis sezonul. Nici ca puteam sa prind o perioada mai buna, ca sa ma imprietenesc cu el. Ce impresie mi-a lasat? O masina eleganta si impunatoare, facuta sa manance kilometri pe paine cu pretul unui consum derizoriu. Asta este cel mai nou BMW treiar. Nu mai adaug de data asta nici siguranta, nici eficienta si nici tehnologia noua, pentru ca astea sunt deja atuuri "rasuflate" din partea BMW. Nu trebuie sa ne mai mire ca BMW face masini eficiente si sigure, ci mai degraba ca a reusit sa cuminteasca Seria 3 si sa o faca o masina ce impune respect, chiar si din partea masinilor din clase superioare.

Noul BMW 320d are un pret de pornire de 36.580 Euro cu TVA inclus. Varianta testata de noi insa costa 62.954 Euro, cu TVA inclus. Diferenta de pret facand-o acea lunga lista de dotari optionale. Si daca ne-ai intreba cate dintre acele optiuni merita puse pe o masina standard, ti-am spune ca doar cateva. Important la BMW Seria 3 este motorul, transmisia si comportamentul. Si astea deja le obtii din start, pe masina standard. Nu trebuie sa ajungi la o suma de peste 60.000 de Euro ca sa te simti bine intr-un BMW. Cu siguranta poti gasi o varianta buna si pe la 40.000 de Euro. Pentru ca motorul este acelasi. Si acesta conteaza cel mai mult, pentru ca este unul incredibil de eficient si economic.

Cum am putea sa finalizam aceasta experienta la bordul celui mai nou BMW? As face o comparatie. Eu am avut mereu impresia ca orice BMW din Seria 3 a fost mereu un "baiat", adica il puteai porecli cu nume de baiat. Inca de la clasicul "rechin", pana la urs si pana la generatia precedenta, prin aspect si atitudine, orice BMW Seria 3 putea fi un baiat, sau chiar barbat, sportiv, agresiv si mereu pus pe competitie. Nu mai este asa.

Te anunt ca noul BMW Seria 3 este de fapt noua Seria 3. Este eleganta ca o sotie de ambasador, precisa ca vocea unei soprane, pasionala ca o dansatoare de tango si are atitudinea unei femme-fatale. BMW a pus punct, si de la capat. Incepe o noua poveste de succes.

 
  • pretul optionalelor
  • confort
  • spatiu
  • transmisie
  • dotari
  • tinuta de drum
  • motor

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
91 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (66) Poze BMW 320d
[+] mai multe