BMW 730d xDrive

"Putine sunt masinile care isi depasesc conditia de masina."
PUNCTAJ
4TUNING
98
PRIZA LA PUBLIC
92
NOTA CITITORULUI
94
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 5000
  • Km. efectuati: 650
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Transalpina - retur
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: da
  • Stil de condus: sportiv
Iat-o! Ea este! Cea mai scumpa, cea mai avansata, cea mai extravaganta si cea mai spectaculoasa masina pe care am testat-o vreodata. Te astepti la cateva din partea ei, ca nu degeaba este varful de lance al marcii bavareze. Dar sunt si cateva lucruri la care nu te astepti. Iata detaliile despre noul BMW 730d facelift.

Specificatii tehnice

AFACERISTI Cel mai probabil sa o conduca:
AFACERISTI
PE AUTOSTRADA Conceputa sa fie condusa:
PE AUTOSTRADA
MAGNET ABSOLUT Sex-Appeal:
MAGNET ABSOLUT
  • Carburant
    motorina
  • Cilindree
    2993 cmc
  • Putere
    258 cp
  • Cuplu
    560 Nm
  • 0 - 100 km/h
    6 s
  • Viteza maxima
    250 km/h
  • Tractiune
    AWD
  • Greutate
    1985 kg
  • Consum mixt
    9l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    4
  • Volum portbagaj
    500 l
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    84.320 Euro
  • Pret model testat
    113.980 Euro
  • Impozit anual
    2154 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Test Drive BMW 730d xDrive: la inaltimeIndiferent, zi, noapte, un BMW Seria 7 arata spectaculos.

Toata gama noua de la BMW poarta cam aceleasi 'haine' acum, si Seria 7 nu face exceptie. Partea buna este ca BMW a reusit sa ajunga la un design elegant si impunator, probabil peste competitia compusa din alti rivali germani. Ca si la Seria 3, nava-amiral de la BMW are capota proeminenta, o trasatura specifica a generatiei actuale, linii laterale simple si blocuri optice fata/spate senzationale. Spre deosebire de modelul pre-facelift, acesta se bucura de niste faruri complet noi, 100% cu tehnologie LED, care nu doar arata impecabil ci si lumineaza perfect. In cateva cuvinte, Seria 7 poate fi descrisa astfel: eleganta, proportionata, impunatoare. Si ca aspect general, nu cred ca exista pamantean care sa aiba ceva negativ de spus despre masina asta. Nota 10 cu felicitari!

Test Drive BMW 730d xDrive: la inaltimeTest Drive BMW 730d xDrive: la inaltime

Test Drive BMW 730d xDrive: la inaltimeAm prins un Transalpina gol. Numai bun de mers cu un 730 de ultima generatie.

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Nu exista nimic mecanic, doar afisaje digitale de cea mai buna calitate si claritate. Aici gasim cateva noutati interesante. Dar pana sa ajungem la ele, trebuie sa spun ca o masina cum e Seria 7 vine cu un interior pe masura. Si asta este valabil de la modelele vechi, chiar si din anii '90. BMW nu a stiut sa faca rabat de la nimic, pentru calitatea interiorului.

Materiale excelente, piele fina, ornamente de lemn ales pe spranceana si cateodata plastic. Vreau sa va spun ca la BMW, pana si plasticul pare parca turnat din lingouri scumpe, din aliaje rare. Nu exista 1 milimetru patrat in interiorul acestui BMW care sa spuna calitate slaba sau munca pe jumatate facuta. Ceasurile de bord sunt acum... un LCD.

Nu exista nimic mecanic, doar afisaje digitale de cea mai buna calitate si claritate. Bordul este imbracat in piele, la fel si fetele de usi. Ornamente din lemn combinate cu aluminiu - un amestec perfect. Volanul este asa cum trebuie, reglabil electric cum iti doresti. Iar consola centrala este simplista, avand cateva butoane de la sistemul audio si climatizarea. Se vede ca este un interior bine lucrat, in cel mai mic amanunt.

Test Drive BMW 730d xDrive: la inaltime

Test Drive BMW 730d xDrive: la inaltimeTest Drive BMW 730d xDrive: la inaltimeTest Drive BMW 730d xDrive: la inaltime

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Sa mai deschid gura? O fac totusi, sa zic cateva cuvinte, nimic mai mult. As imparti masina asta in 3 parti egale: motorul, habitaclu si portbagaj. Nu trebuie sa uitam ca sub aceeasi capota a motorului se poate ascunde si un motor V12, motiv pentru care este uriasa. Interiorul este si el spatios, gigantic chiar, oriunde te-ai afla. Persoanele de pe bancheta sunt cu adevarat rasfatate, e loc mai mare ca niciodata pentru picioare. Chiar este nevoie sa mearga 3 persoane in spate, acestea vor sta confortabil si fara sa se atinga. Iar partea din spate, cu portbagajul de 500 de litri, este si ea zdravana si incapatoare. Repet: spatiul generos la Seria 7 nu este nicio surpriza.

Test Drive BMW 730d xDrive: la inaltimeTest Drive BMW 730d xDrive: la inaltimeTest Drive BMW 730d xDrive: la inaltime

Test Drive BMW 730d xDrive: la inaltime

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Modelul testat de noi a fost un 730d xDrive, adica un motor de 2993 cmc bi-turbo pe motorina, care produce 258 cp la 4.000 rpm si un cuplu de 560 Nm la doar 1.500 rpm. Motorul este extrem de silentios, dar foarte puternic. Si pentru asta este 'de vina' cuplul urias, care poate misca toata caroseria de peste 2 tone a lui 730d foarte repede si usor. Chiar daca este cel mai mic motor din oferta noului Seria 7, pot spune ca se simte foarte bine si echilibrat cu restul masinii. Masina ii ofera posibilitatea soferului de a alege din 5 moduri de condus: Sport, Sport+, Confort, Confort+ si Eco Pro.

Test Drive BMW 730d xDrive: la inaltimeTest Drive BMW 730d xDrive: la inaltime

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Noutatea acestei masini in materie de transmisie este cutia automata cu 8 viteze, cutie care vine standard la toate modelele. O cutie silentioasa si precisa, care schimba treptele foarte repede, chiar si prin intermediul padelelor de la volan. Cutia este legata le o alta cutie de transfer, pentru ca modelul testat de noi avea tractiune integrala xDrive. Nu am avut ocazia sa testez aceasta tractiune la cote maxime, pentru ca nu am dat nici de zapada si nici de gheata, dar am simtit-o in virajele de pe Transalpina. XDrive nu doar ajuta la aderenta masinii ci o si echilibreaza mai bine.

Test Drive BMW 730d xDrive: la inaltimeMiorite romanesti pe deal. Cai nemtesti sub capota.

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Accelerare: pe hartie, masina face 0-100 km/h in doar 6 secunde. Si este cat se poate de adevarat. 730d se simte a fi o masina puternica, dar pentru asta trebuie sa urmaresti ceasurile de bord, ca sunetul din interior lipseste cu desavarsire, la fel si cel al motorului. Nu mica mi-a fost mirarea cand am ridicat ochii, si, fara sa realizez, masina rula cu 190 de km/h. Cat despre viteza maxima, producatorul anunta limitarea la 250 km/h.

Franare: incredibil de buna, in orice conditii. Si iti dai seama numai uitandu-te printre spitele jantelor, la discurile uriase de frana, ventilate si pe fata si pe spate. Mai mentionez de ABS, DSC si DTC, alaturi de asistenta la franare.

Suspensii: din nou ceva la care ne asteptam cu totii. Si anume confortul. BMW 730d are suspensie reglabila si Dynamic Drive. Mai mult, suspensia spate este hidraulica, special realizata astfel incat sa pastreze uniforma garda la sol. Insa si la viteze mari, pe viraje, Seria 7 se comporta excelent, ca o masina sport. Aderenta este perfecta, iar miscarile laterale ale masinii lipsesc cu desavarsire.

Test Drive BMW 730d xDrive: la inaltime

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Cu ajutorul sistemului Driving Experience, care este standard pe toate modelele in afara de 760, soferul poate alege unul dintre cele 4 moduri de condus mentionate mai sus. Se poate modifica rigiditatea sasiului, raspunsul transmisiei si puterea motorului. Insa orice mod ai selecta, tinuta de drum al unui BMW 730d este la fel: precisa, linistita si confortabila din cale afara. Fie ca vorbim de oras sau drum intins, linistea te inconjoara si gropile, santurile sau bordurile devin simple obstacole pe care nu le simti, doar le vezi.

Test Drive BMW 730d xDrive: la inaltimeTest Drive BMW 730d xDrive: la inaltimeTest Drive BMW 730d xDrive: la inaltimeTest Drive BMW 730d xDrive: la inaltime

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Fiind o masina mare, avem de-a face si cu o suprafata de sticla destul de intinsa. Dupa ce iti pozitionezi bine scaunul, te vei bucura de vizibilitate perfecta in orice pozitie, in orice unghi. Masina are in dotare nu mai putin de 5 camere video, care te ajuta la parcare. Mai mult, sistemul compus din cele 2 camere aflate in spoilerul fata, in laterale, te ajuta sa iesi linistit din orice parcare de unde nu vezi ce se intampla dupa colt.

Test Drive BMW 730d xDrive: la inaltimeNu cunosc vreo persoana cara sa nu zambeasca atunci cand este invitata inauntru...

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Ca sa va dati seama cat de importanta este siguranta pentru BMW, va zic doar atat: absolut orice dotare de siguranta vine standard pe orice model de Seria 7. Si aici enumeram protectie activa, airbaguri pentru conducatorul auto si pasagerul fata, scaune fata cu tetiere active, sistem antiblocare a rotilor la franare (ABS), dezactivare airbag pasager fata, asistenta la franare, senzor de impact, claxon dublu ton, control dinamic al stabilitatii (DSC), control dinamic al tractiunii (DTC), portiere spate cu sistem de blocare mecanica pentru protectie copii, airbag-uri pentru cap fata si spate, airbag-uri laterale pentru conducatorul auto si pasagerul fata, protectie in cazul unui impact lateral, triunghi reflectorizant si trusa de prim ajutor, senzori de presiune pneuri.

Test Drive BMW 730d xDrive: la inaltimeLa apus, in varf de munteTest Drive BMW 730d xDrive: la inaltimeDeasupra norilor, peste linia orizontului

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

E clar, pregateste-te ca urmeaza o lista lunga. Si e normal, ca doar vorbim de cea mai luxoasa masina de la BMW. Oglinzi exterioare reglabile electric, asferice si incalzite, carcase oglinzi exterioare in culoarea caroseriei, ornamente plafon decorative, cromate, ornamente plafon decorative, in culoarea caroseriei, grila frontala ornamentala cu barele grilei radiatorului cromate, inscriptionare model, carcase oglinzi exterioare in culoarea caroseriei, interior piele Dakota, praguri portiere, ornamente praguri portiere iluminate. Astea sunt pe partea de interior - exterior.

La capitolul tren de rulare si transmisie, avem Dynamic Drive, directie activa integrala, indicator uzura placute frane, discuri de frana spate ventilate, discuri de frana fata ventilate, punte fata dublu articulata, suspensie spate pneumatica care pastreaza constanta garda la sol, punte spate integrala, directie asistata electric (EPS), frana de parcare cu functie hold automata, servotronic, functie Auto Start / Stop motor, recuperarea energiei la franare, Driving experience control cu modul ECO PRO, filtru de particule diesel, sistem prevenire alimentare gresita cu benzina a modelelor diesel, transmisie automata Steptronic, xDrive, teava de esapament vizibila, dubla, rotunda, Driving Dynamics Control.

Test Drive BMW 730d xDrive: la inaltimeCe e aia plastic sau imitatie de lemn? In BMW, doar originalul troneaza.

Pe partea de tehnologie si confort avem sistem de asistenta la parcare (PDC), pilot automat cu functie de franare, limitator de viteza, oglinda retrovizoare interioara si oglinzi exterioare cu functie automata anti-orbire, faruri de intampinare, stopuri frana dinamice, functie follow me home, faruri ceata, senzor de ploaie, faruri xenon pentru faza scurta si faza lunga. Confortul pasagerilor este imbunatatit cu scaune incalzite pentru conducatorul auto si pasagerul fata, scaune fata confort, reglabile electric, scaune fata reglabile electric cu memorie, suport lombar pentru scaunul conducatorului auto si al pasagerului fata, 5 locuri, cotiera fata, sistem de fixare ISOFIX pentru scaun copil, cotiera centrala spate, geamuri laminate, parbriz cu confort climatic, parasolare electrice.

Mai departe, ca doar lista abia a inceput, BMW vine si cu sSistem de alarma, functie Soft-Close pentru portiere, covorase din velur, iluminare ambientala, optiuni de depozitare, iDrive Controller, imobilizator electronic autovehicul, inchidere centralizata cu telecomanda, suport pahare, iluminare interior, lumini pentru citit, fata si spate, pachet nefumatori, profil personal, duze de spalare parbriz incalzite, pornire motor fara cheie, buton Start / Stop, inele de ancorare in portbagaj, radio / navigatie, conexiune AUX-In, hands-free cu interfata USB, Condition Based Service, Control Display, butoane memorare functii favorite, avertizare lumini aprinse.

Test Drive BMW 730d xDrive: la inaltime

Si pentru cine nu are destul, modelul cu care ne-am plimbat noi mai avea urmatoarele dotari optionale: jante din aliaj usor Radial-spoke de 19" forjate, cu anvelope mixte, volan sport in piele cu padele pentru schimbarea vitezelor, scaune fata ventilate, sac pentru schiuri, scaune spate incalzite, ornamente interioare lemn de nuca, aer conditionat automat cu 4 zone, ablou de bord cu finisare in piele, butoane de control cu incadrare, faruri adaptive LED, faruri ceata cu tehnologie LED, asistent faza lunga, sistem de asistenta Plus, camera de luat vederi cu perspectiva panoramica, Head-Up Display, internet, sistem HiFi Professional, BMW Live, conexiune extinsa a player-ului audio in telefonul mobil, Apps, Multifunktionales Instrumentendisplay, geamuri fumurii spate BMW Individual, BMW Service Inclusive - 5 ani / 100000 km, manual de utilizare / Carte de service in limba germana, Info limita de viteza, pachet Business, actionare automata a haionului, camera de luat vederi pentru mersul inapoi, scaune fata Confort, reglabile electric, suport lombar pentru scaunul conducatorului auto si al pasagerului fata, sistem de navigatie Professional, conectivitate, Bluetooth si interfete USB.

Test Drive BMW 730d xDrive: la inaltime

O sa ma opresc nitel asupra unui sistem care pe mine m-a lasat cu gura cascata. In primul rand, ca nu am mai mers vreodata cu o masina care sa mearga de capul ei. Adica sa accelereze si sa franeze dupa bunul plac, in functie de ce setare i-am facut eu. Mai precis, pilotul automat activat, la fel si cu senzorul - radar de avertizare in cazul unui pericol de impact, lucreaza impreuna si ii fac soferului munca mai usoara. E ciudat sa nu apesi nicio pedala, fie de frana sau accelerare, pe toata durata unei autostrazi. Cum functioneaza?

Setezi viteza maxima din pilotul automat la 140 km/h sa zicem. Masina merge singura, ca oricare alta masina care are pilot automat. Insa daca in fata ta apare o masina, senzorul vede asta si incetineste singura, pastrand o distanta sigura. In momentul in care masina s-a dat la o parte din fata ta, senzorul vede si din nou, accelereaza pana la viteza setata de pilotul automat. Se intampla cateodata sa-ti sara in fata o masina ce vrea sa depaseaza, ca doar suntem in Romania. Senzorul este sensibil si precis si o vede imediat, iar masina franeaza progresiv.

 

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

In sfarsit, un subiect de discutie la care vroiam sa ajung. Tot discutam cu lumea despre cat cred ei ca ia aceasta masina de peste 2 tone. Pot spune doar ca am facut vreo 700 km cu putin peste jumatate de rezervor. Rezervorul are 80 de litri capacitate. Te-ai astepta de la un BMW Seria 7 de 2150 kg, cu transmisie automata, tractiune integrala permanenta, sa consuma doar 7,6 litri/100 km? Nu cred. Dar atata consuma acest BMW la drum intins. Si in oras consuma numai 9 litri. Ceea ce este incredibil, daca stam sa ne gandim unde a ajuns tehnologia BMW a prezentului. Cea mai mare masina din segment sa consume cat un hatchback? Asta inseamna eficienta redefinita.

Test Drive BMW 730d xDrive: la inaltimeNu degeaba are numar cu JOY. Orice detaliu exprima JOY!

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

De cand ai vazut titlul, ti-ai dat seama ca e vorba despre o masina care sare de 100.000 de Euro. Si ai dreptate. BMW Seria 7 model 730d xDrive costa 84.320 Euro cu TVA. Insa varianta testata de noi, cu toata lista de optionale de mai sus, ajunge la 113.980 Euro cu TVA. Dar vrei sa-ti spun ceva? Pentru publicul-tinta al acestei masini este o suma decenta. Nu am cum sa spun ca aceasta masina este scumpa, pentru ca nu ma incadrez printre clientii sai, asta o stiu din start. Insa pentru cineva care vrea sa-si cumpere o astfel de masina, pretul este cel corect. Numai cate calculatoare are care lucreaza permanent, ce calitate pentru fiecare amanunt, ce motorizare, ce consum si ce prezenta... astea fac toti banii. Sa spui ca un BMW Seria 7 e scump, cand tu stai la bloc si esti bugetar, e ca si cand ai zice ca Lady Gaga cere prea mult pentru un concert, dar tu esti patron de bodega... Sper ca ai prins ideea pentru care i-am acordat nota 10.

Test Drive BMW 730d xDrive: la inaltime

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

FEELING. Pentru puristii care nu stiu engleza, ma refer la senzatie. Senzatia pe care ti-o da acest BMW. Am mai zis despre tehnologie, este de ultima ora. Am mai zis despre consum, este incredibil de mic. Am mai zis si de confort, zici ca plutesti pe niste nori diesel. Dar vreau sa mai scot in evidenta felul in care te simti cand mergi cu aceasta masina. Si voi trece peste faptul ca eu personal ma simteam privit din toate unghiurile, de barbati cu invidie si de femei curioase, poate-poate o fi vreun Tiriac Jr. la volan. Eu m-am simtit relaxat, linistit si foarte sigur. Chiar si la viteza mare de tot, sa mergi intr-o liniste asurzitoare, fara sa apesi nicio pedala cu piciorul, tinand volanul cu doua degete... ce alta masina mai face asta? E un exemplu extrem, dar acest BMW reuseste sa-ti aduca aminte ce inseamna evolutia domeniului auto. Adio concentrare excesiva, volane stranse, panica din toate directiile, zgomot, vibratii si razboaie cu schimbatorul. Cu BMW esti pur si simplu... linistit.

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
98 / 100

Cam asta a fost BMW 730d xDrive. Stiu, nu am spus nimic nou. Toata lumea se astepta la confort, spatiu, lux, eleganta si dinamism. Cam asta defineste Seria 7 de la aparitia ei. Insa acest ultim model din gama, o face cu mai mult stil si eficienta. Este masina in care as face inconjurul lumii de 5 ori, fara nicio emotie. Si sunt convins ca oricand m-as putea da jos relaxat si incantat. Si daca o masina reuseste sa te faca sa te simti la fel de bine in ea, ca in propria ta casa... fara indoiala, ca asta face toti banii, oricat de multi ar fi ei.

 
  • invidia celorlalti
  • design interior
  • design exterior
  • tehnologie
  • dotari
  • confort
  • spatiu
  • motor
  • transmisie
  • frane
  • tinuta de drum

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
94 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (37) Poze Test Drive BMW 730d xDrive: la inaltime
[+] mai multe