BMW M340i xDrive Sedan

"In Sport, M340i este de-a dreptul sublim"
PUNCTAJ
4TUNING
95
PRIZA LA PUBLIC
50
NOTA CITITORULUI
100
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Alexandru Monenciu
  • Km. la bord: 7933 km
  • Km. efectuati: 700 km
  • Tipul drumului: Asfalt
  • Mediul de condus: Urban / Extraurban
  • Conditii meteo: Uscat
  • Traseu: Bucuresti - Transalpina - Retur
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: Nu
  • Stil de condus: Legal/Sportiv
BMW este asteptat, dintr-un moment in altul, sa prezinte lumii intregi noua generatie M3. Pana la debutul sedanului de performanta pe piata, rolul de varf de gama ii revine insa masinii pe care am testat-o si noi zilele acestea. Este vorba despre M340i Sedan.

Specificatii tehnice

BURLACI Cel mai probabil sa o conduca:
BURLACI
PE AUTOSTRADA Conceputa sa fie condusa:
PE AUTOSTRADA
CHIAR TARE Sex-Appeal:
CHIAR TARE
  • Carburant
    Benzina
  • Cilindree
    2998 cmc
  • Putere
    374 CP
  • Cuplu
    500 Nm
  • 0 - 100 km/h
    4.4 sec
  • Viteza maxima
    250 km/h
  • Tractiune
    Integrala
  • Greutate
    1745 kg
  • Consum mixt
    7.9 l/100 de km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    480 litri
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    62.773 euro
  • Pret model testat
    79.133 euro
  • Impozit anual
    2420 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

In urma cu un an si cateva zile am avut ocazia sa experimentez pentru prima data noua generatie BMW Seria 3, denumita G20, care din punct de vedere al design-ului a evoluat mult comparativ cu iteratia anterioara, sau F30 pe intelesul fanaticilor marcii. 

BMW M340i Sedan

Formele clare, suprafetele fluide, farurile moderne, "rinichii" uniti, linia de caracter care nu incorporeaza manerele portierelor si farurile inguste - toate elemente ale actualului limbaj de design al bavarezilor -  se amesteca omogen cu acel Hoffmeister Kink de la baza montantului B, o particularitate de design pe care o intalnesti, sub o forma sau alta, la aproape toate modelele BMW. 

BMW M340i Sedan

Desigur, fiecare versiune a actualei Serii 3 are la randul ei cateva detalii estetice specifice, in functie de nivelul de echipare bifat.

Desi are "cea mai puternica litera a alfabetului" in denumire, M340i Sedan nu este un M get-beget asa ca ii lipseste acea nebunie caracteristica M-urilor, insa sportivitatea exista si este accentuata de pachetul M aerodinamic, compus din spoiler fata, spate, praguri, si o aripa spate discreta (specifice M), un difuzor de aer vopsit in nuanta Dark Shadow metalizat, grila frontala de tip "Mesh", jante M, ornamentele exterioare BMW Individual Shadow Line lucios si ornamentele exclusiviste, de forma trapezoidala, pentru cele doua terminatii ale sistemului de evacuare.

BMW M340i Sedan

Per total, un exterior sportiv dar in acelasi timp discret, care te fereste de privirile curiosilor.

 

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Cateva elemente specifice M regasim si la interior. Printre ele, scaunele M Sport, putin cam tari dar care ofera un suport foarte bun lateral, centurile de siguranta M, volanul M imbracat in piele, cu zone ergonomice pentru degetul mare si sa nu uitam de instrumentarul de bord M, complet digital, care include numele modelului intre cele doua cadrane si afiseaza informatii suplimentare, relevante pentru condusul sportiv. 

BMW M340i Sedan

M340i este pana la urma un Seria 3, deci un sedan premium, asa ca in interior regasim materiale si finisaje a-ntaia. Gasesti, daca insisti, si cateva zone plasticoase dar materialul folosit nu este de proasta calitate si nu iti da impresia de o masina ieftina.

 

 

 

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Daca ai fost vreodata cu un BMW Seria 3 stii ca nu exceleaza la capitolul spatiu interior. Generatia G20 incearca sa rezolve insa, cat de cat, aceasta problema asa ca vine cu mai mult spatiu pentru umeri, coate si picioare decat iteratia anterioara. Acum, la 1.92 cat am eu, m-am simtit putin inghesuit la volan, dar cineva cu dimensiuni mai "normale" nu are aceasta problema. 

BMW M340i Sedan

Sedanul bavarez, chiar si in versiunea M340i, poate fi folosit ca masina de familie tocmai de aceea spatiile de depozitare sunt suficiente iar portbagajul are un volum de incarcare de 480 litri, cu bancheta in pozitie normala. Pentru un plus de practicalitate, masina testata de noi vine in standard cu spatarul banchetei rabatabil in raport 40:20:40. 

BMW M340i Sedan

 

 

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Motivul principal pentru care iti cumperi un M340i este, fara indoiala, motorul de 3.0 litri TwinPower Turbo, cu sase cilindri in linie, care livreaza ambelor punti 374 de cai putere, intre 5.500 si 6.500 de rotatii pe minut, si 500 Nm incepand cu 1.850 rpm si pana acul turometrului ajunge la 5.000 rpm.

BMW M340i Sedan

Trecand peste faptul ca trage tare, indiferent de turatia la care se afla motorul cand calci pedala de acceleratie, propulsorul I6 te vrajeste cu sunetul lui caracteristic.

 

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Cei 374 de cai putere "stralucesc" si multumita transmisiei Steptronic Sport, cu opt rapoarte, cu care vine echipat M340i inca din standard. Prin mutarea selectorului spre stanga, cutia de viteze trece in modul sport astfel ca reactioneaza mult mai iute, treapta de viteza este tinuta mai mult iar schimbarile sunt mai rapide si mai precise. 

BMW M340i Sedan

Principala caracteristica a transmisiei Steptronic de la BMW este ca iti permite sa schimbi si tu rapoarte, fie de la joystick, fie de la padelele montate in spatele volanului. Asa, tu controlezi turatia si tu decizi cat de tare vrei sa urle motorul cu sase cilindri in linie.

BMW M340i Sedan

Desigur, poti lasa cutia si in modul ei standard, caz in care aceasta va schimba rapoartele eficient si din scurt, prioritizand consumul cat mai mic de carburant.  

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

In versiunea M340i xDrive, BMW Seria 3 atinge 100 de km/h in 4.4 secunde iar viteza de top este limitata la 250 de km/h. Stiu ca atunci cand eram mici conta cat are masina in bord dar de fapt conteaza cat de repede ajungi acolo. Iar M340i o face cat ai clipi.

BMW M340i Sedan

Si se si opreste in siguranta, la fel de repede, multumita sistemului de franare M Sport. Acesta este compus din etriere albastre cu inscriptia M, cu patru pistoane pe fata, si unul pe puntea spate, dar si din discuri de frana, cu diametrul de 348 milimetri pe fata si 345 pe spate, pentru performante sporite. Nu mai trebuie sa spunem ca sunt asistate de ABS, ESP si alte sisteme de siguranta. 

BMW M340i Sedan

Suspensia M adaptiva, coborata cu 10 milimetri, este si ea parte din pachetul standard al lui M340i Sedan. Asa cum ii spune si numele, aceasta poate fi ajustata electric in orice moment pentru a se potrivi conditiilor de drum. Cel de la volan o poate regla si prin intermediul Driving Experience Control - din sistemul de infotainment - in functie de stilul de condus pe care il prefera. 

BMW M340i Sedan

Indiferent de setare, suspensia este calibrata pentru sportivitate asa ca vei cam simti denivelarile din asfalt. 

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Chiar daca este un sedan in toata regula, masina asta se conduce ca o masina sport. Trage ca o masina sport, sta pe viraje ca o masina sport - si multumita diferentialului M Sport - si iti gadila fiecare celula din corp exact ca o masina sport. 

BMW M340i Sedan

Directia este mai greoaie decat te-ai astepta dar nici nu ai vrea sa fie altfel atunci cand ai o succesiune de curbe stranse si trebuie sa stii unde sunt indreptate rotile. 

BMW M340i Sedan

BMW M340i este facut sa fie condus in modul Sport. Numai asa motorul cu sase cilindri in linie iti inunda urechile, fara oprire, cu zgomotul lui glorios iar suieratul turbinei si acceleratia instanta, care iti tine capul lipit de tetiera, te fac sa te comporti ca un huligan cu pedala. Numai sistemul dinamic de control al stabilitatii sta intre tine si o nefacuta, tocmai de aceea este bine sa-l lasi activat.

BMW M340i Sedan

In Comfort, M340i este una dintre cele mai bune masini pe care le-am condus dar in Sport este de-a dreptul sublim. Ca o poezie de Eminescu, care iti merge direct la inima. 

 

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Vizibilitatea nu este o problema de la volanul lui M340i. Montantii frontali nu te incurca, parbrizul si luneta sunt indeajuns de mari iar oglinzile laterale au sistem de monitorizare a unghiului mort pentru un plus de siguranta. 

BMW M340i Sedan

Ca sa nu mai vorbim de farurile BMW Laserlight, cu functie de faza lunga adaptiva si de stergatoarele inovatoare cu duze integrate in bratul stergatorului, astfel ca lichidul de parbriz este aplicat uniform si nu iti afecteaza vizibilitatea indiferent de viteza de deplasare. 

BMW M340i Sedan

Sa iti fie mai usor la manevrarea prin parcari sa spatii inguste, masina vine echipata cu senzori de parcare fata/spate, camere video cu vedere la 360 de grade, asistenta la parcare laterala sau liniara si asistent pentru marsarier. 

 

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

BMW Seria 3, indiferent de versiune, este una dintre cele mai sigure masini de pe sosea. De la Euro NCAP, modelul bavarez a plecat cu punctajul maxim de 5 stele: cu 97% a fost recompensata protectia oferita adultilor, cu 87% cea a copiilor, tot 87% a primit si protectia oferita pietonilor si persoanelor vulnerabile iar cu 76% au notat belgienii sistemele de asistenta oferita in standard. 

BMW M340i Sedan

G20 este cel mai sofisticat Seria 3 de pana acum. Platforma pe care este dezvoltat le-a permis inginerilor sa instaleze cele mai moderne sisteme de siguranta si asistenta, inclusiv Driving Assistant Professional care ii permite sedanului bavarez sa circule semi-autonom in anumite situatii.

BMW M340i Sedan

Pe lista regasim si alte sisteme cum ar fi franare de urgenta cu functie de recunoastere a pietonilor si biciclistilor, cruise control cu functie de franare, avertizare la parasirea benzii de rulare, avertizare la trafic transversal, capota activa, pilot automat cu functie Stop&Go si o armata de airbag-uri, mai ales pentru pasagerii din fata.

 

 

 

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Fiind vorba despre un varf de gama, BMW M340i este echipat cu tot ce ai nevoie, dar daca te tine buzunarul mai ai dotari optionale din care sa alegi.

BMW M340i Sedan

Printre cele cu care vine fara sa bifezi nimic regasim sistemul de franare M Sport, diferentialul M Sport, transmisia Steptronic Sport, directie sport variabila, sistem de alarma, tapiterie din Alcantara/Sensatec Negru, oglinda interioara cu functie automata anti-orbire, limini ambientale, scaune fata sport cu memorie pentru sofer, bancheta spate rabatabila, ornamente din Aluminiu Tetragon, kit de reparatie pana, prezoane antifurt, aer conditionat automat, volan M imbracat in piele, spoiler M spate, pachet M aerodinamic, capitonaj plafon BMW Individual antracit sau serviciile BMW Connected Drive. 

BMW M340i Sedan

Jantele 792 M cu diametrul de 19 inch, volanul incalzit, sasiul adaptiv M, pachetul M Tehnology, nuanta exterioara Portimao Blue, centurile de siguranta M, BMW Drive Recorder, pachetul Business Class, pachetul Connected Drive Plus, sistemul audio Harman Kardon, BMW Live Cockpit Professional, farurile BMW Laserlight, asistent la parcare Plus, control functii prin gesturi si Head-up Display-ul sunt optionale si le-am avut si noi pe masina de test.

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Nu iti cumperi un BMW cu motor pe benzina, in sase cilindri, ca sa te lauzi prietenilor cu consumul tau de diesel. Masina asta consuma in functie de comportamentul tau. Daca esti cuminte si bland cu pedala de acceleratie, bordul iti poate indica si putin peste 8 litri la suta de kilometri dar la fel iti poate arata si 16 sau 18 l/100 de km daca intreci masura.

BMW M340i Sedan

Bavarezii declara pentru aceasta motorizare un consum urban de 9.6 l/100 de km, unul extra-urban de 6.1 litri/100 de km si unul combinat de 7.3 litri la fiecare 100 de kilometri parcursi. 

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Nu toata lumea isi permite un BMW M340i, asta-i clar. Sedanul bavarez porneste de la 62.773 de euro si daca nu te mai opresti din bifat dotari optionale, pretul poate ajunge si la 79.133 de euro, cum a fost si cazul masinii din imagini. 

BMW M340i Sedan

Daca vrei acelasi pachet, minus motorizarea, poti opta pentru un 330i care este ceva mai accesibil - costa de la 42.000 de euro in sus.

 

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Directia sport variabila contribuie la placerea de a conduce un M340i. Acest tip de directie, cu Servotronic, lucreaza incontinuu pentru ca tie sa-ti fie cat mai usor sa virezi. Pe scurt, reactioneaza la unghiul volanului cu diverse unghiuri de directie astfel ca ai o manevrabilitate mai buna (directie mai greoaie) in timpul condusului dinamic si trebuie sa depui mai putin efort (directie mai usoara) atunci cand parchezi sau manevrezi masina la viteza redusa. 

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
95 / 100

BMW a demonstrat de nenumarate ori ca motorul, pe benzina, in sase cilindri este specialitatea casei iar atunci cand este montat pe un Seria 3 rezulta una dintre cele mai bune masini din industrie. 

BMW M340i Sedan

Acum ca am condus M340i - o masina completa, daca ma intrebi pe mine - ramane doar sa astept lansarea noului M3 si ocazia de a ma urca, sper eu, intr-o zi la volanul lui. Pentru ca doar acesta cred ca imi poate scoate din minte cei 374 de cai putere care m-au purtat pe culmile fericirii in weekend-ul petrecut alaturi de cel mai puternic Seria 3 din gama actuala BMW. 

 
  • Suspensia cam rigida, chiar si in modul Comfort
  • Tinuta de drum
  • Transmisie

 

  • Motor
  • Acceleratie

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
100 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (38) Poze BMW M340i Sedan
[+] mai multe