BMW M340d xDrive Touring

"Una dintre cele mai rapide masini diesel pe care le poti cumpara"
PUNCTAJ
4TUNING
95
PRIZA LA PUBLIC
50
NOTA CITITORULUI
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Alexandru Monenciu
  • Km. la bord: 8088 km
  • Km. efectuati: 620 km
  • Tipul drumului: Asfalt
  • Mediul de condus: Urban / Extraurban
  • Conditii meteo: Uscat/Ploaie
  • Traseu: Bucuresti - Panciu - Retur
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: Da
  • Stil de condus: Legal/Sportiv
Nu ma dau in vant dupa roller coastere. Tin minte ca ultima data m-am urcat intr-unul acum vreo 15 ani si doua zile dupa stomacul inca ma ura. Mi-am adus aminte de aceasta senzatie acum, cand am condus acest BMW M340d Touring, singura diferenta fiind ca din masina nu as mai fi coborat.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
PE AUTOSTRADA Conceputa sa fie condusa:
PE AUTOSTRADA
CHIAR TARE Sex-Appeal:
CHIAR TARE
  • Carburant Motorina
  • Cilindree 2993 cmc
  • Putere 340 CP
  • Cuplu 700 Nm
  • 0 - 100 km/h 4.6 sec
  • Viteza maxima 250 km/h
  • Tractiune Integrala
  • Greutate 1955 kg
  • Consum mixt 6.5 l/100 de km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 500 litri
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 65.212 euro
  • Pret model testat 82.319 euro
  • Impozit anual 2416 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Inainte sa trec la particularitatile de design ale acestui BMW M340d Touring - pe care s-ar putea sa ti le amintesti de la testul cu M340i Sedan - hai sa lamurim o data pentru totdeauna care-i treaba cu aceste modele care au "cea mai puternica litera" din alfabet in denumire dar nu sunt M-uri in adevaratul sens al cuvantului. 

BMW M340d Touring

Daca pe vremuri era destul de simplu, adica aveai M si Seria x cu pachet M, acum lucrurile sunt putin mai intortocheate. Clasicul pachet M a devenit nivelul de echipare M Sport pentru modelele obisnuite (elemente sportive de design, suspensie M, frane M dar motor standard!), M-ul get-beget a ramas aceeasi masina nebuna, tot ce au bavarezii mai bun in materie de sportivitate, iar modelele M, cum este si acest M340d, sunt undeva la mijloc intre un BMW normal (M Sport) si unul M. 

BMW M340d Touring

Din punct de vedere estetic ai un pachet aerodinamic M (bara fata/spate, praguri specifice M), difuzor de aer vopsit in nuanta Dark Shadow metalizat, grila frontala de tip "Mesh", jante M, ornamente exterioare BMW Individual Shadow Line si ornamentele exclusiviste, de forma trapezoidala, pentru cele doua terminatii ale sistemului de evacuare.

BMW M340d Touring

Pe toate le poti identifica la masina din imaginile alaturate, una care desi emana sportivitate prin toti porii, nu epateaza. 

 

 

 

 

 

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Scaunele fata M Sport, centurile de siguranta cu culorile M (optionale), volanul M imbracat in piele sau instrumentarul de bord M, complet digital, sunt doar cateva dintre dotarile care iti dau de inteles ca nu ai de-a face cu un simplu Seria 3. Cel mai evident detaliu este insa denumirea modelului, M340d in cazul nostru, pusa la vedere intre cele doua cadrane ale instrumentarului de bord. 

BMW M340d Touring

BMW iti da ocazia sa-ti croiesti interiorul masinii dupa bunul tau plac si iti pune la dispozitie materiale elegante precum piele Vernasca sau piele Merino (Individual) dar si acest Sensatec pe care l-a avut masina condusa de noi. Pe scurt, Sensatec este o imitatie de piele, un material sintetic destul de placut la atingere. 

BMW M340d Touring

Din punct de vedere cromatic, in cazul de fata avem un habitaclu in care predomina negrul dar la lasarea intunericului totul devine mai colorat datorita benzilor LED cu lumina ambientala.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Iti cumperi un break pentru ca vrei o masina practica si care sa aiba mai mult spatiu la interior comparativ cu un sedan. In cazul Seriei 3 Touring, atat pasagerii din spate cat si cei din fata au mai mult spatiu pentru cap si umeri decat intr-un Seria 3 Sedan, astfel ca toti vor sta confortabil chiar si la drum lung. 

BMW M340d Touring

Pe langa spatiile de depozitare suficiente si generoase ca dimensiuni, Seria 3 Touring iti pune la dispozitie si alte cateva solutii de depozitare care sa-ti faca viata mai usoara: plase de depozitare pe spatarele scaunelor fata, compartiment de depozitare rabatabil in panoul de instrumente de pe partea soferului sau suporturi de pahare in cotiera spate. 

Portbagajul are un volum minim de incarcare de 500 de litri (+20 fata de Seria 3 Sedan) insa prin rabatarea scaunelor spate in raport 40:20:40 obtii pana la 1510 litri. Si nu trebuie sa iti faci griji pentru bagajele voluminoase depozitate aici pentru ca masina vine cu sine antialunecare din cauciuc, pe podeaua portbagajului, care se ridica usor atunci cand hayonul este inchis si pornesti masina. 

BMW M340d Touring

Un alt element care sporeste practicalitatea este luneta care poate fi deschisa separat. In acest fel nu trebuie sa deschizi hayonul pentru depozitarea sau indepartarea bagajelor mai mici. 

 

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Nu este prima data cand am de-a face cu propulsorul BMW M diesel de 3.0 litri TwinPower Turbo, cu sase cilindri in linie. L-am mai experimentat pe X5 M50d, X6 M50d (unde avea 4 turbine) sau X4 M40d, dar niciodata pe un Seria 3.

BMW M340d Touring

In cazul lui M340d, unitatea dezvolta 340 de cai putere la 4.400 de rotatii pe minut si un cuplu urias cu care poti muta muntii: 700 Nm intre 1.750 si 2.250 de rotatii pe minut. Totul pe un model de segment mediu care cantareste 1.955 de kilograme in versiune break.

Demarajul este de-a dreptul impresionant - chiar violent as putea spune - si, asa cum aminteam la inceputul acestui material, iti urca stomacul in gat iar capul ti se izbeste de tetiera cu fiecare apasare mai hotarata a pedalei de acceleratie. Fiind un 6 in linie, motorul pare ca are resurse infinite iar sunetul accentuat de sistemul de evacuare M Sport nu face altceva decat sa sporeasca placerea de a conduce.

BMW M340d Touring

Pentru un plus de eficienta, BMW i-a alaturat acestui agregat si un sistem mild-hybrid la 48V.

 

 

 

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Transmisia Steptronic Sport cu 8 rapoarte de la BMW este una dintre cele mai bune cutii de viteze automate din industrie asa ca nu are nici o problema in gestionarea resurselor unitatii de 3.0 litri diesel. 

Schimbarea este lina si precisa iar in modul automat si Comfort cutia trece rapid prin rapoarte astfel incat consumul de combustibil sa fie cat mai mic. 

BMW M340d Touring

Daca activezi modul Sport si pui, la fel, cutia in Sport prin mutarea selectorului in stanga, treptele vor fi tinute mai mult iar turatia motorului va fi mereu in jurul a 2000 de rotatii pe minut. Astfel, la apasarea pedalei de acceleratie ai o "explozie" de putere livrata fara intarziere. 

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

BMW M340d este una dintre cele mai rapide masini diesel (de serie) pe care le poti cumpara. In versiune Touring atinge 100 de km/h in 4.6 secunde si are o viteza de top limitata electronic la 250 de km/h.

BMW M340d Touring

Oprirea in siguranta este la fel de rapida multumita sistemului de franare M Sport cu care masina vine in standard. Etrierele albastre au patru pistoane pe fata si unul pe spate iar discurile masoara 348 de milimetri pe fata si 345 pe spate. Vin asistate de ABS si au chiar si un sistem de recuperare a energiei cinetice care sustine sistemul mild-hybrid de care pomeneam mai sus.

BMW M340d Touring

Din pachetul standard al lui M340d face parte si suspensia M Sport care aduce masina cu 10 milimetri mai aproape de sosea. In plus, arcurile si stabilizatorii suspensiei spate sunt mai rigizi pentru un plus de sportivitate. Toate acestea incurajeaza un condus sportiv si imbunatatesc manevrabilitatea, dar despre aceste aspecte vorbim in rubrica urmatoare.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Multa lume crede ca masinile break sunt utile si atat dar daca ar conduce un M340d Touring ar vedea ca acestea pot fi si sportive. Directia greoaie, suspensia sport, franele performante, motorul, transmisia, toate te incurajeaza sa nu menajezi pedala de acceleratie si sa-ti pese mai putin de bagajele din portbagaj sau de materialele de constructii pe care tocmai le-ai cumparat.

BMW M340d Touring

Am condus si M340i dar acest M340d mi s-a parut mai violent, in special la turatii joase si la plecarea de pe loc. Nu are sunetul motorului pe benzina cu sase cilindri in linie dar compenseaza prin cuplul impresionant de 700 Nm.

Masina sta foarte bine pe viraje iar directia precisa este un plus. 

BMW M340d Touring

BMW M340d Touring poate fi si confortabil (acum, nu-ti imagina ca se poate compara cu Seria 5 sau 7) la drum lung. Ii poti schimba comportamentul cu ajutorul modurilor de condus iar daca vrei reglaje si mai fine poti bifa sasiul adaptiv M, o dotare care costa circa 600 de euro. 

 

 

 

 

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Vizibilitatea nu este o problema la volanul unui Seria 3 Touring. Oglinda retrovizoare buna, luneta generoasa, oglinzi laterale cu sistem de monitorizare a unghiului mort, stergatoare cu duze integrate in brat, faruri BMW Laserlight, toate acestea fac parte din oferta modelului bavarez, unele fiind chiar standard. 

BMW M340d Touring

Sa nu mai zic de senzorii de parcare fata/spate, camere video cu vedere la 360 de grade sau asistentul la parcare si mers cu spatele care te ajuta sa manevrezi masina prin spatii inguste. 

 

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Actuala generatie Seria 3, deci implicit si M340d, ofera siguranta sporita pentru pasageri si pietoni deopotriva. Platforma moderna le-a permis inginerilor sa instaleze sisteme precum cruise control cu functie de franare, avertizare la parasirea benzii de rulare, avertizare la trafic transversal, capota activa, o multime de airbag-uri mai ales pentru pasagerii din fata, sistem de monitorizare a presiunii din anvelope iar daca vrei mai mult poti alege pachetul Driving Assistant Professional care permite un condus semi-autonom in anumite conditii. 

BMW M340d Touring

Sistemele de siguranta active si pasive si-au spus cuvantul in testele efectuate de specialistii Euro NCAP, acolo unde BMW Seria 3 G20 a primit punctajul maxim de 5 stele: 97% protectie pentru adulti, 87% protectie pentru copii, 87% protectie pentru utilizatorii vulnerabili ai drumului si 76% au primit sistemele de asistenta. 

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

La fel ca M340i, M340d este un model aflat in partea superioara a gamei, astfel ca nu trebuie sa platesti in plus daca vrei, spre exemplu, scaune fata sport cu reglare electrica si functie de memorie pentru cel al soferului, volan M imbracat in piele, ornamente BMW Individual Shadow Line cu bare longitudinalte in acelasi finisaj, aer conditionat automat, geamuri electrice fata/spate, pachet M aerodinamic, diferential M Sport, suspensie M Sport sau sistem de franare M Sport. 

BMW M340d Touring

Pachetul BMW Live Cockpit Professional, scaunele fata incalzite, geamurile spate si luneta cu tenta fumurie, volanul incalzit, centurile de siguranta M, butoanele de control cu ornamente galvanizate, sistemul audio Harman Kardon, sistemul de acces Confort, zona de incarcare cu inductie pentru telefon, farurile BMW Laserlight, asistentul pentru faza lunga, Head-Up Display-ul, sasiul adaptiv M, nuanta exterioara Albastru Tanzanite si jantele M din aliaj usor, cu diametrul de 19 inch, toate acestea sunt optionale si s-au regasit pe masina condusa de noi.

 

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Cand auzi motor diesel te gandesti imediat la un consum mic. M340d Touring, cu ai sai 340 de cai putere si motor de 3.0 litri, nu are cum sa consume ca un 1.9 TDI ALH, insa cifrele pe care mi le-a aratat computerul de bord pe parcursul celor 620 de kilometri au fost decente, zic eu. 

BMW M340d Touring

In oras, consumul s-a plimbat intre 9 si 12 litri la fiecare 100 de kilometri parcursi iar in mediul extra-urban a scazut pana la 7.0 l/100 de km. Eu zic ca puteam sa ma descurc mai bine dar obtinerea unui consum mic nu a fost vreunul din obiectivele mele.

BMW M340d Touring

Pentru aceasta motorizare BMW declara un consum urban de 7.5 litri/100 de km, unul extra-urban de 4.4 l/100 de km si unul mixt de 5.5 litri/100 de km. 

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

M340d Touring nu este alegerea oricarui client care doreste un Seria 3 break, cu motorizare diesel. Acestea fiind spuse nici pretul acestei versiuni de top nu este tocmai accesibil pentru omul de rand. Versiunea de baza porneste de la 65.807 euro cu TVA inclus iar daca vrei o masina identica cu cea din imagini trebuie sa scoti din buzunare 82.319 euro. 

BMW M340d Touring

Cam mult daca stai sa te gandesti ca pentru aceeasi bani, 69.500 de euro mai exact, poti sa cumperi un 540d Touring (acelasi motor la baza). Dar din nou, nu optezi pentru un M340d Touring strict din considerente de spatiu sau practicalitate. 

 

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

BMW Drive Recorder este o dotare care costa 205 euro. Pe scurt vorbim despre o camera de bord incorporata in automobil. Acest sistem foloseste camerele video de la diverse sisteme de asistenta pentru a inregistra imagini din mai multe unghiuri; imaginile sunt mai apoi salvate si pot fi vizionate ulterior fie pe display-ul sistemului de infotainment, cand masina este oprita, fie pot fi exportate pe un stick de memorie. 

BMW M340d Touring

Sistemul permite inregistrarea unor clipuri cu o lungime de 40 de secunde si poate fi activat oricand din meniul iDrive. Spre exemplu atunci cand conduci pe un drum de munte sau pe circuit si vrei sa revezi experienta mai tarziu.

BMW M340d Touring

BMW Drive Recorder are si o alta utilitate: in cazul unui accident, sistemul inregistreaza si salveaza automat primele 20 de secunde dinaintea impactului si primele 20 de dupa impact. Nu ti-ar lipsi asa ceva cand dai 80.000 de euro pe o masina. 

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
95 / 100

Daca pe vremuri motoarele diesel si masinile cu valente sportive erau doua extreme care se respingeau, uite ca trecerea anilor a facut cumva ca ele sa se atraga. Mai multi producatori au in prezent, in portofoliu, sedanuri, compacte sau break-uri sportive, echipate cu motor diesel, iar BMW este unul dintre ei. 

BMW M340d Touring

Bavarezii nu ofera, insa, doar un model sportiv cu motor diesel ci una dintre cele mai rapide combinatii de acest fel. M340d este amestecul ideal dintre un consum decent de combustibil si performante care lasa cu gura cascata chiar si pe cel mai aspru contestatar al acestui tip de propulsor. Unul caruia multi s-au grabit sa-i puna o data de expirare, dupa scandalul Dieselgate, dar care inca dovedeste ca mai are cate ceva de spus inainte sa se retraga in negura istoriei.

 
  • Pret
  • Tinuta de drum
  • Solutii de depozitare
  • Motor
  • Acceleratie

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
0 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Trimite unui prieten


Vezi toate pozele (27) Poze BMW M340d Touring
[+] mai multe